Ratownicy bez kontraktów. Czy będzie miał kto jeździć w karetkach?

Elżbieta Osowicz, BT | Utworzono: 2018-12-11 10:53 | Zmodyfikowano: 2018-12-11 10:53
Ratownicy bez kontraktów. Czy będzie miał kto jeździć w karetkach? - fot. archiwum.radiowroclaw.pl
fot. archiwum.radiowroclaw.pl

Ponad stu ratowników medycznych po nowym roku nie przyjdzie do pracy w Pogotowiu Ratunkowym we Wrocławiu - takie informacje docierają do naszej redakcji. Jak powiedzieli nam związkowcy, dyrekcja nie przedłużyła z nimi kontraktów, ponieważ stawki które zaproponowali przy ostatnim konkursie są wyższe niż oczekiwane. Według medyków może to oznaczać, że po nowym roku nie będzie miał kto jeździć w karetkach. Rzecznik marszałka województwa dolnośląskiego Michał Nowakowski zapewnia, że pogotowie nie będzie miało problemów z obsadzeniem dyżurów.


Według ratowników sytuacja jest o wiele poważniejsza i ich zdaniem nie uda się zapewnić obsady w karetkach. Więcej o tym o co walczą ratownicy i jak Pogotowie Ratunkowe chce zapewnić bezpieczeństwo mieszkańców w popołudniowym Magazynie Reporterów Radia Wrocław po godzinie 15:00.

Po publikacji wiadomości napisał do nas jeden z ratowników:

Chciałbym się odnieść do wypowiedzi rzecznika marszałka województwa Dolnośląskiego Pana Michała Nowakowskiego. Pogotowie Ratunkowe we Wrocławiu nie posiada 350 Ratowników (etatowych oraz zatrudnionych na umowie cywilno-prawnej) łączna ilość pracowników to ok 250 z czego 100 nie przyjdzie do pracy Pragnę także zwrócić uwagę że w większości są to ratownicy z minimum 5 letnim stażem w zespołach ratownictwa medycznego. Jak pisze w ustawie o Państwowym Ratownictwie w zespole ZRM musi się znajdować kierownik zespołu który musi mieć minimum 5- letni staż w zespołach wyjazdowych. I takich Ratowników zabraknie, a efektem tego jest brak możliwości zapewnienia obsady na zespołach ratunkowych we Wrocławiu.

Posłuchaj naszego materiału: 

 

 

Reklama

Komentarze (95)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~ciekawski2019-01-09 22:22:58 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
i jak sie sytuacja wyjaśniła? dlaczego nikt o tym nie napisze?
~Św. Mikołaj2018-12-21 14:01:11 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Wrocław - Ogólnopolski Związek Zawodowy Ratowników Medycznych NAPISAŁ NA PORTALU FB: "Ratownicy medyczni oraz osoby zainteresowane, Postanowiliśmy podsumować ostatnich kilka tygodni. Ponieśliśmy ogromną ofiarę i uważamy, że nie może pójść na marne. Dnia 22.11.2018 w Pogotowiu Ratunkowym we Wrocławiu został ogłoszony konkurs na świadczenia usług dla ratowników medycznych pracujących w ramach umów cywilnoprawnych (kontrakt). Do konkursu przystąpiło niespełna 200 ratowników medycznych. Mniej więcej 110 osób złożyło oferty konkursowe zgodne z najwyższą stawką godzinową jaka otrzymuje ratownik medyczny za pracę we Wrocławiu, a taką oferują wrocławskie szpitale. Dodatkowo ze względu na nierówne zarobki ratownika medycznego - kierowcy oraz ratownika medycznego kierownika ZRM wspomniane 110 osób starało się zrównać stawki w ofercie. Obecnie ratownik medyczny - kierowca zarabia więcej. Mówiliśmy o nierównej płacy już od kilku miesięcy. Dnia 10.05.2018 pojawił się zapis o Państwowym Ratownictwie Medycznym nakładający na kierownika dodatkową odpowiedzialność oraz wymagania przynajmniej 5 letniego stażu pracy wyłącznie w karetce systemowej (zespoły wyjazdowe ratownictwa medycznego). Starając się dostosować do zmian wielokrotnie prosiliśmy dyrekcje Pogotowia Ratunkowego we Wrocławiu o dostosowanie się do nowych warunków oraz przynajmniej podwyższenie niższej do tej pory stawki godzinowej kierownika ZRM do stawki ratownika medycznego - kierowcy. Stosowaliśmy pisma, próbowaliśmy poruszać temat w trakcie sporadycznych spotkań na jakie dyrekcja zdecydowała się nas zaprosić. Nie otrzymaliśmy ani jednej pisemnej odpowiedzi na nasze pisma. A od przedstawicieli dyrekcji słyszeliśmy tylko, że zakład jest w trudnej sytuacji finansowej, krótko mówiąc brak pieniędzy. Próbowaliśmy zasugerować różne rozwiązania obecnej sytuacji, jednak dyrekcja nie była w naszej ocenie zainteresowana. Sytuacja wydaje nam się kuriozalna. Wracając do konkursu. Krótko po zakończeniu terminu składania ofert konkursowych Pogotowie Ratunkowe we Wrocławiu ogłosiło nabór ratowników medycznych w ramach umowy o pracę. Nasze zaskoczenie były ogromne. Słysząc przez ostatnie miesiące w jak trudnej sytuacji finansowej jest nasz zakład pracy, nie mogliśmy i nie możemy zrozumieć dlaczego dyrekcja zdecydowała się masowo zatrudniać ratowników medycznych w ramach umów o pracę, gdzie pracownik etatowy jest “większym kosztem” dla pracodawcy niż osoba pracująca “na kontrakcie”. Nie zostało nam to wyjaśnione. Konkurs zakończył się 07.12.2018, komisja nie przyjęła około 110 ofert ratowników medycznych. Sprawą zainteresowały się media. Przedstawiciele Pogotowia Ratunkowego we Wrocławiu uznali, że utrata ponad 