Wrocław Brochów będzie dostępniejszy dla podróżnych

BT, mat. prasowe | Utworzono: 2020-11-26 12:02 | Zmodyfikowano: 2020-11-26 12:05
Wrocław Brochów będzie dostępniejszy dla podróżnych - fot. archiwum radiowroclaw.pl
fot. archiwum radiowroclaw.pl

W listopadzie rozpoczęły się prace przy przebudowie przystanku Wrocław Brochów. Przystanek zapewnia podróże pociągiem w kierunku Brzegu, Opola, Jelcza, Wrocławia Głównego. Codziennie zatrzymuje się ok. 80 pociągów. W przyszłym roku, po zakończeniu prac znacznie łatwiejszy będzie dostęp do pociągów.

Dla podróżnych przygotowany zostanie dwukrawędziowy peron – pociągi będą się zatrzymywały na obu przylegających do peronu torach . Po przebudowie peron będzie wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z wagonów. Wygodniejsze podróże zapewni odnowiona długa wiata. Utrzymany będzie historyczny charakter obiektu m.in. przez odpowiednio dobrane detale – m.in. zegar i oświetlenie.

Prace obejmą przejście podziemne. Znaczącym udogodnieniem będą windy, które umożliwią dostęp do peronu osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych.

Na czas prac, dla podróżnych dostępny jest peron przylegający do budynku dworca. Później zostanie on uporządkowany i zabezpieczony. Historyczny charakter brochowskiego kompleksu stacyjnego wymaga, by prace prowadzone były w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmuje również przebudowę torów oraz wymianę rozjazdów. By prace nie wpływały na kursowanie pociągów, wcześniej przygotowane zostały warunki do sprawnego przejazdu składów przez stację Wroclaw Brochów.

Zakończenie prac przewidziane jest w drugiej połowie 2021 r. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych.

Wrocław Brochów to kolejny przystanek, który w aglomeracji wrocławskiej zapewni lepszy dostęp do pociągów dla wszystkich podróżnych. Obecnie modernizowany jest przystanek Wrocław Muchobór i budowane są 2 nowe przystanki Wrocław Szczepin oraz Iwiny. Od grudnia ubiegłego roku dostępny jest nowy przystanek Mokronos Górny, koło Wrocławia, na trasie do Jaworzyny Śląskiej.

