Obwodnica w Wysokiej - którędy pobiegnie i kiedy ruszy jej budowa?

Katarzyna Górna-Drzewosz | Utworzono: 2018-12-03 21:00 | Zmodyfikowano: 2018-12-03 21:00
A|A|A

fot. Andrzej Owczarek

Fragment Wschodniej Obwodnicy Wrocławia przebiegający przez wieś Wysoka, to wieloletnie batalie: między mieszkańcami Wysokiej, a mieszkańcami pozostałych osiedli - Wojszyc, Jagodna, Ołtaszyna. To także batalie z zarządem województwa, czyli inwestorem. Wieloletni spór dotyczy przebiegu obwodnicy. Mieszkańcy Wysokiej nie chcą, by przebiegała przez środek wsi, między gęsto zaludnionymi osiedlami. Reszta tymczasem uważa, że każdy kto kupował mieszkanie w Wysokiej, wiedział, że będzie tam przebiegała obwodnica, a protestujący mieszkańcy działają na niekorzyść pozostałych na południu Wrocławia. Kto w tym sporze ma rację? Czy jest rozwiązanie, które pogodziłoby interesy wszystkich? Pod koniec roku Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wyda tzw. opinię środowiskową, która albo pozwoli inwestorowi budować, albo sprawa obwodnicy stanie pod dużym znakiem zapytania, a pochodzące ze środków unijnych pieniądze na nią mogą przepaść.

Radio Wrocław zorganizowało debatę nt. spornego odcinka WOW, w której wzięli udział mieszkańcy, przedstawiciele inwestora, gminy Kobierzyce i Urzędu Miasta we Wrocławiu. Państwa pytania zadaliśmy uczestnikom debaty:






REKLAMA
Zdjęcia

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~ŚWINKA
2018-12-07 03:28:37
z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Ocena: 8
POszła Ty precz do Ojczyma swego Rayja FAMILIE chanuka
~Paździerz
2018-12-04 18:39:46
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 5
Pan Michalak to kogo reprezentuje? Siebie, żonę i szwagra, sądząc po wyniku wyborów - trochę mało, żeby go zapraszać do studia. Szczególnie, że kiedy jako członek zarządu województwa miał realny wpływ na drogi wojewódzkie i niewiele robił
~Wstyd to mało powiedziane
2018-12-04 17:35:03
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 3
Temu dyrektorowi już dziękujemy. Ja się pytam gdzie są fachowcy którzy wybudowali I etap obwodnicy?
~Iryd
2018-12-04 14:20:01
z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ocena: -1
Jak długo jeszcze można oszukiwać ludzi, że da się zrealizować coś takiego jak wariant "W"? - pod obwodnicę nie trzeba już wywłaszczać - wytyczoną ją ponad dekadę temu i trzeba po prostu już zbudować, nie patrząc na histeryczne krzyki kilku mieszkańców. Przy każdej takiej inwestycji pojawiają się jacyś krzykacze, którym zależy na wyszarpnięciu kilku groszy.
~solo
2018-12-04 13:05:20
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: -1
wypożyczyć Komatsu D575A-3 SD - to największy buldożer świata, który jednorazowo jest w stanie przemieścić 69 m sześciennych materiału o łącznej masie 220 ton. Pzejechać trasą , potem odszkodowania wg cennika dla poszkodowanych
~ABC
2018-12-04 12:53:36
z adresu IP: (86.111.xxx.xxx)
Ocena: 7
1. To pan Loch nie przeczytał dokumentacji, którą sam jako inwestor złożył. Wariant P1 nawet przy uwzględnieniu wykupu gruntów jest droższy od wariantu W i to jest wyraźnie wskazane w raporcie. Swoją drogą pan Loch kolejny raz pokazał, jak bardzo lekceważy drugą stronę. Dawno już nie słyszałem takiej zlewającego tonu wypowiedzi. 2.Pan Michalak póki siedział na stołku, w świetle fleszy publicznie opowiadał, jak to musi podejmować takie trudne decyzje i przecinać węzły gordyjskie, a teraz nagle odwraca kota ogonem, że to były "decyzje kolegialne". 3. Pan Wilk nie odpowiedział na żadne zadane mu pytanie, a jak widać, to nie mieszkańcy Wysokiej przedłużają procedurę, tylko on i inni mieszkańcy południowych osiedli, którzy uparcie i bez kompletnego sensu upierają się przy wbiciu drogi pomiędzy osiedla. Powtarzał głupoty nie mające pokrycia w rzeczywistości, że wariant W nie ma finansowania i będzie dłuższy w realizacji (wariant wirtualny buahaha - może myślał, że W jest skrótem od wirtualny :-D). Panie Wilk naprawdę mieszkańcy Wysokiej potrafią sami zadbać o swoje dzieci i nie musi Pan o nie "dbać" próbując wcisnąć obwodnicę pod płotem szkoły, do której chodzą. 4. Nie padło ŻADNE logiczne wyjaśnienie rezygnacji z wariantu W i powrotu do wariantu P1. Wygląda więc jednak na to, że było to celowe działanie inwestora, żeby przedłużyć całą procedurę. Jak potwierdziła Pani dyrektor z RDOŚ, wariant W nawet pod kątem środowiskowym był MOŻLIWY do realizacji, bo tam nie ma żadnych cudów natury niemożliwych do kompensacji.