100 ratowników medycznych nie jest problemem. W związku z brakiem reakcji na zaistniałą sytuację poprosiliśmy dyrekcję Pogotowie Ratunkowego o spotkanie. Wysłaliśmy niezwłocznie pismo z prośbą o spodnie dnia 14.12.2018. Telefonicznie sekretariat powiadomił nas, że Pan dyrektor spotka się z nami. Wielu ratowników medycznych wiązało duże nadzieje na rozmowę w związku ze spotkaniem. Jednak Pan dyrektor na wstępie spotkania poinformował nas, że spotkanie ma charakter wyłącznie informacyjny. Do rozmów nie doszło. Prosiliśmy o interwencję Pana Wojewodę Dolnośląskiego, jednak do dziś nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Efektem ostatnich tygodni jest odejście ponad 50 doświadczonych ratowników medycznych z wrocławskiego Pogotowia Ratunkowego. Biorąc pod uwagę obecną sytuację taką podjęliśmy decyzję. Los reszty jest niejasny, możliwe że część zgodziła się na etaty, wg naszych informacji głównie z obawy o utratę pracy, część jeszcze nie zdecydowała. Wielu ratowników medycznych informowało nas, że przedstawiciele Pogotowia Ratunkowego we Wrocławiu dzwonili z informacją o naborze na etat, do wybranych pracowników. Niektórzy twierdzą, że byli delikatnie naciskani. Nie da się pracować w zawodzie ratownika medycznego nie mając w sobie ani atomu pasji. Jednak w sytuacji gdzie praca staje się coraz trudniejsza, a nigdy nie była łatwa. Wyniszczająca i prowadząca do wypalenia zawodowego. Stanowiąca ryzyko konsekwencji prawnych, gdzie pomoc oferują tylko związki zawodowe. No i przede wszystkim gdzie pracodawca rzuca kłody pod nogi. Rodzą się wątpliwości czy warto tak spędzić życie? Uważamy, że sytuacja jest niedopuszczalna i zgodnie z naszymi założeniami zamierzamy dbać i walczyć o godną pracę i traktowanie każdego ratownika medycznego. Poradzimy sobie z każdymi niedogodnościami. Nasza grupa zawodowa zasłużyła na szacunek i poważne traktowanie. Zespół Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Ratowników Medycznych Oddział we Wrocławiu
~Cygi2018-12-16 20:42:29 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Stary numer. Przelozeni zmusza mlodych bez stazu zeby jechali sami. Jak cos sie stanie to oni pojda pod noz do prokuratury a przelozony powie ze byli na kontraktach i jemu nic do tego ????
~JKL2018-12-13 19:41:19 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Za biednej komuny w każdej karetce lekarz, zespoły 3 osobowe, w obecnych czasach zespoły 2 osobowe a problemy finansowe większe, nie stać zapłacić sanitariuszom po 50 za godz.
~RM52018-12-20 06:18:29 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
W Zespołach Ratownictwa Medycznego pracują ratownicy medyczni nie sanitarusze. To zasadnicza różnica.
~pracownik2018-12-13 19:28:24 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
wlasnie poszlo info ze od poniedzialku we wroclawiu w kilku przedszkolach i szkolach protest nauczycieli (Ida na zwolnienie) Chca podwyzke 1000 zl A RM Chca kilka zl Hahaha
~WALA 2018-12-18 10:45:21 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
oh ZWOLNIENIE ŁATWO ZAŁATWIĆ A CO TAM DZIECI ZOSTAWIONE BEZ OPIEKI !!!! LICZĘ SIĘ TYLKO JA NAUCZYCIEL !!!!!!!!!!! BRAK SŁÓW
~pracownik2018-12-13 11:57:50 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
jak to jest ze osoba na stanowisku Kierownika ZRM (czyli z min 5 letnim doswiadczeniem) zarabia PODSTAWA mniej niz kierowca ZRM, lub pielegniarka w ZRM?
~Pracownik PR2018-12-13 12:44:27 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Jesli chodzi o etat to kierowca ratownik ma o 200 zł wyższą podstawę od ratownika czy poelegniarki/arza systemu (kierownik ZRM). Dla byłego dyrektora ważni byli kierowcy i cały teatrzyk warsztatowy stąd ta różnica w stawkach które pozostały do dziś, pomimo zmian w ustawie, które sankcjonują funkcję kierownika ZRM.
~pracownik2018-12-13 11:55:25 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
a jak to jest - ze nowy pracownik Ratownik Medyczny na tym samym stanowisku bedzie zarabial mniej niz inny PRACOWNIK Ratownik Medyczny? Co na to kodeks pracy? i nie mowie o dodatku od podstawy bo to sie nalezy za wysluge. praciwnik za taka sama prace musi zarabiec PODSTAWA tyle samo
~Rat2018-12-12 16:20:48 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
I PODPIERDA...
~Niestety jest jeszcze 2502018-12-12 14:50:03 z adresu IP: (83.3.xxx.xxx)
KONFIDENTÓW.
~Don Vito 2018-12-12 12:49:23 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
Cieszę się że wreszcie ten dzień nastał . Ziębicka to państwo w państwie... Zawsze mówiłem, że tam, aby posprzątać i było w miarę dobrze, to trzeba tam wrzucić bombę... A pierwsza wy.... bac na pysk kierowniczke kadr..
~Jack KleKleKle2018-12-12 21:16:43 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
I pana samozwańczego inspektora od skarg.... ten to dopiero wredny psychol. Powinien pójść na dno z całą resztą.... choć jak to już bywało wypłynie jak ment w szambie i zatruje jakieś inne miejsce.
