Wrocławskie tramwaje wśród najwolniejszych w kraju

Jakub Dworzecki, JD | Utworzono: 2022-07-27 14:10 | Zmodyfikowano: 2022-07-27 14:13
Wrocławskie tramwaje wśród najwolniejszych w kraju - fot. RW
fot. RW

Średnia prędkość takiego pojazdu, w godzinach szczytu, w stolicy Dolnego Śląska nie przekracza 16 km/h, to o ponad 4 km/h wolniej od "najszybszego" Olsztyna i 3 km/h od Poznania czy Krakowa.

- Dane statystyczne zbierano w okresie, gdy nie kursowała nasza najszybsza linia - mówi Patryk Załęczny z magistratu:

Kierownik Biura Prasowego MPK Wrocław, Michał Sałkowski, dodaje - prowadzone prace remontowe, finalnie, wpłyną na komfort i prędkość podróżowania:

W porównaniu z zeszłoroczną analizą ogólna średnia prędkość, nie tylko w godzinach szczytu, ale przez cały dzień, tych pojazdów w stolicy Dolnego Śląska spadła o ponad 6 proc. i wynosi 16,65 km/h. Wynik plasuje Wrocław na przedostatnim miejscu w zestawieniu.

- Analiza jest czysto teoretyczna i nie bierze pod uwagę realnego czasu przejazdu - tłumaczy Radiu Wrocław Michał Sałkowski:

- Miasta różnią się, a ich porównanie jest niezasadne - dodaje Patryk Załęczny:

Raport opiera się na analizie ogólnodostępnych rozkładów jazdy ważnych w ostatnim tygodniu kwietnia tego roku. Uwzględniono w nim 176 linii tramwajowych z piętnastu, największych, polskich miast.

PEŁNY RAPORT DOSTĘPNY: TUTAJ.

