Żebyś biegał i... miał motywację

Michał Hamburger | Utworzono: 2014-01-19 08:24 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
A|A|A

archiwum prw.pl


Jeśli posiadamy odpowiednio wyskoki poziom motywacji to wszystko jest w  jak najlepszym porządku.

Rady trenera Pro Run Grzegorza Pieczarki:

Niestety utrzymanie motywacji na wysokim poziomie nie jest proste i nie trwa przez cały czas. Wynika to z długich okresów treningowych, nasilenia pracy oraz domowych obowiązków czy przetrenowania. Warto skoncentrować się szczególnie na ostatniej definicji. Przetrenowanie  nierozerwalnie wiąże się ze spadkiem motywacji. Jak temu zapobiec?

Jest na to kilka sposobów:

Obserwuj swoje zachowanie i wykrywaj pierwsze symptomy przetrenowania  takie jak: brak apetytu, apatia, niechęć do podejmowania treningów,  problemy z zasypianiem, przewlekłe zmęczenie.

Odpocznij. Czasami opuszczenie dwóch czy trzech treningów pozwoli Twojemu organizmowi odpowiednio się zregenerować, a nie spowoduje spadku formy.

Zmień otoczenie treningowe. Warto pobiec w inne miejsce, wyjechać na górską wycieczkę bądź z przyjaciółmi wybrać się na weekendowy spacer po górach.

Wprowadź zmiany w planie treningowym. Zastąp treningi innymi jednostkami, które dadzą Ci więcej satysfakcji.

Jeden mikrocykl treningowy poświęć na regenerację i odnowę biologiczną. Zastąp ciężki trening wyjściem na basen czy do sauny, a wizyta w gabinecie odnowy biologicznej będzie znakomitym środkiem na zmęczone ciało i umysł.

Kup sobie nowy gadżet do biegania bądź jedną z części garderoby. Nic tak nie motywuje do treningu jak chęć wypróbowania nowego sprzętu.

Tych kilka rad może pomóc Ci uniknąć przetrenowania, osiągnąć bądź powrócić do wysokiego poziomu motywacji bez której realizacja zamierzonych celów  dla wszystkich biegaczy bez względu na poziom zaawansowania będzie niemożliwa.

Okres w jakim się znajdujemy dla większości biegaczy  to czas bardzo ciężkich treningów, które wynikają z założeń okresu przygotowawczego.

Początkujący biegacze, którzy wraz z noworocznym postanowieniem postanowili wyruszyć na ścieżki biegowe mogą odczuwać już pierwsze efekty treningowe oraz związane z tym zmęczenie. Zapewnienie sobie wysokiego poziomu motywacji pomoże przetrwać ten trudny czas i realizować cele.

Biegacze bardziej zaawansowani muszą pamiętać o periodyzacji procesu treningowego czyli zapewnieniu organizmowi odpowiednich przerw w cyklu przygotowań tak, aby zapobiec efektom przetrenowania i utrzymywać poziom motywacji na wysokim poziomie.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Reklama