Kolej oszczędza na hamulcach

Andrzej Andrzejewski | Utworzono: 2013-07-23 08:23 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
Kolej oszczędza na hamulcach - fot. archiwum prw.pl
fot. archiwum prw.pl

Pracownicy spółki przerywają milczenie i mówią reporterowi Radia Wrocław o praktykach stosowanych przez pracodawcę. Okazuje się, że przynajmniej od dwóch lat w szynobusach wyłączone są systemy rappid.

- Dzięki temu mechanizmowi tor hamowania może być krótszy nawet o 125 metrów - wyjaśnia Zdzisław Stelmach maszynista, który rozstał się z dolnośląskim przewoźnikiem.



Przedstawiciele Kolei Dolnośląskich przyznają, że w firmie obowiązuje zakaz korzystania z systemu szybkiego hamowania, bo ma to wykluczyć zjawisko ścierania obręczy kół. Szefowie spółki zapewnili na antenie Radia Wrocław, że wydłużenie drogi hamowania... nie ma wpływu na bezpieczeństwo.

Posłuchaj:

Reklama

Komentarze (47)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~sowa2013-08-01 17:48:57 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Widać jak bardzo niewygodny jest ten temat dla pewnych osób, ale takie prymitywne przysłanianie krytycznych komentarzy generowaniem obszernych i bzdurnych treści przez KONRAD - to zabieg prymitywny i nieskuteczny:)
~pmt2013-07-29 11:59:35 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
No przecież kolega kolegi nie przetrzepie bo za kilka lat role mogą się odwrócić i co wtedy ? Tak więc nie macie za bardzo na co liczyć. A nawet jeśli do takiej dojdzie to nic nie zmieni.
~wkurzony2013-07-29 11:12:47 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Wydawać by się mogło że już w UTK biorą w łapę,bo nie przypuszczam żeby TACY fachowcy nie wiedzieli podstawowych parametrów szynobusu:)
~olo2013-07-28 21:59:55 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
na wszystkich portalach pisze się o rzekomej kontroli Utk w kd i pan Domanski twierdzi ze na pulpitach szynobusów jest przełącznik systemu hamowania na rapid. Bełkot na pulpicie jest przycisk hamulca bezpieczeństwa który działa tak jak jest ustawiony według zaleceń w szefie pneumatycznej kabiny B. Tak więc jak można zmienić parametry hamowania jadąc kabiną A, która znajduje się od 20 do 40 metrów za kabiną B????????
~wkurzony2013-07-26 19:07:02 z adresu IP: (178.56.xxx.xxx)
Nie mów zle o burdelu bo tam prządek jest a to co dzieje się w KD to naprawde tylko prokurator powinien osądzić,przecierz to co ono wyprawiają to kpina w biały dzień.n.p. pociąg relacji Wrocław ęgliniec nie odjeżdża planem bo nie ma drugiego maszynisty żeby jechać z prędkością rozkładową(160) więc maszynista zgłasza dysponującej jazdę ze zmniejszoną prędkością t.j.130 i jadą...jadą sobie bez rozkładu jazdy,bez KWR.bez kierownika a sygnały RP-11 i RP-13 podaje konduktor któty jeszcze trzy miesiące temu nawet nie marzył o pracy na kolei- TO DOPIERO JEST że nada Panie DYREKTORZE!
~pmt2013-07-26 18:12:11 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Jednym słowem "Burdel macie w tym KD"
~wkurzony2013-07-26 15:27:56 z adresu IP: (178.56.xxx.xxx)
Niejedno kolego to my już wiemy,tu chodzi o to zeby się ludzie dowiedzieli
~wiedzący2013-07-26 12:43:59 z adresu IP: (78.131.xxx.xxx)
W KD to by się jeszcze przydał ten patent, co teraz postuluje OPZZ odnośnie jawności zarobków, to byśmy się pewnie dowiedzieli niejednego:))
~wkurzony2013-07-26 11:16:10 z adresu IP: (178.56.xxx.xxx)
Dobrze piszesz kolego,motają się i zaprzeczają sami sobie,no ale jak się ma pełne gacie strachu???
~wiedzący2013-07-26 09:35:42 z adresu IP: (78.131.xxx.xxx)
