Przygarnę małe kotki... jako pokarm dla węża

Dorota Kuźnik, pk | Utworzono: 2017-06-09 09:04 | Zmodyfikowano: 2017-06-09 09:04
Przygarnę małe kotki... jako pokarm dla węża - wikipedia/Tomasz Bienias/CC 3.0
wikipedia/Tomasz Bienias/CC 3.0

"Przyjmę małe kotki w każdej ilości" - takie ogłoszenie powinno wzbudzić nasz niepokój. Przełom maja i czerwca to okres, w którym rodzi się masa kociąt, dlatego na portalach coraz częściej można znaleźć informację, że właściciele kotów z Wrocławia i okolic szukają domu dla młodych. Niestety nie każde ręce, w które oddajemy młode kocię, są dobrymi rękami ostrzega Edyta Gal z wrocławskiej fundacji Koci Zakątek:

- Nasza fundacja i inne organizacje wielokrotnie zetknęły się już sytuacjami, że takie kocięta mogą służyć jako pokarm dla drapieżnych zwierząt. Często są to malutkie, ślepe mioty - mówi Edyta Gal.

- Kilka lat temu miałam do czynienia z taką historią, że mieszkaniec Ołbina miał węża i płacił okolicznym dzieciom po pięć złotych, za przynoszenie mu kociąt. Niestety nigdy nie udało się ustalić adresu tej osoby - dodaje.

Najlepszym rozwiązaniem by nie dochodziło do tego typu sytuacji jest sterylizacja - mówi właściciel dwóch kotów Piotr Zawadzki:

- Wielokrotnie spotkałem się z przypadkami, że ludzie nie sterylizują swoich kotów i później mają problem z pozbyciem się małych.

Jeśli ogłoszenie wyda nam się podejrzane zawsze możemy skontaktować się z organizacjami, które pomagają kotom. Informację można też złożyć na policję jako znęcanie się nad zwierzętami lub uśmiercanie ich w niehumanitarny sposób. Kilka lat temu za karmienie pytona kociętami skazana została osiemnastolatka z województwa małopolskiego.

Oddając kocięta zawsze można poprosić o organizacje pro-zwierzęce lub poprosić o pokazanie miejsca, w którym będzie żyło młode.

Reklama

Komentarze (124)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Boa2022-09-09 13:45:43 z adresu IP: (46.238.xxx.xxx)
"Kilka lat temu za karmienie pytona kociętami skazana została osiemnastolatka z województwa małopolskiego." Nie została skazana! Sprawę umorzono, a węża jej zabrano z powodu niemoralnego i nieetycznego zachowania oraz z powodu zbyt małego terrarium, w którym przebywał Pyton tygrysi. Wszystkie węże to drapieżniki żywiące się ssakami, pytanie tylko którymi ssakami można je karmić? W polskim prawie nie ma zapisu jasno określającego, które zwierzęta mogą służyć jako karmówka, a które nie. Niech każdy sam sobie odpowie na to pytanie...
~kocham kotki2021-09-05 13:34:22 z adresu IP: (86.184.xxx.xxx)
jaki sami wiecie kto karmi weze kotkami?
~Lubię placki2020-12-11 09:31:24 z adresu IP: (185.122.xxx.xxx)
Lubię placki
~Irena pik2020-07-31 19:08:28 z adresu IP: (109.206.xxx.xxx)
Ģłupie to
~Wronis2020-07-06 11:32:29 z adresu IP: (89.69.xxx.xxx)
Co do tego że węże powinny być roślinożerne a hodowcy są skrzywieni psychicznie bo patrzą na okrucieństwo zwierząt, przecież my ludzie też jemy mięso, to że jest umyte i oprawione ze skóry nie czyni go mniej zwierzęcym. Dieta węży składa się z gryzoni, ptaków innych mniejszych ssaków, niekiedy innych węży, jaszczurek i żab. Mówienie że węże powinny jeść płatki owsiane to jakby powiedzieć że wilki powinny przestawić się na warzywa i owoce
~KOTY2020-01-31 19:48:25 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
GŁUPEK KARMI MOIMI BRAĆMI WĘŻA
~NIE KARM WĘŻY KOTAMI2020-01-31 19:37:54 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
ZA KILKA ZŁOTYCH KUP SZCZURY LUB MYSZY HODOWANE DO KARMIENIA WĘŻY
~lolek, do: hatmer2021-03-28 19:53:09 z adresu IP: (176.110.xxx.xxx)
Rozczarujesz się. Nie ma w Polsce przepisu zabraniającego karmić węża kotami. To drapieżnik. Coś musi jeść. Odnosnie szumu medialnego - jaki żalosny/-a jesteś. Umiesz tylko grać na emocjach?