~Ratownik2018-12-12 14:37:30 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Dobrze piszesz,to wstrętny,wrogo do pracowników nastawiony człowiek,
~stefan2018-12-12 09:26:52 z adresu IP: (86.111.xxx.xxx)
niech pościągają sanitariuszy z bombasu, tam się na razie mało dzieje, a tu zarobili by duże pieniądze
~Rat Med2018-12-12 09:15:59 z adresu IP: (79.187.xxx.xxx)
Będąc ratownikiem medycznym nie mam powodów nie wierzyć w wyliczenia kadr pogotowia. Do zabezpieczenia karetek systemowych potrzeba 248 przelicznikowych etatów do dyspozycji z relacji Pana Matuszkiewicza pogotowie od stycznia będzie miało 258 takowych etatów. Jednak spora cześć z tych 100 kontraktowych ratowników pracuje po 1,5 etatu lub więcej, pomijając ten fakt i licząc ze odchodź 100 przelicznikowych etatów. Jeśli dobrze liczę na chwile obecną pogotowie ma do dyspozycji 358, czyli 110 etatów w „zapasie” a od stycznia ma mieć 10?. Zastanawiam się, pogotowie teraz ma do dyspozycji 110 zapasowych etatów, a nie ma tygodnia z telefonem od kierownika podstacji z prośbą o dobranie kolejnego dyżuru bo nie ma nikogo na zastępstwo. To jak pogotowie sobie poradzi tylko z 10 rezerwowymi etatami? Co z innymi zobowiązaniami takimi jak transport sanitarny? Kończąc moje przemyślenia kto przyjdzie na miejsce tych 100 ratowników?. Nie umniejszając wiedzy i umiejętności kolegów i koleżanek, osoby świeżo po studiach czy starzy kierowcy na których ustawa wymusiła zdobycie tytułu ratownika medycznego a sami od 10 lat jeżdżą tylko na transporcie sanitarnym, a tak osoby spełniające wymogi ustawowe???? z całego serca życzę POGOTOWIU udanego zabezpieczenia życia i zdrowia naszych mieszkańców przynajmniej na papierze ????
~Jacek2018-12-12 21:32:25 z adresu IP: (77.252.xxx.xxx)
do supernova: a rozumiesz słowo 'ironia'?
~Supernova2018-12-12 18:59:16 z adresu IP: (77.112.xxx.xxx)
Synek Ty wogóle słuchałeś nagrania? umyj uszy, przesłuchaj jeszcze raz i popraw swoje wypociny ok?
~Rat Med2018-12-12 09:15:39 z adresu IP: (79.187.xxx.xxx)
Będąc ratownikiem medycznym nie mam powodów nie wierzyć w wyliczenia kadr pogotowia. Do zabezpieczenia karetek systemowych potrzeba 248 przelicznikowych etatów do dyspozycji z relacji Pana Matuszkiewicza pogotowie od stycznia będzie miało 258 takowych etatów. Jednak spora cześć z tych 100 kontraktowych ratowników pracuje po 1,5 etatu lub więcej, pomijając ten fakt i licząc ze odchodź 100 przelicznikowych etatów. Jeśli dobrze liczę na chwile obecną pogotowie ma do dyspozycji 358, czyli 110 etatów w „zapasie” a od stycznia ma mieć 10?. Zastanawiam się, pogotowie teraz ma do dyspozycji 110 zapasowych etatów, a nie ma tygodnia z telefonem od kierownika podstacji z prośbą o dobranie kolejnego dyżuru bo nie ma nikogo na zastępstwo. To jak pogotowie sobie poradzi tylko z 10 rezerwowymi etatami? Co z innymi zobowiązaniami takimi jak transport sanitarny? Kończąc moje przemyślenia kto przyjdzie na miejsce tych 100 ratowników?. Nie umniejszając wiedzy i umiejętności kolegów i koleżanek, osoby świeżo po studiach czy starzy kierowcy na których ustawa wymusiła zdobycie tytułu ratownika medycznego a sami od 10 lat jeżdżą tylko na transporcie sanitarnym, a tak osoby spełniające wymogi ustawowe???? z całego serca życzę POGOTOWIU udanego zabezpieczenia życia i zdrowia naszych mieszkańców przynajmniej na papierze ????
~Ratownik2018-12-12 09:15:21 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Z informacji wynika, że do tej pory trzymali 100 dodatkowych, zupełnie niepotrzebnych ratowników na umowie cywilno-prawnej, a grafików i tak dopiąć nie mogli... Pozostaje nam tylko podziękować dyrekcji za te dobroć :) Mam nadzieję, że jak w końcu biura wsiądą do karetek inaczej zaczną nas traktować - filar tej firmy! siedza w tych biurach i świadomości nie mają, że jeśli nas nie bedzie, to i one zostana bez pracy...Perfidni kłamcy, wierzyć się nie chce, że tacy ludzie są naszymi przełożonymi
~Ratownik2018-12-12 09:30:58 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Cała ta firma to jeden wielki syf. Traktują nas jak zło konieczne. Cieszę się,że doszło do takiej sytuacji,że nie będzie miał kto pracować na tych darmozjadów. Dowodem na złe traktowanie niech będą już można powiedzieć kultowe dwa teksty kierownictwa kadr: ,,za bramą już dwudziestu czeka do pracy,,i ,,mam w biurku ze sto podań z prośbą o zatrudnienie,,. Opamiętajcie się tam na górze i zacznijcie traktować nas jak ludzi. Tak naprawdę to mu ciężko pracujemy na was !!!!!!!!!
~Edii2018-12-12 09:06:20 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
W straży i policji przyjmą was z otwartymi rękoma! 13 pensja, mundurówka, wczasy pod grusza, dopłaty za dojazdy, dopłaty do samokształcenia, dopłaty do remontu mieszkań, doplata do nowego mieszkania i wiele wiele innych... Do tego płatna każda nadgodzin. Jak czliwek chory to i 100% pensji... No i podstawowa wypłata jako taka. Jak się to wszytko doda i podzieli to wychodzi dużo lepiej niż w pogotowiu. Traficie na jakąś stacje PSP gdzie wyjeżdża się 2x na dobę a nie 24 jak w karetce....Jakaś droga rozwoju również jest m, wiadomo, ze bez wujka lub tatusia do pewnego momentu ale to zawsze coś.. No i 25 lat pracy do pełnej emerytury!
~Tomek2018-12-12 16:31:38 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Nie po to się uczyłem żeby pracować w policja/straż
~Aha2018-12-12 10:12:04 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
W policji czy psp takich stawek jakie są tu postulowane nie zobaczysz nawet po przeliczeniu wszystkich dodatków. Dlatego ratownicy się tam nie garną. A nadgodziny nie są płatne albo płatne w niepełnej stawce chociaż rząd nad tym ponoć pracuje
~ratownik...2018-12-12 09:00:14 z adresu IP: (180.94.xxx.xxx)
Ratownicy bez kontraktów i bez KARETEK!!! Dyrektor "ARESZTOWAŁ" kolejnych 6 nowych , wartych kilka milionów karetek bo są za ciężkie...