Reklama

Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~DCZP2020-11-27 12:41:22 z adresu IP: (1.232.xxx.xxx)
Przepraszamy za wypowiedzi naszego pacjenta trolla wsiocławskiego, który wykorzystując chwilowe załączenie internetu w naszym szpitalu znów zasłał tu dyskusję. Możemy tylko wyjaśnić, że naszego pacjenta po raz kolejny zbanowano na "Gazecie Wrocławskiej", jego polskojęzycznego ścieku Infokolej już nikt normalny nie czyta, podobnie Jelonki. com, gdzie w ramach terapii prowadzi ożywione dialogi, niestety samemu ze sobą. Ponadto utknęła w miejscu inwestycja rozbudowy asfaltowych ścieżek rowerowych w rejonie Sobótki, co wzbudza w nim szczególną frustrację. Obiecujemy przykładniejsze zajmowanie się naszym pacjentem. Zatrudniamy najlepszych specjalistów, leczymy najcięższe przypadki.
~DCZP2020-11-27 12:41:11 z adresu IP: (1.232.xxx.xxx)
Przepraszamy za wypowiedzi naszego pacjenta trolla wsiocławskiego, który wykorzystując chwilowe załączenie internetu w naszym szpitalu znów zasłał tu dyskusję. Możemy tylko wyjaśnić, że naszego pacjenta po raz kolejny zbanowano na "Gazecie Wrocławskiej", jego polskojęzycznego ścieku Infokolej już nikt normalny nie czyta, podobnie Jelonki. com, gdzie w ramach terapii prowadzi ożywione dialogi, niestety samemu ze sobą. Ponadto utknęła w miejscu inwestycja rozbudowy asfaltowych ścieżek rowerowych w rejonie Sobótki, co wzbudza w nim szczególną frustrację. Obiecujemy przykładniejsze zajmowanie się naszym pacjentem. Zatrudniamy najlepszych specjalistów, leczymy najcięższe przypadki.
~DCZP2020-11-27 12:40:59 z adresu IP: (1.232.xxx.xxx)
Przepraszamy za wypowiedzi naszego pacjenta trolla wsiocławskiego, który wykorzystując chwilowe załączenie internetu w naszym szpitalu znów zasłał tu dyskusję. Możemy tylko wyjaśnić, że naszego pacjenta po raz kolejny zbanowano na "Gazecie Wrocławskiej", jego polskojęzycznego ścieku Infokolej już nikt normalny nie czyta, podobnie Jelonki. com, gdzie w ramach terapii prowadzi ożywione dialogi, niestety samemu ze sobą. Ponadto utknęła w miejscu inwestycja rozbudowy asfaltowych ścieżek rowerowych w rejonie Sobótki, co wzbudza w nim szczególną frustrację. Obiecujemy przykładniejsze zajmowanie się naszym pacjentem. Zatrudniamy najlepszych specjalistów, leczymy najcięższe przypadki.
~DCZP2020-11-27 12:37:17 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Przepraszamy za wypowiedzi naszego pacjenta trolla lwóweckiego, który wykorzystując chwilowe załączenie internetu w naszym szpitalu znów zasłał tu dyskusję. Możemy tylko wyjaśnić, że naszego pacjenta po raz kolejny zbanowano na InfoKolej, jego polskojęzycznej Gazetki Wrocławskiej już nikt normalny nie czyta, podobnie Rynku Konnego, gdzie w ramach terapii prowadzi ożywione dialogi, niestety samemu ze sobą. Ponadto utknęła w miejscu inwestycja rozbudowy asfaltowych ścieżek rowerowych w rejonie Lwówka, co wzbudza w nim szczególną frustrację. Obiecujemy przykładniejsze zajmowanie się naszym pacjentem. Zatrudniamy najlepszych specjalistów, leczymy najcięższe przypadki.
~DCZP2020-11-27 12:43:32 z adresu IP: (1.232.xxx.xxx)
Dodam, że to znowu Paweł Kukurowski alias "Leuthen", niedorobiony historyk z Wrocławia robi szambo z dyskusji obrażając inne osoby pod różnymi nickami. Czy "Gazeta Wrocławska" nie może zablokować tego gówniarza? Czy wszystkie dyskusje pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku, muszą tak wyglądać? Jak nie kłóci się jak szczeniak z innymi na forach historycznych to robi rynsztok w dyskusjach o kolei...
~OLEJ INFOKOLEJ!2020-11-27 00:50:49 z adresu IP: (218.38.xxx.xxx)
apeluję do PRAWDZIWYCH miłośników kolei (a nie pryszczatego mikolstwa z Wrocławia nastawionego głównie na wywoływanie burd w internecie) - NIE UDZIELAJCIE SIĘ NA ŚCIEKU ZWANYM "INFOKOLEJ"!!! Wówczas ten rak zniknie z internetu, bo jednej rodzinie ze Zgorzelca przekonanej że ich dziura i prowadząca do niej linia kolejowa są najważniejsze na świecie szybko znudzi się dyskutować samemu z licznych multikont. Umrze śmiercią naturalną gdy nikt nie będzie się tam udzielał. A tak tylko sami karmicie tych sfrustrowanych patoli, dokładacie cegiełkę do bardzo złej atmosfery panującej wśród MK na Dolnym Śląsku, bo fryzjerka widzi że jest czytana, że jej wypociny budzą odzew i to ją nakręca. Chcecie, żeby skończyło się chamstwo i obrażanie wśród miłośników kolei na Dolnym Śląsku? Przestańcie karmić ten ściek pod nazwą Infokolej! Nie dyskutujcie, nie cytujcie, nie linkujcie! Popatrzcie niżej ile ważnych osób zrezygnowało z udzielania się na Infokolej ze względu na panujące tam chamstwo. A to nie wszyscy. Nawet prezes Piotr Rachwalski, uważany za najlepszego prezesa jakiego miały Koleje Dolnośląskie. Dlaczego? Bo jego też tam obrażano, grożono mu itp. Niech on i inne poważne osoby będą dla was wzorem. OLEJ INFOKOLEJ! - to hasło powinno towarzyszyć każdemu prawdziwemu miłośnikowi kolei na Dolnym Śląsku!
~Krzykacz z Krzyków2020-11-27 00:49:25 z adresu IP: (114.203.xxx.xxx)
Na Brochowie jest zdewastowany dworzec kolejowy który ciekawostka miał podziemne przejścia na perony.Gadanie i nic z tego nie będzie to wielka ściema. Na ciul wiadukt jak nie ma torowiska mosty kolejowe od dziesiątek lat nie konserwowane to będzie po trzeba dziesiątki milionów złotych.Gadanie dla frajerów.
~Noema2020-11-27 00:47:02 z adresu IP: (58.229.xxx.xxx)
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Zgorzelca jest za dużo, szczególnie poza sezonem grzybiarskim. Wiele razy byłam w Zgorzelcu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Dreźnie pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Zgorzelca pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A zgorzeleckiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o grzybiarzach przyjeżdżających w Bory Dolnośląskie w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne zgorzelczanom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~Krzysztof Czarnecki2020-11-27 00:45:34 z adresu IP: (219.100.xxx.xxx)
Podobno w Sobótce znów zrobili wystawkę nowiutkich szyn i podkładów przy linii kolejowej. Zaprzegać chaopy konie do wozów i jechać, bo inni wezmą!
~bystrzak20002020-11-27 00:44:25 z adresu IP: (1.232.xxx.xxx)
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~wrocławiak2020-11-27 00:41:52 z adresu IP: (61.44.xxx.xxx)
Kolej na Sobótkę sparaliżuje już totalnie południe wroclawia. Ruch od A4 na buforowej zwężony na jeden pas przez de.bilny buspas totalnie w tamtym miejscu niepotrzebny, nieudolnie przebudowana grota Roweckiego ( zwężona ze względu na brak pieniędzy na wykup działki pod jednym domem i barakiem BOLT - oficjalnie brak zgody na przebudowę wiaduktu przez PKP) do tego mistrzostwo świata czyli ulica zwycięska ( jeden pas z rondem na wysoką i biurowcami) zakorkowana nawet w niedzielę o 22. Na tych trzech ulicach co 20 min ma być zamykany dodatkowo przejazd. Jakże ważna ta linia Wrocław- Sobótka skoro dla przejazdu pół Wrocławia będzie sparaliżowane.