Zarząd Kolei Dolnośląskich zaprzeczył, jakoby zabraniał stosowania systemu.Boższesze...z kogo chcecie debila robić? Jednego dnia dyrektor z rzecznikiem oficjalnie mówią, że się nie stosuje, bo nie trzeba, a drugiego, że stosują.Naczy co? Takich fachurów macie na super stołku dyrektora i rzeczniczkę, że oni nie mają pojęcia co bredzą??? Ludzie! Zacznijcie mówić! Maszynista odpowiada za to co robi i czy wszystko jest sprawdzone jako sprawne.Chcecie odpowiadać za czyjąś indolencję?
~wkurzony2013-07-26 08:11:16 z adresu IP: (178.56.xxx.xxx)
To jest tak,jak pod szyldem zrobienia czegos dla ludzi dorwie się taki do państwowych pieniędzy,udaje ze sie na tym zna,na początek wezmie kilku fachowców zeby mu to rozkręcili,potem jak sąjuż nie wygodni to się ich pozbywa,młodym naobiecuje zlotych gór,e nie bardzo są w temacie to jak te owieczki gonią tam gdzie ich kundel zagna,nikt nie przeszkadza bo ręka rekę myje i tak grabią ten kraj idorabiają się nanaiwności innych-to kiedyś zakończy się katastrofą,a tak jak ktoś już napisał-pod sąd ich jak terrorystów,przecierz z premedytacją to robią a ludzkiego życia i bezpieczeństwa nie powinno się przedkładać na oszczędności.
~Synth2013-07-25 21:56:51 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Aha propo drogi hamowania. Zapomnieliście dodać że ta droga się wydłuża im gorsze są warunki. Czyli śnieg, deszcz, liście na szynach. Przy złych warunkach i tak lichym przeciwpoślizgu jak SAB WABCO pojazd może lecieć jak sanki na lodzie. Do tego dochodzą bardzo słabej jakości zestawy kołowe, robione ze słabej stali i koła mamy kwadratowe. Także jak na razie rzeczniczka z dyrektorem robią z siebie pośmiewisko.
~pamela2013-07-25 21:53:24 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Brawo panowie !!! I trzeba pracowników szanować. Pozwalniali najlepszych bo byli niewygodni a zatrudnili młodzież co wszystkich się boi i straszą tą załogę wiecznie. Beznadzieja.
~burdello 2013-07-25 21:43:26 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Pan dyrektor to tak przedstawił jakby za każdym razem przy użyciu hamowania robiły się od niego kwadratowe koła. To świadczy o jego braku wiedzy i kompetencji do zajmowania tak wysokiego stanowiska. Zgrywa cwaniaka i tyle. Przecież te szynobusy były używane wcześniej przez Przewozy regionalne i jakoś problemów nie było. A tam nikt nie patrzył ile idzie w cylindry. Im więcej tym lepiej i wszystko działało i koła nie były kwadratowe. Wszyscy jeżdżą na Rapidzie. Każda osobowa firma. Trzeba ludzi nauczyć normalnej jazdy a nie głupoty opowiadać. I trzeba lepszych fachowców na instruktorów wybierać a nie dziadków co nigdy nie jeździli na pociągach osobowych albo lovelasów.
~Synth2013-07-25 21:39:54 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
A jakim prawem pani rzecznik wypowiada się na ten temat skoro nigdy nie miała styczności z takimi sytuacjami? Prowadziła kiedyś pociąg. Na kolei pracuje może z rok czasu. 3 miesiące za konduktora, żeby nie było że od razu idzie do biura. Potem została rzecznikiem. Zero wiedzy, zero doświadczenia, a stanowisko wysokie. Nawiasem mówiąc załatwione po rodzinie. Pani Justynko pokory trochę
~wkurzony2013-07-25 14:11:34 z adresu IP: (31.63.xxx.xxx)
stasiek,ty masz jaja! popieram,przed sąd gnojków,dorobkiewiczów na ludzkiej naiwności
~stasiek2013-07-25 14:07:54 z adresu IP: (31.63.xxx.xxx)
Minister w telewizji mówi o czynniku ludzkim i o zabezpieczeniach w nowoczesnym taborze,w świetle jego wypowiedzi i tego co sie stalo w Hiszpanii to szefostwo KD powinno stanać przed sadem z zarzutem terroryzmu,przecierz oni jawnie drwią z bezpieczeństwa podróznych i jeszcze się tym szczycą-DEBILIZM NA METALOWYCH KOŁACH
~maszynista pmt2013-07-25 10:56:08 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Niestety masz rację z tą PESĄ. U nas jeździ 4 koniki z tej firmy i bardzo często stają na warsztat bo mają płaskie miejsca na zestawach. Do tych hamulców trzeba mieć badzo duże wyczucie żeby nie podkuć zestawów.
