700-letnie słupy czekają na turystów! Dolnośląskie Tajemnice odkrywa Joanna Lamparska [FILM]

Radosław Bugajski, Joanna Lamparska | Utworzono: 2021-08-22 10:00 | Zmodyfikowano: 2021-08-22 01:17
A|A|A

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Mag
2021-08-23 19:11:38
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 0
Super, nigdy o tym nie słyszałam ????
~Ściana placzu
2021-08-23 02:07:22
z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
Ocena: 0
ale jest kobietą , wasze kamienice ....
~lawaropa
2021-08-22 19:54:34
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: 0
A skoro już mowa o słupach...
~Pinokio
2021-08-22 17:21:01
z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Ocena: 0
Powodzenia zdrowia i spokoju ducha życzę
~Wnikliwy obserwator
2021-08-22 11:02:46
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: 3
Cóż, słupy Granicy św. Jana są mało znane, bo ludzie wolą masowo odwiedzać Karkonosze, Góry Izerskie czy Stołowe, zamiast wybrać się na wędrówkę np. w okolice Ziębic. Nie da się pod nie dojechać samochodem asfaltowymi drogami, nie ma obok stoisk z oscypkami albo McDonalda, więc co to za atrakcja dla masowego turysty? Ironia zamierzona. Słupy są dokładnie zaznaczane na mapach turystycznych co najmniej od dekady, ich repliki można obejrzeć w muzeum w Ziębicach, folder na ich temat można otrzymać bez problemu w tych samych Ziębicach w lokalnej informacji turystycznej na rogu rynku. Szkoda, że pani Lamparska nie wspomniała, że temat "Granicy Świętego Jana" "odkopał" w 2. połowie lat 80. Andrzej Czermak. W 2. zeszycie SKPS-owskiego periodyku "Karkonosz. Materiały krajoznawcze" (wyd. w 1987 r.) opublikował duży, liczący blisko 40 stron, artykuł o granicy św. Jana. Artykuł ten wówczas "wyprzedzał epokę", stanowił najobszerniejsze opracowanie tych zabytków. Był cytowany (i jest nadal) również przez naukowców. Nie padło też stwierdzenie (wynikające z analizy mapy), że słupy do dziś stoją na granicy, która oddziela województwo dolnośląskie od opolskiego. Cóż, chyba dał o sobie znać pośpiech w realizacji filmu. Warto przyłożyć się bardziej na przyszłość.
Reklama