~lolek2021-03-28 19:50:09 z adresu IP: (176.110.xxx.xxx)
A czym kot jest lepszy od szczura? Czemu kot ma zyć, a szczur musi umrzeć? Ta podwójna moralność.. Szczur jest inteligentniejszy i ma ciekawsze formy życia spolecznego. Tworzy mocniejszą więź z opiekunem. Już lepiej karmić gada kotami. Niech je, ile wlezie
~Ktositam2019-10-04 14:40:11 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ja swojego boa karmie królikami, jaka jest roznica? Bo ja zdanej nie widze....
~Luna2022-11-26 11:58:32 z adresu IP: (77.113.xxx.xxx)
Kruliki i kotki som super wniec nie można tak muwic
~gość który lubi węże2021-06-19 12:03:18 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Hodowca węże się nie karmi kotami tylko gryzoniami sam nie znasz się na terrarystyce poglądaj Witold plucik i oddaj węża komuś inemu
~hodowca2020-01-31 19:45:36 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Hatmer jesteś głupi WSZYSCY NIECH IGNORUJĄ HATMERA PISZ NORMALNE ODPOWIEDZI, NIE JAKIEŚ ZBOCZONE
~NIE WYMĄDRZAJ SIĘ2020-01-31 19:40:49 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
PISZĘ TO DO ''hodowcy": węże MUSZĄ COŚ JEŚĆ
~hodowca2020-01-03 17:08:22 z adresu IP: (83.11.xxx.xxx)
Hatmer nie zesraj sie. najpierw uzupełnij wiedze o terrarystyce a potem sie wypowiadaj
~hatmer2019-10-21 09:07:01 z adresu IP: (93.176.xxx.xxx)
to weź wyciąg swojego wacka i daj twojemu boa ugryzie Cię idioto i poczujesz jaki to ból i w jakich cierpieniach umierają koty. Jakbym dowiedział się, że ktoś karmi węża małymi kotami to od razu zgłaszam sprawę na policję i powiadamiam media, żeby Ci takiego smrodu narobić, że wstyd byłoby Ci wyjść z domu
~Tedi2019-08-10 15:35:02 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Jak, widać "Świrów" na tej Ziemi nie brakuje. Powinien sam wejść do tej klatki z głodnymi wężami. To byłby dobry uczynek dla nas wszystkich i zwierząt.
~normalny człowiek2019-06-25 13:12:52 z adresu IP: (212.14.xxx.xxx)
...on je po prostu uwielbia...a my ciebie kanalio nie znosimy, a jak zdobędziemy na twój temat potrzebne informacje, to zostaniesz zeżarty żywcem...
~Paola2019-06-24 19:56:52 z adresu IP: (94.251.xxx.xxx)
"Jeśli ogłoszenie wyda nam się podejrzane zawsze możemy skontaktować się z organizacjami, które pomagają kotom." - nie zlicze ile razy fundacje odprawiały mnie z kwiatkiem, bo nie mogą pomóc jak zwierzę nie jest konające, a znajdy jeszcze żadnej nie udało mi się do jakiejkolwiek fundacji oddać, bo zawsze problemy.
~toke- toke2019-06-24 13:09:15 z adresu IP: (195.150.xxx.xxx)
Węże to piękne i szalenie ozdobne zwierzęta. To czasem prawdziwa żywa biżuteria, delikatne, miękkie, ciepłe, gładkie, lśniące. Bzdura, że wąż nie zje padliny, jajek. Głodny- zje wszystko, co trąci zwierzęciem. Mogą być nawet mrożonki... Jest drapieżnikiem- więc w przyrodzie poluje gdy jest głodny i co się mu pod pysk nawinie. Monotonny i zbyt obfity pokarm to zbrodnia dla zwierzęcia. To tak jakby człowiekowi podawano cały czas lody... Karmę trzeba urozmaicać... Niestety karmienie węża jest szalenie traumatyczne. Nie chodzi tylko o kotki... Myszki, szczurki, świnki morskie, chomiki, a nawet maleńkie żółciutkie kurczaki- to wielki dramat i exodus odbywający się w terrariach... To straszne przeżycie, ale przecież my ludzie też jemy słodkie cielaczki, milutkie prosiaczki, a czasem i konik- przyjaciel człowieka się zdarzy... Tyle tylko, że kiedy one są zabijane odwracamy głowę, zamykamy oczy, zatykamy uszy... Przecież świeży tatarek, pyszna kaszanka na grillu, czy schabowy na talerzu usprawiedliwia i rozmywa naszą naturę drapieżcy...
