Paczka Dobra - wrocławscy artyści dla Ukrainy

GN, RW | Utworzono: 2022-05-05 13:35 | Zmodyfikowano: 2022-05-05 13:38

W związku z trudną sytuacją w Ukrainie na początku wojny powstało Centrum Pomocy Humanitarnej w Szegini. Nasze działania były błyskawiczną odpowiedzią na potrzeby wynikające z braku pomocy po stronie ukraińskiej. Dostarczaliśmy ciepłe napoje, jedzenie, koce oraz schronienie w ogrzewanych namiotach. Udało nam się w ten sposób pomóc około 150 tys. osób czekających w kolejce na przekroczenie granicy, w tym ponad 3000 z nich zapewniliśmy nocleg. Zaopatrzyliśmy najbliższy szpital w karetkę, środki opatrunkowe i leki, wysłaliśmy transporty medyczne w głąb Ukrainy oraz zorganizowaliśmy kilkadziesiąt transportów z żywnością, przekazując łącznie około 100 ton jedzenia.

Sytuacja na granicy zmienia się dynamicznie, a działania wojenne pozostawiają po sobie ogromne zniszczenia i głód. Podjęliśmy decyzję, że będziemy pomagać również dalej, w głębi kraju. Tak powstał projekt PACZKI DOBRA - pudełka zawierającego jedzenie i środki higieniczne pozwalające przetrwać kilka dni w schronie lub sytuacji braku zaopatrzenia. Docieramy z nim tam, gdzie nikt inny nie dociera z pomocą - do małych wsi w okolicach Sum, Kijowa, Charkowa, Irpienia czy Buczy.

Fundacja Centrum Pomocy Humanitarnej My z Wami połączyła nasze dotychczasowe działania w Ukrainie z projektami, które realizujemy w Polsce. Postanowiliśmy zorganizować koncert pokazujący jak łatwe jest pomaganie i jak niewiele trzeba by odmienić czyjeś życie.

Każde nawet najdrobniejsze wsparcie jest ważne, dlatego zapraszamy do udziału w koncercie - pomóżcie nam pomagać. Dobro przyciąga dobro!

Data: 24 maja 2022 godz. 19:00

Miejsce: Sala Koncertowa Radia Wrocław (al. Karkonoska 10)

Wykonawcy: The Lions, Sambor Dudziński, Francis Tuan i David Martello

Dyrektor artystyczny: Radosław Grygoruk

Nagłośnienie: PogoArt

Bilety już dostępne na portalu ebilet: https://sklep.ebilet.pl/305118874754351105

1. The Lions

The Lions, to zespół tworzący nieprzerwanie od dwudziestu lat. Grają muzykę Jahzz w klimatach afro, funky, jazz. Wyjątkową - tak dla ciała, jak i ducha.

2. Francis Tuan

Twórczość Francisa Tuana przepełniona jest pogodą ducha, ponieważ radość uznaje za najlepszy rodzaj buntu. Swoją muzyką zaprasza w podróż do innego świata, gdzie zatarły się niepotrzebne granice – również muzyczne. Tu gitarowy pop staje się tłem dla duchowych refleksji, taneczne utwory mają teksty inspirowane filozofią, a etniczne wietnamskie instrumenty współgrają z elektroniką. Słuchając muzyki Francisa, można przez chwilę wyobrazić sobie, że za oknem jest słonecznie, a ludzie żyją w zgodzie ze sobą i z naturą. Choć ta alternatywna rzeczywistość wydaje się nieco pokręcona, dla Francisa najważniejsze jest jedno – dobra melodia. Wraz zespołem przekroczył granice wielu sal koncertowych, klubów, festiwali oraz państw, występując np. w Szwecji (festiwal Live at Heart), w Niemczech (festiwal LiederLauschen am Rand).

3. Sambor Dudziński

Sambor Dudziński to absolwent wydziału lalkarskiego wrocławskiej PWST, aktor teatralny i musicalowy, wokalista, kompozytor, multiinstrumentalista, wynalazca i konstruktor instrumentów. Komponuje muzykę teatralną i filmową. Koncertuje, a także prowadzi zajęcia z piosenki w szkołach teatralnych. Jest prezesem Stowarzyszenia „Ale Wiocha” - organizacji zajmującej dziewięcio-hektarowy skansen, na terenie którego powstają pracownie umożliwiające rozwój w wielu dziedzinach sztuki.

4. David Martello

Davide Martello, jest niemieckim pianistą włoskiego pochodzenia. Znany z podróżowania po strefach konfliktów i grania na swoim pianinie, które ciągnie za rowerem za pomocą przyczepki z napędem. Występował, między innymi dla żołnierzy w Afganistanie, w Kijowie podczas rewolucji na Majdanie, w Doniecku podczas wojny w kwietniu 2014, czy w miejscach zamachów w Île-de-France w styczniu 2015 r. W marcu 2022 r. razem z uchodźcami zagrał na granicy ukraińsko-polskiej. Przez Parlament Europejski  został uznany za wybitny wkład we współpracę europejską i promowanie wspólnych wartości. Jego celem jest zagranie w każdej stolicy świata.