Biegać rano czy wieczorem?

Michał Hamburger | Utworzono: 2014-01-12 13:46 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
A|A|A

archiwum prw.pl

Biorąc pod uwagę fakt, że większość biegaczy to amatorzy (czyli osoby dla których bieganie nie jest pracą) wykonujący podczas dnia wiele zadań związanych z normalnym funkcjonowaniem samo odnalezienie czasu na bieganie zasługuje na słowo uznania.

Pora dnia, w której wykonujemy trening ma jednak swoje znaczenie.

Radzi trener Pro Run Grzegorz Pieczarka:

Dla biegaczy początkujących i średniozaawansowanych polecam godziny poranne. Bieganie o tej porze dnia ma wiele zalet i korzyści. Korzyści te mogą wynikać poniekąd z celu jaki każda osoba stawia sobie podejmując trening.

Biegacze, których celem jest zrzucenie zbędnych kilogramów mogą liczyć na szybsze spalanie tkanki tłuszczowej, gdyż rano korzystają jeszcze z zasobów energetycznych dnia poprzedniego.

Osoby dla których celem jest start w zawodach (biegi uliczne) poprzez poranny trening przyzwyczajają swój organizm do wysiłku w godzinach porannych bądź przed południowych, w których to godzinach najczęściej odbywają się starty.

Aby dobrze wykonać trening i mieć z niego satysfakcję należy być wypoczętym. Jest to kolejny argument na to, żeby wykonać trening rano, a nie wieczorem kiedy organizm zmęczony jest całodziennymi obowiązkami. Poranny trening daje również możliwość skorzystania z większej ilości tras biegowych, których po zmroku nie jesteśmy w stanie odwiedzić ze względu na brak oświetlenia co zwiększa z kolei poziom naszego bezpieczeństwa.

Musimy również pamiętać o dobroczynnym wpływie porannego powietrza na nasz organizm i swego rodzaju naturalnego przebudzenia. Aby ułatwić sobie wczesną pobudkę można wszystkie niezbędne rzeczy do treningu takie jak sprawdzenie pogody czy naszykowanie ubrań przygotować wieczorem dnia poprzedniego. Budzik można ustawić na drugim końcu sypialni, a zasłony w oknach pozostawić odsłonięte, tak aby światło dzienne od razu budziło nas do aktywności.

Przed treningiem porannym warto zaaplikować zaspanemu organizmowi kilka ćwiczeń więcej na rozgrzewkę niż robimy to zwykle. Pomoże nam to lepiej wprowadzić się w trening oraz cały dzień pełen obowiązków, który będzie przed nami.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Reklama