Co słychać w Teatrze Współczesnym?

Radio Wrocław | Utworzono: 2011-01-26 08:41 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12

Mark Ravenhill Produkt
opieka reżyserska: Jakub Kamieński
gramy: 1 i 2 lutego 2011, godz. 19.00, Sala prób
bilety: normalny 30 zł, ulgowy 20 zł

James, amerykański producent filmowy, usiłuje przekonać znaną aktorkę, aby zagrała
w filmie o ślicznotce zakochanej w terroryście z Bliskiego Wschodu, a tym samym zamieszanej w podkładanie bomb w Europie. Galeria zachodnich stereotypów na temat islamu demaskuje miraże masowej kultury, która pod pozorem rozrywki przemyca polityczną propagandę. Cynizm jako jedna z najważniejszych plag kultury masowej.

Andrew Bowell Nie do pary
reżyseria: Agnieszka Olsten
gramy: 3, 4, 5, 6 lutego 2011, godz. 19.00, Scena na Strychu
bilety: normalny 32 zł, ulgowy 24 zł

Światło rodem z malarstwa Edwarda Hoppera buduje rodzaj scenicznego akwarium, zamykającego w sobie losy wszystkich bohaterów. To znakomite tło dla intrygującej opowieści o kryzysie dwóch par małżeńskich, które los wplątuje w zagadkę kryminalną. Autor nazywa swój dramat „mapą emocji, ukształtowanych przez poczucie osamotnienia i relatywizm moralny”.

Tadeusz Różewicz Pułapka
reżyseria: Gabriel Gietzky
gramy: 8, 9, 10, 11 lutego 2011, godz. 19.15, Duża Scena
bilety: normalny 32 zł, ulgowy 24 zł

Jeden z najciekawszych i jednocześnie najtrudniejszych dramatów Różewicza osnuty wokół biografii Franza Kafki. Autor podkreśla jednak, że jest to sztuka uniwersalna „przede wszystkim o tajemnicy twórcy i tworzenia”. Gietzky stawia w spektaklu pytania dotyczące każdego z nas – w jakim stopniu mamy odwagę zderzyć się z życiem?, jak przyjmujemy wyzwania?, jaki jest współczesny człowiek złapany w „pułapkę historii, „pułapkę biologii”, „pułapkę życia”, „pułapkę przeznaczenia”?

„... tekst Różewicza przełożył Gietzky ze współpracownikami na teatr, którego tak nam ostatnio brak. Teatr aktorski, nie nowatorski, złożony, niedający się odszyfrować jednym kliknięciem intelektu, zamknąć w interpretacyjnym pomyśle. A przy tym oferujący wyrazistą interpretację. Tak, to jest najciekawszy spektakl sezonu! Może nawet nie tylko bieżącego”. [Grzegorz Chojnowski, Radio Wrocław]

Jonas Gardell Przytuleni
reżyseria, opracowanie muzyczne: Gabriel Gietzky
gramy: 12, 13 oraz 15, 16 lutego 2011, godz. 19.00, Scena na Strychu
bilety: normalny 32 zł, ulgowy 24 zł

Margareta, pracownica zakładu pogrzebowego, odpowiada na anons matrymonialny artysty estradowego Ragnara. Wszystko zdaje się dzielić tych dwoje niemłodych już ludzi poza jednym – desperackim pragnieniem bycia z drugim człowiekiem, potrzebą przytulenia. Tak zaczyna się ta historia...

Tadeusz Różewicz Białe małżeństwo
reżyseria: Krystyna Meissner
gramy:  17, 18, 19, 20 lutego 2011, godz. 19.15, Duża Scena
bilety: 32 zł – normalny, 24 zł – ulgowy

Spektakl o poszukiwaniu wolności, pragnieniu oryginalności i swobody ekspresji. Przegląd rozmaitych form, w jakich objawiają się: pożądanie, lęki i frustracje, traumy i kompleksy, przesądy i stereotypy. Historia Bianki, pozornie zwyczajnej dziewczyny, która dojrzewa i za chwilę zostanie wydana za mąż, jest studium męsko-damskiej relacji, traktatem o istocie bycia z drugim człowiekiem. Niesłychanie przenikliwy, niezmiennie aktualny, gorzki i śmieszny zarazem, obraz kondycji erotycznej Polaków.

Witold Gombrowicz Trans-Atlantyk
reżyseria: Jarosław Tumidajski
gramy: 22, 23, 24, 25 lutego 2011, godz. 19.00, Scena na Strychu
bilety: normalny 32 zł, ulgowy 24 zł

„Trans-Atlantyk” – pisany w 1947, gdy Gombrowicz przebywał w środowisku polskich emigrantów w Argentynie – jest tekstem wymierzonym w anachronizmy narodowe, bluźnierstwem wobec sacrum, któremu na imię Polska, a przede wszystkim – manifestacją indywidualizmu i wyrazem niezgody autora na sztuczną, fałszywą rzeczywistość. „Trans-Atlantyk” w reżyserii Tumidajskiego to opowieść o współczesnej Polsce zniewolonej ideologią i tradycją. Widz staje się świadkiem patriotycznego terroryzmu, nadużywania rytuałów i symboli, co wywoływać ma w nim poczucie przesytu, niezgodę, może nawet bunt.

„Dla mnie to jedno z sezonowych zaskoczeń. Dlatego, że trzydziestolatek zrobił przedstawienie klasycyzujące w środkach, że w ciągu dziewięćdziesięciu minut myślimy o Polsce i Polakach, że oglądając po raz kolejny teatralnie zaadaptowany tekst Gombrowicza, ani przez chwilę się nie nudzimy”. [Grzegorz Chojnowski, Radio Wrocław]

Christo Bojczew Orkiestra „Titanic”
reżyseria: Krystyna Meissner
gramy: 26, 27 lutego 2011, godz. 19.15, Duża Scena
bilety: normalny 32 zł, ulgowy 24 zł

Opowieść o czwórce włóczęgów, którzy utknęli na opuszczonej i zapomnianej przez Boga i ludzi stacyjce kolejowej, gdzie od dawna nie zatrzymuje się już żaden pociąg. Wszystko się zmienia, kiedy z przejeżdżającego pociągu zostaje wyrzucona skrzynia, a z niej wyłania się tajemniczy iluzjonista. Historia „okropnie śmieszna”, a jednocześnie groteskowa i bolesna.

Reklama
Zdjęcia
Co słychać w Teatrze Współczesnym? - 4
Co słychać w Teatrze Współczesnym? - 5
Co słychać w Teatrze Współczesnym? - 6

Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.