Bez zmian w zarządzie Kolei Dolnośląskich. "Piotr Rachwalski jest sprawnym prezesem"

Celina Marchewka, jk | Utworzono: 2018-12-06 14:44 | Zmodyfikowano: 2018-12-06 14:52
A|A|A

fot. archiwum radiowroclaw.pl

Mimo pogłosek, że Piotr Rachwalski ma zostać odwołany z funkcji Prezesa Kolei Dolnośląskich, obradująca dzisiaj rada nadzorcza nie odniosła się do tego tematu. Oficjalnie potwierdzono jedynie odejście Piotra Malepszaka, wiceprezesa spółki należącej do samorządu województwa. Będzie on teraz zasiadał w zarządzie spółki Centralny Port Komunikacyjny.

- Moje największe doświadczenie związane jest z infrastrukturą kolejową. Teraz znów się tym zajmę - mówi Malepszak.

Na razie nie wiadomo czy kolejne spotkanie rady nadzorczej Kolei Dolnośląskich będzie dotyczyło odwołania prezesa Piotra Rachwalskiego. Kolej podlega w zarządzie Dolnego Śląska Tymoteuszowi Myrdzie, który jest na urlopie.

Podczas dzisiejszego posiedzenia rady nadzorczej spółki, jej przewodniczący Artur Gulczyński, mówił Radiu Wrocław, że praca Rachwalskiego jest oceniana bardzo dobrze:

Według medialnych doniesień, miejsce Rachwalskiego miałby zająć jego zastępca - Cezary Pacamaj, dawniej związany z PO, a teraz z Bezpartyjnymi Samorządowcami.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Jan
2018-12-07 16:50:35
z adresu IP: (95.174.xxx.xxx)
Ocena: 6
Co może wiedzieć o potrzebach komunikacyjnych Dolnoślązaków gość, którego nagle sprowadzono z drugiego krańca Polski do zarządzania koleją na Dolnym Śląsku? Rachwalski był tylko marionetką w rękach polityków, głównie Michalaka - wiceprezydenta Wrocławia. Więc nic dziwnego, że inwestycje i zainteresowanie Kolei Dolnośląskich w ostatnich latach szły tylko na Wrocław i okolice. Żal szczególnie, że zostały zniszczone takie perełki jak choćby linia lwówecka, która mogłaby być dumą Dolnego Śląska, a stała się niechcianym dzieckiem.
~piszpunt won!
2018-12-07 15:52:19
z adresu IP: (185.128.xxx.xxx)
Ocena: 8
A te słynne KD Trolle generujące gównoburze na wszystkich portalach? Za poprzednich prezesów czegoś takiego nie było. To jakaś nowa metoda propagandy w mediach przywleczona na Dolny Śląsk razem z Rachwalskim? Wystarczy napisać coś krytycznie o KD i momentalnie pojawia się kilka nicków, które obrzucają daną osobę stekiem wulgarnych obelg. Komu Rachwalski za to płaci? Czy może sam bierze w tym udział? Nigdy Koleje Dolnośląskie nie miały tak fatalnej prasy w środowisku kolejowym. Wracaj Piotrek do Wągrowca i nie zapomnij zabrać ze sobą swoich trolli.
~Fray
2018-12-07 05:07:39
z adresu IP: (72.10.xxx.xxx)
Ocena: 7
sprawnym jedynie w wywoływaniu burd internetowych i podlizywaniu się kacykom politycznym.
~Komentarz został usunięty
2018-12-07 04:25:34
z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Ocena: 8
Komentarz został usunięty
~Tomasz
2018-12-07 01:54:25
z adresu IP: (196.247.xxx.xxx)
Ocena: 9
Panu Rachwalskiemu dobrze wychodzi jedynie brylowanie w mediach i przez to ma dobre opinie, bo zjednał sobie dziennikarzy. Natomiast jako menadżer jest kiepski. Doprowadził do całkowitego zawieszenia pociągów na linii kolejowej do Lwówka Śląskiego, która jest uważana za jedną z najpiękniejszych w Polsce, przez wiele lat za jego rządów nie udało się uruchomić pociągów do Kamiennej Góry i Lubawki (dopiero przed wyborami prace ruszyły z kopyta - przypadek?), afery związane z połączeniami z finansowaniem pociągów ze Szklarskiej Poręby do Liberca (pisały o nich czeskie media w bardzo negatywnym świetle przedstawiając Polaków), teraz likwidacja pociągów do Drezna, ponadto pociągi praktycznie na wszystkich trasach jeżdżą nabite, ciągle opóźnione albo są odwoływane z powodu awarii taboru, ludzi wozi się jak bydło. Konieczne są zmiany w zarządzie Kolei Dolnośląskich. Kolej na Dolnym Śląsku powinna mieć dobrego menadżera, a nie człowieka, który ma tylko dobre plecy i sprawnie lawiruje w światku mediów i polityki.
~stan
2018-12-07 01:23:39
z adresu IP: (107.152.xxx.xxx)
Ocena: 8
Rachwalski poszedł po najmniejszej linii oporu, cały tabor przerzucił na Wrocław i okolice a resztę linii na Dolnym Śląsku zaniedbał. Nic dziwnego że słupki nagle mu poszybowały w górę. Koleje Dolnośląskie konkurują z busiarzami na najbardziej obłożonych trasach a tam gdzie ludzie naprawdę potrzebują transportu pociągów jak na lekarstwo. Czy tak powinna działać spółka dotowana z publicznych pieniędzy? Jednego niszczyciela kolei na Dolnym Śląsku Michalaka już pogoniono, teraz kolej na drugiego. Czas na zmiany.
~Liczby nie kłamią
2018-12-07 00:43:16
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -9
Dyzio, aż tak boli przegrana? Pamiętaj, że IP to jak odcisk palca. Gienka też myślała, że jest mistrzynią trollowania, a procesy przegrała. A ty jej nie dorastasz. Poza tym jak się szeryf wkurzy, to ci politruki nie pomogą.
~Kamil Styrna
2018-12-07 00:05:43
z adresu IP: (85.10.xxx.xxx)
Ocena: 10
Czy to prawda, że to Rachwalski tak trolluje na różnych portalach i wywołuje kłótnie na tematy kolejowe? W kilku miejscach widziałem screen jak Rachwalski (podpisany imieniem i nazwiskiem) w godzinach pracy wdaje się się w dyskusje o kolei na różnych portalach. Były by niezłe jaja gdyby okazało się że po odejściu Rachwalskiego również KD Trolle nagle poznikały z internetu.
~miłośnik kolei
2018-12-06 23:57:59
z adresu IP: (194.59.xxx.xxx)
Ocena: 11
Czyli Rachwalski dalej będzie niszczył kolej w regionie. Jedną linię kolejową (z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego uważanego za najpiękniejszą w Polsce) już zaorał. Jakie kolejne linie kolejowe teraz pójdą do odstrzału?
~Sensownie
2018-12-06 15:59:18
z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ocena: -10
Zwolnienie faceta, który postawił KD na szyny byłoby strzałem w kolano. Swoje kolano.
Reklama