Wstęga dawno przecięta, robotnicy nadal na placu budowy [ZDJĘCIA]

Piotr Kaszuwara | Utworzono: 2018-02-23 08:31 | Zmodyfikowano: 2018-02-23 08:31
A|A|A

fot. Andrzej Owczarek

Nasi słuchacze zwracali uwagę np. na pracowników, którzy zdarza się, że przebiegają przez ruchliwą drogę w odblaskowych kamizelkach, a także na to, że rozstawiony wszędzie dookoła ciężki sprzęt przykuwa uwagę jadących z Wrocławia do Trzebnicy, bo to tam właśnie jest jeszcze najwięcej pobocznej pracy.

Sprawdziliśmy, jak wygląda stan nowej inwestycji po 60 dniach. - Dobrze - mówią kierowcy. Z centrum Trzebnicy do Rynku we Wrocławiu da się dojechać w pół godziny:

Ale... ale zdziwienie kierowców budzi wciąż obecny wokół ciężki sprzęt i robotnicy:

Tak właśnie tłumaczą sytuację drogowcy: niektórych prac nie dało się wykonać wcześniej z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych, czyli z powodu... zimy, która w tym sezonie wyjątkowo nas zaskoczyła.

Mijająca właśnie zima, była jedną z najcieplejszych w historii. Średnia temperatura za ostatni kwartał to około 6 stopni Celsjusza. W październiku było to około 10 stopni, w listopadzie około 5, a w grudniu, najchłodniejszym miesiącu nie mniej niż 2 stopnie w pobliżu Wrocławia. Podobnie rzecz ma się z opadami. Sumy za ostatni kwartał to niecałe 50 mm.

Magdalena Szumiata z GDDKiA:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że wykonywane prace nie mają wpływu na bezpieczeństwo i płynność ruchu. W większości prowadzone są poza jezdniami. Firmy budowlane budują jeszcze między innymi przydrożne parkingi z wiatami, czy zakładają wzdłuż drogi ochronne siatki.

Nie wszystko więc jeszcze skończone, a już doszło także do pierwszych aktów wandalizmu. Nieznany sprawca uszkodził drzwi ewakuacyjne w jednym z ekranów dźwiękochłonnych. Inwestycja pochłonęła blisko 2 mld złotych, z czego 900 mln podchodziło z Unii Europejskiej.

Magdalena Szumiata z wrocławskiego oddziału GDDKiA:

"Kierowcy cieszą się nową , szybką i bezpieczną droga ekspresową S5, która została oddana pod koniec zeszłego roku. Jednak zdarzają się także tacy, którzy nie potrafią tego docenić. Sprawa dotyczy uporczywych dewastacji drzwi ewakuacyjnych w ekranach na odcinku drogi S5 pomiędzy węzłem Żmigródek i węzłem Żmigród, gdzie znajduje się most nad liniową kolejową relacji Wrocław – Poznań oraz rzeką Barycz. W każdym tygodniu występują zniszczenia, które zarządca drogi musi natychmiast naprawiać, aby droga spełniała wszystkie warunki bezpieczeństwa. Koszty naprawy są zróżnicowane w zależności od wielkości szkody, jednak sięgają nawet kilku tyś. zł. Aby droga służyła jak najdłużej, apelujemy, aby jej nie rujnować."

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~robson
2018-03-07 12:28:51
z adresu IP: (193.46.xxx.xxx)
Ocena: 0
Wandale są słabi!!!
~Gość
2018-02-23 23:51:31
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: 2
No to z tymi wandalami lipa! Ludzie są niepoważni!
~Alt
2018-02-23 11:15:20
z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Ocena: 0
Taka ciekawostka - ze zdjęć wynika, że poza ekranami dźwiękochłonnymi jest szczere pole. Kto zadecydował o postawieniu tam ekranów i jaka firma wygrała przetarg?
~jan
2018-02-23 09:56:38
z adresu IP: (194.93.xxx.xxx)
Ocena: 1
ten i podobne artykuly swiadcza tylko o tym ze "dziennikarze" na takich portalach nie maja w ogole pojecia o dziennikarstwie. Kazdy kierowca jadac ta droga cieszy sie, ze moze nia jechac....i tak naprawde bylby bardziej zdziwiony gdyby musial wciaz jezdzic stara trasa widzac, ze robotnicy rownaja teren obok drogi, a rowniutki asfalt blyszczy sie w sloncu i czeka nie wiadomo na co. Wtedy bylyby artykuly pt. "kiedy droga bedzie otwarta". Ot takie portalowo internetowe bzdety.
~solo
2018-02-23 08:48:38
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 1
GDDKiA i Wykonawca szukali oszczędności i widac wykonanie mieszkaniowe
Reklama