Nie będzie koncertów na Wyspie Słodowej! (KOMENTUJ)

Dorota Czubaj, Piotr Pietraszek | Utworzono: 2014-10-14 08:05 | Zmodyfikowano: 2014-10-14 08:20
A|A|A

Fot. archiwum prw.pl

Zarząd Zieleni Miejskiej zdecydował, że od 2015 roku na Wyspie Słodowej i wyspie Piasek nie będzie możliwości organizowania imprez masowych. Powodem miały być hałasy, które przeszkadzały mieszkańcom oraz gościom hotelowym. 

Jeszcze w zeszłym miesiącu biuro prasowe wrocławskiego urzędu miasta informowało, że to niemożliwe, bo wyspa jest miejscem stworzonym dla mieszkańców i od lat służy rozrywce. Teraz nagle urzędnicy zmienili zdanie. - Były skargi od hotelarzy i mieszkańców - wyjaśnia lakonicznie Małgorzata Szafran z magistratu.

Urzędników przekonali m.in. właściciel dwóch hoteli znajdujących się na wyspie. Marek Kochanowski, dyrektor Hotelu Tumskiego mówi, że nie same koncerty są problemem, ale godziny przygotowań i prób.  - Od 2009 roku piszemy do magistratu, aby ograniczył liczbę wydarzeń na wyspie - przekonuje.

Taką decyzją oburzeni są m.in. studenci: - Nie wiemy, gdzie w tym roku zorganizujemy juwenalia. To właśnie na wyspie organizowaliśmy co roku juwenalia. Innego miejsca nie mamy i pewnie nie znajdziemy - mówi Natalia Jama przewodnicząca wydziału filologii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Zdumienia nie kryje też Krzysztof Jakubczak, organizator koncertów. - Wyspa Słodowa od 20 lat służy wrocławianom i remontowana właśnie pod tym kątem. Nie rozumiem takiej decyzji. Za chwilę w mieście nie będzie się działo nic. - To absurd. Może zakażemy też koncertów w Rynku - ironizuje Bartłomiej Knapik z Towarzystwa Upiększania Miasta.

Małgorzata Szafran odpowiada, że takie rozwiązanie nie wchodzi w grę, bo w rynku organizowanych jest  dużo mniej imprez niż na wyspie.

Wysepka położona na Odrze w centrum miasta należy do staromiejskiego „archipelagu” wysp na północ od wrocławskiego Rynku. Do ostatniej dekady 20. wieku nikt się nią szczególnie nie interesował. Dopiero na początku lat 90. Wyspa Słodowa została uporządkowana, wyznaczono na niej także część nadodrzańskiej trasy spacerowej. Od tego czasu stała się areną licznych wydarzeń kulturalnych oraz jedną z turystycznych atrakcji miasta. Piknikowy sezon na Wyspie rozpoczynał się zwykle 21 marca, gdy z okazji Pierwszego Dnia Wiosny i Dnia Wagarowicza świętowali tam uczniowie gimnazjów i liceów.

Sonda

Zamknięcie Wyspy Słodowej...

Ta sonda już się zakończyła.
To skandal! Wyspa powinna służyć mieszkańcom!
3266
To bardzo dobra decyzja. Hałas jest nie do zniesienia
253
Nie mam zdania
77
Wszystkich głosów: 3596


Wyspa Słodowa przez wiele lat gościła różnego rodzaju imprezy cykliczne. Organizowano tam wrocławską 3-Majówkę, gitarowy Thank’s Jimmi Festival, Noc Świętojańską, Juvenalia, koncerty w ramach festiwalu Nowe Horyzonty oraz cykliczne Nowe Brzmienia Radia Wrocław.

Jedną z największych światowych gwiazd, które wystąpiły na śródmiejskiej wysepce był Manu Chao. 16 lipca 2008 roku Wyspa Słodowa przeżyła najazd fanów z całego kraju. Na koncercie bawiła się rekordowa liczba ponad 8 tys. ludzi.

fot. fotopolska.eu

Kumulacja zagranicznych znakomitości przypadła na ostatnich 5 lat. W tym okresie na Wyspie Słodowej koncertowali m.in. Mike Patton z Faith No More, Suzanne Vega, Erykah Badu, Nick Cave, Tanita Tikaram, Eric Burdon z kultowym zespołem The Animals, hiszpańska formacja Ojos de Brujo, Stephen Marley- syn króla reggae Boba Marley’a, czy dr Alban.

