Sztuczna inteligencja ułatwia prowadzenie biznesu - zobacz co możesz wdrożyć we własnej firmie!

Radio Wrocław | Utworzono: 2022-06-15 15:06
A|A|A
Artykuł sponsorowany

Materiał Sponsora


Sztuczna inteligencja - pieśń przyszłości czy realny wymóg dzisiejszego biznesu?

Od dawna już nie mieliśmy do czynienia z tak dużym szumem medialnym związanym z wdrażaniem nowoczesnych technologii w gospodarce. To właśnie sztuczna inteligencja i technologie uczenia maszynowego od kilku lat są podstawą do refleksji na temat tego, czy przypadkiem w najbliższej przyszłości nie czeka nas załamanie rynku pracy, kosztem powszechnego stosowania robotów. 

Prawda jest taka, że sztuczna inteligencja, jako technologia nie może być już traktowana w kategoriach szalonego pomysłu na przyszłość. To realne rozwiązanie, które wykorzystywane jest powszechnie w branży technologicznej, produkcyjnej i automatycznej. Sztuczna inteligencja, czy tego chcemy, czy nie, jeśli nie teraz, to już za kilka lat stanie się integralnym elementem życia zawodowego i prywatnego każdego z nas


Jak technologia SI już teraz wpływa na biznes i marketing?

Nowoczesnych technologii jednak nie należy się bać. Podobnie jak popularny dzisiaj trend https://mindbox.pl/pl/cloud-native/, czy chmura obliczeniowa, także sztuczna inteligencja wywiera bardzo pozytywny i stymulujący wpływ na rozwój biznesu. Te technologie właśnie stanowią podstawę do rozwoju przedsiębiorstwa. W jaki sposób?

Technologie SI i UM umożliwiają automatyzację procesów biznesowych, które wcześniej realizowane były przez pracowników. Wszystkie żmudne i długie, ryzykowne pod względem popełnienia ludzkiego błędu czynności mogą być przejęte przez oprogramowanie SI i wykonywane szybciej, taniej i bezbłędnie. To z kolei wpływa nie tylko na redukcję kosztów i zwiększenie szybkości realizacji konkretnych procesów. Nowoczesne technologie oparte na sztucznej inteligencji wpływają także na zadowolenie pracowników, którzy swój czas pracy mogą wykorzystać na realizację bardziej odpowiedzialnych, rozwojowych obowiązków. 

Sztuczna inteligencja to także rozwiązanie, które umożliwia wydajne zbieranie danych, analizowanie ich, i przetwarzanie dużego zbioru w jasną informację, która wspiera procesy decyzyjne przedsiębiorstwa. To z kolei ma pozytywny wpływ na dalszą przyszłość każdego obszaru działalności firmy.


Przykładowe zastosowanie sztucznej inteligencji w praktycznych procesach biznesowych

Sztuczna inteligencja już dzisiaj obecna jest w biznesie, a my, jako użytkownicy wcale nie musimy sobie zdawać sprawy z jej istnienia. Jakie są popularne zastosowania technologii opartych na sztucznej inteligencji?

SI wykorzystywane jest przede wszystkim do obsługi klientów i marketingu internetowego. Dostarczanie spersonalizowanych reklam na podstawie naszych ostatnich wyszukiwań, podstawowa komunikacja na linii klient - sklep online realizowana za pomocą chatbotów nie jest już tak ograniczona, jak jeszcze kilka lat temu. Zaawansowane rozwiązania umożliwiają nam uzyskanie odpowiedzi na wszystkie pytania. 

Marketing to jednak tylko mały kawałek ogromnego tortu, jakim jest udział SI w biznesie. Technologia ta jest powszechnie stosowana w analizie danych, cyberbezpieczeństwie (poprzez rozpoznawanie incydentów noszących znamiona cyberataku), tłumaczeniu maszynowym, medycynie, transporcie czy produkcji. 


Czy SI nadaje się do mojej firmy?

Czy technologia oparta na sztucznej inteligencji może być wdrożona także w mojej firmie? To pytanie, które zadaje sobie rosnąca liczba przedsiębiorców z przeróżnych branż. Prawda jest taka, że rozwój nowoczesnych technologii zwiększa zastosowanie SI i już niedługo każde przedsiębiorstwo, bez względu na specyfikę branży czy wielkość będzie w stanie czerpać ogromne korzyści z automatyzacji pracy i zwiększonej efektywności procesów biznesowych.

Już teraz technologia RPA może być stosowana w każdej firmie, która realizuje swoje aktywności w oparciu o systemy zarządzania zasobami, takie jak ERP, WMS, CRM, czy wiele innych. Na początku jednak warto przeanalizować swoją działalność pod kątem procesów i ich słabych stron, by zidentyfikować obszary do poprawy i znaleźć możliwe rozwiązania SI, które będą stanowiły prawdziwą wartość dodaną do firmy. 

REKLAMA
Reklama