Aleja Północna połączy ul. Poświęcką z ul. Krzywoustego

Joanna Jaros, KM | Utworzono: 2021-08-11 17:13 | Zmodyfikowano: 2021-08-11 18:08
Aleja Północna połączy ul. Poświęcką z ul. Krzywoustego  - fot. archiwum prw.pl, zdj ilustracyjne
fot. archiwum prw.pl, zdj ilustracyjne

Miasto właśnie ogłosiło przetarg na zaprojektowanie tak zwanej Alei Północnej, która połączy ulicę Poświęcką z ulicą Krzywoustego, wyjaśnia Patryk Załęczny z Biura Prasowego Urzędu Miasta:

Na wykonanie projektu wykonawca będzie miał 18 miesięcy. Miasto pieniędzy na budowę na razie nie ma, ale droga znalazła się w programie Dolnośląski Ład więc finansowanie będzie zapewnione.

Aleja Północna, bo tak się będzie nazywała połączy ulice Krzywoustego z ulicą Poświęcką. Ważnym elementem nowej drogi będzie łącznik z ulicą Poprzeczna, wyjaśnia Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji:

Właśnie ogłoszono przetarg na projekt trasy. Koszt jej budowy szacuje się na ponad 300 milionów. Miasto nie martwi sie o pieniądze bowiem finansowanie Alei jest zapisane w Dolnośląskim Ładzie.

Reklama

Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Berliński agent wpływu2021-08-12 11:52:13 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Germanofilski adept baumanologii stosowanej bardzo się starał, aby ta ulica nie powstała.
~IGLICA2021-08-12 10:11:37 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Po jednym pasie to chyba smiech. Robie sie cos zeby podczas wyborow powiedziec ze zostalo zrobione choc to nie ma sensu. Potem poszerzanie bedzie dwa razy drozsze niz budowanie od razu po 2 pasy. Przeciez ruch w miescie rosnie nie maleje, przybywa nowych osiedli a ten analizy to byly z przed ilu lat?
~wrocławianin2021-08-12 06:56:20 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Aleja Północna połączy ul. Poświęcką z ul. Krzywoustego. To dobrze. Ale dlaczego nie zrobiono tego, jak tylko $utryk objął urząd Prezydenta Miasta Wrocławia? Ano dlatego że $utryk marnował czas na lansowanie się w mediach i Internecie. A poniekąd też dlatego że $utryk marnował pieniądze podatników na stadion, kopaczy, bzdety ...
~Wero2021-08-11 18:38:07 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Urzędnicy założyli, że droga będzie miała po jednym pasie ruchu w każdą stronę, ponieważ - jak dowodzą - nie będzie trasą tranzytową, lecz ulicą ułatwiającą poruszanie się pomiędzy północnymi osiedlami. Ale aleja Hallera została zaprojektowana jako część obwodnicy śródmiejskiej - dwupasmowa. Wtedy urbaniści myśleli dalekowzrocznie. Obwodnica Wschodnia też będzie 1-pasmowa. Więc centrum nadal będzie zakorkowane, bo zabiera się pasy ruchu na ścieżki rowerowe, coraz większe korki, coraz większy smog. W sezonie zimowym ścieżki rowerowe są puste, a nieliczni rowerzyści nadal jeżdżą po chodnikach.
~kiedyś to było2021-08-12 11:14:17 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Kiedyś urzędnicy i planiści mieli realny wpływ i własne zdanie którego nikt nie podważał. Teraz mamy akcjomiastozę i licznych patoaktywistów z różnych stowarzyszeń przyjaciół dewelopera, którzy mają wpływ. Tacy foliarze twierdzą, że "obwodnicy nie można budować bo magicznie przyciąga samochody. Wszyscy pociągiem albo mpk mają jeździć". Trzeba przyznać, brzmią wiarygodnie, ale oprócz braku wiedzy przynajmniej nie mają wykształcenia. Pod presją takich szkodników urzędnicy się uginają i wprowadzają "ulepszenia" takie jak droga rowerowa czy po jednym pasie ruchu zamiast 2. Tak samo na Hallera - zamiast przy okazji remontu udostępnić torowisko pojazdom uprzywilejowanym i autobusom dzięki czemu ludzie chętniej skorzystają z autobusu - sadzi się trawkę bo się jakiemuś szkodnikowi coś uroiło.