Wrocławskie MPK ma nowe autobusy

Dorota Kuźnik, GN | Utworzono: 2018-02-06 15:15 | Zmodyfikowano: 2018-02-06 15:15
Wrocławskie MPK ma nowe autobusy - fot. Andrzej Owczarek
fot. Andrzej Owczarek

Zaprezentowano pojazdy, które od 8 marca wjadą na ulice stolicy regionu. To Mercedesy Citaro drugiej generacji i choć spalinowe, to jak zapewniają przedstawiciele MPK i miasta - bardzo ekologiczne. Jolanta Szczepańska, prezes MPK dodaje, że autobusy za kwotę 168 milionów złotych nie są kupione na własność, bo to już zabieg, który się nie opłaca:

- To oznacza, że my przez 10 lat będziemy użytkować te autobusy, a po 10 latach zadecydujemy czy je odkupimy czy wymienimy na nowe. Jest to dla nas o tyle ważne, że kończymy etap we wrocławskich MPK, że zajeżdżamy autobusy do śmierci technicznej.

Pojazdy Mercedes-Benz Citaro 2, choć spalinowe, mają ekologiczne silniki, a także sporo udogodnień dla mieszkańców. To, co najbardziej cenią sobie pasażerowie to klimatyzacja, gniazdka do ładowania sprzętów elektronicznych i nowoczesny system otwierania drzwi - mówi kierowca, który testował nowy autobus- Dariusz Tylski:

- To jest tak zwany ciepły guzik. Autobus jest zamknięty, naciskami guzik, drzwi automatycznie się otwierają, pasażer wchodzi do środka drzwi się same zamykają. Jest to udogodnienie na tyle, że latem jest włączona klimatyzacja i jest chłodno, a zimą jest po prostu ciepło i nie wietrzymy pojazdu cały czas.

O nowych autobusach, ale też innych kwestiach związanych z komunikacją miejską we Wrocławiu, będzie można posłuchać w środę w programie interwencyjnym Reakcja24 w południe. Gośćmi będą przedstawiciele MPK i wydziału transportu urzędu miejskiego.









 

Reklama

Komentarze (8)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~CITARO NIE DLA HOŁOTY 2018-02-08 18:01:05 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Autobusy fajne, ale znając kulturę dużego odsetka pasażerów można stwierdzić iż po stosunkowo krótkim okresie eksploatacji ich stan wewnętrzny będzie mocno nadszarpnięty. No i ten niedzielny alkoholowy odór pozostawiony przez piątkowo-sobotnich pijaków pozostawi nieprzyjemne doznania zapachowe przyzwoitym pasażerom. No i te usilne otwieranie okien latem, które osłabia działanie klimatyzacji.
~Endy2018-02-07 12:54:01 z adresu IP: (79.163.xxx.xxx)
Bardzo dobre i potrzebne wzmocnienie taboru.
~Papaj2018-02-07 07:55:47 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Diesel nie był, nie jest i nie będzie ekologiczny. Szkoda, że nie postawili na hybrydy, bo może wygrałoby wrocławskie volvo....
~Papaj2018-02-07 19:43:32 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Sądzę, że hybryda mniej kopci od diesla. Poza tym kasa zostałaby we Wro....
~Endy2018-02-07 12:46:59 z adresu IP: (79.163.xxx.xxx)
Ale są zdecydowanie bardziej ekologiczne od starych Volvo, które mają zastąpić, co nie? Z tą ekologicznością hybryd też bym tak nie szarżował.
~Qbek 2018-02-06 18:50:38 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Jak to jest pół świata kupuje Polskie autobusy a u nas kupuje sie Mercedesy??
~andre2018-02-20 04:48:04 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ale niezapominajmy ze mamy co dopiero odrodzonego Autosana i to jest dobrej klasy autobus i przede wszystkim polski.
~Endy2018-02-07 12:43:21 z adresu IP: (79.163.xxx.xxx)
Po pierwsze żadna polska firma nie wystartowała w tym przetargu, po drugie taki Solaris ma dużo zamówień i zwyczajnie w nie każdym przetargu startują, bo mają za dużo pracy.