~Prokurator2018-12-12 06:13:57 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
PAN ZASTĘPCA DYREKTORA - MATUSZKIEWICZ KŁAMIE . BRAKI KADROWE BYŁY ZGŁASZANE PRZEZ KOORDYNATORA NAJWIĘKSZEJ PODSTACJI PRZY UL. ZIĘBICKIEJ JUŻ OD KILKU MIESIĘCY . SĄ Na TO DOWODY !!!!
~Walter TiVi2018-12-12 03:19:16 z adresu IP: (77.114.xxx.xxx)
z Naszych Dyr. jest! KOMUNIKaAtywny 24 h całą dobę i prawdę POwie Wam całą jak ZAwsze !
~////2018-12-12 01:08:08 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Przemysław Gałecki @PrzemekGalecki dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia się wykaże. Wrocławianie czekają.
~Fajfus2018-12-11 23:11:30 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ratownicy walczcie!!! . Nie wszędzie jest tak źle. Są miejsca w kraju gdzie już brakuje ratowników i stawki zaczynają się od 40 zł dla rat. z 5-cio letnim stażem. W jedności siła.
~Tadek2018-12-11 22:47:30 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Jeżeli odejście 100 pracowników nie stanowi dla nich problemu, to po co w takim razie byli w ogóle wcześniej zatrudnieni? 100 martwych etatów? No chyba nie. Zapomniał o obsadzie całego transportu sanitarnego i itp..
~ratownik_D2018-12-11 20:18:01 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wysłuchałem całej audycji z uwagą. Choć jestem z innego województwa, ratownikiem z ponad 20-letnim stażem ... to powiem tak :WSZĘDZIE JEST TAK SAMO ŻLE. Dyrekcja nie widzi problemu, rosnącej biurokracji na każdej stacji, czasami brak podstawowego sprzętu, karetek z ponad 200tys. przebiegu, padającymi na ryj ratownikami kontraktowymi itp. itd. Nikt nie zadaje pytania dlaczego się tak dzieje !? A to takie proste. Każde Państwowe Pogotowie ... Ratownictwo Medyczne jest żle gospodarowane, między innymi przez rosnące struktury biurokracji. Każdy z dyrektorów nigdy nie siedział w karetce pogotowia, nie wie jak ciężka robota i duża odpowiedzialność spoczywa na plecach każdego ratownika. Dyrektorzy traktują pogotowie jak prywatny folwark ! Nie mają pojęcia gdzie są dyrektorami ! Żenada ! Z reguły są lekarzami, składali przysięgę, a rękami ratowników zrzucają odpowiedzialność na ratownika...A ratownik zapierdziela przez 400 godzin w miesiącu, by przetrwać, kupić ciuchy zgodne z ustawą, ubespieczyć się, opłacić podatki, zus-y i strusy ! Opamiętajcie się Kochani Szefowie !!! Może przyjść czas, że Ci sami ratownicy nie dojadą do Was, by Wam pomóc ! Wasze postępowanie do tego prowadzi ! Życzę Wam Spokojnych Świąt i jeszcze większego optymizmu w komentowaniu i tak już beznadziejnej sytuacji w Waszym folwarku.
~Poznań2018-12-11 19:42:04 z adresu IP: (87.204.xxx.xxx)
Wejście sobie na dyrektora ratownika jak w Poznaniu to dopiero będziecie mieli Przesrane temu to dopiero odpieprza a kolegów ratowników co im wszystko obiecał to ma teraz głęboko w D...E wiadomo koleś marszałka
~Wojtas2018-12-12 00:00:54 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Karma wraca zawsze. Dziad zawsze będzie dziadem.
~Ratoll2018-12-11 18:17:46 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Miejcie świadomość szanowni zainteresowani nie medycy, że stawka o którą walcza ratownicy to jest kwota brutto a trzeba oplacic zus i podatki i jak wszyscy - kredyty. W moim odczuciu to nie walka o stawke za godzine! to walka o mozliwosc ludzkiego zycia! Zycia z mozliwoscia odpoczynku po pracy (a nie z pogotowia do szpitala i spowrotem) to walka o to by móc dzieci swoje kłaść spac, zawieźć je czasem do szkolu czy przedszkola. By za wypracowane godziny etatowe za Taką prace dostac normalne pieniadze by żyć i zapewnic podstawowe byt dzieciom, miec mozliwosc wypocząć i miec możliwość zapomnieć o tym co w pracy. By nie bylo sytuacji ze odwiedzi Was ratownik ktory ma ratowac Wasz dziecko, matke, ojca, babke, a jest 30 godzine w pracy bo nie bylo kim obsadzic dyżurów. POWODZENIA
~ratownik...2018-12-11 17:42:38 z adresu IP: (180.94.xxx.xxx)
Koledzy... dajcie spokój, nie wypowiadajmy się już w tej sprawie, nie ma sensu. Wszyscy "ważni" w tej branży twierdzą, że problemu nie ma i od 1 stycznia wszystko będzie dobrze a społeczeństwo nie ma podstaw do obaw. Zostawmy tą sprawę niech sama się rozstrzygnie a w styczniu złozymy pozew do prokuratury i rozliczymy tych, którzy do tej sytuacji dopuścili oraz kłamali, że obsada jest pełna i zagrożenia nie ma!
~Były pielęgniarz systemu.2018-12-11 17:32:58 z adresu IP: (212.106.xxx.xxx)
Pan rzecznik zapewne robi swoje - bla bla bla. A ja pragnę zapytać jak to jest z nowym dyrektorem pogotowia? Krótka historia odszedł z poradni przy Chopina, z rozterką za dni pana Błaszczaka rozstał się ze szpitalem MSWiA przy Ołbińskiej, wybrany został w opinii oponentów ze złamaniem przepisów prawa na dyrektora pogotowia będąc w tym czasie dyrektorem wydziału zdrowia w urzędzie marszałkowskim, więc mając takie sukcesy za sobą może pan marszałek Przybylski i dyrektor departamentu pan Maroszek - co namaścił pana dyrektora wypowiedzą się w tej sprawie !!!!! a nie rzecznik który gada to co podręcznik Public Relations zaleca.