~Ruda2019-06-27 14:57:34 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Jak Cię stać na węże to stać cię na pokarm. Można kupić specjalnie hodowane i humanitarne uśpione szczury. A ja rzeczywiście jedzą każde mięso to co za problem do sklepu i kup
~ihalni2019-06-24 11:32:27 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
jak macie adres to poprosimy :)
~wengorz2019-06-24 11:31:53 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
dajcie adres tego goscia odwiedze go
~grzes2019-06-24 11:18:06 z adresu IP: (83.20.xxx.xxx)
Mam nadzieje ze Policja sie toba zajmie
~Pani.M2019-06-24 09:12:43 z adresu IP: (185.14.xxx.xxx)
ZEBY CI TEN JEBANY WAZ ZDECH
~Gość0012019-06-22 22:09:11 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
To mnie właśnie zniechęca do właścicieli węży- chwalenie się dietą pupili. Jak dla mnie zwykłe zdebilenie, bo każdy wie że dorosłe węże niektórych gatunków są w stanie zjeść krowę- o człowieku w całości nie wspominając. I tym, których dotknęła znieczulica, do tego stopnia żeby wrzucać koty, delektować się cierpieniem kawii czy t.p., życzę żeby sami kiedyś stali się posiłkiem. Wąż jest niewinny- je, bo chce żyć. Pieprzenie że "jest wybredny" itd. to głupota- przesłodzony opitoliłby nawet drewnojady...
~Pytong2019-06-23 11:42:49 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Z całym szacunkiem, pokaz mi jedna osobę w Polsce, która ma w domu anakondę.
~Luk2019-06-22 19:15:33 z adresu IP: (194.152.xxx.xxx)
Z właściciela węży też można zrobić torbę.. Buty pewnie też. A resztki dla węża do zeżarcia.
~Diabel2019-06-22 09:20:40 z adresu IP: (83.20.xxx.xxx)
Zeby was wezolubne debile poskrecalo jak takiego znajdw to wlasnorecznie go przerobie na karme dla jego weza wiec lepiej uwazajcie pajace
~do Gościa 0012020-01-31 19:50:56 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Sprawdź na google'u , wtedy się dowiesz
~Gość0012019-06-22 22:13:07 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Nie trzeba ich przerabiać- jak tylko boa czy pyton urośnie do odpowiednich rozmiarów, sam sobie poradzi z problemem. Węże łykają w całości, zgniatając kości, tak żeby ofiara stała się jak najbardziej "zbita" i wygodna do połknięcia. Ciekawe, ile wąż trawi człowieka...
~Wedds2019-06-22 01:10:17 z adresu IP: (31.182.xxx.xxx)
Przygarne każda ilość węży.Na buty i torby.I co na to ten co przygarnia kotki?Ogarnijcie się ludziska
~ADAMS2019-06-21 22:31:30 z adresu IP: (92.78.xxx.xxx)
Ten debil co karmi kotami węża jest porytyn na maksa. Fiuta niech mu swojego da albo debilny łeb niech włoży.
~1232019-06-23 18:41:28 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
A jakim prawem kot je krowe czy świnke w gotowej karmie? Pierdolenie o szopenie
~Chris2019-06-22 11:31:48 z adresu IP: (83.28.xxx.xxx)
Przecież napisał że dawał mu swojego to wypluwał xDD
~Awidzisz 2019-06-22 09:04:29 z adresu IP: (83.28.xxx.xxx)
Miał być uśmiech nie znaki zapytania
~Awidzisz 2019-06-22 09:03:31 z adresu IP: (83.28.xxx.xxx)
Bardzo mądrze prawisz ????????
~ilovecats2019-01-26 16:35:37 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Trzeba być psychicznym żeby zabić zwierzę a szczególnie kota, a człowieka znęcającego się nad kotkami skazałbym na dożywocie.
~Basanti2019-06-21 23:01:01 z adresu IP: (87.154.xxx.xxx)
Dożywocie, bez taryfy ulgowej !!!!! BRAK SŁÓW komentarza ,
~kity2018-10-13 16:31:52 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
nie zabije kota ale tych pacanów co je zabijają to z chęcią!!!!!
~Ktositam2019-10-04 14:41:27 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Zabijesz węża tłumoku jeden?
~Mala_19482019-07-22 22:30:38 z adresu IP: (86.3.xxx.xxx)
Podpinam się tfuu zwierzę ma więcej serca niż jakiś człowiek
~kity2018-10-13 16:29:02 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
ja koty kocham!!!
~kity2018-10-13 16:27:31 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
sprzedaj węża! sprzedaj węża! sprzedaj węża! sprzedaj węża! sprzedaj węża! sprzedaj węża! sprzedaj węża! nie można zabijać zwierząt! każdy ma prawo żyć!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~Polskie-Ogloszenia . PL2018-09-11 20:55:24 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Trzeba takich zwyrodnialcow lapac i powinna byc za to kara ze 20 lat wiezienia !! Ktos kto zabija kota ma psychike mordercy. Maly kot jest jak male dziecko 3 letnie. Kto ma kota to wie. Kazde takie ogloszenie zglaszajcie na policje !!! Ania z Polskie-Ogloszenia . PL
~RP892019-06-21 19:03:51 z adresu IP: (94.172.xxx.xxx)
3 letnie? W jakim sensie? Chodzi,mówi, czy tyle waży?
~Walić zabójców kotków2018-08-27 14:35:40 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Co za porąbani ludzie robią takie rzeczy może ja przygarnę małe węże i nakarmię nimi mojego pieska.
