Końcówka prac nad siecią dróg rowerowych na Dolnym Śląsku

Przemek Gałecki | Utworzono: 2017-11-23 19:05 | Zmodyfikowano: 2017-11-23 19:05
A|A|A

fot. Andrzej Owczarek

Dokument jest już po konsultacjach społecznych. Po jego przyjęciu samorządowcy będą mogli zdecydowanie przyśpieszyć budowy nowych dróg rowerowych. Był to jeden z głównych tematów Dolnośląskiego Kongresu Samorządowego, który dziś trwa we Wrocławiu. Maciej Zathey, dyrektor Instytutu Rozwoju Terytorialnego tłumaczy, że wytyczenie tras to element całej polityki rowerowej na Dolnym Śląsku.

Instytut Rozwoju Terytorialnego przygotował również standardy projektowe i wykonawcze dla infrastruktury rowerowej, czyli gotową dokumentację jak, gdzie i z czego budować trasy rowerowe.

Poza tym rozmawiano o możliwości, że w Dolnośląskim Urzędzie Marszałkowskim powstanie stanowisko oficera rowerowego. Zdaniem Agnieszki Imieli, ze stowarzyszenia „Akcja Miasto” urzędnicy dedykowani do polityki rowerowej to czysty zysk dla mieszkańców regionu.

W Instytut Rozwoju Terytorialnego powstała pełna koncepcja Dolnośląskiej Polityki Rowerowej, która zakłada m.in. wytyczenie głównych dolnośląskich tras rowerowych i wprowadzenie standardów budowy takich dróg. Więcej na ten temat dziś w publicystyce Radia Wrocław po godzinie 21.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty
2018-04-24 13:51:08
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~Dżej Kej
2017-11-24 18:26:50
z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Ocena: 1
A ja mam proste pytanie- czy będzie można przejechać bezpiecznie węzeł Bielany? Bo jak nie da się wyjechać z Wrocławia bezpiecznie do miejscowości za granicą miasta to o czym my mówimy????????????????????
~Taxi
2017-11-24 11:30:44
z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Ocena: -2
A o parkingach czy poszerzaniu ulic,likwidując przy okazji rozdeptane przy ulicy pseudo trawniczki z których korzystają tylko pieski, to nikt nie pomyśli.Codziennie patrzę na korek jaki powstaje na ul Grabiszyńskiej od stacji paliw w kierunku skrzyżowania z ul.Klecińską i ul.Hallera.....samochody jadą dwoma pasami zajmując torowisko dla tramwajów.....no i szybki nowoczesny tramwaj wlecze się za samochodami .....no bo przy remoncie Ul.Grabiszyńskiej nikt nie przewidział że trzeba by poszerzyć ten odcinek jezdni przecież miejsca jest dosyć bo do zabudowań Hutmenu jest pewnie z 200 m.Wystarczy na chodnik dla pieszych i ścieżkę dla rowerów. No ale to dla urzędników zbyt trudne bo łatwiej jest się chwalić że wydzieliło się z jezdni kawałek miejsca dla rowerów......
Reklama