Pozycjonowanie stron Wrocław – jak długo trwa?

Radio Wrocław | Utworzono: 2021-12-07 21:03
A|A|A
Artykuł sponsorowany

Materiał Sponsora


Jak długo trwa pozycjonowanie Wrocław?

Czas trwania pozycjonowania lokalnego jest uzależniony od wielu czynników. Przede wszystkim należy pamiętać, że działania SEO realizowane nawet dla dwóch podobnych stron nie będą takie same. Ogromny wpływ na długość realizacji strategii pozycjonowania ma branża oraz jej konkurencyjność. Niektóre frazy kluczowe mogą stosunkowo szybko znaleźć się na wysokich pozycjach, a na wzrost innych należy poczekać dłużej. Pozycjonowanie lokalne zwykle przynosi pierwsze efekty po około 6 miesiącach. To czas, w którym Google jest w stanie zaindeksować wiele zmian, a następnie odpowiednio na nie zareagować, podnosząc pozycję adresów URL na określone frazy kluczowe. Z czasem wyniki stają się coraz bardziej widoczne, tym samym zwiększając ruch organiczny pochodzący z wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie Wrocław, a także w innych miastach, ma dokładnie te same cele. Najpierw najbardziej wartościowe wyrażenia powinny znaleźć się w TOP 10, czyli pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Następnie warto podjąć próbę wdrożenia działań SEO, których celem będzie TOP 3. To miejsca generujące największy ruch.


Dlaczego należy czekać na efekty pozycjonowania lokalnego?

Wypozycjonowanie pojedynczej frazy do TOP 10 może trwać od kilku tygodni do kilkunastu miesięcy, zależnie od tego, w jakim stanie jest witryna. Pamiętaj jednak, że działania SEO powinny być realizowane dla całej domeny i wszystkich podstron, a nie tylko wybranych słów kluczowych. Pozycjonowanie Wrocław powinno opierać się na frazach o niskiej i wysokiej konkurencyjności, aby generować jak największy ruch. Należy jednak pamiętać, że słowa popularne, często wyszukiwane przez użytkowników są trudniejsze w kontekście SEO. Wiele stron konkurencyjnych chce wyświetlać się na wysokiej pozycji, co naturalnie wydłuża proces pozycjonowania. Co więcej, gdy ważne frazy będą już znajdować się w TOP 10, strategia pozycjonowania lokalnego może być zmodyfikowana, aby wpływać na kolejne frazy, które również mają wysoką wyszukiwalność i mogą przynieść ruch oraz konwersję. Również aktualizacja oferty strony firmowej lub sklepu online wymaga drobnych zmian w kontekście strategii SEO. Wówczas pozycjonowanie Wrocław może skupiać się na nowych podstronach w obrębie domeny, aby te jak najszybciej zaczęły notować wyższe pozycje. Należy pamiętać, że choć na efekty SEO należy czekać, to zmiany będą trwałe i stabilne. Oznacza to, że gdyby pozycjonowanie lokalne zostało wstrzymane lub zakończone, pozycje zostaną utrzymane. Jednak takie rozwiązanie jest niebezpieczne ze względu na konkurencję. Z czasem inne witryny mogą wdrożyć bądź ulepszyć własne strategie SEO, aby osiągać wysokie pozycje, co spowoduje zmiany w rankingu wyszukiwarki.


Jakie firmy powinno zainteresować pozycjonowanie Wrocław?

Wiele osób kojarzy pozycjonowanie lokalne ze sklepami internetowymi. To błąd. Strategia SEO może być implementowana na każdej stronie internetowej, bez względu na jej charakter oraz przeznaczenie. Również przedsiębiorstwa posiadające własne witryny firmowe mogą skorzystać z takiego rozwiązania, aby pozyskiwać klientów. Wystarczy spojrzeć na to, jak często różne frazy kluczowe dla miasta Wrocław są wyszukiwane w Google w skali miesiąca:

      • Noclegi Wrocław – 12100
      • Studio tatuażu Wrocław – 1900
      • Serwis telefonów Wrocław – 1600
      • Salon kosmetyczny Wrocław – 1300

Pozycjonowanie Wrocław przydaje się w każdej branży, nawet jeżeli firma prowadzi biznes lokalny, świadczący usługi tylko i wyłącznie w swojej placówce, czego doskonałym przykładem są salony kosmetyczne, a także noclegi. Użytkownicy korzystają z wyszukiwarki Google, aby znaleźć różne obiekty w swojej okolicy. Jeżeli firmowa strona internetowa wyświetli się na wysokiej pozycji, odbiorca odczyta jej adres, aby trafić we wskazane miejsce. Równie często witryny pozwalają wypełnić formularz kontaktowy, czy wysłać zapytanie ofertowe. Także numer telefonu umieszczony w widocznym miejscu strony pozwala pozyskać klienta.

REKLAMA
Reklama