Mamy najszybszy pociąg w Polsce!

Radio Wrocław | Utworzono: 2013-02-19 11:54 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
A|A|A

fot. rafal-jurkowlaniec.pl

O rekordzie poinformował na Facebooku marszałek województwa Rafał Jurkowlaniec. Testy przeprowadzono dziś w nocy .

Elektryczny zespół trakcyjny (31WE) udało się rozpędzić dokładnie do 201,4 km/h. Pierwsze pojazdy tego typu pojawią się na dolnośląskich trasach już 1 kwietnia.

Został wyprodukowany w zakładach Newag w Nowym Sączu i po testach tam wrócił. "Przeszedł badania statyczne i dynamiczne hamulca, badania zakłóceń radioelektrycznych i elektromagnetycznych emitowanych przez EZT, badania hałasu emitowanego przez pojazd, bezpieczeństwa jazdy i oddziaływania na tor, badania w zakresie komfortu podróżowania, oraz sprawdzenie warunków pracy maszynisty i pomocnika maszynisty pod względem narażenia na oddziaływanie drgań" - informuje firma.

Zobacz film z rekordowej jazdy!

Koleje Dolnośląskie (KD) w 2012r. przewiozły 1,8 mln osób. To jest dwa razy więcej niż w 2011r. kiedy spółka odnotowała niewiele ponad 900 tys. pasażerów. W sumie w 2012r. z usług KD skorzystało dokładnie 939 570 pasażerów więcej niż w poprzednich dwunastu miesiącach - relacjonuje Rafał Jurkowlaniec.



W grudniu 2011r. uruchomiono nowe połączenia na trasach: z Wrocławia do Jelcza-Laskowic, do Wołowa, do Legnicy oraz do Zgorzelca. Dzięki nowym autobusom szynowym kupionym za pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego, można było uruchomić połączenie z Jeleniej Góry do Zgorzelca (grudzień 2011r.). We współpracy z województwem lubuskim uruchomiliśmy połączenie między Jelenią Górą i Zgorzelcem a Żarami. Do rozkładu jazdy powróciły również bezpośrednie pociągi z Wrocławia do Żar.

Od kwietnia 2013r. na trasach naszego województwa pojawi się również 5 nowych składów Kolei Dolnośląskich. Elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) kursować będą na odcinku Wrocław – Węgliniec (przez Legnicę, Bolesławiec). Osiągające prędkość do 160 km/h będą najszybszymi pociągami regionalnymi na Dolnym Śląsku.

Czas jazdy z Wrocławia do Węglińca skróci się dzięki temu o 25 minut. Z Wrocławia do Legnicy pojedziemy 11 minut krócej, a z Wrocławia do Bolesławca – 20 minut krócej. Średnia prędkość nowych EZT (uwzględniająca czas na hamowanie, postój i rozruch na stacjach) wyniesie ok. 90 km/h.



W nowej jednostce znajdzie się 212 miejsc siedzących, czyli ok. 25 więcej niż w obecnie kursujących tradycyjnych składach elektrycznych (serii EN57). Kolejna nowość to system liczenia pasażerów, który pozwoli na uzyskanie dokładniejszych danych o frekwencji w poszczególnych kursach, a to ułatwi planowanie rozkładu jazdy.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Mateusz
2013-02-22 14:47:07
z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Ocena: 0
Najszybszy EZT to może i tak, ale na pewno nie pociąg - Siemens ES64U4 należący do PKP Inter City jest zdecydowanie szybszą konstrukcją :).
~pirzmak
2013-02-21 09:38:44
z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ocena: -1
to żeczywiście było na CMK a nie w żmigrodzie gdzie newag był dwa tygodnie temu
~Węglińczanin
2013-02-20 08:48:11
z adresu IP: (217.6.xxx.xxx)
Ocena: 0
A ja mam pytanie... Dlaczego chwalą się, że uruchomili połączenie Jelenia Góra - Zgorzelec?? które w rzeczywistości jadą do Węglińca i ewentualnie dalej?? Bo nie ma pieniędzy na renowację torów Węgliniec - Lubań, które pozwalają w tej chwili tylko na przejazd pociągów towarowych z prędkością max. 30 km/h. I teraz zamiast jeździć na trasie Węgliniec-Lubań około 30 minut... jedzie się przez Zgorzelec ponad godzine. To są Dolnośląskie rewelacje. Mogliby pomyśleć o przebudowie torów Jelenia Góra - Węgliniec - Żary i tym by moli się wtedy pochwalić.
~McLusky
2013-02-19 14:20:32
z adresu IP: (92.229.xxx.xxx)
Ocena: 0
I co z tego, skoro na E-30 maksymalna prędkość to 160 km/h, a zatrzymując się na każdej stacji nie będzie miał możliwości nawet i tej mniejszej prędkości osiągnąć...
~lukk
2013-02-19 13:09:53
z adresu IP: (95.108.xxx.xxx)
Ocena: 0
Rekord nie padł w Węglewie pod Żmigrodem, a na Centralnej Magistrali Kolejowej pomiędzy stacjami Psary i Góra Włodowska. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie Rynku Kolejowego.
Reklama