Reklama

Komentarze (14)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~NaszWroclaw(kropka)net2022-07-30 16:57:24 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Cóż, gdyby się więcej inwestowało w transport zbiorowy tj kolej i autobusy i tramwaje zamiast przepalać budżet na drogi rowerowe to by były szybsze. Ale finansowane przez rosję trolle i pseudoaktywiści chcą dróg rowerowych i kwiczą że ich nie ma (podczas gdy twarde dane pokazują że to marnowanie pieniędzy) to się buduje. Przykre to
~Leon2022-07-27 21:07:04 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Może i najwolniejsze, ale za to wystrojone w flagi Ukrainy i Wrocławia. Jak własnie informują media dzis 1/3 mieszkańców to Ukraińcy. 2/3 to jeszcze (?) Polacy ale zaczynamy się czuć nieswojo...
~Dolnoslazak2022-07-27 18:11:12 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Tramwaje jezdza wolniej, by mniej wypadac z torow I co, za tym idzie? By Sutryk i prezes MPK, pochwalili sie, mniejsza wykolejnoscia A jak komus, za wolno.. To niech przeszadzie sie, na samochod bedzie szybciej To wlasnie, tok myslenia urzedasow, z Wroclawia Glosujcie dalej, na "leni" .. To staniecie wogole... :()
~Papek2022-07-27 17:41:56 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
No tak, a gdyby raport bazował na GPS to tramwaje byłyby szybsze? Panu z MPK radzę częściej wychodzić z biura, trochę poobserwować ulice i pojeździć tramwajami. Czy ktoś w ogóle analizuje w urzędzie miejskim to jak szybko jeżdżą tramwaje?
~Urzędnik z urzędu 2022-07-27 17:58:14 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
A po co? Mam przepustkę za szybą. Mogę jeździć przez zakazy ruchu np. Rynek, Szewska, Ostrów Tumski. Nie interesuje mnie to.
~Polewajder 2022-07-27 17:40:19 z adresu IP: (2a00:f41:70ef:947b:d1ce:x:x:x)
To działanie celowe uzgodnione z władzami. Ma służyć zwiększeniu bezpieczeństwa pasażerów. Wolna jazda zwiększa również możliwości kontemplacji. Dodatkowo spada percepcja przejazdów przez rozjazdy.
~Leon2022-07-27 21:08:19 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Żeby ukraińskie flagi nie spadały z powodu szybkości - trzeba jechać wolno.
~Tutejszy2022-07-27 17:33:29 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
SKM, Szybki Tramwaj, Metro itp. to pojęcia obce dla władz miasta. Jak ich wywieźdź do innych miast w Polsce, żeby zobaczyli? Może wtedy coś zrozumieją. Emerytowani doradcy znają tylko " podskakujący tramwaj".
~wrocławianin2022-07-27 17:11:41 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Wrocławskie tramwaje wśród najwolniejszych w kraju. To już kolejny raz Wrocław wygrywa taki ranking. Ilustruje to jak $utryk nieudolnie zarządza Wrocławiem ze stratą dla mieszkańców Wrocławia. Inna porażka $utryka to zrezygnowanie z solidnej firmy usuwającej terminowo śmieci z Wrocławia i zastąpienie jej firmą która sobie nie radzi z usuwaniem terminowo śmieci z Wrocławia. Porażką $utryka było też dokonywanie nowych nasadzeń na przełomie wiosny i lata zamiast sadzeni na jesieni kiedy nowe nasadzenia się przyjmuję. Podobnych kwiatków świadczących o tym, że $utryk nie radzi sobie z gospodarskim zarządzaniem Wrocławiem było więcej. Przyładem tego jest storpedowanie jednego biletu na MPK i koleje we Wrocławiu. Radzi sobie za to bardzo dobrze z dbaniem o zapewnienie sobie większości w Radzie Miasta, radzi sobie z lansowaniem się w mediach i Internecie. Marnuje czas i pieniadze na spotkania w gronie samorządowców. Pieniądze z miejskiej kasy marnuje też na stadion, kopaczy i inne bzdety. Nie udał się nam prezydent miasta Wrocławia. Nie rozumie potrzeb zwykłych ludzi. Mami go iluzja błyszczenia w mediach, na fejsbuku, instagramie i tłiterze. Panie $utryk w Internecie nie zbuduje pan nic konkretnego, tylko elektroniczą iluzję. Stąpaj po ziemi, a nie bujaj w obłokach lajków i polubień.
~Kierowca2022-07-27 15:47:04 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Inżynierzy od sterowania sygnalizacją świetlną we Wrocławiu coś przekombinowali obserwując z perspektywy kierowcy. Jeżdżąc 50km/h czyli jak sobie wymyślił ustawodawca grozi z całą pewnością staniem na większości skrzyżowań w mieście czyli ekonomii i ekologii brak plus wydłuża się czas przejazdu. Dlatego wszyscy jak jeden mąż przekraczają dozwoloną prędkość o co najmniej 40 km/h i udaje się im przejechać kilka skrzyżowań więcej przy czym zawsze do świateł dojeżdżam ostatni i cierpliwie stoję przepisowo. Druga kwestia jest taka, że jestem zwolennikiem 60 km/h w mieście na głównych drogach a tylko w niektórych strefach po 50 km/h bo tak jest obliczona konstrukcja skrzyń piecio-biegowych produkowanych dla większości aut benzynowych jakie się poruszają po mieście. Auto najlepiej funkcjonuje i najmniej spala i nie hałasuje na piątym biegu przy prędkości rzędu 60 km/h jest to okolo1500 obrotów. Z kolei w mieście gdzie jest sztuczne wprowadzone ograniczenie do 50/km trzeba redukować do czwartego biegu a obroty są już znacznie wyższe. Jest to sytuacja nienaturalna dla ekologicznej i oszczędnej jazdy.. Do niedawna można było w całym kraju jechać 60 km/h przez teren zabudowany w nocy. Aktualnie jest to nie dozwolone. Powodem tych zmian były oszczędności na znakach drogowych typu B-33.
~baku2022-07-28 00:42:26 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
@fila no i co z tego? jak widać ludziom się to opłaca. Ku**ca człowieka bierze że z powodu czerwonej fali trzeba stać jak słup po 2 minuty. 2 minuty w ruchu miejskim to między 0,5 do 1 dodatkowe stracone kilometry które można by pokonać. Czy nie lepiej byłoby dostosować zieloną falę do dozwolonych prędkości? Owszem, ale przekracza to jak widać urzędnicze kompetencje
~fila2022-07-27 21:20:44 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
przekroczenie prędkości o 11 – 15 km/h – 100 zł mandatu i 2 punkty karne. przekroczenie prędkości o 16 – 20 km/h – 200 zł mandatu i 2 punkty karne. przekroczenie prędkości o 21 – 25 km/h – 300 zł mandatu i 4 punkty karne. przekroczenie prędkości o 26 – 30 km/h – 400 zł mandatu i 4 punkty karne.
~Torywolucja2022-07-27 15:29:14 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Rewolucja to się zacznie po wakacjach,teraz to chleb powszedni i nie dziwi już nic nikogo co związane z komunikacją wiejską,czekamy już tylko na podwyżki biletów
~Sutkizm2022-07-27 14:51:53 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Tak właśnie Sutuś działa dla "ludu WRO" - specjalnie sprawia, że auta stoją w korkach, nie dbając o MPK przy okazji - efekt widać