~rat Poznań2018-12-11 19:39:42 z adresu IP: (87.204.xxx.xxx)
Wejście sobie na dyrektora ratownika jak w Poznaniu to dopiero będziecie mieli Przesrane temu to dopiero odpieprza a kolegów ratowników co im wszystko obiecał to ma teraz głęboko w D...E
~ratownik...2018-12-11 17:26:29 z adresu IP: (180.94.xxx.xxx)
Panie Matuszkiewicz, rozliczymy Pana za te słowa po 31.12.2018.
~Jacek KleKleKle2018-12-11 17:21:38 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Dziwne że szanowny Pan dyrektor Matuszkiewicza nie wspomina, że może i ratownicy medyczni są, tylko są przypisani do transportu sanitarnego (który też musi funkcjonować) i nie mają wymaganego 5 letniego doświadczenia żeby jeździć w systemie ratownictwa, a nie transportu. Plus pogotowie ratunkowe we Wrocławiu potrzebuje może 350 ratowników na Wrocław, a co z powiatami okolicznymi, które także obstawia pogotowie we Wrocławiu??
~Jacek K2018-12-11 16:57:51 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Jeśli dla tej firmy strata blisko stu osób, to wzbudza podziw, że można sobie pozwolić na wymianę ponad 1/4 kadry. W końcu na rynku pracy jest tyłu ratowników medycznych z 5 letnim, wymaganym doświadczeniem, że można takie pogotowia dwa zapełnić. Będziemy rozliczać dyrekcję po nowym roku. Za kłamstwa, za brak chęci współpracy, za narażanie mieszkańców na niebezpieczeństwo. Przypominam tylko, że Pogotowiu podlegają także powiaty: trzebnicki, wołowski, oławski, strzeliński, średzki, wrocławski. Średni czas czekania dzisiaj na karetkę to 8 minut? A co powiedzieć o kobiecie, która czekała 3,5 godziny?
~Rat2018-12-11 16:34:07 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Mam nadzieję, że osoby które się tu wypowiadały wezmą odpowiedzialność za swoje słowa i w styczniu jak nie wyjadą karetki to poniosą konsekwencje. Będziemy skrupulatnie sprawdzać ilość wyjeżdżających karetek oraz czy osoby jeżdżące w nich maja odpowiednie kwalifikacje (5 letni staż w zrm).
~Gość2018-12-11 16:27:30 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Dlaczego nowy Dyrektor nie spotkał się ani razu z pracownikami? A jest nowym Dyrektorem od stycznia.
~Obserwator2018-12-11 16:25:08 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Szkoda że pan Szanowny Zastępca nie zdradzi za jakież to pieniądze na etacie ratownik medyczny będzie pracował.
~Ony2018-12-11 16:25:00 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Pominięto jeszcze jedną ważną kwestię. Dlaczego Panie Dyrektorze nie wspomniał Pan, że Ci którzy nie podpisali kontraktu to w większości ratownicy ze stażem ponad 5 lat. Kto usiądzie na fotelu lidera zespołu? za 25 zł brutto gdy młody ratownik siadając za kierownicą ma 29zl??
~Omerta2018-12-11 16:23:20 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
I do tego plombują karetki bo przeładowane. Nie będzie ratownikow i nie będzie czym jeździć bo nowy sprzęt wyłączony z użytku, a stary...no cóż, wiadomo jak jest ze starym sprzętem. Tak że mieszkañcy Wrocławia: nie chorować!!!
~LaLa2018-12-11 16:20:08 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
I wypowiada się ratownik na etacie D.S
~Ony2018-12-11 22:21:33 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Póki co Ty jedna(y) tak uważasz.
~LaLa2018-12-11 19:15:40 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Może i nie ma, ale najszybciej skorzystał i przeszedł na etat w Pogotowiu, by móc pracować gdzie indziej na kontrakcie. Częsc tych co wywołało całe zamieszani pracuje w innych podmiotach leczniczych na etacie i to im zalezy by pracowac w pogo na kontrakcie. Wiec maja wywalone na to, ale co maja powiedziec ratownicy ktorzy tylko pracowali w pogo na kontrakcie. Czesc z nich teraz żałuję tych decyzji że poszli za głosem tych co mają etat w szpitalu. Może niech przyjdą na etat do pogotowia A na kontrakt do szpitala. Etaty w szpitalu czy w pogotowiu są takie same.
~Ony2018-12-11 16:25:49 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Jakie ma to znaczenie?
~Pielęgniarz były2018-12-11 15:51:43 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Szukamy osoby do sprzątania. 15 zł netto. Brutto prawie 28. Nie trzeba mieć wykształcenia, praktycznie za nic nie odpowiada. I.. nie ma chętnych. A ratować życie ludzkie za ile ? Najlepiej za grosze. Ratownik min. 50 zł za godzinę pracy. Tak powinno być.
~Kontrakt 332018-12-11 15:32:39 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
PS. Ilość karetek w naszym kraju co do rzeczywistości i ilości wezwań jest dramatycznie zanizona, i o tym też się nie mówi. Dlatego jeżeli zabraknie chociażby 10 w dużym mieście, realnie może opóźnić dotarcie do potrzebujących z kilkunastu minut do nawet godziny! I takie są realia..
