"Będą największym graczem". Alstom przejął m.in wrocławskiego Bombardiera

el | Utworzono: 2021-01-30 09:19 | Zmodyfikowano: 2021-01-30 09:20
"Będą największym graczem". Alstom przejął m.in wrocławskiego Bombardiera - fot. bombardier.com
fot. bombardier.com

- W Polsce Alstom będzie największym graczem na rynku kolejowym, zatrudniającym ponad 4 tys. pracowników w kilku zakładach produkcyjnych, z najszerszą ofertą w zakresie taboru, sygnalizacji i serwisu. Firma będzie również największym eksporterem w branży kolejowej w Polsce – podał Alstom w komunikacie.

W piątek ogłoszono, że francuski koncern specjalizujący się m.in. w produkcji infrastruktury kolejowej, sfinalizował przejęcie kanadyjskiego konkurenta Bombardier Transport za 5,5 mld euro. Po fuzji z Bombardierem Alstom stał się drugim na świecie producentem w swoim sektorze, za chińską firmą CRRC. Roczne obroty koncernu, zatrudniającego 75 tys. pracowników w 70 krajach, przekraczają 15,7 mld euro.

W Polsce Alstom jest reprezentowany m.in. przez spółkę Alstom Konstal w Chorzowie - jednego z największych producentów taboru kolejowego, wagonów metra i tramwajów dla europejskich operatorów. Koncern rozwija też na Śląsku swoje centrum inżynieryjne w dziedzinie wagonów z aluminium i stali. Ponadto ma m.in. Centrum Serwisowe Pendolino w Warszawie.

Alstom produkuje m.in. tabor szynowy: tramwaje, wagony metra oraz pociągi. W jego ofercie są zarówno pociągi wielkich prędkości, jak i kompletne rozwiązania dla metra czy komunikacji tramwajowej, a także usługi - jak utrzymanie i modernizacja infrastruktury oraz systemy sterowania ruchem kolejowym i infrastrukturą.

Również Bombardier należy do największych inwestorów w branży transportu szynowego w Polsce. W zakładach w Katowicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu zajmuje się m.in. produkcją nadwozi lokomotyw oraz wagonów pasażerskich, w tym do pociągów dużych prędkości, ram wózków dla pociągów wielkich prędkości, zespołów trakcyjnych ruchu regionalnego, tramwajów i wagonów metra.

Jak podano w komunikacie, w skali globalnej spółka Bombardier Transportation wnosi do Grupy Alstom centra wiedzy specjalistycznej dla lokomotyw i wózków w Niemczech, monorail i małej kolei automatycznej w Kanadzie, pociągów podmiejskich i regionalnych we Francji i Wielkiej Brytanii, trakcji w Szwecji, a ponadto centra inżynieryjne w krajach atrakcyjnych z perspektywy kosztowej, jak np. Tajlandia. Bombardier ma też siedem spółek joint-venture w Chinach.

