Mieszkańcy Leśnicy naciskają na powrót wspólnego biletu dla kolei i komunikacji miejskiej

, WK | Utworzono: 2021-12-03 21:47 | Zmodyfikowano: 2021-12-03 21:50
A|A|A

fot. Patrycja Dzwonkowska

Przewodniczący rady osiedla Robert Suligowski tłumaczy dlaczego rozwój transportu publicznego jest tak ważny dla mieszkańców:

Andrzej Padniewski z Akcji Miasto wspiera działania osiedlowych radnych i podkreśla, że wspólny bilet na kolej i MPK jest priorytetem w tworzeniu transportu aglomeracyjnego:

Zapytaliśmy wiceprezydenta Wrocławia Jakuba Mazura, czy powrót do wspólnego biletu jest możliwy:

Prezes Kolei Dolnośląskich Damian Stawikowski uważa, że porozumienie w tej sprawie jest możliwe:

Zdanie wygłosili też sami mieszkańcy osiedla:

Aktualnie wrocławianie mogą korzystać z biletu "Nasz Wrocław Kolej". Osoby kupujące bilet na podróże pociągiem w granicach Wrocławia za miesięczny bilet na wszystkie linie tramwajowe i autobusowe MPK płacą złotówkę lub 50 groszy (ulgowy).

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Bielawianin
2022-06-28 15:21:14
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: -1
Puscie z powrotem, wszystkie pociagi do i z Bielawy, przez Jaworzynę Bo przez Sobotke, 2 godziny nawet schodzi i to, w tloku A jezeli juz To dajcie dodatkowe polaczenie, z Wroclawia do Bielawy p. Sobotke o 5.17 Nim ludzie dojada na 7 do pracy, w Swidnicy A z Bielawy do Wroclawia p. Sobotke, wracal by o 7.44 I w ten sposob, mieszkancy Bielawy mieli by mozliwosc, dojazdu do Sobotki I tak samo onalogicznie, z powrotnym Wroclaw-Bielawa p. Sobotke 17.10, powrot o 19.44 I wszyscy byli by zadowoleni, w tym turysci
~wsiocławiak wszawiak
2021-12-16 01:39:19
z adresu IP: (126.120.xxx.xxx)
Ocena: -11
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Marek Robert Hejduk
2021-12-16 01:38:51
z adresu IP: (126.120.xxx.xxx)
Ocena: -1
Zachęcony komentarzami pojechałem do tego całego Drezna pół roku temu. Niedziela wydawałoby się szczyt turystyczny. Na pokładzie dwoje dziadków z jakiejś przesiadki, ja i kierpoć. Na początek wyjeżdżaliśmy z Wrocławia przez coś w rodzaju wysypiska, trawsko wymieszane ze śmieciami. Chojnów, Pieńsk pozarastane perony, w Pieńsku pies na peronie chciał zagryźć konduktora mały agresywny kundel, chyba nikt tam nie chodzi. Bolesławiec z perspektywy wiaduktu ni rów to ni ściek, jakaś brudna maź płynie, widoki żadne. Wiadukt w Pilchowicach albo linia do Szklarskiej bez porównania ciekawsza. Zgorzelec myślałem że to jakiś slums. Waląca się ruina, miejscowe żule obrzucają butelkami pociąg. Kierpoć nawet nie czekał na rozkładową godzinę odjazdu. Obok poniemieckie szroty pościągane za grosze. Węgliniec wsiadł jakiś burak chyba kolejarz, poszedł się przywitać z kierpociem - jakiś podstarzały grzyb, na mordzie wypisane że pracował na kolei. Wcisnął mu chyba 2 złote, biletu nie dostał bo i po co. Wrocław Nowy Dwór to nie dwór tylko chlew, jakieś dzieci koło przejazdu kolejowego, na peronie jakiś MK o wyglądzie lekko upośledzonego z aparatem biegał raz z jednej raz z drugiej strony. Zebrzydowa dziadki wysiedli (mówili, że na grzyby, ale w lutym?), pod dworcem pełno łebków 15-16 lat z piwskiem, rzucanie k... h..., jakieś wyzwiska w stronę kolejarza i zaczepki dziaków. Jędrzychowice wsiadły 2 osoby z rowerami, kier nawet do nich nie podszedł. Zagadałem ich bo siedziałem na środku szynobusu, mówili że jadą do Goerlitz po coś do picia bo od Zgorzelca darmowo. Goerlitz wysiadam na chwilę, zresztą jako ostatni pasażer (w sumie byłem już tylko ja i dwaj rowerzyści). Robię zdjęcie to jeszcze kierpoć stara fleja, koszula rozchełstana niemyty od tygodnia coś do mnie burczy klnie wyśmiewa. Niemcy stoją na peronie, cóż mogę powiedzieć - wstyd. Dalej juz nie jechałem, odechciało mi się. Poszedłem na miasto zobaczyć co tam fajnego. Za mną na każdym kroku oglądanie się, chyba dawno tu nikogo z plecakiem nie widzieli. Miasto jak miasto, może kiedyś było ładne, teraz dziura zabita dechami. Kto mógł to wyjechał. Z powrotem wróciłem pieszo przez most. Cały Zgorzelec narąbany, po bramach pełno ludzi z piwskiem, na stacji i przy rampie królowało tanie wino. Brzydkie elewacje, odrapane domy, śmieci dokoła, brud. Wychodząc koło dworca ktoś rzucił w moją stronę i rowerzystów butelkę. Pod dworcem pełno rozkładów busów, nawet w niedzielę jeżdżą. Czekali na te autobusy ludzie. Porozmawiałem z miejscowymi mówią że tymi pociągami do Drezna jeżdżą tylko konduktorzy i czasem jakiś Niemiec jak się zgubi. Olałem pociąg mimo że miałem turystyczny i wróciłem PKS przez Jelenią Górę za podobne pieniądze. Osobliwa przygoda ale nikomu bym nie polecił jazdy na to zadupie.