Z polskich grup i muzyków występowali tu właściwe wszyscy liczący się na rynku wykonawcy. Łatwiej wymienić chyba tych, którzy nie gościli na Wyspie Słodowej. A grały tu czołowe polskie zespoły takie jak: Perfect, Kult, Hey, Perfect, Dżemn, Big Cyc, Happysad, Hurt, Vavamuffin, Strachy na Lachy, Coma czy Fisz Emade. Solowe występy dali na Wyspie m.in. Renata Przemyk, Kamil Bednarek, Edyta Bartosiewicz czy Maria Peszek. Nie zabrakło także przedstawicieli nurtu disco polo. Nad Odrą można było posłuchać swojskiego grania w wykonaniu Milano czy Boysów.

Posłuchajcie całego materiału:

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~cowywyprawiacie
2014-12-23 09:33:04
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 145
najpierw świdnik teraz wyspa?? POJEBAŁO
~Wojtas_1984
2014-10-20 20:10:27
z adresu IP: (91.231.xxx.xxx)
Ocena: -1
Tak bardziej w strone urzednikow to pchne: "Zabroncie Nam wszystkiego, okradajcie z kasy, sterujcie Nami jak myszkami tylko PAMIETAJCIE ze pozniej to MY przyjdziemy do was po to co Nam zabraliscie!!!" Peace
~Kochanka
2014-10-20 07:09:44
z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Ocena: -3
Pozdrowienia dla chorej psychicznie, zakłamanej dziwki Nicole Ponde
~wuwu
2014-10-18 17:55:50
z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
Ocena: 2
To nie wiedzieli gdzie hotele stawiają? Kiedyś był "rock na wyspie" i nikomu nie przeszkadzało.
~Tamsin
2014-10-18 11:01:15
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 7
Co za bzdury. Już jedna decyzja dotycząca wyspy zdegradował tutejsze "władze". To tak jakby ktoś sobie wybudował hotel przy autostradzie i narzekał, że mu samochody jeżdżą! Po to jest centrum żeby było głośno. Żeby były cholerne korki, tłok i imprezy. Szczególnie okolicznościowe. Jak komuś głośno niech mieszka i nocuje w okolicach stadionu. Tam jest cicho, daleko, nic się nie dzieje. Może zamknąć Pasaż Niepolda? Też głośno jest. I bałagan. Może ktoś sobie tam bibliotekę otworzy i zacznie narzekać? Gratuluję głupoty. Więcej osób podziękuję za mieszkanie tutaj niedługo.
~Tama
2014-10-18 10:44:41
z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Ocena: 5
Niech sie Jama nie martwi, juwenalia nie robiła ani ona, ani samorząd Uwr tylko , Krzysztof Maj, Planeta Młodych, Marek Czachara i trochę dostawał też Karol Przywara - i te koncerty nic ze studentami wspólnego nie miały. Może w końcu strumień pieniędzy przestanie płynąć do kieszeni wiecznych studentów i kombinatorów. Może ich to zniechęci i w końcu odczepią się od dojnej krowy UWr. Rady wydziałowe, rady mieszkańców - na 100% zrobią lepsze juwenalia niż "koncerty na wyspie".
~kompromis
2014-10-18 01:14:55
z adresu IP: (188.125.xxx.xxx)
Ocena: 0
Nie rozumiem dlaczego wyspa miałaby być zamknięta, ale jestem za ograniczeniem ilości koncertów do tych najważniejszych jak np. juwenalia
~wrocławianka
2014-10-17 17:35:22
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: -4
no przepraszam bardzo, ale mieszkam w okolicy wyspy, tak sie akurat złożyło, i mam serdecznie dosyć hałasów, gówniarstwa i bałaganu przy okazji każdej z imprez czyli tydzień w tydzień, a zaznaczę że jestem młodą osobą, która na początku cieszyła się z bliskości, ale w dłuższym okresie czasu to jest pop rostu nie do zniesienia, i jest coraz gorzej, bo gówniarstwo regularnie robi rozruby w okolicy po zakończeniu koncertu! więc tak, zgadzam się! wypad z koncertami pod miasto albo do miejsc do tego przygotowanych!
~RedDwarf
2014-10-16 09:44:06
z adresu IP: (194.11.xxx.xxx)
Ocena: 0
Nie czarujmy się. To kolejny przykład na politykę Miasta oderwaną od rzeczywistych potrzeb mieszkańców. Zamknięcie Wyspy jest ich kulawym pomysłem na ożywienie (reanimowanie?) stadionu i zapewnienie mu wpływów z tytułu organizacji imprez masowych. Analogicznie jak z parkingiem pod Halą L. i zamknięciem okolicznych (tańszych) parkingów. Kasa, kasa, kasa... Mieszkańcy się nie liczą... Ps. A kasa się przyda na pensje dla "naszych" dzielnych piłkarzy ze Śląska W.