~Kontrakt 332018-12-11 15:29:24 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Dzisiaj średnia wieku Ratownika medycznego w PL wynosi około 35 lat. W tej chwili 80% z nich jest przemeczona, przepracowana. Czyli pracują po 400godzin na kontrakcie. Teraz jest pięknie, ale co będzie za 15 lat? Ktoś to liczył? Przecież obciążenie psychiczne wiadomo ale i fizyczne gdzie trzeba czasami 5 razy dziennie znieść człowieka z 4 piętra na krzesełku do karetki. W wieku 45 lat oni będą w 1/3 wymagało przeszczepu kręgosłupa, mózgu! Ktoś to bierze pod uwagę? Nie wszystkie rządy i ten obecny PIS żyje chwila! Chociaz trzeba przyznać że i tak przez 3 lata zrobił coś na plus, dużo za mało ale jednak coś bo poprzednicy przez 8 lat tylko nas wyzyskiwali włącznie z dyrektorami pogotowie bo oni są oczywiście z nadania panów marszałkow! Zobaczycie rząd za 10 lat obudzi się z ręką w nocniku tak jak obecnie obudził się z problemem pielęgniarek!! Ale myślicie, że to do nich karetka nie dojedzie? Ich będzie na to stać.! A wy zwykli kowalscy obudźcie się j wymagajcie zmian od polityków. Dajecie się wkrecsc w głupie wojenki typu Sądy, Konstytucję itp i tak dla was to nic nie wniesie! A to są tylko tematy zastępcze na to aby odciągnąć was właśnie od tskich! Wyobrażacie sobie, że do dziecka po wypadku nie przyjedzie karetka? Ja nie.. Policja dtrajkowala byly nieczynne komisariaty, czy coś się wydarzyło? Nie! Zobaczycie co się będzie działo jak zabraknie w dzien chociażby 10 karetek....
~Jaki2018-12-11 15:19:47 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Po nowym roku...???????? Czyli w 2020 wychodzi na to... W nowy roku..
~Kontrak2018-12-11 15:16:40 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Dyrekcja, rząd poprzedni i obecny uznaje kontrakt za dobre rozwiązanie! To macie! Jak karetki nie wyjadą, ciekawe co powiecie? Zapewne "wina ratowników" haha nic bardziej mylnego, chcieliście firm, podwykonawców to proszę bardzo!! Dziś działa to w dwie strony..
~Czytelnik2018-12-11 14:51:13 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
A gazeta wrocławska milczy. Szkoda. Będą teraz mieć więcej okazji do artykułów w stylu- ktoś czekał na karetkę na chodniku 30 min, tylko że ten czas wydłuży się teraz do dobrych kilku godzin.....
~Grzegorz2018-12-11 14:27:06 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ciężka i ważna praca. Jednocześnie mało dochodowa i niezbyt poważana. Ot i co.
~Obserwator2018-12-11 14:15:01 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
I słusznie. Robicie to samo albo i więcej od lekarzy. Wy chcecie 35 zł brutto na godzinę. Moim zdaniem to i tak za mało. Lekarz w karetce w moich rodzinnych stronach zarabia uwaga 140 zł na godzinę. Wiem bo mój krewny pracuje w kadrach pewnego szpitala na wschodzie kraju. I wiem też że często lekarz w karetce jest tam tylko ciałem, robotę odwalają za niego ratownicy. Lekarze z reguły idą do karetki pogotowia po dyżurze w szpitalu. Wstyd panie wojewodo. Ratownik medyczny w Polsce to wysokiej klasy specjalista. Oby wasza chciwość nie skończyła się dramatycznie dla nas mieszkańców.
~sanitariusz z dyplomem2018-12-11 14:00:52 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Nareszcie!!! Ktoś poszedł po rozum do głowy, taka sytuacja jak we Wrocławiu powinna mieć miejsce w każdym mieście, gdzie jest dysponent pogotowia ratunkowego. Tylko takimi metodami można rozmawiać z osobami, które odpowiedzialne są za system PRM, bowiem tylko takie argumenty dotrą do ich głów. Nie są potrzebne żadne związki zawodowe, ani organizacje niby wspierające ratowników medycznych, sama sytuacja ekonomiczna wymusi zmiany w systemie, szczególnie w zakresie finansowym. Tak trzymać, nie można teraz się cofnąć, należy czekać aż coraz większa rzesza ratowników medycznych zacznie przyłączać się do ratowników z Wrocka. Brawo! Może w końcu ktoś dostrzeże problem i nie będzie go zamiatał pod dywan. Zresztą to dopiero początek załamania systemu PRM, już niedługo nie będzie osób, które odbierają numer alarmowy 112, tam też są braki kadrowe, dyspozytornie medyczne ledwie zipią, od stycznia grozi nam paraliż na stanowiskach dysponowania, kto może odchodzi, nikt nowy nie przychodzi i mnie to nie dziwi, bo za taką odpowiedzialność tak niskie stawki, że nikt nie odważy się siąść na gorącym stołku za stawkę jaka jest obecnie proponowana. Zastanawiam się co stanie się, kto odpowie za sytuację, kiedy do prominentnej rodziny w sytuacji zagrożenia zdrowotnego nie przejedzie karetka, bo nie będzie miał kto... Wszystkim osobom, które mają wpływ na zmiany w PRM przypominam, każdy z nas był, jest lub będzie pacjentem pogotowia ratunkowego, pozostaje pytanie, czy tej pomocy doczeka się...
~dar~~2018-12-11 13:26:04 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Nie odpuszczajcie! nie chcę marszałek? to niech sam jeździ... dosyć pracy po 400h w miesiacu....kredyty są i będą ale to tylko pokazuje jak jest w tym kraju że pracując po kilkaset godzin w miesiacu i tak wszystko musisz kupować na kredyt!! @koala- nawet gdyby to było i 100zł/h to w czym masz problem?? zapytaj marszałka ile zarabia? albo pana ministra zdrowia?
~koala2018-12-11 13:14:10 z adresu IP: (87.204.xxx.xxx)
To ujawnicie te stawki ile to chcecie na godzinę na rękę niech się wszyscy dowiedzą
~ZePogoWro2018-12-16 22:36:33 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
aRTI oczywiście, że jak się nie podoba to po co się męczyć. A prywatnie bardzo chciałbym ale przebij się przez monopol państwowy (choć niektórzy dają radę w tych mniej regulowanych ustawami dziedzinami opieki zdrowotnej).
~Ony2018-12-11 22:28:14 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Mig, z etatem 2200-2500 to tak ciężko ogarnąć temat "życie". To i dorabiają i co w tym złego? A poza tym gdyby nie Ci ludzie co dorabiają (ratownicy medyczni, pielęgniarki, lekarze) to system by padł. Błędne koło.