~klocławianka
2021-12-16 01:37:47
z adresu IP: (126.120.xxx.xxx)
Ocena: -18
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam we Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Zgorzelcu pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o wandalach z Wrocławia niszczących tory i pociągi w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne wrocławianom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~pasjonatzzor
2021-12-15 21:35:55
z adresu IP: (77.234.xxx.xxx)
Ocena: 2
Wpisujcie swoje propozycje /uwagi/ do rozkładu jazdy 2022/2023. Moje propozycje: EIC "LWOWIAK" Węgliniec - Zebrzydowa - Jelenia Góra - Wałbrzych - Świebodzice - Jaworzyna Śląska - Świdnica - Dzierżoniów Śląski - Ząbkowice Śląskie - Kamieniec Ząbk. - Paczków - Otmuchów - Nysa - Prudnik - Kędzierzyn-K. /zmiana loka/ - Gliwice - Katowice - Kraków - Tarnów - Rzeszów - Przemyśl /zmiana loka/ - Lwów - Podzamcze IC "DOLINA BOBRU" Jelenia Góra - Zebrzydowa - Węgliniec - Żary - Nowogród Bobrz. - Zielona Góra /zmiana loka na 2-systemowy/ - Rzepin - Frankfurt /Oder/ - Berlin Hbf. /prowadzi 2 wagony rowerowe i 5 wagonów klasy 1 dla bogatych turystów z Niemiec/ IC "NOTECIANIN" Jelenia Góra - Złotoryja - Legnica - Lubin - Głogów - Wschowa - Leszno /zmiana loka/ - Poznań - Gniezno - Inowrocław - Bydgoszcz Wschód - Bydgoszcz Leśna - Bydgoszcz Główna - Nakło n. Notecią TLK "FLĄDRA" Szklarska Poręba Grn. - Zebrzydowa /jako osobowy/ - Węgliniec - Horka - Weisswasser - Spremberg - Cottbus - Guben - Gubin - Krosno Odrzańskie - Czerwieńsk - Sulechów - Zbąszynek /dzielenie składu/ grupa wagonów: Zbąszynek - Międzyrzecz - Skwierzyna - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn - Kustrin-Kietz - Wriezen - Bad Freienwalde /Oder/ - Eberswalde - Angermuende - Tantow - Szczecin Główny - Szczecin Dąbie - Goleniów - Wysoka Kamieńska - Wolin Pom. - Międzyzdroje - Świnoujście grupa wagonów: Zbąszynek - Zbąszyn - Wolsztyn /zmiana loka na parowóz/ - Leszno /skomunikowanie z IC "NOTECIANIN" i zmiana loka/ - Krotoszyn - Ostrów Wlkp. - Kalisz - Sieradz - Zd. Wola - Łask - Łódź Pabianicka - Łódź Widzew - Koluszki - Skierniewice - Żyrardów - Warszawa Zach. - Warszawa Centr. - Warszawa Wsch. - Pilawa - Garwolin - Dęblin - Puławy Miasto - Nałęczów - Lublin - Świdnik - Rejowiec - Chełm Miasto - Dorohusk /zmiana loka/ - Jagodzin - Kowel - Równe - Korosteń - Kijów Pass. /prowadzi wagon płackartnyj/
~Adolf Warski
2021-12-14 18:24:00
z adresu IP: (103.199.xxx.xxx)
Ocena: -20
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~wsiocławiak wszawiak
2021-12-14 18:23:35
z adresu IP: (103.199.xxx.xxx)
Ocena: -40
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Paweł Kukurowski
2021-12-14 18:22:31
z adresu IP: (103.199.xxx.xxx)
Ocena: -6
Ja piszący poniżej posty przepraszam wszystkich mieszkańców Lwówka tego pięknego miasta gdyz: Jestem osobą chorą psychicznie. Obłąkaną z podwójną osobowością Pilnie potrzebuje leczenia Pobytu w psychiatryku Robię chlew wszędzie gdzie piszą o PKP Proszę pomóżcie mi Zapisane leki nie działają Lekarze mnie olewają, boję się wychodzić z domu Mam nocne moczenia Boję się ludzi dlatego muszę wypisywać głupoty w necie Przepraszam mieszkańców Lwówka że robię chlew na naszej gazecie ale Ws.iocław to wieś i nie ma fajnej gazety. Wrocław pogrąża się w marazmie Niestety moja choroba postępuje bardzo szybko i nie mogę podpisywać się już jak wcześniej teraz w moim pustym mózgu trwa burza i musiałem podpisywać się różnymi dziwnymi nazwiskami i nazwami za co serdecznie przepraszam mieszkańców tego pięknego miasta. Żałuję ale to podpisywanie się cudzym nazwiskiem jest silniejsze ode mnie Wybaczcie kochani mieszkańcy Lwówka.
