Strefy płatnego parkowania. Jak funkcjonują w miastach? [PUBLICYSTYKA]

Dariusz Wieczorkowski, GN | Utworzono: 2021-04-22 21:03 | Zmodyfikowano: 2021-04-22 21:11
Strefy płatnego parkowania. Jak funkcjonują w miastach? [PUBLICYSTYKA] - fot. RW
fot. RW

Czy strefy płatnego parkowanie zdają egzamin, czy trzeba je w największych dolnośląskich miastach rozszerzać? Jakub Nowotarski mówił na antenie Radia Wrocław, że płatne parkingi w centrum nie są "batem na kierowców":

Jakub Nowotarski przytacza przykład San Francisco, gdzie cena za parkowanie rośnie, gdy brakuje wolnych miejsc w strefie:

Nasz gość jest zdania, że ruch w centrach miast powinien zostać ograniczony. Do tego jest potrzeba jednak sprawna komunikacja miejska. Słuchacze jednak zgłaszają, że jeżeli wyprowadzimy ruch z centrum, to we Wrocławiu korki przeniosą się w inne miejsca:

Czy strefy płatnego parkowania w centrum powinny się rozszerzać:

Posłuchaj całego programu:

Reklama

Komentarze (36)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Przedsiębiorca2021-09-20 16:30:23 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Dlaczego w ogóle zaprasza się takie osoby jak p. Nowotarski? Ta organizacja powinna być dawno zamknięta bo przynosi więcej szkody (z niewiedzy) niż rzeczywistego pożytku dla wszystkich mieszkańców. Akcja ciasto skupiła się na walkę z właścicielami samochodów, a dzięki temu lokalne firmy upadają lub wynoszą się z centrum. Serdecznie dziękujemy za niedźwiedzią przysługę Panie Jakubie. Zapamiętamy to panu.
~Darek2021-04-29 01:47:29 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Z całym szacunkiem do p. Nowotarskiego, ale mimo posiadania przez niego jakiejś wiedzy w temacie uważam, że nie powinien się on raczej wypowiadać bo słychać, że nie ma pojęcia o czym mówi - głównie ze względu na brak wykształcenia w dziedzinie planowania infrastruktury miejskiej i znajomości niuansów tej sfery. P Nowotarski coś wie, ale nie do końca i twierdzi, że ta wiedza jest pewna. Otóż nie p. Jakubie, strefy nie powinny się rozszerzać, powinna się rozszerzać infrastruktura parkingowa i zachęcać mieszkańców do korzystania z mpk wrocław, a nie zniechęcać. I to powie nawet student pierwszego roku.
~Jane2021-04-27 09:33:39 z adresu IP: (37.212.xxx.xxx)
Zobacz aktywna dyskusję tutaj. Chcę wam tylko przypomnieć, byście myśleli o uczuciach innych oraz o netykiecie. Jeśli nie znasz lub nie pamiętasz zasad netykiety, sprawdź je tutaj:
~Obiektywny2021-04-26 10:24:12 z adresu IP: (109.207.xxx.xxx)
Takie platformerskie traktowanie kierowców jak dojne krowy. Masz samochód to cię usiłują wydoić z każdej strony. Obecnie samochód to nie luksus to konieczność, żeby dojechać do pracy i zarobić na tych, których nie stać na auta. Rozkułaczanie kułaków w Związku Radzieckim skończyło się klęską głodową.
~Tomasz2021-04-25 20:38:44 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Dlaczego pan redaktor nie zaprosił Radnego Roberta Grzechnika do dyskusji.
~////2021-04-25 20:24:49 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Samochód można dostać od bezdomnego. Tak jak Fat Boy Sutryka, zarejestrowany na nr DWR.
~§§§2021-04-24 10:49:23 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Jak nie masz hajsu na płatne parkowanie - to nie kupuj samochód i tyle.
~////2021-04-23 22:50:38 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Panie premierze Morawiecki, chcę by były większe podatki, bo te co są nie wystarczają aby w Polsce zapanował ład fiskalny :) Problem miasta nie polega z autami tylko z jego organizacją. Gmina posiada budynki w każdej, starej dzielnicy. Teraz jest 48 osiedli. Na cholerę, by załatwić najmniejszą sprawę suweren ma się fatygować do centrum do Urzędu Miejskiego? Mieszkaniec Muchoboru, Kuźnik czy Nowego Dworu musi się fatygować na Kotlarską czy Nowy Targ, jak ma puste Centrum Zarządzania Kryzysowego na Muchoborze, tuż przy stacji kolejowej Wrocław Muchobór. Po reformie mamy 48 osiedli wielkości miasteczek gminnych (około 10 tys. mieszkańców). To niech Wrocław ma min. 48 miejsc, po jednym na każdym osiedlu, gdzie mieszkaniec może załatwić wszystkie sprawy urzędowe, zamiast robić spędy w centrum, w którym prócz urzędów praktycznie nic nie ma. Firmy przenoszą się na peryferie. Siedziba np. Credi Agrigole to Legnicka 33A, znów bezpośrednio przy torach kolejowych. Pracownik spoza Wrocławia wsiada w pociąg w Obornikach i jest po 25 minutach w pracy. Tak, dojazd pod Wrocław, koleją trwa 25-30 minut. Tyle co 5 przystanków MPK.