~aquarius2017-06-13 19:55:29 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
ŻADEN SZANUJĄCY SIĘ HODOWCA WĘŻY NIE KARMI SWOICH ZWIERZĄT KOCIĘTAMI. Po pierwsze jest to nie etyczne, są zwierzęta celowo hodowane jako karma dla węży. Po drugi taki zwierzak niewiadomego pochodzenia jest potencjalnym źródłem zakażenia patogenami. Opisywane w tym artykule kocięta są potencjalnymi nosicielami chorób pasożytniczych i bakterii które mogą być niebezpieczne dla węża. Po trzecie istnieje trend karmienia węży martwymi zwierzętami karmowymi (nie różni się to od kupienia kurczaka, czy mięsa w sklepie mięsnym). Nie można całego środowiska oceniać przez pryzmat paru osób dla których zakup węża jako zwierzęcia domowego był tylko kaprysem, a nie kwestią odpowiedzialnego wyboru. Bo oprócz zapewnienia odpowiedniego terrarium dla zwierzęcia trzeba się liczyć z tym, że będzie trzeba zapewnić zwierzęciu karmę odpowiednią dla niego. Wśród ludzi posiadających koty, znajdzie się też osoby zajmujące się swoimi pupilami w sposób nieodpowiedzialny, nie sterylizujące zwierząt, karmiące je byle czym bo przecież "kot zje wszystko". Nie różnią się osoby wypuszczające koty domowe na zewnątrz i cieszące się z przyniesionych w prezencie zabitych przez czworonożnego pupila ptaków, gryzoni od barbarzyńców karmiących kociętami węże. Jedni i drudzy nie powinni mieć zwierząt w domu do momentu, aż nie nauczą się jak o nie dbać.
~gosienka882017-06-11 22:52:55 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Nigdy w życiu bym nie oddała takiej osobie z ogłoszenia żadnego kociaka czy szczeniaka przecież to od razu widać że coś tu jest nie tak :/kiedyś miałam taką sytuację że babka chciała zabrać o de mnie kociaka nie dostała bo po pierwsze było podejrzane to co pisała że jakby mi zostały jakieś kociaki to z przyjemnością przygarnie jeszcze 3:/dlatego jak oddawalam kotki to sprawdzalam im domki i podpisywalam umowę z przyszłymi właścicielami :)teraz moje kotki są już wysterylizowane i nie muszę się martwić o los kociąt ...Ludzie powinni sterylizować zwierzaki nie było by tego wszystkiego tych cierpień bezbronnych zwierząt tyle się teraz słyszy o tych porzuceniach i wogule :/a co do węży nie powinny być trzymane w domach powinny żyć na wolności bo taka ich natura :/
~Joanna2019-11-16 07:15:27 z adresu IP: (46.169.xxx.xxx)
węże powinny być zabijane, tak samo rekiny i tarantule
~Lola2017-06-11 22:21:43 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Biedne maleństwa.. .
~Ab22017-06-11 08:13:52 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Ci co maja weze to niech je karmia swoimi dziecmi a nie kocietami.Trzymanie weza w domu to jest zboczenie unyslu
~Komentarz został usunięty2017-08-23 23:08:05 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Hrd2017-06-13 14:22:10 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Ty ku.wa idiomie a jak wpierdalasz kurczaka az ci sie uszy trzesa , to co ? Zjadanie zwierzat przez inne zwierzeta to normalny lancuch pokarmowy.
~BEA2017-06-11 01:54:32 z adresu IP: (91.212.xxx.xxx)
Śmiem twierdzić, ze tylko psychopaci trzymają węże w domu. I upajają się widokiem karmienia żywymi ssakami. Koszmar!!!! Bałabym się takich ludzi...
~김정은2017-06-11 01:44:04 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
co to za roznica czy waz zje kotka czy kot zmielona swinie?
~Trep2021-05-19 19:10:08 z adresu IP: (213.238.xxx.xxx)
Głupi chooju sam sobie zjedz swojego kutasa . Od kotów wara !!!
~Gość2018-05-18 15:48:07 z adresu IP: (94.251.xxx.xxx)
A co za różnica, czy zje kotka czy zmielonego człowieka? ŻADNA!
~15432017-06-10 22:23:26 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Szkoda że węże to nue rośliniżercy
~Jola2017-06-10 10:35:26 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Lepiej żeby kotki jadły węże niż żeby je gospodarze topili.
~Kkamil 2017-06-10 13:52:25 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ty głupia jesteś. Gdzie tu widzisz różnicę?
~Jack2017-06-09 22:39:08 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
To straszne, że węże pożywiają się także kotami. Czy nie można wydać jakiegoś dekretu, aby węże żywiły się np płatkami owsianymi i kalarepą?