~ulizany
2021-12-14 17:32:19
z adresu IP: (5.62.xxx.xxx)
Ocena: 4
PILNIE potrzebuję specjalistycznej pomocy psychiatrycznej. Nie pytajcie dlaczego, spójrzcie tylko na moje wszystkie komentarze poniżej. Czy ja jestem zdrowy na umyśle? Śmiem wątpić. Jedynym ukojeniem budowa CYKLOSTRADY DOLNOŚLĄSKIEJ w śladzie rozkradzionej linii kolejowej nr 283 do Lwówka. No, może jeszcze wprowadzenie taboru hybrydowego do ruchu Lwóweckiej Kolei Konnej.
~Marcin Medyk
2021-12-14 12:52:20
z adresu IP: (213.16.xxx.xxx)
Ocena: -8
Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakiś Ws iocław, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka.
~Kamil Cywicki
2021-12-10 18:44:59
z adresu IP: (211.245.xxx.xxx)
Ocena: -7
Obserwuję cha mskie zachowania konduktorów KD w pociągach prawie każdego dnia na trasie Legnica - Wrocław. Za co oni chcą podwyżki? Za nieprofesjonalizm i brak kultury? Dobrze opłaca się wysoko wykwalifikowaną kadrę, a nie prostaków wziętych prosto z ulicy, którzy zupełnie do niczego się nie nadają.
~soutys Smrobudki
2021-12-08 23:05:24
z adresu IP: (103.90.xxx.xxx)
Ocena: -19
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~Duch Gór
2021-12-08 21:05:10
z adresu IP: (80.249.xxx.xxx)
Ocena: -16
Dlatego wszystkie tory kolejowe we Wrocławiu powinny być zlikwidowane. Nie byłoby takich wypadków. Barachło zza Buga wciąż przyzwyczajone jest do furmanek i wozów konnych, a nie szybkich pociągów.
~Kolej STOP!
2021-12-08 21:04:42
z adresu IP: (80.249.xxx.xxx)
Ocena: -10
Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!
~Klocławiak
2021-12-08 20:56:59
z adresu IP: (80.249.xxx.xxx)
Ocena: -14
Tylko czy lokalni ułani zza Buga wracający z plewienia buraków w swoich rydwanach ciągnionych przez wierzgające rumaki wyhamują na przejazdach kolejowych? W zetknięciu z żelaznym smokiem niejeden stracił już życie. A kto będzie pilnował dzieciaki bawiące się na torach? Przecież nie pójdą na plac zabaw bo tam łobuzy pilnują piaskownicy. Nie, takich niebezpieczeństw my w Leśnicy nie chcemy!
~Poorman
2021-12-08 20:30:16
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -32
O, tu się troll lwówecki schował. Cóż, pociągów do Lwuwka i tak nie będzie.
~Ewa Hejduk
2021-12-08 16:10:39
z adresu IP: (50.1.xxx.xxx)
Ocena: -4
Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski. A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Mirska. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała. Mieszkańcom Wrocławia natomiast wystarczą autobusy.
~wsiocławiak wszawiak
2021-12-07 22:01:45
z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Ocena: -7
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Panicz z Warszawy
2021-12-07 22:01:28
z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Ocena: 31
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~Jacek Kaźmierczak
2021-12-07 22:01:03
z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Ocena: -10
I dlaczego mamy znowu finansować czyjąś ułomność umysłową - dlaczego ludzie muszą być organizacjami charytatywnymi utrzymującymi linie kolejowe którymi mało kto jeździ i nie przynosi to zysku - czy nie lepiej wykorzystać te pieniądze przeznaczone na nikomu niepotrzebną kolej we Wrocławiu na leczenie Polaków? Samorząd powinien działać jak firma a nie tylko marnować i rozdawać to co nazbierał w formie podatków - brak myślenia postępowego - jak juz nie na leczenie Polaków te pieniądze to choć ścieżki dla rowerów zrobić - za kilka lat przyjdą nastepni i powiedzą ze to się nie opłaca no chyba ze wraca stara komuna nazywana polski ład i nwo a wtedy to samochody będą tylko państwowe i benzyna na kartki ...
~Znafca
2021-12-07 20:54:53
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: -36
Trzeba w pierwszej kolejności puścić pociongi do Lwuffffffka. Wszak linia do Lwuffffffka uważana jest za najpiękniejszą w kraju przeze mnie i innych znaffcufffffff
~wieprz ze Świniar
2021-12-07 18:23:50
z adresu IP: (218.51.xxx.xxx)
Ocena: 30
Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki oraz różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tutaj nie stać na bilety na pociąg.
~Viper Wiprowski
2021-12-07 13:22:26
z adresu IP: (60.121.xxx.xxx)
Ocena: 30
Żadnych pociągów dla fsiocłafskiego bydła i chuliganów z Czarnej Listy Mikoli!