Element Serwisów Informacyjnych PAP
Reklama

Komentarze (13)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~bor2021-04-08 06:22:07 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
koncu wezma sie za uklady , nierobow,
~Grzesiu Kryszk2021-02-01 23:41:22 z adresu IP: (61.79.xxx.xxx)
Podpisujcie wszystkie komentarze jakie piszecie "Marek Robert Hejduk"! Troll wrocławski (znany z hejtowania Lwówka na wszystkich portalach) dostaje wtedy szału. Wyzywa wulgarnie, grozi pobiciem i nie wiadomo czym jeszcze, wrzuca linki do jakichś filmików które nakręcił, na których sam pokazuje jak łamie prawo itd. To jest świetny test na obecność trolla wrocławskiego. A i policja dzięki temu szybciej go zgarnie. To jest jakiś sfrustrowany typ, któremu niedawno zmarła żona i synek (piszą na niektórych portalach, że sam ich wykończył) i teraz leczy swoją frustrację w internecie.
~wiocha peel2021-02-01 18:11:09 z adresu IP: (115.140.xxx.xxx)
W Katowicach, Łodzi i Warszawie budują wagony i lokomotywy kolejowe, a we Wsiocławiu wozy konne do przewozu siana.
~Tomek Janiszewski2021-02-01 18:09:47 z adresu IP: (115.140.xxx.xxx)
Od razu widać, że we Wsiocławiu nauczyli Ukraińca wieśniackich zwyczajów. Tam mieszkają sami potomkowie z zabużańskich PGR-ów. Dobrze że jeszcze kupy w przedziale nie zostawił jak robią jego ziomkowie z Wsiocławia (nie bez powodu nazywanego też Klocławiem).
~Grzesiek Jóźwicki2021-02-01 18:09:21 z adresu IP: (115.140.xxx.xxx)
Warszawiak spotyka wrocławiaka pędzącego stado krów po ulicy: - Wrocławiaku, a gdzie wy te krowy pędzicie? - A będę je hodował. - Ale przecież wy stodoły nie macie. - No to będę je w domu trzymał. - Ale przecież to straszny smród - No będą się musiały przyzwyczaić.
~Jacek Kaźmierczak2021-02-01 18:08:59 z adresu IP: (115.140.xxx.xxx)
Jeśli kogoś należałoby wsadzić do więzienia za zniszczenie linii kolejowej do Lwówka, to byłby nim Piotr Rachwalski - były prezes Kolei Dolnośląskich, który zlikwidował wszystkie pociagi na tej linii, przez co popadła ona w ruinę. Teraz natomiast próbuje wykurzyć prodecenta filmu, żeby nie dopuścić do remontu tej trasy. Rachwalski zawsze nienawidził tą linię, bo ma umysł starego PKP-iarza, który potrafi tylko niszczyć.
~Głos z Kobierzyc2021-02-01 18:07:07 z adresu IP: (126.93.xxx.xxx)
W Kobierzycach jest zdewastowany dworzec kolejowy który ciekawostka miał podziemne przejścia na perony.Gadanie i nic z tego nie będzie to wielka ściema. Na ciul wiadukt jak nie ma torowiska mosty kolejowe od dziesiątek lat nie konserwowane to będzie po trzeba dziesiątki milionów złotych.Gadanie dla frajerów, psu na budę potrzebna ta linia do Sobótki.
~Fuj!2021-02-01 18:06:19 z adresu IP: (126.93.xxx.xxx)
Znacie podanie o powstaniu pierwszej, historycznej nazwy Wrocławia? Otóż pierwszemu człowiekowi, który przybył na miejsce dzisiejszego Wrocławia, okolica wydała się tak wstrętna i obrzydliwa, że powiedział tylko "Bleee". Po czym usiadł i zwalił klocka (dostał rozwolnienia). Tak powstała nazwa tego miejsca: Blee Sr.ał (która na przestrzeni dziejów ewoluowała w Breslau). A że znane powiedzenie głosi "Miliony much nie mogą się mylić", do tej kupy g... zaczęli ściągać wieśniaki, którzy dobrze czuli się w smr.odzie i założyli osadę. Ta pierwsza, historyczna nazwa Wrocławia do dzisiaj ma swoje odzwierciedlenie w nazewnictwie, bowiem wielu mówi na to miasto "Klocław" zamiast "Wrocław". Nawet nazwa "Klocław" jest bardziej właściwa, bo nawiązuje do historii.
~soutys Smrobudki2021-02-01 18:06:04 z adresu IP: (126.93.xxx.xxx)
A w Sobótce praca wre, właśnie tory robią się. Jeden tor? Nie! Cztery tory!!! Do sołtysa wprost obory. U sołtysa bimber dają, wszystkie wsiury się zjeżdżają. Jest promocja za złotówkę, Super! Zostanie na wódkę.
~Jacek Kaźmierczak2021-02-01 18:05:10 z adresu IP: (126.93.xxx.xxx)
Ciekawe czy wsiury z Wrocławia dalej będą kraść śrubki z pudeł lokomotyw?
~Tomek2021-01-30 10:41:35 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
-21 Odpowiedz
Kiedyś mieliśmy we Wrocławiu Pafawag protram Cegielski dziś po tych firmach nie Ostało nic. Sprzedał je Balcerowicz że swoją świtą. Zaś od 5 lat rządzi PiS i daje nikt nie siedzi. Zaś rządzi nami Vateusza zadłużając nas na potęgę. A ludzie dają się robić na tematy zastępcze typu aborcja.
~1232021-01-31 12:24:43 z adresu IP: (217.96.xxx.xxx)
-18
Przed BT otwiera się nowy rozdział, natomiast Alstom zrezygnował z Dywizji Energetycznej, odsprzedając ją do GE. Generalnie obie strony na tym dealu wyszły z zadowoleniem i na "+" dla siebie. Jak będzie w BT po zmianie Właściciela, czas pokaże, jednak trzeba mieć na uwadze to, że spawalnia pudeł, w ogromnej mierze opiera się na wykwalifikowanych i doświadczonych pracownikach fizycznych tj, spawaczach, ślusarzach etc.. Prawdziwą wartością przedsiębiorstwa jest doświadczony, regularnie trenowany, edukowany i rozwijany personel tzw. kapitał ludzki, a nie niezliczona ilość małoproduktywnych dyrektorów, kierowników i leaderów spraw niepotrzebnych, z kwaśnymi minami, odcinających kupony ze sprytu fachowości wyrobników. Jest to ogromna szansa na rozwój i pracowników i oferowanych produktów pod miejmy nadzieję efektywnym zarządzaniem naszego oddziału przez nowego właściciela -Alstom.
~Ttt2021-01-30 17:31:56 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
-17
I dobrze że sprzedał. Sprzedał też dolmel do ABB i zakład zamiast upaść zaczął się rozwijać. Zamiast 3 ruskich przestarzałych konstrukcji rocznie robi kilkadziesiąt nowoczesnych, ma biuro projektowe znane na całym świecie i przynosi zyski godziwie płacąc pracownikom.