Bilet aglomeracyjny: Bez szans na porozumienie?

, km | Utworzono: 2021-08-22 08:04 | Zmodyfikowano: 2021-08-22 08:05
A|A|A

Fot. Patrycja Dzwonkowska

Jak na razie nie zapowiada się na to, aby coś w tej kwestii się zmieniło. Obie strony przyznają, że w tym momencie nie ma rozmów na ten temat, a Paulina Tyniec-Piszcz z wrocławskiego magistratu przypomina ostatnią ofertę, jaką miasto położyło na stole:

Wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur mówi, że miasto przygotowało od września alternatywne rozwiązanie:

 

Koleje Dolnośląskie podkreślały podczas negocjacji, że dążyły do porozumienia, a regionalni przewoźnicy zrezygnowali w sumie z 3 mln zł dotacji. Koleje dodawały, że głównym zadaniem spółki jest łączenie ośrodków powiatowych.

Wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur odpowiada na pytanie, czy jest jeszcze szansa na porozumienie obu stron

Koleje Dolnośląskie tłumaczą, że w tym momencie nie toczą się rozmowy w sprawie nowej umowy pomiędzy regionalnymi przewoźnikami a gminą Wrocław.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Jacekwstawaj!
2021-08-23 19:48:36
z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ocena: -26
Zesrałeś się!
~Dolnoślązak
2021-08-23 12:22:02
z adresu IP: (113.60.xxx.xxx)
Ocena: 31
Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki.
~Noema
2021-08-23 12:21:43
z adresu IP: (113.60.xxx.xxx)
Ocena: 27
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pi...ły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~Mateusz Lalka
2021-08-23 12:21:26
z adresu IP: (113.60.xxx.xxx)
Ocena: 27
Priorytetem powinne być miejsca z twardymi danymi o potencjalnych pasażerach. Zarówno Lwówek jak i Park Krajobrazowy Doliny Bobru takie dane posiada. Poprzedni spis powszechny pokazał, że większość podróżnych ze Srebrnej Góry jeździ do Wałbrzycha. Krytykowanie władz za fakt dostosowania planów modernizacji do realnych udokumentowanych potrzeb a nie do schematów jest kuriozalne.
~wrocławianin
2021-08-23 12:21:00
z adresu IP: (113.60.xxx.xxx)
Ocena: 23
Ja pytam po co komu jest ta kolej we Wrocławiu. Kto będzie nią jeździł? Michalak to był twój genialny pomysł, zakorkujesz trzy wloty do miasta w imię projektu który będzie padaczką. Jeśli stopień zapełnienia wagonów nie przekroczy 25procent to do końca życia powinieneś kible w tlk sprzątać szkodniku.
~....
2021-08-23 12:17:15
z adresu IP: (61.44.xxx.xxx)
Ocena: 21
ty który piszesz i lajkujesz swoje wlasne komentarze, ty który palasz nienawiscia i obrazasz ludzi ze względu na poglądy. Czas nic ci nie pomaga, piszesz co raz wiecej i gorzej. Twoj życie jest przegrane. Po tylu latach pisania bzdur w internecie wiedz, że przez takich polglowkow nikt nic nie zrobi dla wsiocławia i innych Smrobudek. Jeśli jest 1% szans spotkac ciebie albo kogos z twojej rodziny to jest to za duze ryzyko zeby tworzyc nowe polaczenia.
~....
2021-08-23 12:17:03
z adresu IP: (61.44.xxx.xxx)
Ocena: 29
ty który piszesz i lajkujesz swoje wlasne komentarze, ty który palasz nienawiscia i obrazasz ludzi ze względu na poglądy. Czas nic ci nie pomaga, piszesz co raz wiecej i gorzej. Twoj życie jest przegrane. Po tylu latach pisania bzdur w internecie wiedz, że przez takich polglowkow nikt nic nie zrobi dla wsiocławia i innych Smrobudek. Jeśli jest 1% szans spotkac ciebie albo kogos z twojej rodziny to jest to za duze ryzyko zeby tworzyc nowe polaczenia.