~miś ślężański
2021-12-07 04:33:41
z adresu IP: (211.228.xxx.xxx)
Ocena: 25
Na szczęście u nas ten koszmar z koleją nie istnieje. Wiem, co mówię, bo jestem z Sobótki. My tu tyle lat, tyle lat musieliśmy znosić te katusze. Tego nawet nie da się opisać prostymi słowami. Dosłownie udręka. Nikomu nie życzę takiego cierpienia, nawet swoim wrogom. Od kiedy tylko wzięli sobie te przeklęte pociągi, aż zachciało się żyć. Nasza miejscowość stała się oazą ciszy i spokoju. Nasze dzieci zaczęły się prawidłowo rozwijać, znikła troska o ich bezpieczeństwo. Nie chowają się już po szafach czy gołębnikach na przeraźliwy gwizd nadciągającego potwora na torach. Trzoda nabrała apetytu, w lesie grzyby obrodziły, rzeki się zarybiły, łąka porosła koniczyną, w stawach znów kumkają żaby. I kazania można w skupieniu wysłuchać, i nowennę odmówić, i na zebraniu wiejskim się wypowiedzieć. Bez kropli na uspokojenie i na bezsenność. Bez ciągłego lęku o zderzenie, wykolejenie, czy potrącenie na przejeździe. Nawet bociany przyleciały, spłoszone wybuchem lokomotywy w 1987 r. Po tym zdarzeniu ludzie do dzisiaj żyją w traumie. Oby to okropieństwo już nigdy do nas nie wróciło. Niech inni się mordują z tymi przeklętymi pociągami. My teraz walczymy o asfaltową ścieżkę rowerową, żeby połączyła Wrocław ze Ślężą. Tanio, ekologicznie i bezpiecznie, bez hałasu, płoszenia zwierzyny, czy najeżdżania na ludzi. Wolimy asfaltową, bo się nie pyli i jest gładka. Biedni turyści z Wrocławia, którzy do nas przyjeżdżają, bardzo sobie chwalą, bo na pociąg i tak ich nie stać.
~wsiocławiak wszawiak
2021-12-07 04:33:16
z adresu IP: (211.228.xxx.xxx)
Ocena: 28
Jak to możliwe, że w XXI wieku ktoś jeszcze korzysta w codziennych dojazdach z wozu konnego? Przecież taki koń może ponarabiać wszędzie i kto to później posprząta? W dodatku słyszałam, że z wozu spadają pijani w sztok pasażerowie, którzy również potrafią załatwić się w miejscu publicznym lub obrzucać pustymi butelkami przechodniów. Nie wyobrażam sobie, żeby takie coś kursowało z Ws iocławia do Ws iobudki. Panie marszałku! Proszę natychmiast przerwać reaktywację linii do Sobótki i nie robić pośmiewiska z naszego Knyszogrodu! Już i tak cała Polska śmieje się z niego jak z drugiego Wąchocka, teraz będzie się śmiał cały świat!
~Noema
2021-12-07 04:32:40
z adresu IP: (211.228.xxx.xxx)
Ocena: 25
Pamiętacie może mikolstwo ze Zgorzelca? Swego czasu było ich tutaj kilku, aż w końcu obrazili się i zdaje mi się, że założyli własne forum kolejowe (Nie pamiętam nazwy). Pod każdym artykułem na RK dotyczącym Wrocławia czy linii E59 jakieś oszołomy wypisują farmazony o jedynej "naturalnej" trasie z Katowic do Poznania przez Wrocław i o konieczności kółeczkowania przez to zadupie przez pociągi dalekobieżne, bo przecież wszyscy tam jadą. Wydaje mi się, że mamy do czynienia z jedną i tą samą osobą. Świadczy o tym styl pisania i wymyślne, durnowate nicki. Po wstawieniu komentarza niemal natychmiast pojawia się kilkanaście lajków, zapewne z innych, fejkowych kont. Podejrzewam o to właśnie pryszczate mikolstwo ze Zgorzelca/Goerlitz, które swego czasu robiło z tego miasta metropolię kolejową i pluło na wszystkie pociągi jadące przez 274 i 311. Naprawdę nadziwić się nie mogę, jak nas...ne trzeba mieć we łbie, żeby godzinami siedzieć na portalach kolejowych, zmieniać nicki, lajkować i odpowiadać na swoje własne komentarze. Proponuję iść do pracy, znaleźć jakieś hobby, zacząć uprawiać sport albo chociaż znaleźć dziewczynę (albo chłopaka, bo z tego co widzę, to spora część mikolstwa ma inne preferencje) zamiast tracić czas na takie bzdury.
~Pyt.do Lwóweckiego Trolla
2021-12-07 04:06:44
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: 2
Czy jest planowanie wydanie "postów zebranych" w formie książkowej? Można by wydać takie epickie dzieło ze wszystkimi, jakże zmyślnymi komentarzami Twojego autorstwa. Za rok zrobić promocję na Targach Dobrej Książki we Wrocławiu. Myślę, że do wpisania dedykacji ustawiłaby się dłuuga kolejka. Myślę, że niejedna osoba chciałaby poznać ową osobistość. Wszak Dolny Śląsk jak długi i szeroki zna radosną "tfurczość" o pociągach na linii 283, oczywiście najpiękniejszej w Polsce, "zaoranej przez Rachwalskiego" itd. Pierwszy w kolejce stanąłby sam były prezes Rachwalski, drugi zapewne marszałek województwa Cezary Przybylski (obecnie bawiący na koszt podatnika w Dubaju na Expo), następnie wszyscy wymienieni z imienia i nazwiska ludzie, pod których się podszywasz. Napisz i wydaj swoją chorą twórczość. Sukces komercyjny gwarantowany. Zwiększ zasięgi!
