Opóźnione prace remontowe na dworcu Wrocław-Brochów coraz mocniej drażnią pasażerów kolei

Piotr Osowicz, MC | Utworzono: 2021-09-09 08:04 | Zmodyfikowano: 2021-09-09 08:05

Pociągi zwalniają a podróżni się denerwują. Mowa o stacji Wrocław -Brochów. Przebudowa i modernizacja tego węzła kolejowego powinna rozpocząć się w listopadzie 2020 roku, ale się nie rozpoczęła bo pozwolenie na budowę wydano dopiero pod koniec lipca tego roku. Mirosław Siemieniec rzecznik PKP PLK broni się, że to jednak nie był stracony czas:

Dodajmy, że z powodu tej inwestycji trzeba było wyłączyć z użytkowania jeden tor ruchu na tej stacji. To z kolei powoduje zwolnienie prędkości a w konsekwencji opóźnienie pociągów. Węzeł Brochów jest jednym z najbardziej obciążonych ruchem pasażerskim odcinków w Polsce. Remont powinien zakończyć się w połowie przyszłego roku. - Utrudnienia wkrótce się skończą, zapewnia Mirosław Siemieniec:

A po remoncie na stacji kolejowej Wrocław -Brochów pojawią się windy, wyższy peron z odnowioną wiatą i wyremontowane przejście podziemne. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe pochłonie blisko 7 milionów złotych.

