Początek 500+ we Wrocławiu

Przemek Gałecki | Utworzono: 2016-03-30 17:45 | Zmodyfikowano: 2016-03-30 17:45
A|A|A

Wrocławski MOPS podsumował dzisiaj przygotowania - wszystko jest dopięte na ostatni guzik, przeprowadzono testy programu, przeszkoleni zostali pracownicy. Od momentu złożenia wniosku, urzędnicy będą mieli trzy miesiące, by go zweryfikować, i wypłacić pieniądze, ale jest szansa na wcześniejsze przelewy. Andrzej Mańkowski, wicedyrektor MOPS-u podkreśla, że dodatkowe dokumenty nie są potrzebne ale będą pomocne.

 

A więcej na ten temat w jutrzejszej Reakcji24 na antenie radia Wrocław. Początek audycji dokładnie w południe.

 

DANE

Liczba dzieci we Wrocławiu w wieku do 18 roku życia na dzień 31.12.2104 r. – 101 033
Wskaźnik (wg Min.) liczby dzieci uprawnionych do liczby dzieci ogółem to ok. 55%.
Szacujemy, że ze świadczeń może skorzystać ok. 60 tysięcy dzieci.

Informacja

Do dotychczasowych klientów MOPS już wysłano 5200 zaproszeń z dołączonymi wnioskami i propozycjami terminów, w których rodzina może złożyć dokumenty.
15 000 wniosków jest rozdawanych w punktach mobilnych w żłobkach i przedszkolach – akcja trwa. Rodzice otrzymując wniosek dostają konkretną informację, w który dzień w ich placówce pracownicy MOPS będą przyjmowali wnioski.
Od początku marca w MOPS działa infolinia 071 78-22-322 oraz adres e–mail 500plus@mops.wroclaw.pl pod którymi Wrocławianie mogą uzyskać informację dotycząca realizacji programu. Dotychczas udzieliliśmy około 2000 informacji telefonicznych i odpowiedzieliśmy na około 400 pytań droga elektroniczną.
Od początku marca ukazało się ok. 30 publikacji na antenach, portalach i w lokalnej prasie.

Kadry
Przeszkolono 80 nowych współpracowników (50 pracowników i 30 stażystów) z zakresu: realizacji programu 500 plus, podstaw KPA, obsługi systemów dziedzinowych, obsługi systemu kolejkowych oraz z zakresu ochrony danych osobowych.
Dodatkowo przeszkoliliśmy 100 dotychczasowych pracowników MOPS z zakresu realizacji programu 500 plus. (pracownicy którzy będą obsługiwali punkty mobilne i punkty stałe ZTPS oraz pracownicy w gotowości do ewentualnego rozładowywania wzmożonego ruchu.)

Inwestycje:
Utworzone zostało nowe Biuro Obsługo Klienta (BOK) w Centrum Biznesu Grafit na 24 stanowiska obsługi i 20 stanowisk merytorycznych. Zakupione zostało 50 nowych zestawów komputerowych kolejne 30 zostanie dokupionych po zakończeniu przetargu. Wzmocnione zostały serwery i został zakupiony system kolejkowy.

W centrum przygotowywany jest także kącik dla dzieci i dla matek karmiących.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Reklama