~5ucKU5
2014-10-16 07:45:26
z adresu IP: (46.113.xxx.xxx)
Ocena: -2
Proponuję posiadówkę pod wejściem do obu hoteli. Ze śpiworami, odbiornikami radiowymi i wszystkim co legalne,a jednocześnie może uprzykrzać życie pANU właścicielowi. Ludzie to my wybieramy urzędników. Zjednoczmy się!!!
~breslauerman
2014-10-16 07:36:29
z adresu IP: (46.113.xxx.xxx)
Ocena: 5
Jak pan właściciel 'budował' hotel to imprezy na wyspie juz były. Jak panu nie pasuje to niech sobie te hotele zburzy lub za przeproszeniem wsadzi. Jesteś Pan burak i słoma Ci chamie, nie tylko z butów wystaje, ale i z pomiędzy zębów. Odwal się od wyspy. Nowobogacki Prostak do tego stetryczały.
~mike
2014-10-15 16:43:05
z adresu IP: (85.222.xxx.xxx)
Ocena: 29
a kto był pierwszy? imprezy na wyspie czy hotele? wiedzieli przecież gdzie stawiają hotel - powinni sie z tym liczyc, że obok jest miejce dla wrocławian gdzie się odbywają koncerty. jesli im to przeszkadza to to niech hotele stawiają gdzie indziej
~R.dudkiewicz
2014-10-15 14:43:06
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: 12
Przepraszam wszystkich za zaistniałą sytuację, ale obiecano mi nowy samochód. Zamiast na imprezę możecie iść popatrzeć na nieużywany stadion. Mam was w **** ale i tak mnie wybierzecie :) Nie interesujcie sie młodymi ludźmi, bo co oni mogą wiedzieć?
~kol
2014-10-15 11:56:11
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 7
palanty z urzędu miejskiego zabierają parkingi ,miejsca spotkań ,a organizacja ruchu to coraz większe korki przez debilne zmiany
~terefere
2014-10-15 09:20:46
z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Ocena: 4
Urzędnicy biorą w łapę i tyle...
~Szybki
2014-10-15 06:00:42
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: 19
Witam. Próbowałem się wczoraj do Was dodzwonić, ale jakoś nie trafiłem na wolną linię. Słuchając wczorajszej audycji nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że ktoś próbuje na czymś przy okazji wprowadzenia takiego zakazu zarobić... Czy ten hotel, który znajduje się na wyspie z tym drugi, który z nią sąsiaduje nie powstały przypadkiem dużo później, niż zaczęły być organizowane koncerty na Wyspie? Czy cena gruntu/nieruchomości nie była wystarczająco niska, żeby zrekompensować niedogodności związane z koncertami? Czy aby po wprowadzeniu takiego zakazu ceny tychże nieruchomości nie wzrosną? Pozdrawiam. Były Student.
~Mieszkaniec
2014-10-15 01:23:45
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: -12
Wyspa już dawno przestała być miejscem mieszkańców. Wyspa jest okupowana przez pijanych studentów. Jestem przeciwny organizowaniu koncertów w centrum miasta, zarówno na Wyspie, jak i w Rynku. Głośne imprezy należy organizować na Stadionie Miejskim, Polach Marsowych lub Stadionie Olimpijskim. W nadchodzących wyborach miałem głosować na p. Różecką, ale ponieważ ona broni Wyspy, chce hałasu w centrum miasta, to załatwiła dodatkowy głos, mój głos dla obecnego prezydenta.
~Poirytowana.
2014-10-15 00:06:26
z adresu IP: (176.120.xxx.xxx)
Ocena: 7
To chyba jakaś kpina, żeby turyści mieli jakiekolwiek zdanie na temat Naszej wyspy... jak się im nie podoba, to niech tam nie mieszkają.
~mat
2014-10-14 23:16:02
z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Ocena: 10
motłoch na przedmieścia i tyle w temacie , praktyka od lat stosowana wszędzie gdzie się bawi legalna mafia , w 5 gwiazdkowych hotelach
~danio8111
2014-10-14 23:14:27
z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Ocena: 10
No już k***a najlepiej niech jeszcze zabronią koncertów na Tekach, rynku, Ekonomiku i Stadionie bo ludzią z Maślic przeszkadza. Przesadzają proponuje jakiś protest pod siedzibą Urzędu Miasta
~&y
2014-10-14 21:52:15
z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ocena: 24