~Radek2021-04-23 22:29:20 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Jasne, przesiąść się do MPK, gdzie prezes za pieniądze wrocławskich podatników tak wita pasażerów: +++++ +++
~Mia2021-04-23 12:36:03 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
We Wrocławiu panuje straszna samowolka parkingowa. Samochody stają jak chcą, gdzie chcą utrudniając tym samym życie pieszym, rowerzystom ale również sobie. Powciskane w każdy wolny skrawek chodnika, nierzadko blokują widoczność, wystają na jezdnię, zajmują ścieżki rowerowe. Pieszy jest zepchnięty do pozycji podrzędnej.
~Darek2021-04-29 01:51:49 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Nie samowolka tylko samochodoza czyli traktowanie kierowców i mieszkańców jak śmieci. Problemem nie są parkujące samochody tylko likwidacja niezbędnych mieszkańcom miejsc parkingowych. Miejsca są niezbędne, i nie ważne czy jeden z drugim patoaktywista samochodozowy o upodobaniach nazwijmy to komunistycznych podpowie urzędnikom że trzeba miejsca parkingowe usunąć to samochody znikną. Samochody znikną, gdy mieszkańcy nie będą ich potrzebować. Na zachodzie obserwuje się, że mieszkańcy przestają korzystać z samochodów jak dostają sprawną ofertę komunikacji zbiorowej. Tutaj - w imię samochodozy dokopuje się kierowcom, licząc, że nie będą parkować samochodów które są im niezbędne. Tak samo nie ma miejsc na samochody używane nie przez mieszkanców, a przez firmy - kurierów, dostawców, usługi, serwisy, słowem coś, czego się nie przewiezie rowerem czy autobusem.
~////2021-04-23 10:30:12 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
straż miejską z lawetami zapraszam na ołbin . takiego syfu w parkowaniu to chyba nie ma w całym wrocławiu . głąby parkują nawet na skrzyżowaniach . na dokładkę co staje się już regułą wzrasta ilość zajętych miejsc do parkowanie przez samochody z innych gmin . jakby było tego mało samochody stoją zaparkowane tak tygodniami , a niektóre nawet miesiącami . pod oknem mam właśnie takie kwiatki . aktualnie na 20 aut w zasięgu mojego wzroku 6 jest z rejestracją DW , a z 14 pozostałych reszta to dolnośląskie i ościenne województwa . z tych 14 samochodów połowa regularnie przyjeżdża niedzielnymi wieczorami i stoi nieruszana aż do piątku kiedy to znika do domu po pełne słoiki . POSZERZONE STREFY JAK NAJBARDZIEJ TAK . WTEDY SKOŃCZY SIĘ GNÓJ NA CHODNIKACH .
~WroGrażynka2021-04-23 08:42:02 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Już nie mam słów na to parkowanie w stylu "wolnej amerykanki". Każdy staje jak chce i gdzie chce i nie zastanawia się czy ja potem będę mogła przejść z wózkiem. A niektórym to się wydaje, że jak mają większe auto, to ich w ogóle nie obowiązują żadne reguły dotyczące parkowania. Nie chce im się przejść kilka metrów, to stają w takich miejscach, że Ułan ze swoją fantazją mógłby się schować.
~Bogusia2021-04-23 08:38:27 z adresu IP: (176.120.xxx.xxx)
WIdać cała akcja miasto we współpracy z prezydentem rzuciła się po audycji do komentowania. Ludzie którzy proszą o te strefy powinni złożyć prośbę do urzędu skarbowego o to żeby płacili wyższe podatki. Sutryk się z musi niezle z tego śmiać!
~Weronika2021-04-23 20:59:46 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
A co to trzeba być w akcji miasto, żeby myśleć logicznie? Tu gdzie mieszkam zaparkować się da tylko tam gdzie są parkomaty. Na pozostałych ulicach sajgon i nigdy nie ma miejsca.
~fma2021-04-23 08:27:53 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Przydałaby się w kilku miejscach na Borku i Krzykach.
~Axc2021-04-22 22:32:20 z adresu IP: (212.127.xxx.xxx)
Wrocław ma małą strefę jeśli porównamy się z Krakowem czy Poznaniem,nawet o 1/3 mniejszy Szczecin ma 3 razy większą.
~Radek2021-04-23 22:33:02 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Wrocław ma też komunikację miejską w ruinie. Dla transportu indywidualnego nie ma żadnej realnej alternatywy.
~MRo2021-04-22 22:09:56 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
SPP pozwala zapanowac chociaż w minimalnym stopniu nad tym co wyprawiaja kierowcy. Chociaż jest sporo do poprawy. Np. Jaka jest przeszkoda w wyznaczeniu płatnych miejsc na całej długości ul. Tęczowej?
~OlaBeetle2021-04-22 21:51:12 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