~....
2021-08-23 12:16:45
z adresu IP: (61.44.xxx.xxx)
Ocena: 31
ty który piszesz i lajkujesz swoje wlasne komentarze, ty który palasz nienawiscia i obrazasz ludzi ze względu na poglądy. Czas nic ci nie pomaga, piszesz co raz wiecej i gorzej. Twoj życie jest przegrane. Po tylu latach pisania bzdur w internecie wiedz, że przez takich polglowkow nikt nic nie zrobi dla wsiocławia i innych Smrobudek. Jeśli jest 1% szans spotkac ciebie albo kogos z twojej rodziny to jest to za duze ryzyko zeby tworzyc nowe polaczenia.
~....
2021-08-23 12:15:11
z adresu IP: (61.44.xxx.xxx)
Ocena: 27
ty który piszesz i lajkujesz swoje wlasne komentarze, ty który palasz nienawiscia i obrazasz ludzi ze względu na poglądy. Czas nic ci nie pomaga, piszesz co raz wiecej i gorzej. Twoj życie jest przegrane. Po tylu latach pisania bzdur w internecie wiedz, że przez takich polglowkow nikt nic nie zrobi dla wsiocławia i innych Smrobudek. Jeśli jest 1% szans spotkac ciebie albo kogos z twojej rodziny to jest to za duze ryzyko zeby tworzyc nowe polaczenia.
~....
2021-08-23 09:36:19
z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Ocena: -44
ty który piszesz i lajkujesz swoje wlasne komentarze, ty który palasz nienawiscia i obrazasz ludzi ze względu na poglądy. Czas nic ci nie pomaga, piszesz co raz wiecej i gorzej. Twoj życie jest przegrane. Po tylu latach pisania bzdur w internecie wiedz, że przez takich polglowkow nikt nic nie zrobi dla lwówka i innych Wleni. Jeśli jest 1% szans spotkac ciebie albo kogos z twojej rodziny to jest to za duze ryzyko zeby tworzyc nowe polaczenia.
~wrocławianin
2021-08-23 07:12:37
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: -47
Wątek Bilet aglomeracyjny: Bez szans na porozumienie? zaangażował w dyskusję kilkudziesięciu dyskutantów. Poszczególne posty mają po kilkadziesiąt plusów lub minusów. Problem dotyczy komunikacji we Wrocławiu, komunikacji w aglomeracji wrocławskiej oraz komunikacji w całym województwie dolnośląskim. Już najwyższy czas aby pan wojewoda dolnośląski Jarosław Obremski, pan starosty powiatu wrocławskiego Roman Potocki, pan przewodniczący sejmiku Andrzej Jaroch, pan marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski, pan prezydent miasta Wrocławia Jacek Sutryk oraz powołani przez nich eksperci zajęli się tymi problemami komunikacyjnymi z pożytkiem dla mieszkańców Wrocławia, aglomeracji wrocławskiej, województwa dolnośląskiego bo to mieszkańcy Wrocławia, aglomeracji wrocławskiej, województwa dolnośląskiego łożą na ich pensje płacąc podatki w miejscu swojego zamieszkania, Jedno jest pewne aby kolejarze dobrze nas obsługiwali należy im dobrze płacić. Nie tak jak $utryk płaci śmieciarzom za wywożenie śmieci z Wrocławia. Niedoszacowane koszty wywożu śmieci z Wrocławia skutkują zaleganiem śmieci na śmietnikach ku uciesze szczurów i insektów.
~taka prawda
2021-08-22 21:23:53
z adresu IP: (121.177.xxx.xxx)
Ocena: 45
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pi...ły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~Wrocław
2021-08-22 21:23:33
z adresu IP: (121.177.xxx.xxx)
Ocena: 32
Są dwa przetargi - w jednym cena proponowana była niższa o 3-4 miliony od zarezerwowanej. Więc spokojnie z nadwyżką pokryje to większe wydatki na Lwówek. Priorytetem powinn być kilienci a nie sentymenty. Jestem przekonany że klientów do Lwówka nie zabraknie a jak będzie można dojechać do Pilchowic nad jezioro z Jeleniej Góry czy z Legnicy to bardziej się boję o brak miejsc w okresie letnim...