Parkingi wokół Hali nie dla mieszkańców, Wyspa Słodowa nie dla mieszkańców, niebawem okaże się, że cały Wrocław jest nie dla mieszkańców. Okazuje się, że jednak nos dla tabakiery. Urzędnicy! opamiętajcie się. Nie każcie nam wybierać między Wyspą Słodową a Wyspami Brytyjskimi.
~Nick
2014-10-14 21:14:37
z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ocena: 3
postawić hotel na Wyspie Słodowej to tak jak postawić bloki na terenach zalewowych (Kozanów)
~syf kiła i mogiła
2014-10-14 21:02:27
z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Ocena: -4
już bez przesady koncertów wcale nie ma ażn tak dużo . wql co się dzieje , nie długo cały Wrocław nam zamkną , za świdnik chcą się brać , za wyspe , a i przyjdzie czas i na rynek .. żenuaria się tu jedna wyprawia !
~SlaMaz
2014-10-14 20:57:32
z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
Ocena: 0
W MPZP dla obszaru Wyspy Słodowej przewidziano m.in. obiekty imprez plenerowych – należy przez to rozumieć obiekty przystosowane do organizowania imprez poza budynkami, w tym amfiteatry, wraz z obiektami towarzyszącymi, a także obiekty do nich podobne, nienależące do innych kategorii przeznaczenia terenu. Czy w takim razie Zarząd Zieleni Miejskiej, bo to rzekomo on podjął decyzję o likwidacji koncertów, ma moc sprawczą większą niż uchwała Rady Miejskiej Wrocławia? Jeszcze trochę a każda instytucja miejska zacznie uzurpować sobie prawo decydowania o losach nas, mieszkańców!!!
~asdf
2014-10-14 20:41:12
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 4
Przecież w tym wszystkim chodzi tylko o to żeby wyspę sprzedać developerowi... Wysiedlanie mieszkaców, uciszanie wyspy jest po to aby developera zachęcić (nikt nie kupi miejsca gdzie ciągle są popijawy, imprezy, hałas itp.)
~Yuuki1089
2014-10-14 20:13:40
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: 7
Studiowałam we Wrocławiu jak Wyspa była tą "imprezową" Wyspą, Wyspą "spotkań" :) Mówiło się "idziemy na wyspę" i każdy wiedział o co chodzi! Hałas? Hałas jest w całym mieście, jak ktoś chce ciszy i spokoju to zapraszam na wieś a nie do centrum miasta! A wystarczyłoby zadbać o dostęp do toalet ;) Pozdrawiam Wrocław i do zobaczenia miejmy nadzieję na normalnej Wyspie! :) w razie czego pozostaje Opatowicka :P
~sss
2014-10-14 20:10:45
z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ocena: 2
przykre. systematycznie niszcza wyspe. dutkiewicz popelnil wiele bledow, ale to odebranie wyspy jest przynajmniej moja personalna granica. dziekuje temu panu, czekam na nowe
~1...
2014-10-14 20:06:58
z adresu IP: (85.222.xxx.xxx)
Ocena: 10
Niedługo wybory pokażmy im że nie mogą z nami pogrywać kto zaproponuje ze wyspy nie ruszy ten dostaje mój głos ot co!
~a.c.
2014-10-14 19:59:08
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 2
Wybierzcie Dudkiewicza to zabroni wchodzenia do rynku, bo Wrocławianie dla niego to motłoch
~śródmieście
2014-10-14 19:43:57
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: -25
I w końcu mądra decyzja. Dosyć już jazgotu, sikania dookoła - po krzakach, budynkach, pozostawiania po sobie stert butelek i innych śmieci. Nie wspomnę o martwych pisklętach, które wypadały z gniazd - bo trzeba kolejną imprezę na Wyspie opędzić.
~giegie
2014-10-14 19:19:05
z adresu IP: (176.120.xxx.xxx)
Ocena: 15
pojawił się komentarz, żeby organizować duże imprezy na stadionie. Z jednej strony nie jest to głupie, jednak do stadionu jest dużo trudniej się dostać, wrócić w nocy jest jeszcze gorzej ! kto nie wie gdzie jest Wyspa ?! jest ktoś taki ?! skoro tak bardzo przeszkadza hałas... no cóż, zdarza się, ale w takim razie proponuję zaprzestania jakichkolwiek imprez, typu sylwester, czy rekord guinessa na wrocławskim rynku. tam jest dopiero hałas ! takie imprezy są raz na jakiś czas a nie codziennie. Litości..
~Cfaniak
2014-10-14 18:40:44
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: 20
Jeśli kiedylolwiek zamkną wyspę i coś na niej wybudują typu hotel lub inne gówno to trzeba będzie to wysadzić ;]
~ANUBIS
2014-10-14 18:13:13
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: 19