~Mig2018-12-11 16:34:00 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Do wypalony zawodowo jak większość pewnie gdzieś i tak pracujesz na etacie wiec ZUS opłacasz tylko zdrowotne podatek topisz w kosztach a ksiegową płacisz bo nie umiesz matematyki wiec nie jest zle
~aRTi2018-12-11 15:06:24 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Do Ratownik - To zmień pracę KLAUNIE. W cyrku dostaniesz więcej w same niedziele i Święta :) Natomiast poważnie - dlaczego nikt z Was... Ratowników, pielęgniarek, lekarzy nie walczy o prywatną służbę zdrowia. Dostaniesz co chcesz, albo więcej. Tylko trzeba będzie ZAPI...ER...R...D...A...LA...Ć !!!! I w odpowiedziach proszę napisać bez frazesów typu: PRYWATNA NIE UTRZYMA OPERACJI, ZABIEGÓW ITD. My PACJENCI damy sobie rade z płaceniem. Jak do tej teraz :) Nie zabierać nam kasy za składki. I tylko niech będzie za co płacić. Walczcie, ale o prywatną SŁUŻBĘ ZDROWIA. Popieram Was w całej rozciągłości.
~Ratownik2018-12-11 13:44:53 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Ciekawe pajacu za jakie ty pieniądze zgodzłbyś się zapierdalać w niedzielę i święta w dzień i w nocy, zbierać nachlanych i agresywnych buraków z rynku i okolic. My mamy już dosyć.
~Wypalony zawodowo 2018-12-11 13:32:42 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Może zamiast ile na godzinę, to spytaj się ile po przepracowaniu średnio 260 godzin miesięcznie zostaje nam na życie, gdy oplacimy ZUS, podatek, księgową itp. Praca na kontrakcie, to nie tylko stawka za godzinę....
~Jacek k 2018-12-11 13:31:39 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Chcemy zarabiać 35zł/h BRUTTO Z tego opłacimy sobie zus, podatki, umundurowanie, ubezpieczenie, l4 i może odłożymy na tydzień urlopu
~Ony2018-12-11 13:30:04 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ale po co wszyscy mają wiedzieć? Więcej niż było, a i tak mniej niż w szpitalach. Wyjaśnij mi ile powinien na rękę dostawać dobry informatyk, ile dobry kasjer, ile dobry bankowiec, ile dobry mechanik, a potem wyjaśnij dlaczego między nimi są takie rozbieżności ale tak żeby wszyscy to zrozumieli i zaakceptowali.
~dwl12018-12-11 12:48:18 z adresu IP: (87.204.xxx.xxx)
90% i tak przyjdzie kredyty które macie was do tego zmuszą
~ratownik...2018-12-11 12:56:02 z adresu IP: (180.94.xxx.xxx)
Mylisz sie... wiekszość ratiwników już dziś trajtuje pogotowie jako coś dodatkowego. Szpitale i inne prywatne podmioty już dziś oferuja wyższe stawki i właśnie tam ratownicy przechodza. Stad obecna sytuacja, ratownicy nie maja nic do stracenia bo maja inne alternatywy a stawka PR dawno przestała być atrakcyjna.
~Ratol2018-12-11 12:52:25 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Niestety kredyty kredytami a większość ma juz druga prace, a zapotrzebowanie jest ogromne szpitale latają braki pielęgniarek ratownikami, pracy jest dużo i to lepiej płatnej, dyrektor pogotowia zdziwi się w styczniu.
~Jacek k2018-12-11 12:51:33 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Otóż... Pracy jest w opór, więc sobie poradzimy :D
~Ony2018-12-11 12:50:32 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
No właśnie ta część nie przyjdzie.
~oka2018-12-11 12:38:35 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Brawo Panowie nadzieja w zawodzie pozostaje
~walczyć!2018-12-11 12:31:26 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Brawo! niech pan marszałek razez ze swoim rzecznikiem wsiądą do karetek i jeźdzą skoro nie ma problemu! teraz kasjerka w biedronce zarabia lepiej niż ratownik medyczny który czy to się komuś podoba lub nie- walczy czesto o ludzkie zycie! Zabrać marszałkowi pensje! - przecierz nie ma problemu żeby znaleść kogoś na jego miejsce!- jest wielu bezrobotnych, bez specjalnych kwalifikacji....
~Kar2018-12-11 12:29:26 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Niech cała ochrona zdrowia padnie, za mało personelu na każdym kroku. Zacznijcie płacić, problem zniknie.
~Ony2018-12-11 12:45:05 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Problem to nie tylko finansowanie ale także brak szacunku do pracowników. Temat rzeka.
~Atha2018-12-11 12:13:38 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Wolny rynek. Kazali im pracować na samozatrudnieniu to proponują minimalne stawki, a jeśli ktoś się nie zgadza, to nie. Też chcą godnie zarabiać, a Bardem im się oplaca pracować w kawiarni niż w karetce, bo praca lżejsza i lepiej płacą. I to ich prawo. Zabierzcie radnym, którzy siedzą na tyłku w ciepłych pokoikach i dajcie tym ratownikom, bo to aż wstyd, żeby żałować ludziom, od których zależy ratowanie życia!
~Ulo2018-12-11 11:54:25 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Już na dzień dzisiejszy są sytuacje, że nie ma wolnej karetki w mieście.Wiekszosc ratowników którzy chcą odejść to ludzie z dużym doświadczeniem którzy pracują już bardzo długo...
~Ony2018-12-11 14:00:57 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
kokos rozumiem, że jesteś kompetentny do tego żeby oceniać pracę innych?
~kokos2018-12-11 12:59:04 z adresu IP: (193.0.xxx.xxx)
Bardzo długo i bardzo źle.
~walenrod2018-12-11 11:48:28 z adresu IP: (193.0.xxx.xxx)
Najpierw trzeba coś umieć, a nie udawać pana Boga. Bardzo dobrze że nie przyjdą do pracy. Lepiej wiedzieć, że nie ma na kogo liczyć, niż liczyć na niedouczonych niby ratowników.
~Chlebi2018-12-11 16:25:39 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
walenrod pewnie wezwał kiedyś w nocy zespół ratownictwa do katarku , był do tego chamski i nie spotkał się z empatią służb :) .....