~Ciemny naród
2018-12-04 09:37:28
z adresu IP: (212.153.xxx.xxx)
Ocena: 6
Ile jeszcze będziecie się dawali nabierać na to żonglowanie wariantami? Wyobrażacie sobie, żeby prywatny inwestor przez tyle czasu zastanawial się, jaki wariant wybrać. Który to jest ten dyrektor, co najpierw gadał na poprzedników, a nawet budowy nie zaczął? Ten w różowym krawacie?
~Oltaszynianin
2018-12-04 07:26:52
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 2
Na drugi raz do prowadzenia takiej debaty proszę wyznaczyć kogoś kto nie mieszka w Wysokiej.
~No pasaran
2018-12-04 00:18:07
z adresu IP: (46.77.xxx.xxx)
Ocena: 2
Jest Nasz ! Różowy
~Mirek
2018-12-03 23:13:55
z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ocena: 4
Korki na Zwycięskiej są spowodowane tym,że z każdej ulicy na Ołtaszynie wyjazd do centrum Wrocławia prowadzi w 80% przez Zwycięską i Ołtaszyńską,nie ma tam praktycznie innej opcji i żadna obwodnica tego nie zmieni.Zaproponujcie państwo mieszkający na Ołtaszynie udrożnienie ulicy Agrestowej,to na pewno uwolniłoby Zwycięską.Może wystarczyłoby również,żeby z A4 zrobić obwodnicę i nie budować równolegle drugiej drogi ,przecież moża przenieść punkt poboru opłat tuz za Krajków,a od węzła wschód otworzyć dodatkowe wjazdy na A4 na skrzyżowaniach z drogą do Żórawiny,Karwian i do Ślęzy,wtedy niepotrzebna byłaby sporna obwodnica przez Wysoką,bo powstałyby wygodne połączenia południa Wrocławia z A4 i dalej z AOW,oddech złapałyby Bielany Wrocławskie i ul Karkonoska...Na całym świecie jeśli autostrada biegnie wzdłuż granicy miasta to otwiera się na nią nowe zjazdy a nie likwiduje...
~Jorguś
2018-12-03 22:10:15
z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ocena: 0
Uroki samochodyzmu. We Wrocławiu jest za dużo samochodów. To one są głównym problemem naszych miast i powodują że miasta są nie do życia. Auto = problem.
~Nika
2018-12-03 20:25:38
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 0
Droga ma iść przez pola. Ma być z możliwością rozbudowy. Nie przez osiedla!! Polieram władze Kobierzyc.
~Asd
2018-12-03 16:23:53
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 3
Czy osoby, które są odpowiedzialne za obecną sytuację zostaną pociągnięte do odpowiedzialności? Bo jeśli przebieg i plany były znane, to jakim cudem na tym obszarze są obecnie wybudowane osiedla mieszkalne?
~Walc
2018-12-01 13:27:59
z adresu IP: (157.25.xxx.xxx)
Ocena: 3
Już się tak nie podniecajcie. Debata już dawno nagrana. Swoje zdanie zachowajcie dla siebie.
~Torer
2018-12-01 12:31:48
z adresu IP: (37.109.xxx.xxx)
Ocena: -3
Witam, dlaczego mieszkańcy wsi Wysoka protestują teraz że przebieg drogi im nie odpowiada skoro ten wariant był znany od lat? To właśnie oryginalnie tamtędy droga miała przebiegać i ludzie kupujący mieszkania na wspomnianym osiedlu doskonale sobie z tego zdawali sprawę. Cala południowa część Wrocławia czeka na tą drogę a grupka ludzi z wysokiej nagle stara się wyjdowac koło od nowa i kombinuje z jakimiś alternatywnymi trasami.
