Akcja Reakcja: Obwodnica przez Wysoką pewna?

Przemek Gałecki | Utworzono: 2014-11-06 08:53 | Zmodyfikowano: 2014-11-06 09:10
A|A|A

Fot. Radio Wrocław

Chodzi o drogę, która wspólnie z AOW stworzy tzw. pierścień wokół miasta tak aby ruch tranzytowy przejeżdżał wokół a nie przez Wrocław.

Docelowo cała wschodnia obwodnica Wrocławia prowadzić ma od węzła przy Karkonoskiej w Bielanach Wrocławskich do Długołęki. Na razie mamy tylko niewielki fragment między Siechnicami a łanami a za kilka tygodni zostanie otwarty kolejny odcinek z Siechnic do Żernik. Największy problem to jednak odcinek przechodzący przez wieś Wysoka i tym tematem zajmiemy się w dzisiejszej Akcji Reakcji.

Wóz satelitarny Radia Wrocław zaparkował przy ulicy Konnej w Wysokiej:

Zakończył się kolejny etap planowania odcinka właśnie z Żernik do Bielan, który przechodzi przez wieś Wysoka. Mieszkańcy protestują od lat, ale ciągle nie było ostatecznej decyzji co do przebiegu nowej trasy. Wariant podstawowy co prawda prowadzi przez Wysoką, ale nie był jeszcze zatwierdzonym. Teraz sytuacja się zmieniła. Udało nam się dotrzeć do dokumentów, które potwierdzają, że przebieg trasy jest już prawie pewny. 30 lipca 2014 r. DSDiK poprosiła gminy Kobierzyce, Wrocław, Siechnice, i Żórawinę o ich opinię na temat obwodnicy w wariancie podstawowym, czyli przechodzącym przez Wysoką z małą korektą tuż przed wsią.

Udało nam się dotrzeć także do tych dokumentów. Pozytywnie zaopiniowały dokument Siechnice, i Żórawina i Wrocław. Z tym że stolica regionu chce poznać jeszcze szczegóły co do tej drobnej korekty. Z kolei Kobierzyce są takiej inwestycji przeciwne - gmina uważa, że droga powinna mieć charakter lokalny, z przyłączeniami do innych ulic, a z kolei obwodnica powinna zostać poprowadzona poniżej Wysokiej w okolicach Magnic.

Czyli znowu pat? Nie do końca, bo udało nam się ustalić że zarząd województwa już zatwierdził wariant obwodnicy, która przechodzi przez Wysoką. Tylko z drugiej strony ciężko będzie tą drogę nazwać obwodnicą - trasa została pozytywnie zaopiniowana w wariancie "jedna jezdnia z dwoma pasami". I tu pojawia się kolejne pytanie - po co budować drogę, która za kilkanaście, czy kilkadziesiąt lat osiągnie maksimum swojej przepustowości?

No właśnie, trochę to wygląda tak, jakby urzędnicy z jednej strony chcieli załagodzić konflikt budując tylko jedną nitkę , a z drugie strony dalej mówią o obwodnicy. Z czego to wynika?

Powodów jest chyba kilka - Kobierzyce - mimo, że trasa pojawiała się w pierwszych planach kilkanaście lat temu - zostawiły w Wysokiej grunty, których szerokość ledwo by pozwoliła na upchnięcie czterech pasów i wtedy trasa byłaby już naprawdę blisko bloków.

Z drugiej strony przedstawiciele Inicjatywy Wysoka, którzy blokują inwestycję tłumaczą, że zostali wprowadzeni w błąd, bo kupując swoje mieszkania wiedzieli, co prawda o nowej drodze, ale tłumaczono im, że będzie miała charakter lokalny.

Więc budując jeden pas w każdym kierunku pozostanie wrażenie drogi lokalnej, mimo, że ma status wojewódzkiej. Przedstawiciele Inicjatywy Wysoka mówią NIE obwodnicy, która przechodzi przez ich miejscowość, natomiast chcieliby, żeby w tym miejscu powstała droga lokalna odciążająca ruch z ul. Zwycięskiej i Chabrowej. Mieszkańcy Wysokiej proponują alternatywne warianty obwodnicy, która przechodziłaby przez tereny niezamieszkane.