~Hołota z Ws iocławia
2021-12-06 20:40:23
z adresu IP: (211.228.xxx.xxx)
Ocena: 25
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremonto wany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~Burek
2021-12-06 20:39:33
z adresu IP: (211.228.xxx.xxx)
Ocena: 31
A troll z Wrocławia jak zwykle zasmradza komentarze swoimi pierdami. Nie wystarcza mu Rynek Kolejowy gdzie bez przerwy ględzi jakoby na magistrali 274 nie było pasażerów, na 283 trzeba zlikwidować tory albo żeby nie puszczać pociągów do Jeleniej Góry bo to "dziura". Problemy z głową tego osobnika są ogromne.
~Burek
2021-12-06 20:39:13
z adresu IP: (211.228.xxx.xxx)
Ocena: 34
A troll z Wrocławia jak zwykle zasmradza komentarze swoimi pierdami. Nie wystarcza mu Rynek Kolejowy gdzie bez przerwy ględzi jakoby na magistrali 274 nie było pasażerów, na 283 trzeba zlikwidować tory albo żeby nie puszczać pociągów do Jeleniej Góry bo to "dziura". Problemy z głową tego osobnika są ogromne.
~Burek
2021-12-06 20:08:37
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -36
A troll ze Lwówka jak zwykle zasmradza komentarze swoimi pierdami. Nie wystarcza mu Rynek Kolejowy gdzie bez przerwy ględzi jakoby na magistrali E30 nie było pasażerów, na E59 trzeba zlikwidować jeden tor na południe od Leszna albo żeby nie budować "Y-greka" do Wrocławia bo to "dziura". Problemy z głową tego osobnika są ogromne.
~mieszkaniec Leśnicy
2021-12-06 18:22:45
z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Ocena: 28
Tylko czy lokalni ułani zza Buga wracający z plewienia buraków w swoich rydwanach ciągnionych przez wierzgające rumaki wyhamują na przejazdach kolejowych? W zetknięciu z żelaznym smokiem niejeden stracił już życie. A kto będzie pilnował dzieciaki bawiące się na torach? Przecież nie pójdą na plac zabaw bo tam łobuzy pilnują piaskownicy. Nie, takich niebezpieczeństw my w Leśnicy nie chcemy!
~Kamil Styrna
2021-12-06 17:03:57
z adresu IP: (39.110.xxx.xxx)
Ocena: 25
To są te tory czy mają je i tak rozebrać. Jak napisałem, jutro przejadę autem po torowisku. Wątpię czy film się zmieści do zamieszczenia. Będę nagrywał fragmentami. To i tak nie zmieni mojego zdania. Kolej we Wrocławiu to marnotrawstwo pieniędzy podatników!
~miastowy z Katowic
2021-12-06 13:56:24
z adresu IP: (210.221.xxx.xxx)
Ocena: 29
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~pasożyty!
2021-12-06 13:55:56
z adresu IP: (210.221.xxx.xxx)
Ocena: 28
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pie rdoły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~fsiocłaf
2021-12-06 13:55:40
z adresu IP: (210.221.xxx.xxx)
Ocena: 31
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Sobótki, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~Lwuffek
2021-12-06 13:51:18
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: -35
No to bendom te pociongi dla Lwuffka czy nie?
~Adolf Warski
2021-12-06 13:49:47
z adresu IP: (60.95.xxx.xxx)
Ocena: 24
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~wieprz ze Świniar
2021-12-06 13:49:28
z adresu IP: (60.95.xxx.xxx)
Ocena: 30
Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Jacek Kaźmierczak
2021-12-06 13:48:53
z adresu IP: (60.95.xxx.xxx)
Ocena: 30
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Aron z Parczewa
2021-12-06 13:39:09
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: -42
Puciongi na linii 283 nie majom sensu ekonomicznego.
~Beatrycze
2021-12-06 13:34:13
z adresu IP: (39.110.xxx.xxx)
Ocena: 31
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam we Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Zgorzelcu pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o wandalach z Wrocławia niszczących tory i pociągi w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne wrocławianom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~mieszkaniec Sobótki
2021-12-06 13:32:25
z adresu IP: (39.110.xxx.xxx)
Ocena: 28
Tylko czy lokalni ułani zza Buga wracający z plewienia buraków w swoich rydwanach ciągnionych przez wierzgające rumaki wyhamują na przejazdach kolejowych? W zetknięciu z żelaznym smokiem niejeden stracił już życie. A kto będzie pilnował dzieciaki bawiące się na torach? Przecież nie pójdą na plac zabaw bo tam łobuzy pilnują piaskownicy. Nie, takich niebezpieczeństw my w Sobótce nie chcemy!
~Leuthen
2021-12-06 13:28:46
z adresu IP: (39.110.xxx.xxx)
Ocena: 24
I dlaczego mamy znowu finansować czyjąś ułomność umysłową - dlaczego ludzie muszą być organizacjami charytatywnymi utrzymującymi linie kolejowe którymi mało kto jeździ i nie przynosi to zysku - czy nie lepiej wykorzystać te pieniądze przeznaczone na nikomu niepotrzebną kolej we Wrocławiu na leczenie Polaków? Samorząd powinien działać jak firma a nie tylko marnować i rozdawać to co nazbierał w formie podatków - brak myślenia postępowego - jak juz nie na leczenie Polaków te pieniądze to choć ścieżki dla rowerów zrobić - za kilka lat przyjdą nastepni i powiedzą ze to się nie opłaca no chyba ze wraca stara komuna nazywana polski ład i nwo a wtedy to samochody będą tylko państwowe i benzyna na kartki ...