~Jaga
2018-12-01 11:51:11
z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Ocena: 13
Dlaczego forsowany jest najgorszy wariant budowy?
~Milusińska
2018-12-01 10:13:32
z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Ocena: 6
To ma być obwodnica Wrocławia, prowadzenie jej przez Wysoką w niczym nie poprawi sytuacji Ołtarzyna czy Partenic. Wprost przeciwnie jeszcze bardziej ją skomplikuje przez ruch tranzytowy jadący przez Wrocław. Prowadzenie jej przez Wysoką to pieniądze wydane na całkiem nietrafioną inwestycję nie rozwiązującą żadnych problemów południowych osiedli. Ciekawe kto za tym stoi?
~derto
2018-11-30 22:52:11
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 12
Realizujcie obwodnice wizjonersko a nie " aby była". Musi być dwupasmowa, jeżeli chcecie ograniczyć ruch samochodowy w śródmieściu i centrum. Obwodnica do Długołęki będzie mocno obciążona bo mnóstwo pojazdów obecnie jeździ przez plac Grunwaldzki , stare mosty w kierunku Poznania i Warszawy
~Realista
2018-11-30 19:19:35
z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
Ocena: -11
Obwodnica ma iść tak jak ją zaplanowano i o tym wszyscy wiedzieli. Pytam czego tak długo się z tym zwleka?
~wojkow
2018-11-30 10:22:23
z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ocena: 15
Moim zdaniem obwodnica powinna być poprowadzono do punktu poboru opłat Karwiany a bramki przeniesione na węzeł Wrocław Wschód skoro jest to część obwodnicy co sugeruje nazwa węzła ,, Wschód" a położonego na południu Wrocławia.
~Sonia
2018-11-29 22:05:30
z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Ocena: -7
o co ten caly dlugoletni spor? przeciez bylo wiadomo ktoredy (i ze przez wies) przejdzie obwodnica. Zupelnie inaczej niz w przypadku blokow na Maslicach orzy ktorych leci dwupasmowa obwodnica Wroclawia, tam nie bylo mowy ze obok wybuduja droge, a na przeciwko stadion... wiec prosze przestac sie mazac i dac zrealizowac w koncu ten plan!
~wysoka
2018-11-29 17:54:51
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 7
do Vroclove bardzo trafna uwaga dlaczego prokuratura i CBA do tego czasu nie zajela sie kretactwem inwestora , ktory ciagle zmienial koncepcje to jest bardzo interesujace!!!!
~Nowośmieszny
2018-11-29 16:13:38
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: 0
Spoko. JaCuś za 2 lata odda do Wysokiej szybki tramwaj. Będzie superancko. Dupkiewicz jakiś świstek przed wyborami pidpisywał i chodził dumny jak pałacowy paw.
~x4y4
2018-11-29 15:16:21
z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
Ocena: 20
Pamiętajmy o tym, że to ma być obwodnica Wrocławia, a nie Ołtaszyna koniecznie przez Wysoką!
~Andrzej_wysoka
2018-11-29 14:11:40
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: 12
Dlaczego inwestor jest slepo zapatrzony w budowe obwodnicy przez srodek wsi Wysoka,czy w przyszlosci owa obwodnica bedzie miala mozliwosc rozbudowy na wieksza ilosc pasow ruchu? Wroclaw przeciez rosnie a natezenie ruchu nie bedzie mniejsze, ktos mysli nad takimi rzeczami czy urzad jest az tak krotko wzroczny? Co z drogami przeciwpozarowymi dla osiedli, brak mozliwosci rozbudowy szkoly, po reformie szkolnictwa szkola jest za mala.