Żądam,koncertu,behemoth,na,wyspie,ślodowej,niech,zagrzmi,calym,miastem,i,niech,pokaze,jak,wrocław,potrafi,byc,kulturalny,i,tym,samym,mocnym,widowiskiem...Viva la Arte!
~Ewelina Kurpios
2014-10-14 16:52:14
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 46
Wrocław stolicą kultury, Wrocław miastem spotkań... W Szwajcarii wszelkie decyzje dotyczące mieszkańców podejmuje się podczas referendum. U nas po prostu dowiadujemy się, że jest nam zabierane miejsce kultowe, miejsce, którym możemy się szczycić, które nas wyróżnia, na tle innych miast, także zagranicznych. Zakaz siedzenia na trawie, zakaz spędzania czasu podczas koncertów... Wrocław to miasto ludzi młodych! I nie chodzi tu o wiek, ludzie którzy kochają muzykę, koncerty bez względu na metrykę pozostają młodzi. A turyści, którzy decydują się na pobyt i zakwaterowanie w hotelach w samym sercu miasta, są z pewnością świadomi, wszelkich uroków z tym związanych. Zastanawia mnie kto przyjeżdża do tętniącego życiem europejskiego miasta, zeby cały dzień spędzać w hotelu... Nie wierzę, ze to turyści się skarżą na hałas związany z próbami do koncertów na wyspach. A nawet jeśli? To tylko turyści - wrócą lub nie, a jeśli wrócą a położenie hotelu w centrum faktycznie im przeszkadza,następnym razem wybiorą hotel na obrzeżach, i po problemie. To mieszkańcy powinni decydować jak wygląda nasza przestrzeń, gdzie spędzamy czas. Nie deweloperzy, nie turyści, nie wlasciele hoteli. To smutne, ze zabierają nam miejsca wyjątkowe, oryginalne wyróżniające nas na tle Europy. A problemy z siakającymi, pijącymi dzieciakami, można zdecydowanie rozwiązać, wystarczy zapewnić cywilizowane i godne warunki. Urzędnicy powinni pomagać, działać dla mieszkańców, nie przeciw nam. Mam nadzieję, że ta absurdalna decyzja zostanie zmieniona.
~studentka
2014-10-14 16:42:54
z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
Ocena: 27
Wrocław powinien żyć własnym życiem w końcu nazywane jest miastem spotkań. Drodzy urzędnicy nie powinni o tym zapominać, a właściciele hoteli pamiętać, że ich lokale znajdują się w centrum miasta, a tam trudno o ciszę i spokój. Taki jest urok miasta. Więc zamknięcie wyspy jest absurdem. Więcej demokracji, mniej łapówek.
~MaxImuS
2014-10-14 16:14:47
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: 2
Ale przecież tu chodzi o prostą rzecz. Państw oz hoteli chcą działę dostać za SK2016. Rafał De z naszej kasy ich obdzieli i już będą imprezy. Nie w Breslau takiej rzeczy, której nie da się kupić za pieniądze podatników- nawet koncert warty 3 miliony kupić za 12 :)
~kermit 71
2014-10-14 15:57:06
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 22
Żal! Korupcja i nic więcej! Miasto spotkań, stolica kultury. Za nie długo nie będzie dzie się spotykać. Wogóle wrocław to będzie getto dla sztywnych i zapyzialych hotelarzy. Niech zamkną się w tych hotelach i dają młodzieży korzystać z atutów naszego pięknego miasta. A urzędnicy dostali w łapę i wyspę zamykają. Niech się ktoś weźmie za to!
~wrocławianin
2014-10-14 15:27:59
z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Ocena: -16
BARDZO DOBRZE, na koncerty widze pola marsowe obok stadionu olimpijskiego, z dala od normalnych mieszkańców, tam można szaleć do woli i nikomu to nie zaszkodzi:)
~zigfrid
2014-10-14 15:26:37
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 3
a jaki piękny hotel możnaby tam postawić, aż żal by sie kasa marnowala
~XMen
2014-10-14 15:26:11
z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Ocena: 21
Urzędników przekonali m.in. właściciel dwóch hoteli znajdujących się na wyspie. ciekawe jaką kwotą:))))))))
~juz nie lubię wrocławia
2014-10-14 14:56:00
z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Ocena: 24
Wrocław powoli staje się zapyziałym zaściankiem, zakorkowanym, nieprzyjaznym i coraz bardziej zacofanym
~Gość
2014-10-14 14:50:00
z adresu IP: (217.30.xxx.xxx)
Ocena: 12
