We Wrocławiu tramwaj wykoleja się raz na tydzień. Tu najczęściej

Piotr Kaszuwara | Utworzono: 2016-06-07 07:30 | Zmodyfikowano: 2016-06-07 07:30
We Wrocławiu tramwaj wykoleja się raz na tydzień. Tu najczęściej - fot. Andrzej Owczarek
fot. Andrzej Owczarek

Jest kilka newralgicznych punktów, gdzie pojazdy wypadają z torów częściej. Plac Legionów, okolice ulicy świętego Mikołaja czy w sąsiedztwie Dyrekcyjnej. Część z tych torowisk jest już w remoncie lub ich odnowienie jest zaplanowane. Jednym z powodów szybkiego niszczenia się torów jest to, że nie są przystosowane do konstrukcji nowych tramwajów Skoda, które zamiast skręcać łagodnie, uderzają w szyny. Zdaniem Agnieszki Korzeniowskiej z MPK, są jednak także inne powody:

Najczęściej tramwaje wyskakują z torów na zakrętach przyznaje Ewa Mazur ze ZDiUM:

Ograniczenie prędkości dla tramwajów w okolicy Placu Legionów, ze względu na bardzo zły stan torowiska wynosi 5 kilometrów na godzinę. To podobny limit, jak na ulicy Szewskiej, gdzie powodem są piesi.

Miasto, mimo wymieniania tego skrzyżowania wśród najbardziej zniszczonych, na razie nie ma w planach finansowych remontu. Odnawiane są natomiast szyny w okolicy ulicy świętego Mikołaja, a już w lipcu w związku z budową nowego Dworca PKS ma ruszyć przebudowa ulicy Dyrekcyjnej.

W zeszłym roku Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta wydał 11 milionów złotych na remonty torowisk. W tym roku wydatki zaplanowano już na 3 miliony, ale ciągle nie wiadomo, ile będzie kosztować remont Mostów Uniwersyteckich, jeśli rozpocznie się on w tym roku.

Mosty Uniwersyteckie zostały wybudowane w 1934 roku. Już od dawna wymagają remontu. Zakres ma obejmować remont konstrukcji nośnej mostu, wymianę tzw. płyty pomostowej wraz z odtworzeniem ulicy i chodnika. Nowe będą też balustrady i oświetlenie, a wszystko uzgodnione z miejskim konserwatorem zabytków.

Mosty Uniwersyteckie są jednym z kilku obiektów, które będą wyremontowane do 2020 roku. Miasto planuje też odnowienie mostów: Muchoborskiego, Pomorskich, Chrobrego, Strachocińskiego,  Tumskiego oraz kilku kładek dla pieszych.

 

Reklama
Zdjęcia
We Wrocławiu tramwaj wykoleja się raz na tydzień. Tu najczęściej - 4

Komentarze (12)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~krzysztof2021-10-11 20:08:11 z adresu IP: (185.107.xxx.xxx)
Mialy byc produkowane w Polsce autobusy elektryczne , gdzie one sa ?? Istnieja w Europie /pisze tak bo Polska juz prawie jest poza Europa/ istnieja tramwaje mogace sie poruszac rowniez po szynach kolejowych. Widzialem takie i nimi jechalem . Piekna sprawa. Wsiadasz w centrum miasta i wyjezdzasz 40 km za miasto. Oczywiscie jest to technika francusko - niemiecka .
~Komentarz został usunięty2018-02-01 14:06:25 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-02-01 14:04:22 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Ten tramwaj na zdjęciu2017-12-21 01:26:28 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Juliusz, tak zniszczył drogę? Bo chyba pl. Dominikański był nie tak dawno remontowany. A tu torowisko, jak po przemarszu Armii Czerwonej idącej na Berlin.
~kuropatwa2017-10-04 21:02:29 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Nie jestem w stanie pojąć "fenomenu" tramwaju, zwłaszcza w ciasnym centrum. Wielkie, tłukące się, potwornie ciężkie, do tego setki ton stali i kilometry szyn. Wiecznie wypadają z szyn albo stoją w korkach. A tego, że można puścić tramwaje 2 metry od kościoła na Piasku nigdy nie ogarnę - przecież każdy przejazd dewastuje tę budowlę... Tymczasem trolejbus jest dużo rozsądniejszym wyborem. Ale nie w mieście megalomanii....
~a ja mogę2020-05-14 11:52:14 z adresu IP: (91.231.xxx.xxx)
0
ptactwo w tym kraju wszystkiego pojąć nie może... Trolejbusy były we Wrocławiu już ho hooo!!! I jakoś się nie przyjęły. Bo to tylko pozornie dobre rozwiązanie. Wszystkie wady tramwaju i żadnych zalet autobusu... Gdybyś widział ile betonu potrzeba pod przystanki autobusowe...
~50 ton żelastwa bez ludzi2017-12-21 01:23:28 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
-2
W ścisłym centrum, wśród zabytków. To nie są te dawne tramwaje wrocławskie, ciągnięte przez konia, czy nawet elektryczne. Wrocław powinien postawić na kolej. To główna arteria miasta. A następnie na autobusy, busy, czy nawet tramwaje łączące stacje PKP bez jazdy przez centrum. Przykład. Pomiędzy Kuźnikami a Nowym Dworem powinien jeździć bus zsynchronizowany z Koleją. Człowiek wysiada z pociągu, ma dalsze połączenie MPK. Pchanie MPK przez centrum miast to barbarzyństwo i idiotyzm, doktora logiki z KUL. A już wymuszanie wielokrotnego przesiadania się by przejechać 5 czy 9 km to świadectwo imbecylizmu. By MPK było akceptowalne od rogatek do rogatek 1 przesiadka to max.
~dziwne2016-06-08 01:04:36 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Tramwaj się wykoleja? To jest kolejowy tramwaj? Czy może kolej jeździ po torowisku tramwajowym i się wykoleja?
~polecam-słownik2017-10-04 23:23:54 z adresu IP: (178.217.xxx.xxx)
2
Jak się nie zna znaczenia słów to należy sprawdzać w słowniku. wykoleić się — wykolejać się 1. «o pociągu, tramwaju, wagonie: wyskoczyć z szyn, zjechać z toru, przewrócić się» sjp.pwn. pl/szukaj/wykolei%C4%87.html
~Serio?2016-07-19 06:29:24 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
-1
Dla Ciebie tramwaj może się wytramwajać
~Pit2016-06-07 11:27:34 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
No niestety w infrastrukturę trzeba inwestować i nie ma innego wyjścia, nie ma zmiłuj i ZDiUM powinien to rozumieć. P.S. Fajna ciekawostka z tymi 5000 połączeniami tramwajowymi dziennie, nie wiedziałem, że to takie duże liczby.
~Stadion Wrocław dołuje Wr2016-06-07 10:51:33 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Dutkiewicz wydaje publiczne pieniądze na stadion, na kopaczy, na fotki a brakuje ich na poprawę komunikacji we Wrocławiu.