~Itchy Posterior
2018-11-29 14:08:36
z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ocena: 13
PYTANIE: Wedlug raportu srodowiskowego sporzadzonego przez INWESTORA, wariant P/P1 posiada: - Najnizsza ocene wielokryterialna - Najwyzszy koszt - Najwyzszy koszt spoleczny - Najwieksza ingerencje w krajobraz (niszczenie posesji, zieleni, ogrodow dzialkowych) - Wysokie ryzyko podczas budowy - Znaczny sprzeciw spoleczny - Brak mozliwosci rozbudowy Wariant W (przechodzacy rowniez przez wysoka, lecz tereny niezabudowane), ma wyzsza ocene, mniejsza ingerencje w srodowisko i architekture, duzo mniejsze koszty, pelna mozliwosc rozbudowy. Raport przedstawia rowniez wariant W negatywnym swietle glownie z powodu 'sprzeciwu spolecznego', popartego ankieta, ktora wg raportu zbierana byla w wysokiej. Prawda jest taka ze ankieta byla zbierana spolecznie glownie na wroclawskich osiedlach, a pytanie zadawane w niej brzmialo "Czy jestes za budowa obwodnicy w wariancie P1". Jest to pytanie z kategorii "Kto jest twoim ulubionym bohaterem, i dlaczego Lenin?". Dlaczego takie narzedzia w ogole sa elementem debaty publicznej i oficjalnej analizy przypadku? Dlaczego wiec inwestor: - Wybral najdrozszy wariant we wszystkich kategoriach - Postanowil trwonic publiczne pieniadze poprzez powyzsza niegospodarnosc - Postanowil zbudowac droge przez srodek osiedla zamiast przez srodek pola (to pytanie kazdy chyba pownien ogarnac) - Trwoni publiczne pieniadze poprzez ponowne rozpoczynanie procesu RDOS co pol roku. Inwestor doskonale wie jak wyglada procedura. Zajmowanie jednostki RDOS ciaglym analizowaniem roznych wariantow jest kolejnym przykladem niegospodarnosci. - Wprowadza w blad opinie publiczna na temat historii przedsiewziecia i decyzji podjetych przez poszczegolne urzedy, przenoszac wine na mieszkancow wysokiej, przez co powoduje niepokoje spoleczne.
~Michał zWro
2018-11-29 13:10:05
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -6
Dlaczego tak długo jest lekceważony żywotny interes tysięcy mieszkańców Wrocławia kosztem niewielkiej wsi?
~Tyle@ile
2018-11-29 11:49:44
z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ocena: 14
Ile inwestor przewiduje przejść dla pieszych/kładek łączących jedną część wsi z drugą, tak aby nie utrudniać mieszkańcom przemieszczania się pomiędzy lokalnymi usługodawcami? Dodam, że na równoległej do planowanej obwodnicy ulicy Chabrowej od skrzyżowania z Radosną do Zespołu Szkół przejść takich jest pięć. W jednej z przedstawianych przez pana Michalaka wizualizacji jest jedna kładka bez windy i chyba nawet bez podjazdów.
~Kaawuu
2018-11-29 11:26:41
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -1
Kiedy zostanie wysluchany glos kilku osiedli a nie tylko wsi Wysoka. Przynajmniej od 2006 roku wiadomo ze bedzie tamtędy przebiegała obwodnica.
~mieszkaniec jagodna
2018-11-29 11:00:14
z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Ocena: 17
1. Za duze skupisko budynków mieszkalnych na małym terenie ... i ciagle powstają nowe - Głowny powód korków. 2. Idiotyczne rozwiązania modernizacji Zwycieskiej - kto z imienia i nazwiska takie rozwiazania projektowe zaakceptował? 3. W korytarzy pomiedzy budynkami w Wysokiej droga TAK - ale lokalna. 4. Odwodnica Wrocławia TAK ale poza Wysoką plus w standardzie 2x2, czyli poprawka tej pseudoobwodnicy od ronda Iwiny do Kamienca
~Grzegorz
2018-11-29 10:31:02
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 20
Korki na wyjazdach z Ołtaszyna i na samym osiedlu to skutek fatalnie rozwiązaniem infrastruktury wewnątrz osiedla i węzła z Karkonoską. Jednopoziomowe dkrzyżowanie przy takim natężeniu (a jego natężenie było do przewidzenia), to idiotyzm. Druga kwestia- ludzie się wożą. Wszędzie samochodem, zawsze solo, no może w dwójkę. To i są problemy.
~tom
2018-11-29 09:55:03
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 3
Zrobcie cokolwiek, bo agresja kierowcow stojacych 2x dziennie w korku, w tym moja siegaja zenitu! Prosze zrobcie ta obwodnice nawet przez pola dookola swiata!
~Wrnnn
2018-11-29 09:43:55
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -1
Dlaczego miasto poświęca zdrowie i życie rozjezdzanych osiedli Wojszyce, Oltaszyn, Partynice na rzecz jednej wsi? Przecież od przynajmniej 2006 roku bylo wiadomo że będzie przebiegala tamtędy obwodnica.