Po raz kolejny ekipa pana D. daje pokaz. Rozwalić tramwaj, śledztwo umorzone, likwidacja parkingów przy Hali za 400k, Najdroższy parking w mieście przy Hali i na pl. Nowy Targ (koledzy muszą zarabiać), teraz wyspa (koledzy hotalarze się skarżą), następny będzie zakaz poruszania się po Rynku, bo ludzie będą przeszkadzać panu D. władać "JEGO" Wroclawiem
~Hato
2014-10-14 14:24:16
z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
Ocena: 20
Takie decyzje to w ramach Europejskiej Stolicy Kultury?
~Marcin
2014-10-14 14:15:57
z adresu IP: (151.224.xxx.xxx)
Ocena: -23
Od takich imprez są Pola Marsowe a nie wyspy w centru miasta, która są pózniej zasyfiona jak favela w rio.
~Marcin
2014-10-14 14:13:38
z adresu IP: (151.224.xxx.xxx)
Ocena: -12
A Pola Marsowe? Po to własnie są pola marsowe a nie pchać każda wioche do rynku albo centrum
~pieskon
2014-10-14 14:11:34
z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ocena: 9
Zasypmy odrę w tamtym rejonie bo hałasuje mieszkańcom hoteli. a to oni najważniejsi są przecież.
~qlaczek
2014-10-14 13:53:24
z adresu IP: (91.217.xxx.xxx)
Ocena: 27
Chyba się magistrat za pewnie poczuł przed listopadowymi wyborami.
~atari
2014-10-14 13:49:40
z adresu IP: (109.155.xxx.xxx)
Ocena: 14
jeśli chodzi o hałas, to bedąc nie jednokrotnie na koncertach na wyspie stawierdzam jasno, nagłośnienie jest zazwyczaj złeeeee jak ebola. Jest za głośno a dzwiek rozchodzi się fatalnie , bo odbija od tafli wody. Powinnie tak ustawic nagłośnienie aby było dobrze słyszalne tylko na wyspie i nie trzeba wcale głośno, natomiast odległość 50 metrów od sceny np, na Vavamuffin była nie do wytrzymania bo pan akustyk był chyba głuchy, i tak zawsze, dzwiek leci w miasto, zniekształcony o tafle wody , zamiast kumulowac sie tylko na wyspie. Noie trzxeba głośno, mamy ku.... technologie. I nie widzę sensu zamieniać miasta które ma być stolicą kultury,w miasto hoteli i deweloperów. Każdy mieszkaniec wie, że wyspa jest kluczowa, i zmienia centrum w wielki przyjazny festiwal, kiedy odbywaja sie na niej koncerty. Zawsze tak było. Po co psuć.
~Adam
2014-10-14 13:44:11
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: 29
NIECH SOBIE HOTELARZE DOPISZA, ZE CZESCIA ATRAKCJI POBYTU W HOTELU SA DARMOWE KONCERTY.
~NIE dla Rafała D.
2014-10-14 13:40:19
z adresu IP: (46.171.xxx.xxx)
Ocena: 16
Musicie uświadomić znajomych, że Rafał Dutkiewicz od lat wyprzedaje za bezcen tereny dla zagranicznych inwestorów, w grę wchodzą tereny za grube miliony, oraz ogromne łapówki. Jeśli nie postawimy się takim decyzjom, niedługo w ogóle nie będzie we Wrocławiu przestrzeni publicznej. Mieszkam we Wrocławiu od dziecka i z roku na rok, dostrzegam że jest coraz większy "zaduch" w tym mieście, a pieniądze są trwonione wyłącznie na przywileje dla bogaczy. Podobnie jest z okolicami ZOO, gdzie Urząd Miasta dopłaca do parkingu, likwiduje coraz to kolejne miejsca parkingowe. Za jakiś czas przeciętnego zjadacza chleba w ogóle nie będzie stać na to, żeby żyć w tym pięknym mieście, wyprzedadzą nas ci judasze...
~Krystyna
2014-10-14 13:24:19
z adresu IP: (5.39.xxx.xxx)
Ocena: 13
Własciciele okolicznych hoteli wiedzieli z kim będą sąsiadowali więc niech teraz nie stawiają veta dla imprez na wyspie.
~wrooo
2014-10-14 13:18:08
z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Ocena: 12
jak zrobili z wyspy melinę to trudno żeby było dalsze przyzwolenie.. sami sobie winni
~fun
2014-10-14 12:45:37
z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ocena: 14
rafała D i bandy
~Slowek
2014-10-14 12:43:24
z adresu IP: (2.137.xxx.xxx)
Ocena: 1
To co z tymi Juwenaliami? Z dużej czy małej te juwenalia?
~Mila
2014-10-14 12:25:13
z adresu IP: (91.220.xxx.xxx)
Ocena: 11
Decydując się na mieszkanie w najbliższej okolicy rynku, należy się liczyć również z wadami takiej lokalizacji. Maruderzy chcą ciszy? Sugeruję przenosiny na krzyki, popowice etc.
~rozum
2014-10-14 12:19:50
z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Ocena: 7
