Wrocławscy studenci wicemistrzami świata [FILMY]

pk, mat. prasowe | Utworzono: 2017-06-22 13:33 | Zmodyfikowano: 2017-06-22 13:33
Wrocławscy studenci wicemistrzami świata [FILMY] - mat. prasowe
mat. prasowe

Głównym bohaterem spotu „Misja” jest Aleph 1, łazik marsjański zbudowany przez studentów z koła naukowego „Continuum”, działającego przy Instytucie Informatyki Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Dlaczego akurat on?

Chcieliśmy pokazać aktywność naszych studentów z uwzględnieniem obszarów nie kojarzonych zazwyczaj z uczelnią humanistyczną, nietechniczną – wyjaśnia Marcin Fajfruk z Zespołu ds. promocji UWr, współautor scenariusza, luźno opartego na pomyśle prof. Jerzego Marcinkowskiego. – Jednocześnie mogliśmy pochwalić się ich sukcesami na najwyższym, międzynarodowym poziomie rywalizacji.

Członkowie „Continuum” mają imponującą passę. Dzięki nieustającej pracy nad wciąż udoskonalanym łazikiem, zanotowali na swoim koncie szereg znakomitych występów na prestiżowych imprezach, w tym w organizowanych w Stanach Zjednoczonych zawodach University Rover Challenge.

W tegorocznej edycji tych nieoficjalnych akademickich mistrzostw świata – impreza odbyła się w dniach 1-3 czerwca w Utah – wrocławscy konstruktorzy zajęli bardzo wysokie, czwarte miejsce (w ubiegłym roku „Continuum” było na podium).

Po kilku dniach okazało się jednak, że zostali wicemistrzami – Początkowo nasz zespół został sklasyfikowany na miejscu czwartym, jednak po weryfikacji przez sędziów zapisu z kamer, zdecydowano o przyznaniu dodatkowych 15 punktów, co pozwoliło nam awansować na drugie miejsce – mówią studenci z Continuum. Lepsi byli tylko gospodarze – drużyna Mars Rover Design Team z Missouri University of Science and Technology.

Dzięki waszej wierze w nasze umiejętności i szaloną pasję do technologii kosmicznych trafiliśmy na największe zawody łazików marsjańskich i możemy mierzyć się z najlepszymi drużynami na świecie! – pisali na Facebooku zaraz po ogłoszeniu wyników konstruktorzy.

Choć premiera nowego spotu promocyjnego Uniwersytetu Wrocławskiego zbiegła się w czasie z kolejnym sukcesem „Continuum”, zdjęcia do filmu powstawały jeszcze w ubiegłym roku, jesienią, we Wrocławiu i okolicach (m.in. w kamieniołomie pod Sobótką, który – po dodaniu efektów specjalnych w postprodukcji – świetnie „zagrał” pustynne, marsjańskie krajobrazy).

Zależało nam na nawiązaniach do filmów S-F, zarówno do tych klasycznych, z „E.T” na czele, jak i do najnowszych – mówi Andrzej Ostrowski, kierownik Biura Rektora UWr.

Nad całością przedsięwzięcia czuwał Przemek Chojnacki, który wyreżyserował także ubiegłoroczny spot uczelni – „Wiedza jest wszędzie” – z prof. Janem Miodkiem w roli detektywa. Autorem muzyki do klipu jest Piotr Kaliński, znany także pod pseudonimem Hatti Vatti, trójmiejski muzyk, didżej, mający na swym koncie m.in. współpracę z Noonem i O.S.T.R.

Największym wyzwaniem podczas zdjęć były kwestie logistyczne związane z transportem samego łazika oraz sprzętu niezbędnego do jego prawidłowego działania. Łatwo nie było, ale wszystko udało się dopiąć na ostatni guzik – mimo że pod koniec pracy zarówno członkowie ekipy filmowej, jak i studenci z „Continuum”, dosłownie słaniali się ze zmęczenia.

Mamy nadzieję, że nowy spot zaintryguje odbiorców, tak jak ubiegłoroczna produkcja, „Wiedza jest wszędzie”, która wywołała dużo pozytywnego zamieszania w internecie i tradycyjnych mediach – mówi Andrzej Ostrowski. – Z naszych doświadczeń wynika, że oryginalne, nieoczywiste, zabiegi promocyjne świetnie się sprawdzają. Często osiągają efekt internetowych virali, czyli treści popularnych w internecie, chętnie przekazywanych dalej.

Reklama

Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.