Wóz satelitarny Radia Wrocław zaparkował przy ulicy Konnej w Wysokiej, czyli dokładnie w miejscu gdzie za kilka lat będzie najprawdopodobniej przechodziła nowa trasa.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~tulipan
2015-09-05 13:42:52
z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ocena: -1
jestem madrym graczem i kupie wam popo
~jan sudlitz
2015-09-05 13:40:40
z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ocena: -3
ludzie prosze was moje pieniazki sie upodla jestem skonczony ratunku gieniu zrob cos
~Sąsiad
2014-12-02 20:45:26
z adresu IP: (89.171.xxx.xxx)
Ocena: 0
Incjatywa Wysoka, to typowy przykład protestu, na zasadzie: jesteśmy za budową obwodnicy ale pod nosem innych wiosek niż nasza. My się zgadzamy tą drogą jeździć, tracić czas, pieniądze w naszych autach i smrodzić w korkach innym, którym ją zafundujemy, a sami zbudujemy sobie w tym miejscu ścieżki rowerowe, uliczki z garbami zwalniającymi (jak przy Aptece - skandal) i nasze dzieci do nowej szkoły będą odprowadzane przez służbę, bo jesteśmy z gm. Kobierzyce.
~Stan
2014-11-07 17:22:45
z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Ocena: 2
Czas aby Urzędnicy zaczeli słuchać mieszkańców a nie robili bałagan nieznając miesca dyskusji, a Pani ktura tak twardo trzymała się planu z lat 90 proponuję wycieczkę do Augustowa, natomiast władzom naszego wjewództwa wymienić planistów z epoki PRL i wielbicieli ekranów dzwięku na ludzi kreatywnych patrzących w przyszłość.
~ktostam1
2014-11-07 15:00:49
z adresu IP: (91.213.xxx.xxx)
Ocena: 2
Co wy piszecie, jaka obwodnica??? Jaki przekrój 2x2??? przecież tam się ledwo 1x1 zmieści.... a ten zakręt na wjeździe do Wysokiej to po co? Żeby było bliżej do budynków? A może ktoś ma tam ziemię, za którą chce kaskę :D Przecież ta obwodniczka to kolejny wielki przekręt.... mniejsza o mieszkańców, ale ta droga to nie obwodnica i nie wiem po co ona komu chyba tylko temu kolesiostwu, które na tym chce zarobić bo na pewno nie dla ludzi zarówno z Wysokiej jak i z Wrocławia czy okolic....
~Wieśniak
2014-11-07 12:36:03
z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ocena: 143
Proponuję, aby mądrale z Wrocławia zabrały sobie tę obwodnicę w granice miasta. A nie, mi na wsi będą dyktować co ja pod oknami mam! Hejterzy macie swój teren to możecie się mądrkować na swoich działkach i w ramach swoich granic. Ch***j wam do Wysokiej!
~tuitam
2014-11-07 11:16:26
z adresu IP: (149.6.xxx.xxx)
Ocena: 4
Dla ptaszków i żabek się udało zmienic trasę a dla ludzi się nie da? Rospuda uraowania. Maja obwodnicę Augustowa i droga nie przechodzi przez rospude. Dziś ją otwierają. Mieszkańcy wysokiej. Zapłaccie zielonym oszolomom. Podrzucą dwie ropuchy, trzy żuczki i pięć kur i obwodnicy nie będzie. Roślinki i zwierzątka sa ważniejsze od ludzi. Niestety.
~Maciej
2014-11-07 10:32:45
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 8
Budowanie drogi jednopasmowej i nazywanie jej obwodnicą to przegięcie. Obwodnica nie może być jednopasmowa, ponieważ zaraz będzie zakorkowana.Jak już coś robimy zróbmy to dobrze przynajmniej po 2 pasy w jednym kierunku, inne rozwiązanie to strata czasu i pieniędzy.
~maybeanna
2014-11-07 09:44:45
z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Ocena: 4
pal licho tę drogę... Najbardziej mi żal, że przechodzić będzie ona przez teren ogródków działkowych. Tak niewiele jest zielonych, spokojnych miejsc do spacerowania, po wybudowaniu tej drogi zostanie spacerowanie wzdłuż ulicy Radosnej...
~wroc xxxx
2014-11-07 09:29:39
z adresu IP: (46.170.xxx.xxx)
Ocena: 10
