Oleśnica firma podpisała umowę z PKP. 20 lokomotyw przejdzie modernizację

GN, PAP | Utworzono: 2020-09-23 12:17 | Zmodyfikowano: 2020-09-23 12:18
Oleśnica firma podpisała umowę z PKP. 20 lokomotyw przejdzie modernizację - olkol.pl
olkol.pl

Jak podano, PKP Intercity podpisało z oleśnicką firmą Olkol sp. z o.o. umowę na modernizację 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. Oleśnicka firma ma 32 miesiące na realizację całego zamówienia, a pierwsza unowocześniona lokomotywa trafi do PKP Intercity w ciągu 18 miesięcy od dnia rozpoczęcia modernizacji.

Wskazano, że modernizacja 20 lokomotyw jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 dla projektu „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” Wartość maksymalna przyznanego dofinansowania dla tej modernizacji - jak czytamy - to 52 000 000,00 zł. Łącznie z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 PKP Intercity pozyskało 653 730 052,05 zł dotacji.

Modernizacja lokomotyw - jak wyjaśniono - obejmie zwiększenie maksymalnej prędkości pojazdów ze 125 km/h do 160 km/h. Częściowo zostaną zmienione parametry konstrukcyjne w układzie zasilania, sterowania oraz napędowym. Lokomotywy zyskają także nowy system sterowania hamowaniem. "Po modernizacji możliwe stanie się hamowanie elektrodynamiczne z możliwością odzyskiwania energii i oddawania jej do sieci trakcyjnej. Znacząco unowocześnione zostaną kabiny maszynistów, co podniesie ich komfort pracy. Lokomotywy zyskają także nowoczesny system diagnostyczny" - czytamy.

Zmodernizowane lokomotywy - jak wskazało PKP Intercity - będą wykorzystywane do obsługi połączeń na trasach: Świnoujście – Szczecin – Wrocław – Katowice – Kraków/Lublin; Zielona Góra/Wrocław – Poznań – Olsztyn/Gdynia; Szczecin – Gdynia – Olsztyn – Białystok.

Celem wartego 7 mld zł programu „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji” jest modernizacja i zakup nowego taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Po zakończeniu programu w 2023 r. tabor przewoźnika będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany, w 94 proc. pociągów będzie dostępna klimatyzacja, a w co najmniej 77 proc. bezprzewodowy internet. Wartość dotychczas zakontraktowanych inwestycji w ramach największej w historii Spółki strategii taborowej wynosi obecnie ponad 4,5 mld zł brutto. Program obejmuje inwestycje m.in. w unowocześnienie floty lokomotyw. Spółka wskazała, że poza umową na modernizację 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07, przewoźnik odebrał już 24 z 30 zakupionych nowoczesnych lokomotyw elektrycznych serii EU160 Griffin wyprodukowanych przez firmę NEWAG oraz podpisał w grudniu 2019 r. umowę z FPS H. Cegielski w Poznaniu na modernizację 13 spalinowych lokomotyw manewrowych SM42.

Reklama

Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Nera2020-11-16 18:02:11 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Największą jednak sensacją był wprowadzony 15 maja 1936 r. trzywagonowy ekspres motorowy o nazwie "Latający Ślązak" (Fliegender Schlesier). Pociąg wyjechał z berlińskiego Dworca Śląskiego o godzinie 20:06. Na dworzec w Bytomiu wjeżdżał o 0:31. Kursował z Berlina do Bytomia z prędkością maksymalną 160 km/h. W Lubsku, Brzegu i Oławie nie stawał - z racji krzywizny torów w peronach zwalniał w Brzegu do 80 km/h, zaś w Oławie do 100 km/h. Osiągi tego legendarnego składu są imponujące. Średnia prędkość handlowa wynosiła ok. 120 km/h, maksymalna poza stacjami 160 km/h.
~Janek2020-09-23 21:02:20 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
160km to już się jeździ dawno. We Włoszech 160km to jeździ lokalny pociąg taki jak Intercity zasuwa koło 300km/h z czym do ludzi.