~wieprz ze Świniar
2021-12-06 13:23:40
z adresu IP: (39.110.xxx.xxx)
Ocena: 21
Dzisiaj już nie wytrzymałem i tylnym kopytem strzeliłem w baniak trolla ws iocławskiego. Ludzie jakie dudnienie się nioslo. On tam nic nie ma pusto zero mózgu Pusto jak w murzyńskim bębenku
~Rzecznik LKK
2021-12-06 04:27:02
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: -42
Troll Lwówecki mocno śpi, troll lwówecki mocno śpi. A pierwsza zmiana woźniców już w stajniach należących do LKK czyści i oporządza konie - wszak od 5 rano ruszają pierwsze kursy naszych furmanek. Zapowiada się kolejny pracowity dzień. Pozdrawiamy naszych pasażerów, którzy też pracują na pierwszą zmianę (np. od 6 do 14). W trosce o Was zaczynamy naszą pracę jeszcze wcześniej niż Wy. Zachęcamy do korzystania za naszych usług i zapoznania się z bogatą ofertą LKK!
~mieszkanka Leśnicy
2021-12-05 20:03:21
z adresu IP: (187.154.xxx.xxx)
Ocena: 23
Składy będą kilkanaście razy dziennie niemal ocierały się o pobliskie domy mieszkalne, których nabudowano, gdy tory rdzewiały nieużywane. Teraz pociągi we Wrocławiu stanowić będą ogromne niebezpieczeństwo dla zwierzyny, ale i ludności, w tym dzieci, np. chcącym bawić się na torach czy rozkradających szyny. Szykuje się niezły horror.
~Ewa Hejduk
2021-12-05 14:18:57
z adresu IP: (60.95.xxx.xxx)
Ocena: 24
Żadnych pociągów dla fsiocłafskiego bydła i chuliganów z Czarnej Listy Mikoli!
~cała prawda
2021-12-05 14:11:44
z adresu IP: (60.95.xxx.xxx)
Ocena: 29
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pie rdoły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~Kamil Cywicki
2021-12-05 14:10:12
z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Ocena: 23
Ja pytam po co komu jest ta kolej we Wrocławiu. Kto będzie nią jeździł? Michalak to był twój genialny pomysł, zakorkujesz trzy wloty do miasta w imię projektu który będzie padaczką. Jeśli stopień zapełnienia wagonów nie przekroczy 25procent to do końca życia powinieneś kible w tlk sprzątać szkodniku.
~Dominika Janczak
2021-12-05 14:09:38
z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Ocena: 23
Jestem ciekaw kiedy władze województwa Dolnośląskiego zrozumieją, że Dolnośląskie to nie tylko Wrocław, Legnica i okolice Wrocławia a Lwówek Śląski,Karpacz, Kowary, Wojcieszowskie,Bolków i należałoby też pomyśleć nad rewitalizacją lini kolejowej do tych miejscowości. A linia Jelenia Góra Zgorzelec woła o pomstę do nieba. Pociąg tę 77 km trasę potrzebuje ponad dwóch godzin to wstyd panie Marszałku. Tym bardziej,że remont tej linii miał być w 2021 roku, ale pieniążki zostały zabrane na nikomu niepotrzebną linię do Sobótki. Linia ta była remontowana 46 lat temu myślę panie Marszałku, że nadszedł czas na remont.
~Marek Robert Hejduk
2021-12-05 14:08:38
z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Ocena: 24
To są te tory czy mają je i tak rozebrać. Jak napisałem, jutro przejadę autem po torowisku. Wątpię czy film się zmieści do zamieszczenia. Będę nagrywał fragmentami. To i tak nie zmieni mojego zdania. Kolej we Wrocławiu to marnotrawstwo pieniędzy podatników.
~Hołota z Ws iocławia
2021-12-05 14:07:14
z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Ocena: 28
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~wsiocławianka
2021-12-05 14:05:02
z adresu IP: (39.110.xxx.xxx)
Ocena: 31
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Wsiocław Klocław
2021-12-05 14:04:36
z adresu IP: (39.110.xxx.xxx)
Ocena: 27
Masakra czytam różne fora na temat PKP i nigdzie nie ma takich idiotów co tu. Trole z Wrocławia mieszkają w dziurach zabitych dechami i zazdroszczą innym miastom że są atrakcyjne i odwiedzają je tłumy turystów. Na kolana trole z Wrocławia bo te miasta życie wam uratowały. Gdyby nie kurorty to byście w swoich oborach pozdychali.
~wsiocławiak wszawiak
2021-12-05 14:03:15
z adresu IP: (39.110.xxx.xxx)
Ocena: 30
Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.
~Lwuffek
2021-12-05 13:56:03
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: -37
A pociongi do Lwuffka bendom? Fszak linia do Lwuffka uważana jest za najpiękniejszą w kraju przez znaffcuff.
~Bobertal
2021-12-05 07:22:00
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: -33
Publikujemy Czarną Listę Lwóweckich Mikoli. 1) Troll Lwówecki - psychicznie chory osobnik zasypujący w internecie każdy post dotyczący kolei kopiami swoich obraźliwych wypowiedzi. Dzięki niemu kolej nigdy nie dotrze do Lwówka, bo zraził do tej idei wszystkich (na czele z marszałkiem województwa). Cóż, lwóweczanie są zadowoleni, bo wolą jeździć LKK. Ale żadne miasto na Dolnym Śląsku nie ma tak czarnego PR, jak Lwówek przez tego wariata.
