Żywa Biblioteka Wrocław w tym roku świętuje swoje 15-lecie

Ewa Zając, BT | Utworzono: 2022-01-08 07:38 | Zmodyfikowano: 2022-01-08 07:40
Żywa Biblioteka Wrocław w tym roku świętuje swoje 15-lecie - fot. Żywa Biblioteka Facebook
fot. Żywa Biblioteka Facebook

Tak działa Żywa Biblioteka. To część międzynarodowego ruchu, który stosuje metodę spotkania i rozmowy do przeciwstawiania się uprzedzeniom i dyskryminacji. Jubileusz biblioteki to okazja do świętowania, ale także nowy początek aktywności w szerszej skali, co przez pandemię nie jest łatwe - zaznacza Dora Mołodyńska-Küntzel koordynatorka projektu na Polskę.

Podczas organizowanych wydarzeń podobnie jak w prawdziwej bibliotece można wybierać z całego szeregu tytułów. - Różnica polega na tym, że książkami są tu ludzie - wyjaśnia Mołodyńska-Küntzel.

Z okazji jubileuszu planowane są specjalne wydarzenia, jeszcze w styczniu Żywa Biblioteka zawita na Przedmieście Oławskie.

Idea Żywej Biblioteki narodziła się w 1993 roku w Kopenhadze po napaści na licealistę. W reakcji na to wydarzenie młodzi ludzie założyli stowarzyszenie przeciwko przemocy, aby rozpocząć działania wśród swoich rówieśników, mające na celu zapobieganie takim sytuacjom.


Komentarze (1)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~śmieć z wsiocławia2022-01-08 15:41:15 z adresu IP: (180.67.xxx.xxx)
“Trolling wrocławski” Z niepokojem obserwuję w internecie, w komentarzach związanych z kolejnictwem, działania mające na celu obrażenie i zdyskredytowanie linii kolejowej nr 283 Jelenia Góra - Lwówek Śląski oraz osób zaangażowanych w działania mające na celu przywrócenie pociągów na tej linii. Słusznie i zgodnie z prawdą zarzuca się przede wszystkim Urzędowi Marszałkowskiemu i Kolejom Dolnośląskim: zniszczenie przewozów pasażerskich na trasie Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Przewozy te zawieszono z racji rzekomo katastrofalnego stanu linii 283 za którą odpowiada przecież Urząd Marszałkowski. Samorząd wojewódzki wprawdzie nie jest jej właścicielem, ale ma pełne prawo a wręcz obowiązek dokonać remontu infrastruktury, jednak udaje że nie ma interesu by o linię dbać i ją remontować. Kolejnym tematem jest podparte wieloma danymi faworyzowanie Wrocławia przez UMWD i KD jako kierunku przewozów kolejowych kosztem innych miast. Wrocław jako główny ośrodek miejski, przemysłowy, naukowy i turystyczny województwa nie jest jedynym generatorem ruchu kolejowego, a mimo to nieproporcjonalnie więcej pociągów go obsługuje. Wynika to z dyskryminacji mniejszych ośrodków i celowym zmniejszaniu ich potencjału pasażerskiego i potoków jakie generują. Trolling polega przede wszystkim na powtarzaniu nieprawdy, przekłamań i pomówień na powyższe tematy. Na ogólnodostępnych portalach komentowany jest i powielany po kilka, kilkadziesiąt razy. Praktyką jest podszywanie się pod użytkowników forów czy osoby działające dla dobra kolei w regionie, lokalnych samorządowców itd. w celu ich zdyskredytowania. Komentarze osoby (osób) które się tego dopuszczają są zgłaszane i minusowane, a mimo to wpisy te są ponownie zamieszczane. Gros komentarzy pochodzi z tzw. “spamerskich” adresów IP co wskazuje na celowe i złośliwe działanie.