~stara
2018-11-29 09:35:00
z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Ocena: 11
Budowa obwodnicy przez Wysoką stanowi zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi mieszkających w pobliżu, szczególnie dzieci. Dlaczego ochrona środowiska nie zwraca uwagi na zdrowie ludzi, tylko na zwierzątka i rośliny? A sąsiednim osiedlom położonym już we Wrocławiu ta droga w niczym nie pomoże, tylko zaszkodzi , bo korki będą jeszcze większe. Po prostu Michalak chciał realizować czyjeś interesy, może jego następcy będą mądrzejsi i jeszcze raz przeanalizują koncepcję.
~mieszkaniec
2018-11-29 09:24:42
z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
Ocena: 2
co to za treść "Na jego budowę nie zgadzają się niektórzy mieszkańcy wsi Wysoka"... Poziom -80iq
~Ślęzak
2018-11-29 08:44:43
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 13
Czy ktokolwiek przeprowadzał analizę wpływu któregokolwiek wariantu "obwodnicy" na natężenie ruchu w godzinach szczytu na ulicach Ołtaszynskiej, Grota-Roweckiego, Buforowej? Czy inwestycja odblokuje te ulice czy wręcz przeciwnie, ulice te jako zjazdy z "obwodnicy" jeszcze bardziej się zakorkują, tak jak Żernicka, Lotnicza i Pilczycka?
~Wroclove
2018-11-29 08:43:34
z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Ocena: 6
Dlaczego prokuratura i cba nie zajęło się jeszcze zbadaniem sprawy o możliwości popełnienia przestępstwa o charakterze korupcyjnym w związku z tym, że komuś bardzo zależało na "chwilowej" zmianie przebiegu WOW w 2008 r. ,a w 2012r. sytuacja wróciła do pierwotnego planu, ale w tym czasie już kilku ludzi swoje zarobiło i w tym jest podejrzenie, że również osoby odpowiedzialne z ramienia inwestora?
~Mieszkaniec Wysokiej
2018-11-29 07:34:28
z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Ocena: 13
Na jakiej podstawie są rozpowszechniane twierdzenia że ludzie kupili mieszkania w Wysokiej za pół darmo ? Dlaczego część Ołtaszynian wozi dzieci do szkoły w Wysokiej ?
~Ołtaszynianka
2018-11-28 21:05:59
z adresu IP: (213.238.xxx.xxx)
Ocena: -9
Mam nastepujące pytanie: w czym dzieci ze szkoly i przedszkoli przy ul.Zwycięskiej na Ołtaszynie są gorsze od dzieci z Wysokiej i są narażone na wieczne wdychanie spalin z aut stojacych w ciągłym korku na tejże ulicy?
~Uwaga
2018-11-28 20:29:37
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -2
....Nieoczekiwanie jednak w czasie minionych wakacji powrócił do niekorzystnego dla Wysokiej wariantu. To jest właśnie dziennikarski obiektywizm autorki informacji! Już wiadomo, w którą stronę idzie ta debata. Będzie na żywo? Czy wczesniej nagrana i odpowiednio zmontowana?
~Racja
2018-11-28 19:50:46
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 8
Bardzo dobrze napisane x4y4 !
~x4y4
2018-11-28 19:13:39
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: 25
I pamiętajmy o tym, że to ma być obwodnica Wrocławia, a nie Ołtaszyna przez Wysoką!
~x4y4
2018-11-28 19:12:11
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: 18
W uzupełnieniu wypowiedzi Celofana dodam, że do maja 2004 też zarezerwowany korytarz był w planach drogą gminną, mającą zapewnić dojazd do lokalnych osiedli. Decyzja o zmianie klasy drogi zapadła w czerwcu 2004. A do tego czasu zbudowano bądź sprzedano co najmniej 3 osiedla w Wysokiej, zamieszkałe przez niczego nie spodziewających się ludzi. I nie były to wtedy tanie mieszkania, na Parafialnej w tym czasie były do kupienia tańsze. Zresztą nawet nie to powinno być najważniejszym powodem odrzucenia wariantu "przez Wysoką". Najważniejsze jest to, że drogę można, przy porównywalnych kosztach, podobnym czasie realizacji i nieporównanie niższych kosztach społecznych poprowadzić nie ludziom (prawie) w sypialniach i po szkolnym boisku lecz po prostu w polu między Wysoką a autostradą A4. Można też wpiąć ją do A4 na terenie węzła poboru opłat Karwiany, co ma tą zaletę, że auta wyjeżdżające na A4 nie będą stały w gigantycznych korkach jak będzie z pewnością przy wpięciu obwodnicy w rondo Auchan i dalej Al. Karkonoską (jak jest w pozostałych wariantach). Wystarczy w szczycie porannym podjechać i zobaczyć gdzie kończy się korek na wjazd do Wrocławia ul. Karkonoską. Ostatnio jak tam byłem to ten koniec był w Bielanach. Zwracam też uwagę na to, że pomiędzy naszymi mieszkaniami z ledwością i przegięciem przepisów przeciśnie się co najwyżej droga po jednym pasie w każdą stronę, bez ścieżki rowerowej i chodnika. Czyli rzecz kompletnie nierozwojowa. Czy nie szkoda na to pieniędzy? Nie mówiąc o naszym zdrowiu? Ponadto niepomiernie mnie dziwi agresywne i odporne na wszelkie argumenty podejście wielu mieszkańców wrocławskich Partynic i Ołtaszyna. Ich wypowiedzi na różnych forach zdają się świadczyć tylko o tym, że obecnie zależy im tylko i wyłącznie na udowodnieniu nam, "wieśniakom" że oni są więksi, ważniejsi i należy zrobić im dobrze naszym kosztem. Czyli uważam, ze chodzi im o to, aby obwodnica przebiegała dokładnie przez środek Wysokiej a wcale nie oto, żeby w ogóle powstała.