~dlatego
2021-12-05 04:28:57
z adresu IP: (187.154.xxx.xxx)
Ocena: 36
Dlatego wszystkie tory kolejowe we Wrocławiu powinny być zlikwidowane. Nie byłoby takich wypadków. Barachło zza Buga wciąż przyzwyczajone jest do furmanek i wozów konnych, a nie szybkich pociągów.
~pieszy z Pieszyc
2021-12-05 04:28:31
z adresu IP: (187.154.xxx.xxx)
Ocena: 49
Dobrze że u nas w Pieszycach nie ma pociągów. Piekło dla pasażerów!!! Apeluję do marszałka województwa odpuście sobie remont torów do Sobótki.Tu nikt nie chce pociągów. Ratujcie to co już się psuje, czyli linię do Lwówka!
~Paweł Henryk Włotkowski
2021-12-05 04:28:19
z adresu IP: (187.154.xxx.xxx)
Ocena: 25
Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.
~Google
2021-12-05 04:27:36
z adresu IP: (187.154.xxx.xxx)
Ocena: 39
Czzaarrnaa Lisstta Miikkooli Doollnoośśląąskkicch.
~Kamil Cywicki
2021-12-05 04:25:07
z adresu IP: (187.154.xxx.xxx)
Ocena: 23
Dawno nie byłem w Wrocławiu ale jest po staremu. Dalej wali knyszą, wieśniakom wrocławskim wali z pod pach, nawet z pod butów wali skarpetkami. Pociągi autobusy tramwaje całe zasyfione. Kto te bydło spłodził?
~masakra
2021-12-05 04:24:46
z adresu IP: (187.154.xxx.xxx)
Ocena: 22
Masakra czytam różne fora na temat PKP i nigdzie nie ma takich idiotów co tu. Trole z Wrocławia mieszkają w dziurach zabitych dechami i zazdroszczą innym miastom że są atrakcyjne i odwiedzają je tłumy turystów. Na kolana trole z Wrocławia bo te miasta życie wam uratowały. Gdyby nie kurorty to byście w swoich oborach pozdychali.
~I przyszedł
2021-12-05 04:23:16
z adresu IP: (187.154.xxx.xxx)
Ocena: 26
kr etyn z ws iocławia ze swoim spamem. Już nigdy nie będzie żadnego połączenia kolejowego do smr obudki, nigdy :)))))))
~miastowy z Katowic
2021-12-05 04:21:45
z adresu IP: (187.154.xxx.xxx)
Ocena: 27
Masakra czytam różne fora na temat PKP i nigdzie nie ma takich idiotów co tu. Trole z Wrocławia mieszkają w dziurach zabitych dechami i zazdroszczą innym miastom że są atrakcyjne i odwiedzają je tłumy turystów. Na kolana trole z Wrocławia bo te miasta życie wam uratowały. Gdyby nie kurorty to byście w swoich oborach pozdychali.
~YouTube
2021-12-05 01:46:29
z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ocena: -27
,,pozdrowienia z lwówka’’
~I przyszedł
2021-12-05 00:48:41
z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ocena: -32
kretyn z lwówka ze swoim spamem. Już nigdy nie będzie żadnego połączenia kolejowego do lwufka, nigdy :)))))))
~mieszkaniec
2021-12-05 00:14:36
z adresu IP: (218.39.xxx.xxx)
Ocena: 25
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej kolei czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~rocławianin
2021-12-05 00:13:53
z adresu IP: (218.39.xxx.xxx)
Ocena: 29
na naszym dworcu nic nie działa jak powinno.. zapowiedzi za ciche taśmociągi nie windy tak se pojada lub nie a schody ruchome to zwykle zasikane piszczą... Automaty zapchane knyszą czy innym paskudztwem... WROCŁAW GŁÓWNY
~hołota Ws iocławia
2021-12-05 00:13:22
z adresu IP: (218.39.xxx.xxx)
Ocena: 31
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~Adolf Warski
2021-12-05 00:12:58
z adresu IP: (218.39.xxx.xxx)
Ocena: 28
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~Wrocławianin
2021-12-05 00:06:32
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 11
Chcemy wspólnego biletu we Wrocławiu!!!
~mieszkaniec
2021-12-05 00:00:39
z adresu IP: (60.95.xxx.xxx)
Ocena: 33
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Jakub Adamczyk
2021-12-04 23:58:32
z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Ocena: 29
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~Kolej STOP!
2021-12-04 23:57:33
z adresu IP: (39.110.xxx.xxx)
Ocena: 40
Żadnych pociągów dla fsiocłafskiego bydła i chuliganów z Czarnej Listy Mikoli!
~soutys Sołtysowic
2021-12-04 23:56:05
z adresu IP: (187.154.xxx.xxx)
Ocena: 35
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Sobótki, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~pasożyty!
2021-12-04 23:55:51
z adresu IP: (187.154.xxx.xxx)
Ocena: 35
Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki.