~Fiufiu
2021-08-22 21:23:06
z adresu IP: (121.177.xxx.xxx)
Ocena: 39
Jestem ciekaw kiedy władze województwa Dolnośląskiego zrozumieją, że Dolnośląskie to nie tylko Wrocław, Legnica i okolice Wrocławia a Lwówek Śląski, Bogatynia,Karpacz, Zawidów, Wojcieszowskie,Bolków i należałoby też pomyśleć nad rewitalizacją lini kolejowej do tych miejscowości. A linia Jelenia Góra Zgorzelec woła o pomstę do nieba. Pociąg tę 77 km trasę potrzebuje ponad dwóch godzin to wstyd panie Marszałku. Tym bardziej,że remont tej linii miał być w 2021 roku, ale pieniążki zostały zabrane na nikomu niepotrzebną linię do Sobótki. Linia ta była remontowana 46 lat temu myślę panie Marszałku, że nadszedł czas na remont.
~MiuMiu
2021-08-22 21:18:23
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -44
Właśnie jechałam poznańską Pestką, szybkim tramwajem. Zazdroszczę tego rozwiązania w tym mieście. Polityka wydaje się ważniejsza od korzyści mieszkańców Dolnego Śląska.
~wrocławiak
2021-08-22 21:12:02
z adresu IP: (221.138.xxx.xxx)
Ocena: 41
Składy będą kilkanaście razy dziennie niemal ocierały się o pobliskie domy mieszkalne, których nabudowano, gdy tory rdzewiały nieużywane. Teraz pociągi stanowić będą ogromne niebezpieczeństwo dla zwierzyny, ale i ludności, w tym dzieci, np. chcącym przekraczać ul. Agrestową do szkoły. Szykuje się niezły horror.
~koza z Kozanowa
2021-08-22 21:10:45
z adresu IP: (221.138.xxx.xxx)
Ocena: 30
Meee, meee.... Meeee, meeee.... Zabiorę każdego fsiocławiaka na grzbiet. Tylko proszę nie srać podczas jazdy. Meeee, meee...
~Jakub Adamczyk
2021-08-22 21:05:58
z adresu IP: (221.138.xxx.xxx)
Ocena: 31
Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakiś Ws iocław, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka.
~saper
2021-08-22 21:05:19
z adresu IP: (221.138.xxx.xxx)
Ocena: 34
Apeluję do wszystkich złomiarzy w okolicy niszczących remontowaną linię kolejową do Sobótki. Nie rozbierajcie tej linii! Nie rozbierajcie świeżo wyremontowanych torów do Sobótki!! Nie rozbierajcie ich, tylko wysadzajcie!!! Będzie szybciej.
