Solidarność składa wniosek do prokuratury o ściganie koncernu

Andrzej Andrzejewski | Utworzono: 2015-08-19 12:43 | Zmodyfikowano: 2015-08-19 12:46
A|A|A

Solidarność jeszcze dziś złoży w legnickiej prokuraturze wniosek o ściganie polskiego koncernu monopolowego. Wytwórca jednej z wódek na swoim profilu internetowym w ramach akcji "scenariusz pisany przez Żytnią" opublikował zdjęcie czterech mężczyzn niosących zastrzelonego przez ZOMO-wców demonstranta. Zdjęcie zostało zrobione 33 lata temu, gdy milicja za pomocą ostrej amunicji rozpędzała pokojową manifestację w Lubinie.

Bogdan Orłowski, szef związkowych struktur w Zagłębiu Miedziowym podkreśla, że dla rodzin ofiar "Zbrodni Lubińskiej" przeprosiny wystosowane przez koncern to za mało.

- Będziemy rościć pretensje i zadośćuczynienia moralnego i zadośćuczynienia ekonomicznego. Żeby wspomóc rodziny, które dziś żyją w niedostatku. A być może żeby wspomóc edukację historii, aby wyedukować kretynów. Przepraszam za dosłowność - mówi Bogdan Orłowski. 

Koncern monopolowy już wczoraj usunął kontrowersyjną reklamę. Wydał też oświadczenie, w którym przeprosił wszystkich za niewiedzę osób odpowiedzialnych za kreowanie wizerunku marki.

"W imieniu zespołu Extra Żytniej najmocniej przepraszamy wszystkich, których uraziliśmy naszą publikacją. Pragniemy podkreślić, że publikacja takiej fotografii nie była wynikiem braku szacunku, a naszej nieświadomości. Popełniliśmy błąd i teraz za niego przepraszamy. Dopełnimy wszelkich starań, aby taka sytuacja się nie powtórzyła. Zespół Extra Żytniej"

Czytaj też: Autor zdjęcia obrazującego Zbrodnię Lubińską: "Odebrało mi mowę i czucie w członkach... nie mogę w to uwierzyć"

 

 

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~WiechuZ
2015-08-20 11:40:07
z adresu IP: (217.153.xxx.xxx)
Ocena: 1
Zbojkotujmy "Żytnią". Jak przestaniemy ja kupować, może polecą jakieś głowy i inni się będą uczyć. Chociaż w Polsce różnie bywa. Tak jak pisze "Iść prosto" o reklamie piwa "Lech"
~Iść prosto
2015-08-20 07:30:47
z adresu IP: (77.236.xxx.xxx)
Ocena: 1
Nie piję Żytniej. Innym też polecam. Są takie kraje że po takim wyczynie byłoby po żytniej. U nas będzie to, czego spodziewają się twórcy reklamy : wzrost spożycia. Pamiętacie reklamę Zimny Lech po śmierci Lecha Kaczyńskiego?
~eles1949
2015-08-20 07:00:08
z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Ocena: 1
Ta "reklama" daje pojęcie jaki element pracuje w branży . . . Niedługo jakiś debil umieści napis z bramy wejściowej do KL Auschwitz w jakiejś reklamie i będzie OK !
~Rakowiak
2015-08-19 22:09:37
z adresu IP: (193.59.xxx.xxx)
Ocena: 1
Warto w tym miejscu dodać, że historię zdjęcia przybliża film Grzegorza Brauna, który na swoim profilu na fb zachęca do jego oglądnięcia. Oto jego wpis: Ignorantom polecamy film Grzegorza Brauna "Krótka seria". Film traktuje o okolicznościach powstania załączonego zdjęcia- użytego przez producenta wódki Żytniej, do haniebnej kampanii reklamowej. Film: www[tu kropka]youtube[tu kropka]com/watch?v=6yedG2D883I
~ZygZak
2015-08-19 16:47:11
z adresu IP: (213.195.xxx.xxx)
Ocena: 2
Kretynski solidaruchu, wspomoc rodziny, ktore dzis zyja w niedostatku. Wrobel nigdy orlem nie zostanie.
~Kris
2015-08-19 14:37:21
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: 0
Przypomina mi się taki kabaret jak rolnik liczy ile butelek wódki będzie miał za dopłaty unijne
Reklama