~dolnoślązak
2021-12-04 23:55:34
z adresu IP: (187.154.xxx.xxx)
Ocena: 35
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pie rdoły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~miejscowy
2021-12-04 23:55:21
z adresu IP: (187.154.xxx.xxx)
Ocena: 27
Priorytetem powinne być miejsca z twardymi danymi o potencjalnych pasażerach. Zarówno Lwówek jak i Park Krajobrazowy Doliny Bobru takie dane posiada. Poprzedni spis powszechny pokazał, że większość podróżnych z Wrocławia jeździ do Jeleniej Góry. Krytykowanie władz za fakt dostosowania planów modernizacji do realnych udokumentowanych potrzeb a nie do schematów jest kuriozalne.
~wieprz ze Świniar
2021-12-04 23:53:48
z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Ocena: 37
Koniec końców - oczywiście w Warszawie kończą kolejną estakadę, gdzie indziej też się sporo dzieje, a we Wrocławiu cieszymy się z tego że po latach nie będzie błota na Świniarach...
~wsiocławiak wszawiak
2021-12-04 23:53:36
z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Ocena: 33
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Jacek Kaźmierczak
2021-12-04 23:53:27
z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Ocena: 24
Jestem ciekaw kiedy władze województwa Dolnośląskiego zrozumieją, że Dolnośląskie to nie tylko Wrocław, Legnica i okolice Wrocławia a Lwówek Śląski,Karpacz, Kowary, Wojcieszowskie,Bolków i należałoby też pomyśleć nad rewitalizacją lini kolejowej do tych miejscowości. A linia Jelenia Góra Zgorzelec woła o pomstę do nieba. Pociąg tę 77 km trasę potrzebuje ponad dwóch godzin to wstyd panie Marszałku. Tym bardziej,że remont tej linii miał być w 2021 roku, ale pieniążki zostały zabrane na nikomu niepotrzebną linię do Sobótki. Linia ta była remontowana 46 lat temu myślę panie Marszałku, że nadszedł czas na remont.
~Panicz z Warszawy
2021-12-04 23:53:13
z adresu IP: (210.205.xxx.xxx)
Ocena: 25
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~pytam się
2021-12-04 23:51:46
z adresu IP: (39.110.xxx.xxx)
Ocena: 27
Ja pytam po co komu jest ta linia do Sobótki. Kto będzie nią jeździł? Michalak to był twój genialny pomysł, zakorkujesz trzy wloty do miasta w imię projektu który będzie padaczką. Jeśli stopień zapełnienia wagonów nie przekroczy 25procent to do końca życia powinieneś kible w tlk sprzątać szkodniku.
~soutys Smrobudki
2021-12-04 23:51:32
z adresu IP: (39.110.xxx.xxx)
Ocena: 28
Ja wam dam pociąg! My w Sobótce żyjemy ekologicznie i z troską o klimat, nie zatruwamy środowiska naturalnego hałaśliwymi pociągami, dbamy o faunę i florę, nawet ptactwo domowe ma się u nas lepiej. Nasypy kolejowe przerobiliśmy na pastwiska, że aż zabużanie nam zazdroszczą.
~Marek Robert Hejduk
2021-12-04 23:51:21
z adresu IP: (39.110.xxx.xxx)
Ocena: 30
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam we Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Zgorzelcu pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o wandalach z Wrocławia niszczących tory i pociągi w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne wrocławianom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~wrocławianin
2021-12-04 23:50:48
z adresu IP: (39.110.xxx.xxx)
Ocena: 23
Urzędowi kolejarze!. Zamiast odstawiać kolejne szopki to odbudujcie linię kolejową do Lwówka i stolicy Karkonoszy, Karpacza gdzie przez cały rok przyjeżdża ok. 3 miliony turystów. Obecnie kolej ta zarasta samosiejkami a linia ma przeogromny potencjał turystyczny. Przewozy regionalne plus pociągi retro z panoramicznymi wagonami. Kursy takimi pociągami z panoramicznymi wagonami to z Szklarskiej Poręby i Karpacza przez Mysłakowice, Kowary, Kamienna Góra, Wałbrzych, Nowa Ruda, Kłodzko do Kudowy Zdroju. Takie pociągi byłyby ogromnym hitem i były by w wysokim sezonie turystycznym w pełni obłożone. Póki co żyjemy w kraju gdzie urzędnicy no stop nam wałkują że nic się nie opłaca.
~Michał
2021-12-04 15:33:10
z adresu IP: (79.162.xxx.xxx)
Ocena: -27
Strasznie to słabe, że koledzy radni zapomnieli wspomnieć, że jest to inicjatywa ogólnomiejska, zapoczątkowana przez samorząd Osiedla Jagodno, wspierana przez Wrocławskie Forum Osiedlowe, a takie uchwały podjęły już Rady przeszło 20 Osiedli.
~Pasażerka
2021-12-04 14:30:05
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 18
Kim jest Pan Andrzej Padniewski z akcji miasto, że się wypowiada w kwestii kolei aglomeracyjnej i czemu został zaproszony do radia Wrocław jeśli nie pracuje w żadnej spółce miejskiej ani nie ma wykształcenia w tej dziedzinie, a nie dalej niż kilka miesięcy temu "akcja miasto" (pośrednio) przyczyniła się do zerwania negocjacji KD z miastem.
~pasażer MPK
2021-12-04 08:26:03
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: -29
Szacun za top, że Radni Rady Osiedla Leśnica podjęli uchwałę, w której apelują do prezydenta Wrocławia i miejskich radnych o powrót do rozmów z władzami województwa dolnośląskiego w sprawie stworzenia wspólnej oferty biletowej dla systemu kolei aglomeracyjnej.
Reklama