~lepsze rozwiązanie
2021-08-22 21:04:10
z adresu IP: (221.138.xxx.xxx)
Ocena: 47
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~Marek Robert Hejduk
2021-08-22 21:02:55
z adresu IP: (221.138.xxx.xxx)
Ocena: 45
W poniedziałek jechałem pociągiem z Jeleniej Góry po 14:00, którym mnóstwo pracowników wraca do domu. Impuls był tylko 4-członowy. Po prawie 3-godzinnej dziurze w rozkładzie o tej porze powinien jechać najdłuższy skład, bo dużo ludzi wraca tym pociągiem z pracy. Za Wojanowem pociąg tradycyjnie przypominał zatłoczony tramwaj w godzinach szczytu. Sanepid by się załamał! Uprzedzam, że jeżdżę tym pociągiem dość często i będę wam suszył głowy do skutku! Na razie łagodnie, ale gdy stracę cierpliwość przestanę być sympatyczny. Zapytajcie Genowefę i Piotra jak potrafię być upierdliwy... Żyjecie luksusowo z moich pieniędzy (podatki + bilety), więc mam prawo od was wymagać. To nie Przybylski czy Stawikowski jest waszym pracodawcą tylko ja i tysiące innych pasażerów KD, którzy składają się na wasze bardzo wysokie pensje. Mam nadzieję, że to jest jasne, bo pogardy ze strony wierchuszki KD wobec pasażerów nie zdzierżę! Swoją drogą szacun panowie, że jeździcie pociągami, a nie służbowymi samochodami. Inni na waszym miejscu nie żałowali sobie komfortu na koszt podatnika... A propos, po jaką cholerę pchacie do Zgorzelca Impulsy 5-członowe? Bo przez Bolesławiec? To jest marnotrawstwo najbardziej pojemnego taboru! Za Legnicą pociąg jedzie pusty, a i do Legnicy frekwencja nie jest oszałamiająca. Wczoraj we Wrocławiu widziałem pociąg do Zgorzelca o 15:17 i frekwencja ledwie sięgała 50 proc. Tymczasem wszystkie szczytowe pociągi w kierunku Jeleniej Góry zawsze mają ponad 100-proc. frekwencję. Co jest oczywiste, bo jedno miasto Zgorzelec nigdy nie wygeneruje większego potoku podróżnych niż generują w sumie miejscowości za Wałbrzychem (Boguszów-Gorce, Sędzisław, Marciszów, Janowice Wielkie, Trzcińsko, Jelenia Góra, Piechowice, Szklarska Poręba). Obiegi 45WE układa się pod potoki podróżnych, czy pod Przybylskiego, Myrdę, Stawikowskiego? Mam nadzieję, że nie odwalacie takich numerów jakie były za prezesury Rachwalskiego. Otóż gdy raz we Wrocławiu zobaczyłem kompletnie pusty skład do Jelcza-Laskowic złożony z dwóch 5-członowych Impulsów to myślałem, że szlag mnie trafi na miejscu w zatłoczonym po dach 3-członowym Impulsie do Jeleniej Góry. A przy sąsiednim peronie stał równie pusty 5-członowy Impuls do Zgorzelca. Nigdy tego nie zapomnę!
~Wojewoda
2021-08-22 21:01:40
z adresu IP: (59.10.xxx.xxx)
Ocena: 36
Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.
~kolejowy Wrocław
2021-08-22 21:01:13
z adresu IP: (59.10.xxx.xxx)
Ocena: 30
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów zamiast torów. Sukces będzie większy niż kolej !
~Darek Spólnicki
2021-08-22 21:00:11
z adresu IP: (59.10.xxx.xxx)
Ocena: 25
"Działaczka Biedronia odchodząc ze spółki dostała odprawę. Zdecydował o tym... jej ukochany! Odrowska startuje z 8. miejsca na liście Wiosny do Parlamentu Europejskiego na Dolnym Śląsku. Zapowiada walkę o lepsze warunki pracy dla nauczycieli i wyższe wynagrodzenia w sektorze publicznym. Domyślamy się, że przynajmniej tak wysokie jak wypłata, którą miała w Kolejach Dolnośląskich. Zatrudnił ją prezes Piotr Rachwalski (46 l.), czyli... prywatnie jej partner! Według naszych informacji, została specjalistą od public relations z pensją ok. 7000 zł brutto. To jednak dopiero początek historii. W grudniu 2018 r. nad chwalonym wszem i wobec prezesem Rachwalskim zawisły czarne chmury. Na Dolnym Śląsku zmienił się układ rządzący w sejmiku i było pewne, że lada dzień zmiany dosięgną także jego. Zebranie rady nadzorczej, która w planach miała zmiany w zarządzie, zaplanowano na 4 stycznia. Dzień przed tą datą, Rachwalski zwolnił jednak z pracy... Odrowską! Dlaczego? Jak nie wiadomo, o co chodzi, wiadomo, że chodzi o pieniądze! Otóż prezes zwolnił swoją partnerkę z obowiązku świadczenia pracy przez okres trzymiesięcznego wypowiedzenia. Podjął też decyzję, by spółka wypłaciła jej odprawę przysługującą np. członkom zarządu – trzy dodatkowe pensje, czyli w około 21 tys. zł! A to oznacza, że od 1 lutego Odrowska nie przepracowała ani jednego dnia, a dostała wynagrodzenie za 6 miesięcy pracy! W tym czasie mogła bez przeszkód uczestniczyć w wiecach poparcia dla strajkujących nauczycieli czy zbierać podpisy pod listami Wiosny. Gdy zapytaliśmy prezesa o powody takiej hojności, odpowiedział, że okoliczności odejścia z firmy są sprawą pomiędzy pracodawcą a pracownikiem. To samo powtórzyła nam Katarzyna Odrowska. – Czy wpływ na przyznanie odprawy miał pani związek z panem Rachwalskim? – dopytujemy. – Nie będę tego komentować – ucięła rozmowę. Z Robertem Biedroniem nie udało nam się wczoraj skontaktować."
