Przejazdy pod szczególnym nadzorem

Elżbieta Osowicz, PP | Utworzono: 2022-10-03 08:05 | Zmodyfikowano: 2022-10-03 08:05
Przejazdy pod szczególnym nadzorem - fot. archiwum radiowroclaw.pl
fot. archiwum radiowroclaw.pl

Dojeżdżając do miasteczka od strony Lubania trzeba zatrzymać się aż siedem razy, chociaż pociągów tam nie widać. Na torach pojawiają się jedynie składy towarowe, które raz dziennie, czasem raz na dwa dni, przewożą bazalt do budowy dróg. Według kierowców znaków mogłoby być o połowę mniej.

Burmistrz Leśnej przyznaje, że ze znakami STOP nic nie może zrobić. Szymon Surmacz dodaje, że mieszkańcom byłoby łatwiej zaakceptować znaki, gdyby kursowały tam pociągi pasażerskie.

Chociaż widoków na pociągi pasażerskie na razie nie ma, to wkrótce ma się rozpocząć remont dworca kolejowego w Leśnej. Ma tam powstać Centrum Produktu Lokalnego. Koszt inwestycji to około 8 milionów złotych.

 

Reklama

Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Dera2022-10-03 14:02:44 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Fotokamery wyłapią niesfornych
~P4F2022-10-03 11:20:14 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Czas jazdy samochodem do Lubania, to około 20 minut A ewentualnym szynobusem i to bez przystanków, około 30 minut Ekonomia jest prosta, a tory tej lini nie A żeby szynobusy miały, jakiś ekonomiczny sens To należało by ,wymienić tory i podnieść prędkość, do 60 km najmniej I oczywiście, podnieść kategorię przejazdów kolejowych A sam ruch lokalny, tylko do Lubania ,mija się z celem I należało by pomyśleć, o ruchu na Węgliniec, ewentualnie Jelenia Góra i Wrocław Żeby to miało sens Niestety ale linia, jest kręta i to jest nijako jej "przeklenstwem "...
~maszynista2022-10-03 11:05:20 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
A co mają, sporadycznie jeżdżące składu towarowe ? Do wprowadzenia składów pasażerskich, na ta linie ? Absolutnie nic ,głupie tłumaczenie...Nawet jeżeli tor,nie nadaje się, do szybkiej jazdy To można uruchomić sklady pasażerskie, na próbę w dni robocze Dostosowując rozkład, do potrzeb mieszkańców A wystarcza 4 pary pociągów, na początek Żeby zobaczyć Czy opłacalny, jest powrót składów pasażerskich Bo nie ma co ,się oszukiwać Że samochodem jest szybciej, pokonanie 12 km do Lubania Kiedyś pod ZNTK w Lubaniu były ustawione kursy, składów pasażerskich A co do oznakowan Muszą być, by "Niedzielni " kierowcy, nie wpadli pod pociąg Nawet jeżeli, ruch jest znikomy i widoczność dobra