~MKjanek322013-07-25 09:40:17 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
No nie wiem na jakich nastawach jeżdżą Lubuskie PR/Koleje Lubuskie. W każdym razie układ hamulcowy w tych PESObusach musi być źle zaprojektowany, skoro są takie problemy. Hamulce mają działać i tyle. Swoją drogą PESA jest znana z problemów z łatwym podkuwaniem zestawów kołowych.
~krynia2013-07-25 07:38:57 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
ciekawe na jakich nastawieniach jeżdżą PESY w barwach np.Lubuskich PR.
~maszynista pmt2013-07-24 11:33:39 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Ten "warsztat KD" to musi być jakiś poplecznik dyrekcji lub kierownictwa skoro wypisuje takie brednie na temat drogi hamowania rozpędzonego składu. Na pierwszy rzut oka widać, że nigdy nie prowadził pociągu. A firmie KD mającej takich "fachowców" u siebie szczerze gratuluję i radzę wysłać ich na doszkolenie do PESA w Bydgoszczy zanim zaczną się wypowiadać na tematy o których nie mają ziwlonego pojęcia.
~xxx2013-07-24 08:44:50 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Teraz rodziny osob ktore zginely pod kolami KD powinny podac Spółkę do sądu i ciekawe czy tez beda tak tłumaczyc prokuratorowi ze 125 czy nawet 50 metrow niema znaczenia. Trzeba byc niespełna rozumu albo innych miec za debili próbujac wciskac takie bzdury. Czasami zeby komus uratowac zycie wazne sa sekundy i centymetry a co dopiero kilkadziesiat metrow.
~wladek pmt2013-07-24 08:05:59 z adresu IP: (91.236.xxx.xxx)
rappida rapidem, a hamulec pomocznicy... mozna uzywac tylko do prektkosci 10km/h, to chyba tez nie jest normale, ale OSZCZEDNOSCI SA NAJWAZNIESZE.
~MKjanek322013-07-24 00:52:38 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Nie chodzi o żaden dodatkowy hamulec, tylko jedno z trzech nastawień hamulca: G-wolnodziałający dla towarowych, P-szybkodziałający dla osobowych i R-szybkodziałający z wysokim stopniem hamowania (rapid). I stosowanie rapida nie jest tutaj konieczne, polecam: eu07 . pl/forum/index . php/topic,24173 . 0 . html
~warsztat KD2013-07-23 21:56:36 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Tak panie Lca, ma Pan świętą rację dlatego w całości podzielam pańskie poglądy. Proponuję więc Panu wypisać się ze związków......
~Stargard2013-07-23 21:54:10 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Nie wiem co wy chcecie od zwionskow mnie akurat pomogly choc niechcialem
~wkurzony2013-07-23 21:34:12 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
pracownik pkp ma oczywiście rację,widać że jako kolojarz liczy się z powagą sprawy,mam nadzieję że podejmą ten ważny temat wymienione przez niego oragany.
~pracownik PKP2013-07-23 21:25:42 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Szanowny Panie Dyrektorze! System hamowania "Rapid" ma bardzo ważne znaczenie dla bezpieczeństwa podróżnych!. Bo droga hamowania zdecydowanie się zmniejsza!. Tutaj powinien zająć się UTK, UMWD oraz Prokuratura.
~Zork2013-07-23 19:18:26 z adresu IP: (164.127.xxx.xxx)
Związek, co bruździł tam już kiedyś był. Co aktywniejsi sympatycy zarządu zrobili wszystko, żeby związek wykopać. Żal was ludzie, ale cóż, za głupotę trzeba płacić.Żałosne jest tylko to, że jak ktoś jak potulne ciele sam łeb pod nóż podkłada, to jeszcze się spodziewa, że go czeka wielka nagroda za zasługi:)
~wkurzony2013-07-23 19:17:45 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
,warsztatKD-jak masz dostep do dtr-ki,a wiem że masz,to nie zadawaj głupich pytań
~kaśka2013-07-23 18:52:47 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
a ten ufo to chyba jakiś dupek ze związków