jak czytam tych aktywistów z konnej to mnie krew zalewa zeby nie powiedziec dobitniej. jak kupowali było ewidentnie widac a nawet były plany ze zostaje rezerwa pod drogę pomiedzy zabudową ale pewnie wiekszosc stwierdziła jak typowy polaczek ze a moe tu bedą ogródki dzialkowe albo taki bonus dostaNIEMY w postaci terenu zielonego zeby pieski mozna było wyprowadzać - zadnemu pewnie nie chciało sie sprawdzic co tam bedzie a nawet jak sprawdzili to uwieżyli ze to bedzie za 10 -20 lat wiec zakładali ze mieszkania sprzedadza i sie wyprowadza - a tu zonk czas zapier....a i dorga powstaje, ceny nieruchomości spadają franek rosnie wiec zostali w d. a jak wybudują droge to wogóle nikt nie bedzie tam chciał kupowac a kredyty płacić tezeba. LUDZIE JAK SIE KUPUJE MIESZKANIE ANALIZUJEMY WSZYSTKIE ELELMENTY NIE PRZE NAJBLIŻSZE 2-3 LATA TYLKO PRZYNAJMNIEJ 10-20 LAT !!!!!!!!!
~lopez
2014-11-07 08:33:07
z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ocena: 13
AOW po jednym pasie?... i pewnie jeszcze z ograniczeniem do 40 km/h bo hałas?! Jeszcze plany mogę zrozumieć, ale nie macie wrażenia, że DSDiK na siłę próbuję wydać te 33 mln? Przypomina mi to Urząd w którym odbywałem kiedyś praktykę. W grudniu urzędniki łapały się za głowę, bo rok się kończy i trzeba wydać na IT. Kupowało się licencje na soft, albo kompy z górnej półki (wypasione karty graficzne, ekstra monitory)... bo budżet przepadnie. Nikt nie myślał o tym, że ten sprzęt przy takich parametrach nie jest potrzebny do pracy biurowej. Smutna rzeczywistość przy wydatkowaniu publicznych pieniędzy.
~Andrzejs
2014-11-07 07:25:06
z adresu IP: (212.160.xxx.xxx)
Ocena: -5
Wiedzieli, że będzie droga ale im nie powiedzieli, że to nie ścieżka rowerowa. A może były po prostu tanio? Hejże, blokujcie, niech teraz poprowadzą pod oknem komuś kto na prawdę nie budował dom gdzie drogi miało nie być. Byle nie pod waszymi oknami.
~Stan
2014-11-06 20:56:00
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: -10
Panie Abcd, co to ma być , kolejne zasłanianie nieudolnych planistów prawem lub Unią!?, ta melodyjka już się wszystkim znudziła.
~Stan
2014-11-06 20:49:43
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 5
Plany są nieaktualne, poco budować drogę bez przszłości, owszem ona jest potrzebna ale jako droga osiedlowa. Urzedniczka w dzisiejszej debacie miała jeden argument, plany!. Kolejna zła decyzja, Wrocław się rozbudowuje a urzędnicy trzymają się planów z przed kilkudziesięciu lat. Niewolno dopuścić do marnotrawienia pieniędzy zasłaniając się nieaktualnymi danymi. Droga przez park Szczytnicki, przejście podziemne na ulicy Świdnickiej (do tej pory bezkolizyjne i stworzone aby trasa WZ była przelotowa a piesi bezpieczni, teraz ma być kolizyjne, kto to wymyślił, za czsów PRR-u mieliśmy jednak dobrych planistów)i teraz obwodnica Wysoka- tragedia i marnotrastwo. Kto wydał zgodę na zbudowę tej okolicy ? ! pewnie Ci sami co teraz na siłę wciskają tą niby obwodnicę a jutro będą kogoś wywłaszczć. Pewnie Ci sami co budują ścieżki rowerowe np. przy ul.Kamiennej obok basenu (szeroki pas zieleni a przemalowano część chodnika na ścieżkę rowerową). Czas powiedzieć , że nie Urzędnicy decydują co będzie przed naszym domem.
~wilk
2014-11-06 19:00:16
z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Ocena: 4
Jak można mówić o wschodniej obwodnicy Wrocławia,kiedy to jest wąska jednopasmowa droga !! Czy ktoś sobie wyobraża transport towarowy ,który tam pojedzie w przyszłości ?? Ja osobiście nie ! AOW - trzy pasy i teraz ten cały ruch wali na WOW / jednojezdniowa i frajda ze stania w gigantycznym korku. Taka dróżka miała prawo bytu w latach 50 czy 60-tych,a nie w XXI wieku. To jest totalny skandal. Jeśli ktoś mówi że dobre to niż nic to jest w błędzie. Nas nie stać na budowę prowizorek / jakoś to będzie /.
~......
2014-11-06 17:27:32
z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Ocena: -1
UKŁAD zAMKNIĘTY interes zrobił właściciel gruntu , deweloper , a ludzią zgotowano los .
~.......
2014-11-06 17:12:29
z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Ocena: -2
......
~abcd
2014-11-06 17:10:23
z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Ocena: 3
