Vozilla podsumowała pierwszy rok działalności [WIDEO]

Piotr Kaszuwara, BT | Utworzono: 2018-11-27 12:25 | Zmodyfikowano: 2018-11-27 12:27
Vozilla podsumowała pierwszy rok działalności [WIDEO] - fot. Radosław Bugajski
fot. Radosław Bugajski

Wrocławska wypożyczalnia samochodów elektrycznych podsumowała pierwszy rok działalności. Jak mówi prezes firmy Miłosz Franaszek na razie na ulicach Wrocławia nie przybędzie dodatkowych pojazdów:

Jednym z najaktywniejszych użytkowników jest Paweł Szkudlarek, który choć z samochodów na prąd korzysta niemal codziennie, to dostrzega w nich także wady:

Najstarszy użytkownik Vozilli miał 81 lat, a samochody najczęściej wypożyczano w tym roku w pobliżu ulic Łaciarskiej i Oławskiej, a także w dzielnicach: Stare Miasto, Sołtysowice, Popowice i Śródmieście.

Reklama

Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~wola2018-11-27 18:15:47 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Auta elektryczne są zdecydowanie tańsze w eksploatacji dla piratów drogowych – bezemisyjne pojazdy są ignorowane przez fotoradary i nie dostają mandatów za zbyt szybką jazdę. Fotoradary nie wystawiają mandatów autom elektrycznym Najbardziej prawdopodobnym wyjaśnieniem braku mandatów z fotoradarów dla samochodów elektrycznych jest błąd w systemie informatycznym. Jak sprawdzili dziennikarze PB, system CANARD (zarządzający fotoradarami) działa bez zarzutu i w razie przyłapania auta na prąd na wykroczeniu przesyła dalej odpowiednie informacje. Numer rejestracyjny auta sprawdzany jest w bazie CEPiK – i tutaj dochodzi do odstąpienia od karania kierowcy. System najprawdopodobniej źle interpretuje brak podanej pojemności silnika i traktuje auto jako specjalne (na przykład karetkę czy radiowóz), które jest wyłączone z systemu przyznawania mandatów, żeby nie obciążać służb prowadzących działania operacyjne i łamiących przy tym przepisy. Gdy usterka została zlokalizowana, można przystąpić do jej usunięcia – biorąc jednak pod uwagę, z jaką szybkością posuwają się prace nad CEPiK, może to jeszcze potrwać lata. Teoretycznie można będzie wrócić do przetworzenia zgłoszeń o autach elektrycznych, żeby wystawić mandaty, które się nie przeterminowały. radio zet
~wola2018-11-27 18:07:49 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Gdzie można jeździć elektryczną hulajnogą we Wrocławiu? Według prawa nigdzie! - Takim urządzeniem można się poruszać po drogach niepublicznych, ale pojazd musi spełniać określone warunki. Musi mieć odpowiednią homologację - mówi Wojciech Jabłoński z dolnośląskiej policji. w myśl przepisów "Prawo o ruchu drogowym", osoba, która jedzie na hulajnodze jest traktowana jako osoba piesza i powinna poruszać się chodnikiem - tłumaczy Wojciech Jabłoński. Tu jednak pojawia się problem, bo prawo prawem, ale zgodnie z regulaminem firmy Lime, poruszanie się elektryczną hulajnogą po chodniku też jest zabronione. Zatem gdzie taką hulajnogą jeździć można? Niestety dopóki kwestie prawne nie zostaną w tym zakresie uporządkowane, jedyną odpowiedzią na to pytanie zdaje się być słowo: nigdzie.
~wola2018-11-27 18:07:16 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
gdzie jest business plan ? Kto zyskuje, kto traci, kto do tego dopłaca , kto się bawi naszym kosztem?
~hulio692018-11-27 17:05:59 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
a jakie zyski to przyniosło ?