~Mieszkaniec#
2018-11-28 17:20:58
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: -9
Ludzie kupili tanio mieszkania, nie patrzac na plan zagospodarowania a teraz placza ze bedzie droga. Kpina ze gmina bierze ich glos pod uwage!
~Celofan
2018-11-28 16:24:08
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 13
2009 rok: Droga wojewódzka “Bielany – Łany – Długołęka” – wyznaczono korytarz nowego przebiegu drogi wojewódzkiej wyprowadzając ją od węzła na drodze ekspresowej S8 (wg wariantu wschodniego lub zachodniego). W kierunku północnym korytarz drogi prowadzony jest do granicy z gminą Żórawina i dalej przez węzeł z autostradą A4 na wschód od wsi Wysoka wprowadzany jest w obszar gminy Święta Katarzyna. Klasa techniczna drogi – główna (G). Dotychczas rezerwowany korytarz dla drogi wojewódzkiej na odcinku od ul. Generała Grota Roweckiego we Wrocławiu do Al. Karkonoskiej utrzymano w „Studium…” jako istotny element lokalnego układu drogowego obsługującego tereny na pograniczu gmin Kobierzyc i Wrocławia. Ten fragment drogi przyjmie kategorię gminną klasy technicznej „Z”. Biała Księga: Droga Bielany – Łany – Długołęka Łącznik drogowy Krajków – Długołęka Wschodnia Obwodnica Wrocławia Łącznik aglomeracyjny A4-S8 "Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 395 na odcinku od ronda w miejscowości Żerniki Wrocławskie do węzła autostradowego Wrocław – Wschód w miejscowości Krajków" Od 2008 WOW miała iść nie przez Wysoką tylko przez Żerniki do Krajkowa (węzeł z A4). Dlatego wybudowano osiedla, mieszkania, szkołę. Plany WOW w Wysokiej były od zawsze? No to ktoś jest mocno niedoinformowany.
~Wysoka
2018-11-28 16:07:59
z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Ocena: 10
Tam była planowana droga lokalna. Nie obwodnica. I każdy, kto wgłębi się w temat, a nie czyta bzdury i opinie innych o tym wie.