~wrocławianin
2021-08-22 20:59:02
z adresu IP: (59.10.xxx.xxx)
Ocena: 33
Ja pytam po co komu jest ta linia do Sobótki. Kto będzie nią jeździł? Michalak to był twój genialny pomysł, zakorkujesz trzy wloty do miasta w imię projektu który będzie padaczką. Jeśli stopień zapełnienia wagonów nie przekroczy 25procent to do końca życia powinieneś kible w tlk sprzątać szkodniku.
~wrocławianin
2021-08-22 19:53:54
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: -35
Bilet aglomeracyjny: Bez szans na porozumienie? A czy magistrat się z kimś w ciągu ostatnich dwu lat z kimś porozumiał? Z Konserwatorami Zwrotnic? NIE! Z Tymi co chcą spalać śmieci? NIE! Z Polskim Rządem? NIE! Z Jagodnem? NIE! Z Obwodnicą? NIE! Z lokatorami kamienic komunalnych? NIE! Z Rzecznikiem Praw Obywatelskich? NIE! Ze śmieciarzami? NIE! Z Polskimi Wodami? NIE! Z Bezpartyjnymi Samorządowcami? NIE! Z Samym Sobą? NIE! Z ... ? NIE!
~Jeździec bez głowy
2021-08-22 19:41:52
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: -33
We Lwówku wielką popularnością cieszą się stajnie przydomowe. Własny koń to gwarancja szybkiego i niezawodnego transportu. Koń porusza się 4 chodami : stępem, kłusem, galopem oraz cwałem. Idąc stępem osiąga prędkość średnio 5km/h, kłusując 15- 20km/h, galopując ok 30km/h a cwałując blisko 40km/h. Prędkość szynobusa KD na linii do Lwówka w 2015 r.: ok. 20 km/h.
~historyk Leuthen
2021-08-22 18:40:19
z adresu IP: (42.126.xxx.xxx)
Ocena: 28
Warszawiak spotyka wrocławiaka pędzącego stado krów po ulicy: - Wrocławiaku, a gdzie wy te krowy pędzicie? - A będę je hodował. - Ale przecież wy stodoły nie macie. - No to będę je w domu trzymał. - Ale przecież to straszny sm ród - No będą się musiały przyzwyczaić.
~Kamil Cywicki
2021-08-22 18:39:29
z adresu IP: (42.126.xxx.xxx)
Ocena: 26
Pozdrawiam środkowym palcem dwie stare pruchwy konduktorki z Kolei Dolnośląskich które mi zrobiły awanturę i szarpaninę z powodu braku maseczki, pani przy zakupie biletu w pociągu przypomniała mi w cha mski sposób o maseczce, poinformowałem panią ze nie posiadam maseczki, konduktorka do mnie z takim tekstem „żebym sobie wyją ze śmietnika” chwile później gdy usiadłem na miejscu podchodzi do mnie następna kornoduktorka i mnie zaczęła tym swoim radyjkiem w dość mocny sposób szturchac. panie mnie napewno pamiętają JE*** KUR**
~soutys Smrobudki
2021-08-22 18:38:59
z adresu IP: (42.126.xxx.xxx)
Ocena: 26
A w Sobótce praca wre, właśnie tory robią się. Jeden tor? Nie! Cztery tory!!! Do sołtysa wprost obory. U sołtysa bimber dają, wszystkie wsiury się zjeżdżają. Jest promocja za złotówkę, Super! Zostanie na wódkę.
