Autostrada Breslau-Kreibau

Leszek Mordarski | Utworzono: 2018-09-27 00:05 | Zmodyfikowano: 2018-09-27 08:38
A|A|A

Wraz z oddaniem do użytku autostrady, zaczęły działać stacje benzynowe południowa i północna. Konstrukcje Friedricha Tammsa są obecnie chronione prawem jako zabytki. Po przebudowie autostrady, stacje pozostały w niemal nienaruszonym stanie. Remont autostrady zakończył się 28 sierpnia 2006 roku, kończąc 70-letni (bez miesiąca) żywot hitlerowskiej konstrukcji.



Klecina przez wieki była peryferyjną wsią Wrocławia. Jej znaczenie wzrosło w 1839 po uruchomieniu w niej potężnej cukrowni. Konsekwencją lokalizacji w Klettendorf tak dużego zakładu, było włączenie wsi w sieć niemieckich kolei. W 1884 roku uruchomiono linię kolejową z Wrocławia przez Kobierzyce do Sobótki i Świdnicy. Jedna ze stacji stanęła na skraju Kleciny. Po wojnie na innych kraniec wsi dotarł wrocławski tramwaj, sama zaś miejscowość tak zbliżyła się do miasta, że w końcu w 1951 roku została przez nie wchłonięta. Wraz z przełomem roku 89, po zamknięciu cukrowni i opuszczeniu Polski przez Armię Czerwoną, zaczął się złoty wiek Kleciny.

Bliskość autostrady i węzła bielańskiego sprawiły, że na skraju osiedla wyrosły wielkie centra handlowe. Budownictwo mieszkaniowe zaczęło się rozwijać z prędkością tornada. Dziś Klecina uchodzi za jedną z droższych lokalizacji w mieście.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Reklama