Wrocław: MPK zapewnia, że będzie więcej kursów z klimatyzacją

| Utworzono: 2016-06-06 11:32 | Zmodyfikowano: 2016-06-06 11:32
Wrocław: MPK zapewnia, że będzie więcej kursów z klimatyzacją -

Do tej pory mogły jeździć wyłącznie na trzech liniach - teraz się to zmieni - niskopodłogowe skody, którymi podróżują wrocławianie korzystający z tramwajów nr 31, 32 lub 33 będą obsługiwać też inne trasy. Dlaczego do tej pory nie mogły?

Nie mogły bo miasto dostało na ten tabor dotacje z unii europejskiej i został on przydzielony do konkretnych tras, a nawet godzin kursowania. Urzędnicy poprosili jednak o zgodę na możliwość wykorzystania ich także poza godzinami szczytu i wyznaczonymi trasami i Centrum Unijnych Projektów Transportowych taką zgodę dało. Teraz MPK planuje jak wykorzysta czeskie skody - już wiadomo, że pojawią się w okolicach Leśnicy i Pilczyc, a po przebudowie pętli na Sępolnie 33 kończyć będzie właśnie tam a nie jak do tej pory przy Stadionie Olimpijskim.

Oto komunikat MPK:

"Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) wyraziło zgodę na to, by MPK Wrocław mogło wykorzystywać poza godzinami szczytowymi tramwaje typu skoda 19 T na innych liniach, niż te, do których ten tabor został przypisany. To oznacza, że poza godzinami szczytowymi tramwaje tego typu będą mogły wyjeżdżać regularnie również na inne linie. MPK opracowuje właśnie nowe rozkłady jazdy uwzględniające te zmiany. Biorąc pod uwagę planowaną korektę przystanków na trasie Pilczyce – Leśnica, skody będą mogły pojechać między innymi w ten rejon miasta. Do tej pory było to niemożliwe z uwagi na infrastrukturę, ale i na fakt, że tabor zakupiony w ramach unijnego projektu „Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu - Etap I”, zakładał przypisanie tego modelu tramwaju wyłącznie do linii 31, 32 i 33. Po pracy na tych liniach tabor zgodnie z warunkami projektu musiał zjeżdżać do zajezdni i nie mógł być na stałe wysyłany na inne linie.

- Udało nam się przekonać CUPT, że intensywniejsze wykorzystanie skód 19 T zakupionych w ramach projektu unijnego nie naruszy trwałości tego projektu, czyli, że ta zmiana nie spowoduje zasadniczej modyfikacji warunków, które zostały określone w aplikacji, a dzięki którym Unia Europejska przyznała środki. W przypadku skód takim warunkiem dofinansowania było przypisanie ich do konkretnych nowych tras – wyjaśnia Patryk Wild, wiceprezes MPK odpowiedzialny w spółce za rozwój i inwestycje. - Zobowiązaliśmy się oczywiście, że tramwaje tego typu będą nadal wysyłane na te linie, do których w ramach projektu były przypisane, a poza szczytem i w dni wolne dostępną nadwyżkę taboru będziemy kierować na pozostałe trasy.

Przypomnijmy, że skody 19 T są klimatyzowane. To oznacza, że w wakacje zwiększy się dostępność kursów świadczonych pojazdami z klimatyzacją. Obecnie we Wrocławiu mamy 45 klimatyzowanych tramwajów.

Dobrą wiadomość mamy także dla mieszkańców Sępolna. CUPT zaaprobował również plany wydłużenia trasy linii 33 do samego Sępolna. Po przebudowie pętli na Sępolnie trasa tej linii wydłuży się o 1,35 km, dzięki czemu, zamiast do przystanku przy Stadionie Olimpijskim, tramwaje linii 33 dojadą do samego Sępolna"

Reklama

Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Lamped2016-06-07 09:27:04 z adresu IP: (46.23.xxx.xxx)
Zenek, przecież MPK nie ma nic wspólnego z automatami do sprzedaży biletów na przystankach. Są one własnością Mennicy Polskiej, która odpowiada m.in. za ich kontrolę i serwis.
~Zenek2016-06-06 16:58:23 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Niech MPK kontroluje częściej sprawność automatów do sprzedaży biletów na przystankach,bo bydło blokuje wrzutniki monet a przechodzonych banknotów nie wciągają.
~klima2016-06-06 16:22:22 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
trzeba wytlumaczyc MPK ze klimazytory nie tylko obnizka temperatury a przede wszystkim odwilzenie wnetrza. Samo obnizenie wilgotnosci wystarcza by organizm ludzki mogl sobie dac rade z wyzsza temperatura. W ubieglym tygodniu pani motornicza odmowila wlaczenia klimatyzacji bo bylo "za zimno" ale w srodku tramwaju 31 bylo blisko do 100% wilgotnosci..... nie byla to przyjemna podroz....
~GorącyStefan2016-06-06 14:25:37 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
To, że kurs będzie realizowany tramwajem posiadającym klimatyzację, nie oznacza, że będzie ona włączona... chyba, że ten zefirek w tramwaju nr 8 i 23 (ostatnia sobota po południu) nazywany jest klimatyzacją. A swoją drogą - jakie nastawy mają klimatyzatory w MPK? To wartość stała, czy określona różnica pomiędzy temp. otoczenia ?
~Pit2016-06-06 14:14:32 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Informacja zdecydowanie na +