~wieś Wsiocław
2021-08-22 18:38:05
z adresu IP: (42.126.xxx.xxx)
Ocena: 28
To prawda. Po co niby Niemcy mieliby jeździć do jakiegoś Wrocławia na imprezy kulturalne w języku polskim, skoro u siebie mają dużo więcej imprez i po niemiecku? Wrocław to wiocha przy Dreźnie i Berlinie, pustynia kulturalna. Kto zapłaci za te muchowozy? Nawet jak jakiś Niemiec musi pojechać do Wrocławia to bierze własne auto i korzysta z autostrady, gdyż podróżnych z Niemiec odstrasza bydło z podzgorzeleckich wiosek okupujące pociągi do Drezna i zachowujące się w wulgarny sposób. Mieszkańcy Dolnego Śląska potrzebują pociągów, które dowiozą ich do pracy i szkoły, a nie jakichś kretyńskich połączeń do Drezna. Niemcy lubią jeździć na wycieczki, ale w góry - wystarczy popatrzeć na liczbę połączeń z Drezna w Czeskie Karkonosze, Góry Izerskie czy do Czeskiej Szwajcarii. A u nas Karkonosze nie mają ANI JEDNEGO!!! bezpośredniego połączenia z Dreznem czy Berlinem. Mimo że są to najatrakcyjniejsze góry blisko niemieckiej granicy. Normalnie trzeci świat! Nikt normalny nie będzie jeździł na imprezy kulturalne do jakiegoś Wrocławia, bo dużo więcej imprez Niemcy mają u siebie. Gór nie mają ale nie przyjadą, bo nie ma pociągów, więc zamiast nas cały ruch turystyczny z Niemiec przejmują o wiele praktyczniejsi Czesi. A Polaczkom jak zwykle kasa przecieka przez palce.
~Hela Lwówek
2021-08-22 16:10:53
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -43
Nie wiecie czy dzisiaj skup złomu we Lwówku czynny?
~Jacek Kaźmierczak
2021-08-22 15:51:16
z adresu IP: (116.82.xxx.xxx)
Ocena: 24
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej kolei miejskiej czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~klocławianka
2021-08-22 15:49:36
z adresu IP: (27.145.xxx.xxx)
Ocena: 27
na naszym dworcu nic nie działa jak powinno.. zapowiedzi za ciche taśmociągi nie windy tak se pojada lub nie a schody ruchome to zwykle zasikane piszczą... Automaty zapchane knyszą czy innym paskudztwem... WROCŁAW GŁÓWNY
~ z Jagodna
2021-08-22 15:48:36
z adresu IP: (221.152.xxx.xxx)
Ocena: 27
Strach myśleć co będzie się działo na przecięciu linii z ul. Zwycięską i ile razy dziennie pociąg będzie musiał awaryjnie hamować przez pojazdy stojące w korku do świateł na torach albo skręcające z Karkonoskiej w stronę Ołtaszyna. Do ilu niebezpiecznych sytuacji będzie dochodzić na Ołtaszyńskiej. Południowy Wrocław czeka kompletny paraliż komunikacyjny powodowany przez zamykanie przejazdów na tragicznie już zakorkowanych ul. Buforowej, ul. Zwycięskiej i ul. Borowskiej. Linia do Sobótki przy takiej rozbudowie osiedli w tej części miasta nie ma sensu - przed wojną były tam wyłącznie pola uprawne, działki i domki jednorodzinne, a dziś są tam jedne z najszybciej rozbudowujących się osiedli mieszkaniowych Wrocławia oraz główne trasy komunikacyjne dla podmiejskich sypialni typu Wysoka, Ślęza, Iwiny. Reaktywacja kolei do Sobótki to poroniony pomysł!