SPP powinny się powiększać. To wreszcie miałoby szansę uporządkować parkowanie i skończyć z dzikimi autami na chodnikach i skwerkach, na trawnikach i wszędzie indziej, gdzie powinien być pieszy. A nie auto.
~Jakub2021-04-22 21:48:23 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
SPP powinno zostać powiększone, jednak szybciej niż ma to miejsce obecnie. To jedyny sposób aby unormować kwestię parkowania w mieście i przez to samego ruchu samochodowego
~Fil2021-04-22 21:46:46 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ja też chciałbym mieć strefę na swoim osiedlu, mam nadzieję, że zostanie poszerzona na Kleczków i dalej na północ. Wreszcie dałoby się znaleźć miejsce, a nawet przejść chodnikiem jak człowiek. Do tego konieczna jest porządnie działająca straż miejska. Czy prezydent w końcu coś zrobi w tym zakresie?
~Marta2021-04-22 21:46:19 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Wrocław zalany samochodami bardzo wiele traci. Zwiedzając Nadodrze czy Przedmieście Oławskie trzeba się natrudzić, żeby przejść wzdłuż pięknych kamienic. Chodniki są zastawione samochodami. O zaparkowaniu swojego auta (chcąc zapłacić) nie ma mowy. A chciałoby się wsiąść na rower, ale infrastruktura rowerowa jest w opłakanym stanie albo w ogóle jej nie ma. Na Świdnickiej pędzące samochody i niczym nie odseparowani rowerzyści (tylko Ci odważni). Ta ulica powinna być zamknięta dla aut. Powinna być 'bramą' dla pieszych i rowerzystów do rynku. A teraz strach wsiąść na rower a na przejściach stoi się minutami. Życzę więcej odwagi urzędnikom i mądrości w podejmowaniu decyzji.
~wrocławianin2021-04-22 21:45:35 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Należy zwiększyć ilość płatnych parkingów, podnieść opłaty za parkowanie i karać za parkowanie w miejscach niedozwolonych zwłaszcza na trawnikach i chodnikach..
~do wrocławianin2021-04-29 01:53:30 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Samochodozę się leczy. podnoszenie opłat daje efekt wręcz odwrotny
~Kierowca2021-04-22 21:42:34 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Cudownie byłoby zamienić parkingi na zieleń!
~Jolanta2021-04-22 21:37:18 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Popieram SPP. To co dzieje się teraz w kwestii parkowania to "dziki zachód". Płatne miejsca parkingowe pozwolą unormować tę sytuację. Smuci fakt, że mieszkańcy chcą SPP a miasto tak wolno ją wprowadza.
~Adam2021-04-22 21:30:07 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Czy ktoś się zainteresuje czemu wyznaczenie płatnych miejsc tak długo trwa? Na Tęczowej czekamy już ponad rok! Wszyscy zapewniają, że już zaraz, za chwilę, a jak nie było tak nie ma.
~Ida2021-04-22 21:29:15 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Jestem jak najbardziej za strefami płatnego parkowania. Niektóre samochody parkują przy moim domu tygodniami i nie ma szans, aby znaleźć jakieś wolne miejsce. Dzięki za wskazówki jak złożyć wniosek! :)
~Stefan2021-04-22 21:27:13 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
Jako mieszkaniec Przedmieścia Oławskiego muszę powiedzieć, że czekam na SPP z niecierpliwością! Obecnie nie mogę zaparkować pod swoim domem, bo wszystkie miejsca są zajęte przez przyjezdnych. Wolę dać 100 zł za roczny abonament i mieć spokój, niż krążyć przez pół godziny po pracy, aby znaleźć miejsce.
~Grzegorz2021-04-22 21:44:01 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Zdecydowanie popieram jako mieszkaniec trójkąta. Też czekam na mojej ulicy i nie wiem czy się doczekam. Miasto robi za mało, a straż miejska rozdaje ulotki i mierzy temperaturę w urzędach zamiast dbać o porządek na mieście !!!!
~Anna2021-04-22 21:25:21 z adresu IP: (176.120.xxx.xxx)
Akcja miasto to jest grupa lewicowych „pożytecznych” aktywistów która wzięła sobie na celownik samochody. Za kasę z miasta pomaga Sutrykowi wprowadzać strefy płatnego parkowania i pobierać haracz za parkowanie.
~Lolek2021-04-23 10:04:29 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Akurat Akcja Miasto nie bierze granów od miasta
~Sara2021-04-22 21:46:42 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Jakiś dowód na to? Czy tak bezpodstawnie Pani rzuca oskarżenia?
~Busstop2021-04-22 21:27:48 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Lewacki prezydent lewackie zasady proste.Czas na komisarza..
~Jaro2021-04-22 21:20:28 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Chcę pod domem Strefę! Mam dość, bo nie da się ani parkować, ani chodzić. Do roboty urzędasy!