~PPPPP2017-06-10 22:41:42 z adresu IP: (89.22.xxx.xxx)
Według mnie to najlepszy był by sposób :3
~Kek2017-06-09 18:41:36 z adresu IP: (107.167.xxx.xxx)
Nie sądziłem, że mój troll temat na kafeterii, tak bardzo do bólo oczywisty, zajdzie tak daleko. Zrobiony we wrześniu 2016, czyli ktoś musiał się nieźle naszukać po kafeterii aby go odkopać xD
~Terefere2017-06-09 18:31:30 z adresu IP: (83.6.xxx.xxx)
No tak bo lepiej żeby małe kotki trafiły do jakiejś zafajdanej dziury gdzie będą bite przez dzieci, kopane i głodzone przez dorosłych a potem wywalone na hasiok do lasu tudzież jeszcze bardziej będą przepełniały schroniska :)
~Konrad2017-06-09 17:29:51 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
O proszę jakie ładne usuwanie komentarzy o odmiennym zdaniu. Nawet jednego przekleństwa czy obrazy w moim poście nie było...
~emil2017-06-09 16:44:28 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Też uważam, że to straszne, żeby kupować kocięta czy szczenięta, bo przecież również zdarzają się takie przypadki i rzucać na pożarcie. Jeżeli chcesz mieć węża, proszę bardzo. Ale za tym idzie odpowiedzialność. Jeżeli jest to wąż, którego kupiłeś legalnie, to pewnie jest od hodowcy. Czyli już rodzice tego gada zostali przyzwyczajeni do "przygotowanego pokarmu". Karm go mięsem, ale nie żywym. Kup w mięsnym skrzydełka, znajdź rolnika, który ma zwierzęta i umów się z nim na dostawy MIĘSA tzn już zabitego w celach konsumpcji (jeżeli chcesz z piórami, sierścią i kośćmi) albo zapytaj weterynarza. To po pierwsze. Po drugie, a propos ludzi którzy rzekomo nie byli atakowani. Obejrzyjcie kilka programów przyrodniczych o właścicielach takich zwierzątek. Jeżeli Twój wąż jest duży i kładzie się obok Ciebie, wzdłuż Twojego ciała, to możesz być pewny jednego - ma na Ciebie ochotę. W ten sposób wąż sprawdza, czy już da radę Cię połknąć, czy się zwyczajnie w nim zmieścisz. A jeżeli kupujesz zwierzęta z przemytu czy nielegalnej hodowli, to lepiej się nie skarż, że Cię coś ugryzło czy zaatakowało, bo na to też się znajdzie paragraf.
~Kek2017-06-09 18:46:16 z adresu IP: (107.167.xxx.xxx)
Przecież kupno już zabitego zwierzęcia lub gotowego miesą na jedno wychodzi. A i więcej pracy trzeba niż przy podaniu żywej myszy z własnej hodowli.
~Terrarysty 2017-06-09 16:55:58 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ty tak serio? Waż bie je skrzydełek, kupuje mu się ubite szczury myszy chomiki i królik ???? A pozna tym stwierdzam ze chyba nie masz zbyt szerokich horyzontów jak wierzysz brukowca które opisują takie Baity ze niby waż cię mierzy i chce zjeść to mi i bujda
~Komentarz został usunięty2017-06-09 16:42:44 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~rwer2017-06-09 16:42:03 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
A więc kotki i pieski są ojoj cacy, i nikt nie zwraca uwagi na miliony mordowanych kurczaków czy świń, albo cielaków (wołowina cielęca) aby tworzyć karmy dla tych padlinożerców, ale jak ktoś kupuje młode kocięta, KTÓRE PRĘDZEJ CZY PÓŹNIEJ zostały by albo bezdomne i zdziczałe, albo by pozdychały w przepełnionych schroniskach, jako pokarm dla drapieżnego pupila, to już jest afera i po sądach, lincze publiczne i wszystko....
~Adam2017-06-10 12:15:31 z adresu IP: (83.11.xxx.xxx)
Mi kurczaki bardzo smakują :-)
~Abc2017-06-10 09:55:58 z adresu IP: (82.177.xxx.xxx)
Jakie niebumanitarne przeciez waz to jest zwierze. Jak zwierze moze zabijac humanitarnie... Pozwijmy tygrysy ze w 5 niehumanitarnie zagryzaja mala biedna piekna antylopke
~Cnyj2017-06-09 18:08:18 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Cielaczki kurczaczki... Czyzby super bohaterski weganin? Nie kazde kociatko musi skonczyc jak tu opisales/as. Moze trafić do dobrego domu a to ze koty sa indywidualistami to bujda bo wielu mouch znajomych ma koty ktore widac ze ich kochaja i ciagle przy nich sa. Watpie zeby taki waz w np dzungli zywil sie malymi dachowcami a co za tym idzie to nie jego naturanly pokarm
~huma2017-06-09 17:23:53 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Chodzi przede wszystkim o niehumanitarne mordowanie
~eeeee2017-06-09 16:41:16 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
@adam trzymanie w domu psa jest bardziej niebezpieczne niż węża, pokaż mi przykład że kogoś zabił boa to ja ci pokażę co najmniej 10 przykładów śmiertelnych pogryzień przez psa... Nasza polska to kraj kretynów wypowiadających się na temat na który nie mają zielonego pojęcia...