~ratownik...2018-12-11 13:10:27 z adresu IP: (180.94.xxx.xxx)
ale bardzo dobrze, niech tak piszą, niech tak myślą i w końcu niech sami wsiądą do karetek i pracują a Wy koledzy i koleżanki nie dajcie się prowokować. walenrod będzie jednym z tych zdziwionych, który nie doczeka się przyjazdu karetki z tymi nieukami udającymi Boga! Cóż... cytując szanownego Pana, "Lepiej wiedzieć, że nie ma na kogo liczyć, niż liczyć na niedouczonych niby ratowników."
~Ony2018-12-11 12:07:21 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Skąd wy się trolle bierzecie?
~ratownik...2018-12-11 11:47:09 z adresu IP: (180.94.xxx.xxx)
Racja, zgadzam się z przedmówcą... w pogotowiu nie ma protestu, ratownicy złożyli oferty z wyższymi stawkami bo maja dość wyzysku i zaproponowali stawkę za jaka chcą świadczyć usługi dla Pogotowia Ratunkowego we Wrocławiu jako podmioty. Pan, który twierdzi, że dzisiaj nie ma problemu i po nowym roku także go nie będzie jest w wielkim błędzie. Myślę, że czerpie swoja wiedzę od dyrekcji Pogotowia, która zdaje się problemu nie widzieć lub udaje, że go nie ma! otóż szanowna Dyrekcji, problem z ratownikami to Wy juz macie od dawna a po nowym roku staniecie przed faktem dokonanym. Jesteście tak zadufani w sobie i wydaje Wam się, że ratownicy przyjdą z podaniami w zębach? To już nie te czasy. Wiele podmiotów oferuje lepsze stawki dla ratowników, Pogotowie nie jest juz atrakcyjne dla Nas a wręcz przeciwnie, swym podejściem do pracownika zniechęcacie. Chcecie zatrudnić ratowników na umowę o pracę lecz proponujecie pensje kilkaset złotych niższa od obecnie zatrudnionych, z "kontraktowcami" rozmawiać nie będziecie bo duma Wam nie pozwoli. Powodzenia, niszczycie Pogotowie, niszczycie!!! p.s. Pani Redaktor a czy może Pani zapytać Pana Dyrektora dlaczego aresztowana ponad rok temu karetka, nowa! za kilkaset tysięcy złotych nadal nie jeździ tylko stoi zamknięta i niszczeje na Ziębickiej?
~dwl2018-12-11 12:45:31 z adresu IP: (87.204.xxx.xxx)
90% przyjdzie kredyty które macie was do tego zmuszą
~Mazik2018-12-11 11:36:50 z adresu IP: (83.142.xxx.xxx)
Rozumiem, że do grudnia ratownicy pracowali na starych umowach a od stycznia mają być nowe, których ratownicy nie chcą przyjąć?! Czy nasze władze chcą coś z tym zrobić?!
~ratownik...2018-12-11 11:56:04 z adresu IP: (180.94.xxx.xxx)
Bardzo dobrze rozumiesz. Wypowiedź Pana z UM to jakaś abstrakcja, ten Pan nie ma pojęcia co się dzieje wewnątrz firmy, braki kadrowe są ogromne a po nowym roku będą jeszcze większe bo ratownicy nie chcą pracować dla Pogotowia na zaproponowanych warunkach. Do końca roku obowiązują ich umowy cywilno prawne (kontrakty). Pogotowie ogłosiło konkurs i ponad setka ratowników zaproponowała wyższe stawki. 07.12 ogłoszono wyniki konkursu i z ok 190 ofert wybrano 90 ponieważ pozostałe były z zaproponowaną wyższą stawką niż ta obowiązująca do 31.12.2018. Kolejnym posunięciem PR W-w było ogłoszenie iż zatrudnią na etaty ratowników lecz oferują niższą stawkę niż ta z która pracują aktualnie zatrudnieni na umowę o pracę. Efekt będzie taki, że w PR od 01.01.2019 zabraknie ratowników do obsady dyżurów. Dyrekcja liczy na to, że zmusi tych, którzy konkurs wygrali do pracy ponad siły aby załatać dziury ale to się nie uda bo już dziś większość ratowników pogotowie traktuje jako prace dodatkową a nie główne miejsce zatrudnienia.
~Jacek K2018-12-11 11:36:08 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Teraz z jest problem z grafikiem a po nowym roku nawet pół miesiąca nie da rady dopiąć
~Ratownik2018-12-11 13:27:12 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
I to dlatego narazie nie ma problemu bo jest oszukiwana. Grafiki obsadzone i nie ma problemu,a w styczniu też jakoś będzie
~Ratownik2018-12-11 13:23:01 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Już w grudniu żeby zamknąć grafik wpisano tzw martwe dusze. Np jeden ratownik jest jednocześnie rozpisany na kilku zespołach. Inni wpisani są fikcyjnie bo na dyżury i tak nie przyjdą i oficjalnie o fakcie tym informują. Można przecież to sprawdzić. Dyżur zaczyna się od telefonu do zmiennika żeby upewnić się czy przyjdzie czy jest fikcyjnym słupem wpisanym przez układającego grafik. Koszmar już jest a co będzie w styczniu to strach pomyśleć ????????????
~Jacek2018-12-11 11:33:57 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
HAHAHA , Pan kolejny Pan odklejony od rzeczywistości. Problemy z obsadzeniem dyżurów w karetkach systemowych są już od roku !!! Pracownicy etatowi mają po 5 dyżurów nadliczbowych miesięcznie, a pracownicy kontraktowi pracowali do tej pory po 250 - 300 h miesięcznie. Niestety od nowego roku zabraknie 100 z 174 pracowników na kontrakcie, co oznacza brak obstawionych ponad 16 tysięcy godzin, 1340 dyżurów miesięcznie . Radzę wyjechać do innego miasta celem wezwania pogotowia , bo czas przyjazdu karetki może się wydłużyć do 24 godzin
~Ony2018-12-11 11:28:36 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Pani redaktor to nie jest protest. Ratownicy z samozatrudnienia uznali w końcu, że ich praca jest warta więcej.