~wsiocławiak wszawiak
2021-08-22 15:48:18
z adresu IP: (221.152.xxx.xxx)
Ocena: 28
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~hołota z Wrocławia
2021-08-22 15:47:53
z adresu IP: (221.152.xxx.xxx)
Ocena: 24
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~Adolf Warski
2021-08-22 15:47:42
z adresu IP: (221.152.xxx.xxx)
Ocena: 21
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~głos ze Świniar
2021-08-22 15:46:04
z adresu IP: (220.85.xxx.xxx)
Ocena: 33
Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~wro
2021-08-22 15:45:33
z adresu IP: (220.85.xxx.xxx)
Ocena: 23
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~obsrany Wsiocław
2021-08-22 15:44:43
z adresu IP: (220.85.xxx.xxx)
Ocena: 29
"Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto". Gdzie ten obs rany dworzec? Oczywiście we Ws iocławiu! Zapraszam do ciekawej lektury. Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD
~Marek Robert Hejduk
2021-08-22 15:44:09
z adresu IP: (220.85.xxx.xxx)
Ocena: 24
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Sobótki, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~Dolnoślązak
2021-08-22 15:42:37
z adresu IP: (59.10.xxx.xxx)
Ocena: 28
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pi...ły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~wieprz ze Świniar
2021-08-22 15:42:14
z adresu IP: (59.10.xxx.xxx)
Ocena: 25
Koniec końców - oczywiście w Warszawie kończą kolejną estakadę, gdzie indziej też się sporo dzieje, a we Wrocławiu cieszymy się z tego że po latach nie będzie błota na Świniarach...
~Odertal
2021-08-22 15:41:50
z adresu IP: (59.10.xxx.xxx)
Ocena: 20
I fajnie. U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~wrocławianin
2021-08-22 15:41:05
z adresu IP: (59.10.xxx.xxx)
Ocena: 23
Jestem ciekaw kiedy władze województwa Dolnośląskiego zrozumieją, że Dolnośląskie to nie tylko Wrocław, Legnica i okolice Wrocławia a Lwówek Śląski, Bogatynia,Karpacz, Zawidów, Wojcieszowskie,Bolków i należałoby też pomyśleć nad rewitalizacją lini kolejowej do tych miejscowości. A linia Jelenia Góra Zgorzelec woła o pomstę do nieba. Pociąg tę 77 km trasę potrzebuje ponad dwóch godzin to wstyd panie Marszałku. Tym bardziej,że remont tej linii miał być w 2021 roku, ale pieniążki zostały zabrane na nikomu niepotrzebną linię do Sobótki. Linia ta była remontowana 46 lat temu myślę panie Marszałku, że nadszedł czas na remont.
~wrocławianin
2021-08-22 09:28:02
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: -25
Czy jest szansa, że gmina Wrocław dogada się z Kolejami Dolnośląskimi i od jesieni ponownie będzie obowiązywał bilet aglomeracyjny? Wrocławski Magistrat nie dba o dobro mieszkańców Wrocławia. Trzeba zapłacić kolejarzom tyle ile żądają. Wrocławska Kolej Aglomeracyjna jest ważniejsza od urażonych ambicji urzędników z Magistratu.
~zxv
2021-08-22 09:00:10
z adresu IP: (81.168.xxx.xxx)
Ocena: -26
To są k...a normalne jaja! Urzędnicy wybrani w gminach i do sejmiku nie potrafią się dogadać, więc my będziemy płacić!! To jest wasza pi...na praca i jak nie potraficie to wyp....ć na bezrobotne!!!!
~D J
2021-08-22 08:42:20
z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Ocena: -32
Dopłacać do tego biletu powinny podwrocławskie gminy. To głównie ich mieszkańcy korzystają z tych przejazdów, psując przy okazji rynek pracy Wrocławianom, obniżając stawki.
Reklama