~Semeś2017-06-10 00:56:21 z adresu IP: (185.122.xxx.xxx)
Aga ty tak na serio? ja mam węże i gryzą tylko sprowokowane, kiedy to ja ograniczam ich terytorium i tylko jak już nie mają gdzie uciec.. Kto jadowitym zęby usuwa?! Nie wiem skąd ty takie rewelacje bierzesz, ale błagam, zweryfikuj coś w literaturze poważnej zanim coś napiszesz bo Twój komentarz nic nie wniósł do dyskusji, a tylko miejsce w internecie zabrał :/ Pozdrawiam, terrarysta, właściciel kilku 5-metrowych "bezlitosnych" morderców ludojadów
~aga2017-06-09 21:58:15 z adresu IP: (213.108.xxx.xxx)
a ile osób w Polsce ma psa, a ile węża mogącego zrobić krzywdę człowiekowi? nadto pogryzienie przez psa jest zazwyczaj kwestią ułożenia go. węża jest prawieże niemożliwym wytresować. i jeszcze jedno - pies zazwyczaj gryzie, bo chce obronić siebie, swoje terytorium, itp., wąż boa chce ciebie po prostu zjeść (nie pisze o jadowitych, gdyż właściciele często im kły jadowe usuwają).
~Komentarz został usunięty2017-06-09 16:12:54 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2017-06-09 15:48:12 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2017-06-09 17:03:01 z adresu IP: (62.224.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2017-06-09 16:40:52 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Paula2017-06-09 15:32:44 z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
Jak masz psa czy kota w domu i karmisz go suchą karmą to myślisz, że w niej jest sama sałata? Przecież posiadając psa czy kota też przyczyniasz się do cierpienia innych istot takich jak krowa, świnia, kurczak i inne, i to w dodatku w okrutniejszy sposób. Temat karmienia naszych pupili innymi żywymi zwierzętami bądź martwymi pewnie będzie nawet za wiele lat nie do rozwiązania, tak samo jak jedzenie mięsa przez ludzi co przyczynia się do cierpienia miliardów zwierząt. Ale trzeba pamiętać, że pies czy kot zostały udomowione i to człowiek wpłynął na cechy i wygląd tych zwierząt... z tego co mi wiadomo np. wąż nie jest zwierzęciem domowym. Ludzie powinni się opamiętać i nie trzymać w domach zwierząt dzikich bo tylko igrają z losem i nie są w stanie zapewnić im odpowiednich warunków przez to zwierzęta te się męczą.
~ewa2018-04-24 00:33:56 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
byle co jesz i byle co piszesz
~Pirano2017-06-09 17:28:57 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Może masz rację, ale moje psy nie jedzą żywych zwierząt????
~eeeee2017-06-09 15:25:26 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Też karmie swojego pytona małymi szczeniaczkami i koteczkami
~dobra rada2017-06-10 13:22:20 z adresu IP: (88.220.xxx.xxx)
Zacznij o palca wskazującego u lewej swojej ręki, i tak powoli go karm , najlepsze mięso dla pytona.szczeniaczki i koteczki sa a fuj dla pytona , czyli trujące.
~Mateusz2017-06-10 00:49:47 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Ale artykuł nie jest o zoofilii
~wegetarianka2017-06-09 14:53:27 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Nie rozumiem, co jest złego w karmieniu węża. Do tego jeszcze ślepymi kociętami, przecież to nawet lepiej niź dorosłymi szczurami! To jest dla takich ślepych, ledwo co urodzonych istot bardzo humanitarna śmierć, podobna do naturalnej. Przecież zwierzęta zjadają inne zwierzęta bezustannie, i tylko my, ludzie, i ewentualnie nasze udomowione zwierzęta, możemy tego uniknąć, przechodząc na dietę wege. Jestem wegetarianką od 25 lat. Nie jestem jednak oderwana od rzeczywistości, jak pseudo obrońcy zwierząt, którzy są tylko obrońcami psów, kotów i ewentualnie koni lub innych "eleganckich" lub "milusich" zwierząt, a kompletnie nie rozumieją praw przyrody i...rzeczywistości. To czym ma się karmić drapieżnego węża, ciągniętą na sznurku kocią karmą?!
~:)))2017-06-13 10:43:34 z adresu IP: (79.191.xxx.xxx)
Ty za to masz bardzo ograniczone myślenie, stwierdzam z przykrością, z czystą przyjemnością włożyłabym Cie na pożarcie wężowi :)
~Też wegetarianka2017-06-09 18:43:38 z adresu IP: (80.187.xxx.xxx)
RZECZYWISTOŚCI??? PRAWA PRZYRODY??? Od kiedy duże węże żyją w Polsce i to w dodatku w terrariach??? Z prawami przyrody nie ma to nic wspólnego! Takie męczenie zwierząt, zarówno kociaków jak i węży jest niemoralne i chore!!!
