Jak zadbać o swój organizm w sezonie jesienno-zimowym

Radio Wrocław | Utworzono: 2022-11-17 15:14 | Zmodyfikowano: 2022-11-17 15:17
A|A|A
Artykuł sponsorowany

Materiał Sponsora


Jesień oraz zima to czas, gdy większość z nas, bez względu na wiek, odczuwa spadek formy. Nie pomagają też niekorzystne warunki atmosferyczne na zewnątrz. Częste opady deszczu i śniegu oraz minusowe temperatury, sprawiają, że ulice i chodniki są śliskie, co sprzyja urazom. Nie można też nie wspomnieć o różnego rodzaju infekcjach. Katar, bóle gardła, zatok czy mięśni, a często nawet gorączka, to elementy, które zdecydowanie kojarzą się z tą częścią roku. Do tego dochodzi osłabienie naszej kondycji psychicznej spowodowane brakiem światła. Mniej czasu na świeżym powietrzu, brak witaminy D, którą czerpiemy m.in. z promieni słonecznych oraz o wiele mniejsza ilość warzyw i owoców sezonowych, sprawia, że musimy inaczej wspomóc nasz organizm w walce o zdrowie. Co możemy zrobić, by nasze działania ukierunkowane na zdrowie przynosiły dobre rezultaty? Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.


Dbaj o pełnowartościową i zbilansowaną dietę

Oczywiście utrzymanie zdrowej diety wiosną i latem jest o wiele łatwiejsze niż w sezonie jesienno-zimowym, jednak nawet jesienią i zimą można odżywiać się zdrowo. Jedz regularnie, unikaj fast foodów, wybieraj produkty z prostym składem, bogate w niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu mikroelementy i witaminy. Pamiętaj, że posiłek nie służy tylko do dostarczania nam energii do codziennego funkcjonowania. Spożywane jedzenie dostarcza nam znacznie więcej. To dzięki zdrowej diecie nasz organizm wzrasta i regeneruje się. Jeśli nie dostarczamy potrzebnych elementów, nasze kości słabną, włosy wypadają, a skóra traci blask. W sezonie jesienno-zimowym warto zrobić badania krwi, by dowiedzieć się, czy naszemu organizmowi niczego nie brakuje. Skorzystajmy z pomocy lekarza. Nie szukajmy informacji na temat chorób w Internecie. To może przynieść więcej szkody niż pożytku. Lekarz po wykonaniu przez nas odpowiednich badań i zapoznaniu się z wynikami oceni stan zdrowia, podejmie właściwe działania, zaleci odpowiednią suplementację, jeśli taka jest potrzebna, wystawi receptę lub wyśle na zabieg, jeśli to konieczne. Ani my, ani Internet tego nie zastąpi. Ważne jest także dostosowanie kaloryczności do swojego wieku, trybu życia i płci. Jesienią i zimą jest mniej warzyw i owoców, ale za to jest coś, co pomoże nam zachować zdrowie, a mianowicie kiszonki. Są one prawdziwą skarbnicą zdrowia, nie tylko dzięki zawartości witamin, ale także zbawiennemu wpływowi na nasze jelita i występującą w nich florę bakteryjną. Nie wszyscy wiedzą, ale zdecydowana większość odporności pochodzi z jelit, dlatego dbanie o nie jest tak ważne. W sezonie jesienno-zimowym wybierajmy takie produkty, które w sposób naturalny działają przeciwwirusowo, przeciwbakteryjnie oraz przeciwzapalnie. Stosujmy imbir, cebulę, czosnek, chrzan oraz cynamon. Oczywiście nie zapominajmy o piciu wody mineralnej lub źródlanej.


Ubierz się odpowiednio do warunków pogodowych

Bardzo ważnym elementem pomagającym nam zachować zdrowie jest odpowiedni ubiór. Ubranie chroni nasze ciało przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Jesienią i zimą dobrze ubierać się na tzw. cebulkę, czyli warstwowo. Dzięki temu w razie potrzeby możemy zdjąć lub dołożyć warstwę. Nie tylko zbyt cienka stylizacja jest dla nas niebezpieczna, ale także zbyt gruba. Mokra, przegrzana skóra wystawiona na chłód może sprawić, że wylądujemy w łóżku z katarem. Wygodne spodnie lub dzianinowa sukienka i grube rajstopy, ciepły sweter lub bluza marki Guess damska sprawią, że będzie nam nie tylko ciepło, ale także będziemy wyglądać stylowo. Nie zapominajmy o nakryciu głowy, szaliku oraz rękawiczkach. W dobrej stylizacji nie może zabraknąć także nieprzemakalnego, ocieplanego obuwia. Najlepiej wybrać takie, które posiada traperowatą podeszwę. Nikt z nas nie chce mieć kontuzji, skręconej kostki czy złamanej ręki lub nogi, a oto na oblodzonej powierzchni nie jest trudno.

modna bluza Guess damska

Nie rezygnuj z aktywności fizycznej i dbaj o swoją psychikę

Mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych, które nie zachęcają do wyjścia na zewnątrz, staraj się nie rezygnować z aktywności fizycznej. Ubierz się wygodnie i ciepło i idź na spacer. Możesz założyć np. kurtkę Tommy Hilfiger damską, ciepłą czapkę i szalik i korzystać ze świeżego powietrza. Wcale nie trzeba uprawiać intensywnych sportów. Możesz także zostać w domu i ćwiczyć jogę albo po prostu potańczyć do swoich ulubionych piosenek. Wszystko zależy od twoich preferencji. Regularna aktywność fizyczna przyniesie twojemu organizmowi wiele korzyści. Nie tylko utrzyma twoje mięśnie w dobrej kondycji i będzie mieć dobry wpływ na twoją sylwetkę, ale także poprawi krążenie. Przez brak ruchu i złą dietę, dzisiaj choroby krążenia zbierają ogromne żniwa. Podczas aktywności fizycznej wydzielane są także endorfiny, które sprawiają, że czujemy się szczęśliwsi. Dbanie o zdrowie psychiczne jest bardzo ważne. Zastosuj się do powyższych rad i ciesz się życiem i zdrowiem jak najdłużej.

REKLAMA
Reklama