~zzz2013-07-23 16:36:56 z adresu IP: (79.135.xxx.xxx)
dupa nie maszyniści tam jeżdżą w zach-pom maszyniści olali zakaz nie używania rapidu
~Lca2013-07-23 15:39:51 z adresu IP: (178.182.xxx.xxx)
Gratuluję związkowcom poczucia dobrze spełnionego obowiązku. Baliście się japy otworzyć przez dwa lata? To po grzyba nam takie związki?
~ufo2013-07-23 14:44:01 z adresu IP: (46.77.xxx.xxx)
Ale glupoty w komentarzach wypisujecie...
~zgarbiony 2013-07-23 14:33:05 z adresu IP: (178.182.xxx.xxx)
Chlopaki z warsztatu najlepiej znaja droge hamowania jak kierownik wpada na kompanie. A rzecznik prasowy najlepiej wie z jakiej odleglosci widac przeszkode na torach cale kade
~wiedzący2013-07-23 14:23:13 z adresu IP: (78.131.xxx.xxx)
Ludzi już za parę groszy zgnoili. Teraz są tak wytresowani, że nawet z wyłączonymi hamulcami jeżdzą. Co za czasy!
~olo2013-07-23 14:20:07 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
co powiemy rodzicom jerzeli na przejezdzie zginie 5o dzieci bo pociag nie stanie 120 m przed a 5 metrow za przejazdem z
~Daleki2013-07-23 14:16:41 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Szkoda tylko że można było uniknąć tych wszystkich wypadków jakie zdarzyły się w krótkiej historii kd. Wszyscy potraceni przez pociagi by dzisiaj zyli bo maszynista zdazyl by wyhamować. O Jaworzynie śl i Wrocławiu Leśnicy nie wspomnę
~jelitko2013-07-23 14:14:19 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Ciekaw jestem jaki będzie następny krok zarządu KD w próbie zgnojenia przepisów kolejowych dla marnych paru groszy
~olo2013-07-23 13:58:11 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
co to za pieprzenie o stelmachu i ogroszach 125m to dokumentacja praktyka to 300m i wytlumaczcie to rodzicom 50 dzieci ktore zginely na przejezdzie kolejowym bo pociag zamiast zatrzymac sie 5metrow przed przejazdem zatrzymal sie 120 za czarny scenarjusz ale tak moze niedaj boze byc
~Zdziwiony2013-07-23 13:33:18 z adresu IP: (78.131.xxx.xxx)
Nie ogarniam tego. Skoro sam producent buduje takie zabezpieczenia to dlaczego koleje je wyłączają? Znaczy producent wbudował dodatkowe hamowanie tak dla zabawy? Wszędzie się chwalicie wielkim bezpieczeństwem, ale hamulce wyłączacie. Co za obłuda! Co jest ważniejsze? Wasze oszczędności, czy bezpieczeństwo ludzi? W końcu to z ich podatków istnieje taka samorządowa spółka jak KD. Może niech lepiej sobie tam co niektórzy poprzycinają pensje zamiast hamulce wyłączać!
~warsztat KD2013-07-23 13:23:17 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Jestem ciekawy jaki będzie kolejny krok Pana Stelmacha w próbie zgnojenia KD za parę groszy. Żenada. Ciekaw również jestem skąd Pan Stelmach wie, że droga hamowania jest obecnie wydłużona o 125m?
~Dominik_Gorski2013-07-23 13:03:23 z adresu IP: (37.190.xxx.xxx)
Ciekawe czy w Impulsach (V=160 km/h) też wyłączyli awaryjny system hamulców elektromagnetycznych.... Wtedy na jednym hamowaniu by zaoszczędzili 30-40 tyś zł. Ale kiedyś im ten szynobus nie wyhamuje przed źle ustawioną zwrotnicą, albo innym pociągiem i będą 7 milionów zł w plecy, bo pesik pójdzie do kasacji...
~yutro2013-07-23 11:33:16 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
125m i nie ma znaczenia??? Osoba wypowiadająca się ma chyba zero pojęcia..
~Daf2013-07-23 11:01:19 z adresu IP: (78.131.xxx.xxx)
Nawet przedstawiciele związków nie chcą mówić! A ludzi każą im wozić z duszą na ramieniu! Ludzie, czy wy jeszcze macie jaja?
~mav2013-07-23 10:29:58 z adresu IP: (87.205.xxx.xxx)
Pewno że nie ma znaczenia dla bezpieczeństwa KD ale dla człowieka na torach na tych ostatnich 125m ma!!
~Sobier2013-07-23 10:14:00 z adresu IP: (78.131.xxx.xxx)
Tam by trzeba było dobrze pogrzebać w tym KD. Ludzie są zahukani dlatego nic nie mówią!