I bardzo dobrze. Jako student i uczeń szkoły średniej spędzałem tam miłe chwile. Później na tamce. Teraz jednak mi to przeszkadza. Zasyfione, zarzygane i zaszczane. Dzisiejsi studenci zachowują się jak bydło. Należy zamknąć to miejsce, żeby normalni janusze mogli tam pospacerować z pieskiem.
~Wrocek
2014-10-14 12:16:51
z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ocena: 3
W takim razie powinni zabronić karetką jeździć Nonstoper na Sygnale ...przecież też Hałasują , pociągi , tramwaje , samochody , traktorki osiedlowe , szum uliczny etc etc. etc. Wszyscy hałasują ? no tak to specyfika miasta ... widocznie Hotelarstwu spadły obroty stąd ta decyzja ... raczej nie jest to wynikiem skarg okolicznych mieszkańców ...
~Jedności
2014-10-14 11:53:21
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: -8
Bardzo mądra decyzja, mieszkam 300m od wyspy te niekończące się impresy były nie do zniesienia
~wrobak
2014-10-14 11:29:14
z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ocena: 26
No tak, żeby nagonić klientów na koncerty w Hali Stulecia, trzeba zamknąć wyspę. Logika jak z zamykaniem parkingów. Ceny biletów +400%. Albo chodzi tylko o wykurzenie aktualnego organizatora koncertów i zamienienie go na "właściwszego" (po łaskawym przywróceniu koncertów na wyspie). To ich miasto, my tu tylko mieszkamy. Nie przyzwyczailiście się jeszcze?
~cybulskiego
2014-10-14 11:09:37
z adresu IP: (79.189.xxx.xxx)
Ocena: 1
Mieszkańcy ul. Cybulskiego przez całe lato niemal przez wszystkie weekendy od rana do późnej nocy maltretowani byli nie tylko hałasem, ale również tzw. mocnym basem, który nawet po zamknięciu okien uniemożliwiał przebywanie w domu. to było nie do wytrzymania, trzeba było uciekać z własnego domu. Wreszcie będzie można normalnie żyć.
~idoopa222
2014-10-14 11:09:25
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: 2
Albo miasto odda co nasze, albo poprosimy Wladimira P o aneksję wyspy!
~idooopa
2014-10-14 11:06:15
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: 29
Polski model zarządzania - nic nie wolno, wszystkiego zakazać i pozamykać. Panowie od hoteli niech lepiej zainwestują w porządne wygłuszenie, a nie w wódkę i łapówy dla urzędasów. Wrocław więcej zarobi budując wizerunek miasta z klimatyczną wyspą, muzyką, kulturą i otwartością, w opozycji do wizerunku miasta skorumpowanych urzędasów i absurdalnych zakazów. Wyspa była i ma być nasza!
~zenek
2014-10-14 10:57:14
z adresu IP: (89.74.xxx.xxx)
Ocena: 1
pewnie pod zabudowę pójdzie i ktoś zgranie kasę
~siwa
2014-10-14 10:23:44
z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Ocena: 10
ciekawe co jeszcze zamkną??? Urzędasy....tylko by chcieli po zamykać a z ich strony nic nie wychodzi ku dobremu :/
~Odra
2014-10-14 10:16:06
z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
Ocena: -16
Bardzo dobrze koncerciki dla biedaków niech usuną z miasta a nie syf mogiła i pijusy łazace po mieście. Super decyzja popieram w 10000%
~Misio
2014-10-14 10:10:54
z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ocena: 6
Ciekawe ze Dutkiewiczowi i Swicie nie przeszkadza odpalanie sztucznych ogni o godz. 22:00 w Parku Szczytnickim. Co wy na to chłoptasie od koryta ?
~adela
2014-10-14 10:01:35
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: 13
miasto juz jakis czas temu chcialo zrobic tam zamkniete ekskuzywne osiedle, wtedy sie nie udalo, ale malymi kroczkami do tego zmierza, teren bardzo atrakcyjny, developer duzo zapłaci
~Mradar
2014-10-14 09:55:31
z adresu IP: (195.212.xxx.xxx)
Ocena: 12
nowobogackie cebulaki z pyzowymi damami, ktorzy zaplacili za pobyt w hotelach sredniego standardu się skarzyli,że im przeszkadzajooo a oni płacoo, wiec lobby hotelowe zaczęło działać. Co jest ważniejsze, przestrzeń publiczn adla mieszkańców całego miasta i województwa czy klimacik dl adwóch hoteli i kolejnych, które pewnie teraz na wyspie powstaną? W ramach protestu zaczne wyrzucac smieci kolo tych hoteli zeby nienadarzyli z wypróżnianiem ich i zamiast czerwonego dywanu gosci przywitaly papierki i butelki :)