~xyz2017-06-09 15:25:56 z adresu IP: (87.248.xxx.xxx)
Koty nie sa zwierzetami hodowlanymi ani pokarmowymi. Trafnie myslisz ze w sumie nie ma roznicy,ale jesli sie zaglebisz w zagadnienie to jest roznica,roznica kulturowa i paragrafow. Weza mozna karmic zwierzetami hodowlanymi i przeznaczonymi do uboju (czy to na mieso dla ludzi czy typowo na karme, np myszy)
~Minimalna długość NICKA w2017-06-09 15:12:12 z adresu IP: (193.34.xxx.xxx)
Oj natek natek, Koty to tez dzikie drapieżniki, które doskonale sobie żyją w naturze i morduja inne zwierzątka. Nienaturalne jest trzymanie kota w domu.
~Nat2017-06-09 15:08:23 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Moze nie trzymac weza bo to z natura ma niewiele wspolnego? Ustalmy jedna rzecz - humanitarna smierc nie istnieje. I argument ze jestes wege nie neguje glupoty w twojej wypowiedzi. Idac twoim tropem ludzkie wczesniaki tez moga zostac "karmowka"
~LogikaPodpowiada2017-06-09 14:43:42 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Aha czyli węże to już można mieć tam gdzie światło nie dochodzi? Cóż za tolerancja.
~Yyiuthyh2017-06-09 15:13:43 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
~Bartek2017-06-09 14:42:28 z adresu IP: (188.114.xxx.xxx)
Niech cie szlag Oggy and the Cockroaches - A Streetcar on the... przez OggyOfficial
~ludzie to idioci...2017-06-09 14:36:07 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
Najpierw kupują sobie sierściucha obszczańca, później puszczają śmierdziela na osiedle tam śmierdziel poluje na ptaki, myszki, zajączki gdzieś na łąkach. Oczywiście śmierdziela nie sterylizują bo to wbrew naturze a jak ktoś chce zgodnie z naturą zrobić z kociąt pożywienie dla węża to nagle hurr durr, znęcają się nad zwierzętami! Zwierzę domowe ma być w domu! A jak ktoś ma problem z małymi kociętami to warto pomyśleć o sterylizacji.
~Paula2017-06-09 15:26:38 z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
Ina... a jak masz psa czy kota w domu i karmisz go suchą karmą to myślisz, że w niej jest sama sałata? Przecież posiadając psa czy kota też przyczyniasz się do cierpienia innych istot takich jak krowa, świnia, kurczak i inne, i to w dodatku w okrutniejszy sposób. Temat karmienia naszych pupili innymi żywymi zwierzętami bądź martwymi pewnie będzie nawet za wiele lat nie do rozwiązania, tak samo jak jedzenie mięsa przez ludzi co przyczynia się do cierpienia miliardów zwierząt.
~Komentarz został usunięty2017-06-09 15:12:06 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Ina2017-06-09 14:53:42 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
A ty jesteś człowiek?Jeśli tak,to też z twoją inteligencją jest coś nie tak!Może się poświęcić i staniesz się pokarmem dla węża?Strata raczej mała?!A może sterylizacja?Jeśli ktoś trzyma węża jako domowego pieszczocha,to musi zapewnić mu pożywienie,które nie będzie przyczyną cierpienia innych istot!!!!
~Komentarz został usunięty2017-06-09 14:47:48 z adresu IP: (178.214.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~wielbicielka kotów2017-06-09 13:15:33 z adresu IP: (83.31.xxx.xxx)
Niech cie szlag trafi
~Piotrek2017-06-09 13:11:33 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Na przyszłość wpiszcie numer telefonu lub maila w wyszukiwarkę facebook to dostaniecie informację kto na ten numer ustawił przypomnienie hasła lub na konkretnego maila.
~Baran2017-06-09 13:04:11 z adresu IP: (89.174.xxx.xxx)
Zasadniczo o ile karmiąc kociakami swojego węża nie pozwala mu ich pożerać żywcem i uśmierca je nie męcząc ich to czemu nie? Lepsze to niż żeby latały samopas, rozmnażając się bez kontroli albo do wora i do jeziora. Tak to zawsze jakiś pożytek. Z drugiej jednak strony jakbym ja już miał oddawać kotki to wolałbym wiedzieć poco ludziom są one potrzebne. Na ogłoszeniu powinna być informacja, że gość potrzebuje małych zwierząt dla swojego węża, a nie tak oszukiwać ludzi.
~Gość2017-06-09 14:38:22 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Czytaj matole ze zrozumieniem. Waż nie je padliny !Podsatwowka się klania !
