Tunel kolejowy jakiego nie było w całej Polsce

Piotr Słowiński, JD | Utworzono: 2022-09-08 19:12 | Zmodyfikowano: 2022-09-08 19:14
A|A|A

fot. Piotr Słowiński

Za około 85 milionów złotych netto, w jego wnętrzu, w miejscu dwóch torów, wybudowany zostanie stalowy tunel na suwnicy z jednym torem. Obecnie jego komora jest zbyt wąska, by mogły się w niej minąć dwa pociągi.

- Wewnątrz będą jeździć pociągi, a w jego zewnętrznej części będą drążone skały tak, by mógł zostać powiększony - mówi dyrektor firmy, która będzie realizować prace Jan Chmiel:

- Poprawa sytuacji nie skróci znacząco podróży, ale ją ułatwi. Pociągi będą mogły jeździć częściej - mówi wiceminister infrastruktury Andrej Bittel:

- Prace są zaplanowane tak, żeby wyłączenie tunelu na miesiąc, na czas przygotowania prac, było jak najmniej uciążliwe - dodaje Jan Chmiel:

Tunel w Trzcińsku powstał pod koniec XIX wieku i nie był modernizowany od stu lat. Łączy Jelenią Górę z Wrocławiem i Wałbrzychem. Po przebudowie pociągi będa jeździć przez tunel pod górą Tunelową z prędkością 120 km/h.

POSŁUCHAJ CAŁOŚCI:

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Głos ze Lwówka
2022-09-09 15:40:10
z adresu IP: (2001:67c:2628:647:1:x:x:x)
Ocena: -5
Gdzie sens i wyliczenia tak strasznie drogiego remontu! Kolej to XIX-wieczny wynalazek szatana. Nikt rozsądny w XXI wieku nie będzie korzystał z pociągów. No może poza kolejarzami i paroma miłośnikami kolei, jak to było na LK 283. Przyszłość ma transport tani, ekologiczny i bezpieczny, jak ścieżki rowerowe albo LKK.
~konrad
2022-09-09 14:43:38
z adresu IP: (2a02:a310:623f:5580:4168:x:x:x)
Ocena: 0
sierkierski
Reklama