~Mieszkanka
2018-11-28 16:04:24
z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Ocena: 10
Proszę nie kłamać co do obwodnicy. Mieszkańcy Wysokiej też jej chcą, ale wciskanie jej między bloki i promowanie nieprawdziwej wizualizacji to tworzenie niepotrzebnego zamieszania. Tam jest za ciasno na drogę, nigdy nie będzie można zrobić 2 padów i korek i tak będzie. A wzdłuż autostrady A4 jest szeroko i tam obwodnica byłaby najlepszym rozwiązaniem. Inaczej będzie jak z remontem Zwycięskiej, który nic nie rozwiązał. Wąska obwodnica też nie rozwiąże. A Michalak myśli tylko o tym, by kasa nie przepadła a nie o tym, by zrobić coś dobrego dla mnie szańców poludnia wroclaeia
~Celofan
2018-11-28 15:57:05
z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ocena: 16
Pytanie do przedstawiciela inwestora: 1. W jakiej klasie ma być projektowana WOW na odcinku przez Wysoką? MPZP dla Wysokiej mówi o drodze publicznej zbiorczej, klasy Z. Czy inwestor będzie chciał budować obwodnicę w klasie G, w sprzeczności z postanowieniami MPZP? Jeżeli tak to czy będzie korzystać w tym celu ze specustawy drogowej? 2. Na całej swojej długości Wschodnia Obwodnica Wrocławia jest projektowana w przekroju 1x2 a zapewnieniem rezerwy dla przyszłej rozbudowy do przekroju 2x2 (zgodnie ze spodziewanym wzrostem natężenia ruchu). Czy poprzez realizację inwestycji na 400 metrowym odcinku przez wieś Wysoka inwestor zamierza zrezygnować z możliwości przyszłej rozbudowy całości obwodnicy do przekroju 2x2? 3. Czy były robione badania ruchu oraz symulacje natężenia ruchu po włączeniu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia do al. Karkonoskiej poprzez rondo przy CH Auchan? Wjazd aleją Karkonoską do Wrocławia jest mocno zakorkowany, w zasadzie przez większość dnia (a szczególnie w czasie porannego i popołudniowego szczytu ruchu). Czy dołączenie kolejnego potoku aut do al. Karkonoskiej nie spowoduje zakorkowania WOW na odcinku od ul. Ołtaszyńskiej/Radosnej do al. Karkonoskiej? 4. W jaki sposób inwestor chce zapobiec przekroczeniu norm hałasu oraz emisji spalin na odcinku przez wieś Wysoka? Poprzez ekrany akustyczne? Jakiej wysokości? Poprzez prowadzenie drogi na nasypie? W tunelu, półtunelu? 5. Czy wzdłuż projektowanego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia przez Wysoką jest planowana ścieżka rowerowa oraz chodnik dla pieszych? 6. Czy na spornym odcinku będą obowiązywały jakieś ograniczenia dla ruchu (ograniczenia prędkości, dopuszczalnej masy pojazdów)? 7. W jaki sposób inwestor zamierza połączyć WOW z ul. Radosną w Wysokiej? Skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, rondo? W jaki sposób będzie realizowany ruch pieszych?
~Wrocław
2018-11-28 15:38:28
z adresu IP: (83.14.xxx.xxx)
Ocena: 6
To najgorsze miasto pod względem budowy i remontu drug.
~konik polny
2018-11-28 14:57:07
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 9
do wojszyce i krzysztof wasze wypociny to kompletna BZDURA !!!!!!!!!
~AAA
2018-11-28 14:00:08
z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ocena: 1
A CO Z BUFOROWĄ - KTO WYMYŚLIŁ PO JEDNYM PASIE W KAŻDĄ STRONĘ I JESZCZE RONDO I PRZEJAZD KOLEJOWY ZAMYKANY KILKA RAZY DZIENNIE. TO JEST WYJAZD NA A4. KORKI BĘDĄ DO STRZELINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~basia
2018-11-28 13:44:33
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: -2
ja rozumiem mieszkańców Wysokiej ,że nie chcą obwodnicy ale drodzy państwo w planach już od dawna ta informacja była podawana . wiele osób kupiło taniej mieszkania właśnie z tego powodu a teraz walczą o to by takie zgniłe jajo podrzucić innym nie ważne że te wąski gardła zablokują dojazd do Wrocławia. Nieładnie bardzo nieładnie tak walczyć
~dlug
2018-11-28 13:40:43
z adresu IP: (176.120.xxx.xxx)
Ocena: 5
a co z odcinkiem Dlugoleka - Lany mieli zaczac w 1 kwartale tego roku i nic nie widac
~stanisław
2018-11-28 13:11:21
z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
Ocena: -4
wrocław sobota pl.uniwersytecki 12.00 protest przeciwko gloryfikacji upaińskiego nazisty przez uniwersytet wrocławski
~rei
2018-11-28 12:08:28
z adresu IP: (89.25.xxx.xxx)
Ocena: -6
Sprawiedliwym byłoby jeśli każdy mieszkaniec Wysokiej blokujący budowę, w zamian za brak zaplanowanej obwodnicy, płaciłby tym którzy stoją w korkach przez to pokaźniejszych, pewien procent od swoich dochodów.
