Pociągiem elektrycznym na linii Węgliniec – Zgorzelec

Joanna Łukaszewska, Radio Wrocław | PKP PLK | Utworzono: 2019-01-14 14:29 | Zmodyfikowano: 2019-01-14 20:52
A|A|A

(fot. archiwum Radia Wrocław)

Od stycznia wykonawca przystąpił do budowy sieci trakcyjnej. Najpierw montowany jest tzw. osprzęt: wieszaki izolatory, elementy do mocowania drutów. Później wykorzystane będą specjalne pociągi sieciowe i wywieszana będzie lina nośna i drut jezdny. Wszystkie prace wymagają zachowania zwiększonego reżimu bezpieczeństwa, gdyż prowadzone będą obok przejeżdżających sąsiednim torem pociągów.

Dla zapewnienia odpowiedniego zasilania elektryfikowanego odcinka zmodernizowano już podstację trakcyjną w Węglińcu. Budowane są dwie nowe podstacje w Pieńsku i Zgorzelcu. Trasa Węgliniec – Zgorzelec jest ostatnim niezelektryfikowanym odcinkiem linii kolejowej E 30, kolejowej międzynarodowej magistrali, biegnącej od Zgorzelca, przez Legnicę, Wrocław, Opole, Kraków do Przemyśla i granicy z Ukrainą. Po zakończeniu prac całą od zachodniej do wschodniej granicy państwa będzie można przejechać przy użyciu trakcji elektrycznej, bez konieczności zamiany lokomotyw w Węglińcu.

Skrócony zostanie czas przejazdu pociągów i zwiększona przepustowość linii. Będą lepsze warunki dla przewozów pasażerskich, zarówno w ruchu regionalnym, jak i dalekobieżnym. Zyska też ruch towarowy – przewozy ładunków staną się sprawniejsze i szybsze, a tym samym bardziej konkurencyjne względem przewozów drogowych. Więcej ładunków przewożonych koleją odciąży drogi i zwiększy bezpieczeństwo.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~tomek
2019-01-14 15:29:42
z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ocena: -2
PKP XXI oni dopiero drut ciągną. A w Chinach pociągi po 300 km/h jeżdżą
Reklama