"Podróż grozy" szynobusem z Drezna do Wrocławia [ZOBACZ]

Dariusz Wieczorkowski, dwie | Utworzono: 2018-05-08 13:07 | Zmodyfikowano: 2018-05-08 13:15
A|A|A

(fot. twitter / Rafał Pawluczuk)

"KD66504 trasa #Drezno - #Wrocław. Ludzi dopychani do pociągu, wyłączona klimatyzacja i pozamykane okna, jak za najgorszych czasów. Brawo @KolejeD, i ja za to płacę?!" - napisał Pan Rafał Pawluczuk.

O komentarz poprosiliśmy Koleje Dolnośląskie.

- Ta linia obsługiwana jest przez niemieckiego przewoźnika. Tabor również należy do niemieckiej firmy. pragnę poinformować że wystosowaliśmy oficjalne pismo do naszego niemieckiego partnera z informacją, że niedopuszczalne są tego typu sytuacje - tłumaczy Bogusław Godlewski z KD. - Ponadto zaproponowaliśmy systemowe zmiany aby uniknąć tak przykrych dla pasażerów warunków podróżowania. Bardzo dziękujemy za wszystkie przesłane informacje i w razie dodatkowych pytań jesteśmy oczywiście do dyspozycji.

CZEKAMY NA SYGNAŁY OD WAS:
Prześlij informację, zdjęcie lub film na REAKCJA24 - tel. +48 71 391 00 00.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty
2018-05-10 09:22:16
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -8
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-05-10 09:16:44
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -5
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-05-10 09:11:19
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -7
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-05-09 14:28:25
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -5
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-05-09 14:22:53
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 5
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-05-09 11:51:24
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -6
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-05-09 11:45:15
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 9
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-05-09 11:38:38
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 4
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-05-09 11:25:27
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 5
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-05-09 11:17:00
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 3
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-05-09 11:10:30
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 4
Komentarz został usunięty
~Lol
2018-05-09 09:16:42
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -6
MAJÓWKA, tyle w temacie. Pociąg Drezdeński to zawsze najbardziej zapchany pociag, kto mądry ten wiedział że tak będzie i pojechał innym, kto głupi ten pisze takie PIERDOŁY !!!
~Jdhd
2018-05-09 09:10:51
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -7
Po co pisac skargi do KD, lepiej napisac na internecie jak to jest zle, a rezultatu zero. Pisac skargi wszyscy !!! Kazdy duzo gada a nikt nie pisze i ma w dupie i zwalaja na konduktorow jakby to byla ich wina, pamietajcie ze oni jada tym pociagiem tak samo jak wy a nawet maja o wiele gorzej bo musze pracowac w takich warunkach i wysluchiwac zrzedzen pasazerow.
~Kolejarz z KD
2018-05-09 08:35:04
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 10
Odkąd jest połączenie Drezno-Wroclaw GL obsługiwane przez KD, klimatyzacja nie działa. Problem był zgłaszany od początku ale firma to olewa. Dlatego głupie gadanie pana Godlewskiego jest laniem wody... Praktyka i szkoła pana prezesa Rachwalskiego. Taka sama sytuacja na sa139, które jeżdżą do Forstu. Brak klimatyzacji... ale firma nowoczesna i wspaniała.
~bb1
2018-05-08 16:54:14
z adresu IP: (91.246.xxx.xxx)
Ocena: 10
Tutaj na filmiku widać jaka jest na co dzień frekwencja w pociągach do Drezna: youtube[kropka]com/watch?v=MCvu1xxQXNA . Dla takich "tłumów" to nawet jedna jednostka to za dużo. W Niemczech był normalny tydzień pracy, więc nie mogli przewidzieć, że w Polsce będzie akurat szczyt powrotów z długiej majówki. Zresztą we wszystkich pociągach wtedy jest tłok, a takich dni jest tylko kilka w roku. Jest wiele innych połączeń na tej trasie realizowanych długimi jednostkami elektrycznymi, nikt nikomu nie każe jechać akurat szynobusem z Niemiec.
~ MK
2018-05-08 16:29:24
z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Ocena: 10
Dodam, że ten szynobus większość trasy jedzie pod drutem, więc Koleje Dolnośląskie ekologię też mają gdzieś, smrodząc dieslem na zelektryfikowanej linii. Co oczywiście podraża koszt pociągów. A frekwencja do Niemiec rzeczywiście jest bardzo niska, sam wielokrotnie jechałem i widziałem. Zresztą z Drezna do Gorlitz jadą dwie jednostki, w Goerlitz jedna jest odczepiana i dalej do Polski jedzie tylko jedna. Właśnie dlatego, że frekwencja dalej jest niska.
~Mmm
2018-05-08 16:04:19
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: -4
Czyli Niemcy potraktowali Polaków jak bydło
~xxx2
2018-05-08 15:33:59
z adresu IP: (80.253.xxx.xxx)
Ocena: -7
Jedna sprawa to niesprawna klimatyzacja w czasie upalu - generalnie w kazdym pociagu jest albo lodowato zimno (tak jak np w IC Mieszko, ktorym ostanio jechalem do Gdanska) albo totalnie goraco, jak opisano powyzej. Drugim problemem jest przeladowanie pociagow w niektorych relacjach w kazda niedziele, w kierunku Wroclawia. Tutaj niestety objawia sie szczuplosc taboru, ktory jest do dyspozycji. Tak juz jest, i mozna sobie podroz inaczej zaplanowac, a nie lamentowac i miec pretensje. Inaczej nie bedzie. Przewozy Regionalne podstawily by jednego smierdzacego Kibla i basta. Ciekawe nikt nie lamentuje kiedy trzeba stac godzine na bramkach a miedzy Legnica a Katami Wroclawiskimi w kazda niedziele jest wielokilometrowy zator z powodu wypadku. Gdzie te pretensje do GDDKiA? Co to za autostrada bez pasa awaryjnego i ze zjazdami rodem z czasow 3 Rzeszy?
~Jan
2018-05-08 14:50:18
z adresu IP: (118.92.xxx.xxx)
Ocena: 14
To może zapytajmy ilu z tych ludzi jechało z Drezna czy też ogólnie z Niemiec, a ilu z Polski. Jeśli krótkie szynobusy robią za pociąg na obleganej linii to nic dziwnego, że jest tłok. Zwłaszcza że data pokazuje, że była to niedziela i koniec długiej majówki, gdy mnóstwo studentów ze Zgorzelca i okolicznych wioch wracało do Wrocławia. Nie wymagajmy od niemieckiego przewoźnika, żeby dawał tabor służący tylko Polakom. A do Niemiec mało kto jeździ. Problem można łatwo rozwiązać, wystarczyłoby zlikwidować bezpośrednie szynobusy z Wrocławia do Drezna, a w ich miejsce puścić Impulsa do Węglińca skomunikowanego w Węglińcu z szynobusem do Niemiec. Impuls jest kilka razy bardziej pojemny, więc na krajowym odcinku nie byłoby ścisku, a tej garstce jadącej dalej do Niemiec włos z głowy nie spadnie jak się przesiądzie w Węglińcu do szynobusa. Na dodatek można by uruchomić wtedy więcej połączeń, bo wynajem taboru od niemieckiego przewoźnika kosztuje kilka razy tyle co połączenie uruchamiane naszym taborem. To nie Niemcy są winni że w pociągach jest tłok, tylko brak myślenia u polskiego operatora, a tym są Koleje Dolnośląskie.
Reklama