UCHWAŁA RADY GMINY KOBIERZYCE NR XXXII/387/09 z dnia 30 marca 2009 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania prze-strzennego obszaru położonego pomiędzy ul. Chabrową, Radosną a projektowaną drogą wojewódzką w środkowo-zachodniej części wsi Wysoka Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samo-rządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) i art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) w związku z uchwałą nr XX/251/08 Rady Gminy Kobierzyce z dnia 29 kwietnia 2008 r., w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego pomiędzy ul. Chabrową, Radosną a projektowaną drogą wojewódzką w środkowo-zachodniej części wsi Wysoka oraz po stwierdzeniu zgodności ze „Zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzenne-go Gminy Kobierzyce” uchwaloną przez Radę Gminy Kobierzyce uchwa-łą nr XL/506/05 z dnia 24 marca 2005 r., Rada Gminy Kobierzyce uchwła Na stronie 76 studium Gminy Kobierzyce 2) projektowana droga Bielany –Łany - Długołeka „B-Ł-D” - ustala sie: a) klase drogi „G” główna, b) minimalna szerokosc w liniach rozgraniczajacych 35 m, c) przewidywany termin realizacji: lata 2006-2015. / strona 76/
~mieszkaniec Wysokiej
2014-11-06 16:25:06
z adresu IP: (5.135.xxx.xxx)
Ocena: -1
Do wszystkich którz twierdzą, że znane były plany drogi i nie można teraz się dziwić - plany dostępne w latach 2004-2005, czyli z okresu kiedy Wysoka zaczęła się rozbudowywać, wyraźnie pokazują drogę lokalną z łącznikami z istniejącymi drogami, skrzyżowaniami i wyjazdami z osiedli. Mównie, że mieszkańcy mogli spodziewać się obecnie planowanej drogi mającej podzielić Wysoką na dwie nieskomunikowane części i odciąć wyjazdy z osiedli jest kłamstwem. Nie ma słów na taką bezmyślność i hipokryzję...
~Wrocławianka
2014-11-06 14:54:59
z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ocena: 1
Cieszy mnie, że spotkanie ma się odbyć w miejscu sporu, bo mam wrażenie, że wciąż projektuje się wyłącznie na papierze - bez wizji lokalnej, bez wiedzy o tym, co się rzeczywiście dzieje w terenie… i nie chodzi tutaj tylko o to jedno osiedle, w pobliżu powstaje wiele innych, to świetne tereny dla zabudowy mieszkaniowej. Kilka lat temu były tu puste pola, a teraz mamy infrastrukturę, osiedla, domy, powstaje szkoła, kościół, wkrótce ma powstać park. Ludzie chcą tu mieszkać. Budowa obwodnicy zablokuje rozwój budownictwa. Nikt nie twierdzi, że droga jest niepotrzebna, ale NIE w podstawowym wariancie. Dajmy miastu przestrzeń do rozwoju.
~Konrad
2014-11-06 14:47:44
z adresu IP: (212.127.xxx.xxx)
Ocena: -4
Proponuje TUNEL !!!
~Niedoszły sąsiad.
2014-11-06 14:03:58
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: 18
Chciałem kupić tam mieszkanie (przy ulicy Konnej) ~6 lat temu, już wtedy wiedziałem ze będzie tam łącznik pomiędzy ślimakiem przy Auchan a Żernikami (i nie było to wtedy żadna tajemnica), dlatego zrezygnowałem z zakupu w tym miejscu. Wiec ludzie nie miejcie pretensji ze teraz obudziliście się z ręka w nocniku! Ta droga planowana była tam wcześniej niż Wy kupiliście tam mieszkania! Kupując mieszkanie należy zainteresować się także okolicą a nie tylko samym mieszkaniem.
~teddy
2014-11-06 13:04:48
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 44
Znowu problem z DSDiK? Kiedy odwołanie dyrektora Locha?
~Sebastian
2014-11-06 10:58:15
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: -1
Bzdury! Gdy kupowałem mieszkanie, nikt nie wmawiał mi, że będzie tu droga lokalna. Wszyscy wiedzieli o normalnej drodze i jeszcze cieszyli się, że właśnie dzięki niej wartość nieruchomości wzrośnie bo będzie ona lepiej skomunikowana, cieszyli się też, że sami będą mieli lepszy dojazd np. do Bielan. A teraz kilku oszołomów straszy ludzi i wmawia im niestworzone historie, przez co wstrzymuje inwestycję, którą będzie nam ułatwiała życie. Sam chciałbym łatwiej dojechać na zakupy, albo do autostrady, albo na Swojszyce, Psie Pole, czy też do Oleśnicy...
Reklama