~Biały
2014-10-14 09:52:44
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 9
Zaraz wybory, na pewno możemy coś zrobić, trzeba tylko we właściwym momencie nagłośnić temat i przycisnąć Rafałka D.
~Soulside
2014-10-14 09:38:52
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: 15
Wyspa Słodowa to przede wszystkim kawał rockowej historii miasta. Warto pamiętać o Rocku na Wyspie, na tej cyklicznej imprezie wystąpiło wiele ciekawych zespołów, polskich np. świetny koncert Siekiery (r. 1984). W 1996 mieliśmy tam jeden z największych jednodniowych muzycznych festów: Type O Negative, Morbid Angel, Madball, Dog Eat Dog, Life of Agony... czy na nieszczęsnym stadionie choć raz udało się zebrać choć taki zestaw analogicznie wpływowych zespołów jak wówczas? Chyba nie :-) W II połowie lat 90. w kamienicy na Wyspie można było nawet kupić mieszkanie za 30 tysięcy złotych (była taka oferta:-) A teraz wszystko się zmieniło. Myślę, że nie chodzi tutaj o skargi hotelarzy, a raczej o to jak zarobić i zamknąć dla bogatego, wpływowego towarzystwa ten kawałek ziemi. Po Marinie będzie to kolejna osadka dla bogatych zagranicznych, mniej lub bardziej chwilowych, osadników... szczelnie odgrodzona od wrocławian. Swoją drogą w ramach ESK można było zaplanować właśnie taki powrót do Rocka na Wyspie i zaprosić przekrojowo wiele zespołów, które miały okazję wystąpić we Wrocławiu. Ale to wszak lata przygotowań, mnóstwo pracy i inwencji trzeba :)))) a w tym wypadku hasło przestrzenie dla piękna nawet by pasowało ;-)
~krzys
2014-10-14 09:28:32
z adresu IP: (194.126.xxx.xxx)
Ocena: 5
Skandal! Wyspa dla Wrocławian. Apartamentowiec już obok postawili.
~ccc
2014-10-14 09:09:43
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: 30
Kamienica na Wyspie właśnie została wystawiona na sprzedaż. Najpierw wyrzucono mieszkańców z kamienicy, teraz z całej wyspy. Kolejnymi krokami magistrat przekształca wyspę w prywatny folwark. Zacytuję jednego z radnych "prezydent Dutkiewicz nigdy nie lubił wrocławian"
~didi
2014-10-14 09:08:17
z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Ocena: 4
Zauważcie, że hotelarze starali o OGRANICZENIE koncertów, a nie ich likwidację, poza tym starali się o to od 2009 roku. Ciekawe dlaczego akurat wraz z wysiedleniem mieszkańców z kamienicy wydano zakaz...?
~sas
2014-10-14 08:51:08
z adresu IP: (78.133.xxx.xxx)
Ocena: 3
A może to jest tak żeby imprezy przenieść na stadion miejski i w końcu go zapełnić?
~ugi
2014-10-14 08:43:09
z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ocena: 1
niewiarygodne z jaką łatwością miasto pozwala na odbieranie wrocławianom rozrywki. skandal
~rex
2014-10-14 08:38:41
z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
Ocena: 16
Zgadzam się - to skandal! Dyktat dwóch hoteli? nie uwierzę! Musi coś jeszcze za tym stać. A jeśli nie to w zasadzie jeszcze gorzej bowiem 2 hotelarzy pozbawia mieszkańców miasta w tym 120 tys. studentów przestrzeni publicznej!!!! Jeśli zatem miasto jest tak "wrażliwe" to proszę organizacje ekologiczne o protest przeciw głośnym imprezom w okolicach ZOO!!! Zwierzęta nie mogą protestować, a hotelarze mogą? Głos mieszkańców w zasadzie w ogóle się nie liczy w tym mieście.
~Maurycy
2014-10-14 08:26:37
z adresu IP: (213.158.xxx.xxx)
Ocena: 31
To skandal. Na naszych oczach dokonuje się zawłaszczenie wyspy. Najpierw zakaz dla studenciaków, zamykanie wyspy na noc itd. Teraz próbują zamknąć wyspę dla organizacji koncertów. Zauważcie wszyscy, że te akcje dzieją się jakoś w rytmie z wysiedleniem mieszkańców (najpierw), a teraz ze sprzedażą kamienicy która tam stoi. Podejrzewam, że ktoś ma porządny plan zagospodarowania tej wysepki i wrocławianie najnormalniej w świecie mu tam przeszkadzają.
NA ANTENIE
KatarzynaGórna-Drzewosz
Katarzyna Górna-Drzewosz
 11:00 - 12:00
Zebranie rodziców
Rozmowy z ekspertami
Reklama