~Misiek2017-06-09 13:28:59 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Jesteś chyba idiotą! Każdy z tych kociaków wolałby pewnie nawrt bezdomność, niż śmierć. Koty, lepiej sobie radzą z bezdomnością niż psy, pod warunkiem, że są zdrowe. Tylko POTWÓR robi takie rzeczy. ..
~moja opinia2017-06-09 13:02:53 z adresu IP: (87.101.xxx.xxx)
Każde zwierze ma prawo bytowania,jedzenia itd ale nikt mi nie wmówi że hodowanie gadów w domu jest normalne... są zwierzaki które zwyczajnie nie mogą funkcjonować w świecie człowieka nie można porównywać egzotycznego gada z psem czy kotem...Przykład dziewczyna która również miała w domu węża rozmawiała z nim,dobrze karmiła po prostu dbała jak mogła nagle wąż zaczął się inaczej zachowywać był apatyczny i jak się okazało szykował się na zjedzenie jej stąd jego ,,ścisła dieta,, którą sam sobie narzucił xD dziewczyna była w ciężkim szoku kiedy specjalista wyjaśnił zachowanie jej ,,PUPILA,, każdy ma swój gust ale węże,żółwie,kameleony itd powinny żyć w swoich warunkach.Trzeba być bardzo odważnym albo bardzo bardzo głupim i nieuświadomionym pewnych zagrożeń względem siebie lub osób żyjących w naszym otoczeniu.Co do karmienia kotami małymi sama mam dwa nigdy nie słyszałam o tym ale dla mnie fakt posiadania takiego gada w domu i karmienia go małymi kotami jest nie do zaakceptowania i wręcz jest to dla mnie straszne i taki ,,pacjent raczej ma problemy psychiczne jak bawi się w dom z wężem,,nigdy nie popierałam zwierząt w cyrkach,zoo bo mają swój świat z którego zabrał je człowiek by spełniać swoje zachcianki...
~Ddt2017-06-12 13:20:34 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Kto ci takich bzdur naopowiadal
~Slr2017-06-09 14:56:17 z adresu IP: (213.205.xxx.xxx)
Rok 2017 ludzie nadal wierza w ten urban legend...
~Anonimowa 2017-06-09 11:58:40 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
To nienormalny człowiek!!! A żeby Cię...!!! I Twojego węża!!!
~05712017-06-09 14:42:57 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
A ja proponuję żeby tego właściciela ten wąż zerzzarl
~Nihl2017-06-09 11:52:37 z adresu IP: (81.106.xxx.xxx)
zacytuję mojego znajomego: "...a kotki to na marchewce żyją? Z tego co wiem to trzeba zabić świnię albo kurczaka by nakarmić te słodkie kiciusie "
~MalaMi2017-06-09 15:56:35 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Niekoniecznie ! Karmę dla psa czy kota zazwyczaj pozyskuje się ze zwierząt ,które padły
~Baran2017-06-09 12:45:38 z adresu IP: (87.101.xxx.xxx)
Powiedział specjalista idiota:)
~Nihl2017-06-09 11:56:56 z adresu IP: (81.106.xxx.xxx)
dopowiem że irytuje mnie ta mentalność "ojej biedne kiciusie zamordować tych morderców z wężami" Pacnijcie się w łeb ludki uposledzone emocjonalnie. A więc kotki i pieski są ojoj cacy, i nikt nie zwraca uwagi na miliony mordowanych kurczaków czy świń, albo cielaków (wołowina cielęca) aby tworzyć karmy dla tych padlinożerców, ale jak ktoś kupuje młode kocięta, KTÓRE PRĘDZEJ CZY PÓŹNIEJ zostały by albo bezdomne i zdziczałe, albo by pozdychały w przepełnionych schroniskach, jako pokarm dla drapieżnego pupila, to już jest afera i po sądach, lincze publiczne i wszystko.... Rasa ludzka to tacy hipokryci, będzie bronić jednego gatunku, który służy im tylko jako niewolnik-ozdoba, a inny będzie zabijać z premedytacją.....
~dzi2017-06-09 11:20:23 z adresu IP: (188.252.xxx.xxx)
A co w tym złego? Czym to się różni od nakarmienia myszą?
~Komentarz został usunięty2017-06-09 15:34:21 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~wegetarianka2017-06-09 14:57:12 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
zgadzam się!
~jakiś2017-06-09 14:18:11 z adresu IP: (89.68.xxx.xxx)
zasada człowieka a nie bestii - przed podaniem uśmiercić! chciałbyś żeby toba nakarmiono zwierzę nie zabiwszy cię wcześniej?? chciałbys być jedzony na zywca?
~Komentarz został usunięty2017-06-09 12:13:17 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Ida2017-06-09 11:42:13 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
A czemu sam nie ofiarujesz się temu ukochanemu wężowi jako pokarm?
~Komentarz został usunięty2017-06-09 11:37:51 z adresu IP: (83.185.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2017-06-09 11:36:55 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty