Przez cały Wrocław pociągiem w 15 minut? Przekonują, że to możliwe

Piotr Kaszuwara, mat. prasowe UM | Utworzono: 2017-03-16 09:43 | Zmodyfikowano: 2017-03-16 09:46
A|A|A

mat. UM Wrocław

16 marca rozpoczynają się konsultacje społeczne w sprawie rewitalizacji linii nr 285 Wrocław–Sobótka–Świdnica (odcinek wrocławski). Inwestycja nie rozwiąże kompleksowo problemów komunikacyjnych na południowych osiedlach Wrocławia, ale bez wątpienia będzie alternatywą dla ruchu samochodowego. Aby mieszkańcy mogli sprawniej korzystać z szybkiego połączenia kolejowego, musi powstać dodatkowa infrastruktura (m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, nowe parkingi) czy połączenia komunikacji zbiorowej - czytamy na stronach UM.

UM Wrocławia i UMWD mają mieć tylko głos doradczy, a raport z konsultacji zostanie przekazany inwestorowi, czyli PKP PLK.

Magistrat będzie rekomendować PKP PLK powstanie pięciu przystanków w granicach miasta:

  • Wrocław Tarnogaj – na przecięciu z ul. Bardzką
  • Wrocław Wojszyce – na przecięciu z ul. Grota-Roweckiego
  • Wrocław Ołtaszyn – pomiędzy ul. Agrestową i Ołtaszyńską (lokalizacja do ustalenia)
  • Wrocław Partynice – na przecięciu z ul. Zwycięską przy ul. Karkonoskiej
  • Wrocław Klecina – w dzisiejszej lokalizacji, tj. przy ul. Kobierzyckiej

Przedmiotem konsultacji są opinie dotyczące aspektów zagospodarowania i funkcjonowania wszystkich planowanych przystanków oraz lokalizacja przystanku Wrocław Ołtaszyn.

Opinie i pomysły możesz przesłać za pomocą ankiety lub na adres konsultacje@um.wroc.pl.

Przy każdym przystanku mają być ustawione wiaty rowerowe, a ich liczba będzie się zwiększać w zależności od potrzeb mieszkańców. Jeżeli będzie ono systematycznie rosło, dostawiane będą nowe zadaszenia.

W przypadku stacji Wrocław Wojszyce powstanie nowy parking dla aut. Jedną z możliwych lokalizacji jest obszar między linią nr 285 a nasypem kolejowym po zachodniej stronie ul. Grota-Roweckiego. Dla stacji Wrocław Partynice powstaną chodniki, które połączą przystanek z istniejącymi już parkingami przy ul. Zwycięskiej i przy salonie samochodowym przy al. Karkonoskiej.

W pobliżu stacji Wrocław Ołtaszyn i Wrocław Klecina pojawią się nowe miejsca postojowe. W przypadku pierwszej lokalizacji (Wrocław Tarnogaj), przewiduje się, że mieszkańcy będą dochodzić lub dojeżdżać na pociąg rowerem. Przystanek Wrocław Ołtaszyn może być zlokalizowany w jednym z trzech miejsc:

  • bezpośrednio przy przecięciu linii z ul. Ołtaszyńską
  • mniej więcej w połowie odcinka pomiędzy ul. Ołtaszyńską i Agrestową
  • bezpośrednio przy przecięciu linii z ul. Agrestową

W żadnym wariancie urzędnicy nie planują odbudowy przejazdu kolejowego dla aut na ul. Agrestowej, a tory bezpiecznie będą mogli pokonać piesi i rowerzyści - zapewnia magistrat.

Zobacz, jak dziś wygląda linia 285 Wrocław–Sobótka–Świdnica i potencjalne miejsca nowych przystanków.

Tramwaj na Ołtaszyn

Planowane jest również wydłużenie trasy tramwajowej od ul. Ślężnej (na wysokości pętli Park Południowy) do ul. Zwycięskiej. Lokalizacja przystanków tramwajowych, jak i nowe chodniki będą uwzględniać lokalizację peronów przystanku Wrocław Ołtaszyn, tak by ułatwić przesiadki z pociągu do tramwaju. Zgodnie z Wrocławski Programem Tramwajowym inwestycja planowana jest do realizacji do 2022 r.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~xyz
2017-03-24 19:24:08
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 0
Ołtaszyn.... Tam po 20 dalej są korki... Ale ludzie zrobili sie wygodni. Jak jade rowerem to większość osob jedzie sama w aucie 5 osobowym. Moze zróbmy auta elektryczne 2-osobowe? Małe jak smart. Mnij spalin i wiecej miejsca na drogach. Albo wybierzcie rower i sakwy wodoodporne. Na hulajnodze szybciej dojedziemy do przystanku autobusowego. Jest duzo możliwości, ale najlepiej to przestać byc francuskim pieskiem. Ludzie wydają okolo 120 zl co miesiąc na karnet na siłownię. A do pracy i z powrotem mieliby za darmo dobry trening. Polecam rower i przypominam - nie jestesmy z cukru, mały deszczyk nas nie zabije, a zahartuje.
~ADRIAN
2017-03-19 12:14:57
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: -1
Pomysł - świetny - co do lokalizacji przystanku Wrocław Ołtaszyn, powinno to być miejsce jak najbliżej przyszłej linii tramwajowej. Dodatkowo musi tam być miejsce na duży parking P&R i dobry dojazd. JEDYNYM takim miejscem (które spełnia te wymogi) jest teren pomiędzy ulicą Agrestową i Ołtaszyńską. Jest tam nawet stary peron który można wyremontować i wykorzystać a wielki parking zrobić na terenie byłej jednostki wojskowej, bezpośrednio przy torach kolejowych i pętli tramwajowej. Pozostałe lokalizacje: bezpośrednio przy Agrestowej - brak miejsca na budowę parkingu, słaby dojazd (wąska ulica, progi zwalniające, dojazd tylko od zakorkowanej ulicy Zwycięskiej). Przy ulicy Ołtaszyńskiej - daleko od przyszłej linii tramwajowej.
~Prośba
2017-03-17 13:45:46
z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Ocena: 1
Niech Pan Michalak nam nic nie buduje i nic nie urządza.
~xyz
2017-03-17 07:03:37
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 0
A moze pomyśleć o Smolec - Mikołajów? Wiele osob pracuje przy legnickiej a nie ma zbyt dobrego połączenia ani autobusowego, ani pociągowego...
~Hahahha
2017-03-16 17:33:39
z adresu IP: (31.179.xxx.xxx)
Ocena: 0
Jan i Wrocław - a nie łatwiej było napisać jeden komentarz? Ludzie nie są głupi i na taką scieme to może córkę nabierzesz
~Jan
2017-03-16 16:41:48
z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Ocena: -3
Bardzo się cieszę, że ktoś w końcu zabrał się za rewitalizację tej linii ;)
~Wroclaw
2017-03-16 16:41:16
z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Ocena: -4
Bardzo się cieszę, że w końcu ktoś zabrał się za rewitalizację tej linii :)
~Fredi
2017-03-16 16:23:43
z adresu IP: (46.5.xxx.xxx)
Ocena: 2
Jeżeli węzły przesiadkowe i skomunikowania będą wyglądały tak jak na Mikołajowie czy Nowym Dworze to ciągle kolej nie wywoła boomu komunikacyjnego w mieście. Panowie urządnicy jak już planujecie za nasze i unijne pieniądze to zrobcie prosze rewolucje!!! Planujcie kompleksowo. Pociąg musi jechać przez całe miasto najlepiej do Trzebnicy lub/i Leśnicy. Kursowanie cykliczne najrzadziej co 30 minut. Na każdym przystanku ma być skomunikowanie z MPK bez długiego czekania, krótkie przejścia do komunikacji miejskiej, najlepiej kładki, tunele itp, o parkingach P&R już pisaliście, dodam tylko muszą być pojemne, bezpieczne no i oczywiście bezpłatne!!
~Realista
2017-03-16 15:23:57
z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Ocena: 0
O a tak bedzie wygladal przejazd przez ulice: Bardzka, Pawia, Grota-Roweckiego i Oltaszynska. youtube. com/ watch?v=djI6aNdnAT8 kilkanascie razy dziennie ;)
~Hahaha
2017-03-16 15:23:24
z adresu IP: (31.179.xxx.xxx)
Ocena: 4
Michalak przekonuje, że coś jest możliwe. Niedawno mówił, że WOW ukończy w 2017 r. to jak go słuchać poważnie.
~baju baj
2017-03-16 12:12:34
z adresu IP: (37.128.xxx.xxx)
Ocena: 8
Z samego gadanie jeszcze nigdy nic nie było. Takie samo gadanie było o Wschodniej Obwodnicy Wrocławia a puki co dalej na papierze. Wróżenie z fusów
NA ANTENIE
JanPelczar
Jan Pelczar
 20:00 - 21:00
Publicystyka
Zapraszam
Reklama