~turysta
2018-11-28 11:16:22
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: 18
idiotyzm kto buduje osiedla a potem drogi obwodnice na zachodzie najpierw są budowane ulice drogi itd.a potem powstają osiedla i twój wtedy wybór kupujesz lub nie z ludzmi nikt się nie przejmuje plan przestrzenny można zmienić to tylko dobra wola urzędasów
~Mieszkaniec południa
2018-11-28 11:01:17
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: 6
Trzeba być skrajnie nieodpowiedzialnym Panie Michalak, żeby przedłużyć obwodnicę do Grota Roweckiego i tam zrobić zjazd i całkowicie zakorkować Grota Roweckiego, Kurpiów Zwycięską czyli cały Ołtaszyn Partynice Wojszyce, bo nie możecie sobie poradzić z mieszkańcami Wysokiej. Tam teraz już jest problem żeby przejechać a jak będzie zjazd to będzie totalnie wszystko zablokowane. Trwają już przygotowania do protestów mieszkańców tych osiedli a także gminy Żórawina, ponieważ wjazd od strony Grota do Wrocławia będzie totalnie zapchany. Proszę bardzo przedłużać obwodnicę ale bez zjazdu na Grota Roweckiego, tylko do czasu wybudowania całego odcinka, nie robić zjazdów bo tak już później zostanie na wieki. Swoją drogą krążą pogłoski że to wpływowa i bogata osoba blokuje obwodnicę w Wysokiej, która zamieszkuje w pobliżu. Wszyscy wiedzieli przed laty że tam planowana jest obwodnica to po co były wydawane zgody. Pociągnąć do odpowiedzialności decydentów w tej sprawie.A głosy kilkudziesięciu tysięcy ludzi nowych i starych osiedli , którzy zamieszkują południe to się nie liczą ?, tylko głosy z Wysokiej, ale to jest słabość władzy Wrocławia niestety, żeby garstka z Wysokiej blokowała całe południe Wrocławia.
~Wojszyce
2018-11-28 10:56:39
z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Ocena: 0
Jak kupowałem w 2012 mieszkanie Pani z biura nieruchomości powiedziała ze mieszkania w wysokiej są tańsze ze względu na wytyczoną obwodnice która będzie przebiegała miedzy budynkami. Mieszkanie 70-80 metrowe mogłem kupić w cenie 60 m na ołtaszynie/wojszycach... Świadomie podjąłem decyzje o kupnie mieszkania po za wysoką. Jestem przekonany ze każdy mieszkaniec wysokiej o tym fakcie wiedział, a teraz składają sprzeciwy. Jest to chyba nieporządku i w mojej opinie świadomie kupując mieszkanie godzili się na jej budowę dla tego obecnie nie powinni mieć prawa głosu.
~Krzysztof
2018-11-28 10:53:57
z adresu IP: (83.18.xxx.xxx)
Ocena: -2
Obwodnica w Wysokiej była zaplanowana i umieszczona w planach zagospodarowania przestrzennego bardzo dawno temu. W tym czasie w Wysokiej nie było żadnych osiedli. Każdy obecny mieszkaniec tej Wsi miał możliwość zapoznania się z planami, na których oznaczona była ta droga. Z pewnością większość tych ludzi zrobiła to, ale niższe ceny mieszkań niż np. we Wrocławiu, zdecydowały o takim a nie innym wyborze. Nie rozumiem tego całego ostracyzmu ze strony mieszkańców Wysokiej. Teren pod drogę jest już dawno wykupiony i przygotowany. Projekt przewiduje niekolizyjne umiejscowienie trasy i zabezpieczenie jej przed emisją hałasów. Poszukiwanie teraz na siłę alternatywnych rozwiązań to przekładnie projektu o kolejne lata. To co zaproponowała Inicjatywa Wysoka to konieczność walki o grunty z ich obecnymi właścicielami i wieloletnie batalie sądowe. Co za tym idzie kolejne przesunięcie w czas całej inwestycji, dodatkowe protesty, koszty i niekończące się korki w południowo-wschodniej części miasta. Mam nadzieję że po wyborach lokalni urzędnicy w końcu zrozumieją że nie ma innej alternatywy niż droga pierwotnie zaplanowana.
~Grzegorz
2018-11-28 10:35:26
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 0
A co z Hubską?
~Wrocławianin
2018-11-28 10:28:45
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 9
Dlaczego w 2008 roku marszałek Łapiński oddał rezerwę pod obwodnicę w Wysokiej deweloperom?
~Metro66
2018-11-28 10:01:16
z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Ocena: 2
Jeszcze przed świętami ? Sturyk opowiadał o 100 punktach do zrealizowania .Czyli jeden dzień na punkt rocznie .Rok ma 365 dni z tego może 100 dni będzie w Ratuszu z tych 100 dni może w 50 coś ustali .
Reklama