Reklama

Komentarze (27)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Pasażer2021-10-12 05:55:21 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Pieprzysz głupoty Siemienic weźcie się za robotę Skandal
~Jacek Kaźmierczak2021-09-09 21:21:46 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie za czasów niesławnego prezesa Rachwalskiego!)., Karpacza, Kowar, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć o dworcach we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!
~soutys Smrobudki2021-09-09 21:21:32 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
Bierzcie przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.
~Marek Robert Hejduk2021-09-09 21:21:17 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.
~wieśniak z Wsiocławia2021-09-09 21:20:17 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
na naszym dworcu nic nie działa jak powinno.. zapowiedzi za ciche taśmociągi nie windy tak se pojada lub nie a schody ruchome to zwykle zasikane piszczą... Automaty zapchane knyszą czy innym paskudztwem... WROCŁAW GŁÓWNY
~Matka Marcinka2021-09-09 13:09:00 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
My mieszkańcy Wlenia i okolic bardzo popieramy wszelkie reaktywacje pociągów na Dolnym Śląsku. Osobiście jednak wolimy ścieżki rowerowe. To transport tani, ekologiczny i bezpieczny. Dlatego jednocześnie wyrażamy żal, że przywraca się do ruchu tyle linii kolejowych, a tam, gdzie mieszkańcy wolą inny rodzaj transportu, nie buduje się porządnych ścieżek rowerowych. Ja jestem matką 9-letniego Marcinka, który uwielbia jeździć rowerkiem. Tylko co z tego, jak nasze miasteczko zostało pominięte nawet na mapie Dolnośląskiej Cyklostrady. A przecież mamy świetne warunki do budowy porządnej ścieżki rowerowej. Są stare nasypy i mosty kolejowe, które tylko niszczeją, mamy też świetnie przygotowane podłoże, dosłownie wystarczy wylać asfalt. Jazda rowerem po pokładach kolejowych naprawdę do przyjemnych nie należy. Dlatego uważam, że to powinno iść w parze. Odbudowa jednej linii kolejowej i budowa jednej ścieżki rowerowej. Byłoby to najbardziej sprawiedliwe rozwiązanie. A tak wstyd mi nie tylko przed własnym synkiem, ale też przed turystami, którzy tak licznie przybywają wypoczywać w ciszy i spokoju na łonie niemal dziewiczej natury przepięknej Doliny Bobru i ciągle dopytują, kiedy wreszcie powstaną u nas porządne ścieżki rowerowe. Mogę dodać, że mój ukochany synek jest lekko upośledzony i jazda dla rowerku jest też dla niego świetną formą rekonwalescencji. Gdyby tylko powstała u nas porządna ścieżka rowerowa, jeździłby nawet do Jeleniej Góry.
~historyk Leuthen2021-09-09 21:19:47 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
Znacie podanie o powstaniu pierwszej, historycznej nazwy Wrocławia? Otóż pierwszemu człowiekowi, który przybył na miejsce dzisiejszego Wrocławia, okolica wydała się tak wstrętna i obrzydliwa, że powiedział tylko "Bleee". Po czym usiadł i zwalił klocka (dostał rozwolnienia). Tak powstała nazwa tego miejsca: Blee Sr.ał (która na przestrzeni dziejów ewoluowała w Breslau). A że znane powiedzenie głosi "Miliony much nie mogą się mylić", do tej kupy g... zaczęli ściągać wieśniaki, którzy dobrze czuli się w smr.odzie i założyli osadę. Ta pierwsza, historyczna nazwa Wrocławia do dzisiaj ma swoje odzwierciedlenie w nazewnictwie, bowiem wielu mówi na to miasto "Klocław" zamiast "Wrocław". Nawet nazwa "Klocław" jest bardziej właściwa, bo nawiązuje do historii.
~Adolf Warski2021-09-09 12:59:48 z adresu IP: (222.119.xxx.xxx)
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~wieprz ze Świniar2021-09-09 12:58:35 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~soutys Smrobudki2021-09-09 12:58:23 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~ale wieś! Fuj!2021-09-09 12:58:03 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
"Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto". Gdzie ten zafajdany dworzec? Oczywiście we Ws iocławiu! Zapraszam do ciekawej lektury. Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD
~Marek Robert Hejduk2021-09-09 12:57:44 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Sobótki, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~pasożyty!2021-09-09 12:56:32 z adresu IP: (93.177.xxx.xxx)
Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki.
~Adolf Warski2021-09-09 13:00:14 z adresu IP: (222.119.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~taka prawda2021-09-09 12:56:18 z adresu IP: (93.177.xxx.xxx)
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pi...ły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~Wrocław2021-09-09 12:56:08 z adresu IP: (93.177.xxx.xxx)
Priorytetem powinne być miejsca z twardymi danymi o potencjalnych pasażerach. Zarówno Lwówek jak i Park Krajobrazowy Doliny Bobru takie dane posiada. Poprzedni spis powszechny pokazał, że większość podróżnych ze Srebrnej Góry jeździ do Wałbrzycha. Krytykowanie władz za fakt dostosowania planów modernizacji do realnych udokumentowanych potrzeb a nie do schematów jest kuriozalne.
~wieprz ze Świniar2021-09-09 12:55:56 z adresu IP: (93.177.xxx.xxx)
Koniec końców - oczywiście w Warszawie kończą kolejną estakadę, gdzie indziej też się sporo dzieje, a we Wrocławiu cieszymy się z tego że po latach nie będzie błota na Świniarach...
~wieśniak z Wsiocławia2021-09-09 12:54:23 z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Jakub Bartz2021-09-09 12:54:12 z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Jestem ciekaw kiedy władze województwa Dolnośląskiego zrozumieją, że Dolnośląskie to nie tylko Wrocław, Legnica i okolice Wrocławia a Lwówek Śląski,Karpacz, Kowary, Wojcieszowskie,Bolków i należałoby też pomyśleć nad rewitalizacją lini kolejowej do tych miejscowości. A linia Jelenia Góra Zgorzelec woła o pomstę do nieba. Pociąg tę 77 km trasę potrzebuje ponad dwóch godzin to wstyd panie Marszałku. Tym bardziej,że remont tej linii miał być w 2021 roku, ale pieniążki zostały zabrane na nikomu niepotrzebną linię do Sobótki. Linia ta była remontowana 46 lat temu myślę panie Marszałku, że nadszedł czas na remont.
~Panicz z Warszawy2021-09-09 12:53:40 z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~Ale wieś!2021-09-09 12:52:49 z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Lwóweckie Koleje Konne2021-09-09 10:48:20 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Uwaga zmiany w naszym herbie, ma się w nim znaleźć knysza, palnik gazowy i butelka.
~Jacek Kaźmierczak2021-09-09 12:53:10 z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Jakiś ty prymitywny jesteś ws iocławski trollu - albo zasypujesz wątki kopiami swoich spamerskich postów, albo kopiujesz cudze posty - w tym przypadku mój - zmieniając tylko "trolla ws iocławskiego" na "lwóweckiego trolla". Ale to zrozumiałe, biorąc pod uwagę rozliczne dysfunkcje twojego mózgu. Neurony nie działają jak trzeba - to i działalność intelektualna jest mocno ograniczona. Klatka błaznów dla Wrocławia - atrakcją roku. Obejrzyj koniecznie!
~xx22021-09-09 09:05:35 z adresu IP: (80.253.xxx.xxx)
Remont powinien zakończyć się w połowie przyszłego roku. - Utrudnienia wkrótce się skończą, zapewnia Mirosław Siemieniec. Nie no rok czekania to szybko.
~Marek Robert Hejduk2021-09-09 12:53:56 z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Ja ci dam pociąg! My w Sobótce żyjemy ekologicznie i z troską o klimat, nie zatruwamy środowiska naturalnego hałaśliwymi pociągami, dbamy o faunę i florę, nawet ptactwo domowe ma się u nas lepiej. Nasypy kolejowe przerobiliśmy na pastwiska, że aż zabużanie nam zazdroszczą.
~Z Lwówka2021-09-09 08:43:48 z adresu IP: (5.62.xxx.xxx)
Często jeździmy do Wrocławia na knyszę i pokazać dzieciom, jak wygląda pociąg i też nam się to nie podoba, jak ślimaczy się remont na PKP Brochów.
~Z Sobótki2021-09-09 12:55:34 z adresu IP: (93.177.xxx.xxx)
Opowieść ilustrująca dysfunkcje mózgu trolla ws iocławskiego. Nikt by nie wiedział, że w necie działa jakiś gość o pseudonimie Bobertal, ale troll ws iocławski stale o nim wspomina. Potem ludzie czytają posty, dowiadują się, że niejaki troll ws iocławski podszywa się pod różnych ludzi (z imienia i nazwiska albo z pseudonimu) i stwierdzają - czemu władze Wrocławia nie zrobią porządku z takim szkodnikiem jak troll ws iocławski?