Wrocławski magistrat sprzeciwia się specustawie mieszkaniowej

, BT | Utworzono: 2019-01-24 07:12 | Zmodyfikowano: 2019-01-24 07:28
Wrocławski magistrat sprzeciwia się specustawie mieszkaniowej - fot. archiwum.radiowroclaw.pl
fot. archiwum.radiowroclaw.pl

Prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk, chce przekonać wrocławskich radnych do przyjęcia stanowiska w sprawie tzw. ustawy lex deweloper. W jej założeniu, radni mieliby głosować przeciw wszystkim wnioskom w sprawie lokalizacji inwestycji wynikającym ze specustawy, które byłyby niezgodne z systemem planowania przestrzennego. Lex deweloper zakłada między innymi, że nowe inwestycje na terenach pokolejowych, poprzemysłowych, powojskowych i popocztowych nie muszą być zgodne ze studium zagospodarowania przestrzennego. Urzędnicy twierdzą, że ustawa jest bublem i może znacząco zaburzyć krajobraz miasta.

- Rozwój miasta i inwestycje mieszkaniowe powinny rozwijać się zgodnie z systemem planowania przestrzennego – mówi Anna Sroczyńska, dyrektor Biura Rozwoju Wrocławia.

– W mieście mamy około 480 hektarów terenów, na których nie planujemy osiedli, a mogą zostać zabudowane w oparciu o specustawę – dodaje Sroczyńska:



Przyjęcie stanowiska miałoby mieć większy wpływ na inwestycje realizowane w oparciu o lex deweloper, niż zaostrzenie wymogów lokalnych standardów urbanistycznych. Trwają rozmowy magistratu z klubami radnych. Głosowanie nad przyjęciem stanowiska miałoby mieć miejsce na lutowej sesji rady miejskiej.

Reklama

Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Stefano2019-01-24 12:36:54 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Miasto, które oddało tereny pod rozwój kolei i autobusów PKP zabudowójąc bezpośrednie sąsiedztwo torów kolejowych biurowcami i centrami handlowymi (Arkady, Wroclawia), które nie dba o strategiczną przyszłość komunikacyjną miasta i zdrowy układ przestrzeny nagle martwi się spec ustawą? A może ktoś mi wyjaśni czemu Wroclavia nie powstała przed aquaprkiem a rozbudowany nie został istniejący dowrzec autobusowy? Czemu biurowce przylegają do torów ? Szybka komunikacja naświecie to przede wszytkim kolej (450 km/h) A kto pozwolił żeby zabrać miejsca spacerowe na Ostrowie tumskim i postawić w najbardziej zabytkowej i najpięknijszej SAKRALNEJ częśći miasta HOTEL ??? OBŁUDA !!!
~Grzegorz2019-01-25 11:30:33 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Jedno nie wyklucz drugiego. Tzn Miasto pokazało już wiele razy, że interes branży handlowej i mieszkaniowej przedkłada nad przemyślany rozwój miasta i interes mieszkańców. Niezależnie od tego rozwiązanie ustawowe jest złe. Powinno wymuszać na mieście zmianu planu w trybie pilnym, gdy nie przeszkadza temu dobrze określony interes społeczny. Zezwolenie na ignorowanie zapisów Planów to głupi błąd.
~Terese2019-01-24 12:01:26 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
To dobry ruch ze strony magistratu - problem tylko taki, ze mieszkańcy go nie będą chcieli zauważyć (bo tak już jest) i ponownie będzie mowa o tym, ze miasto oddaje się deweloperom - kibicuje wysiłkom UM w tym temacie.
~Kacper2019-01-24 11:59:58 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
I bardzo dobrze, bo ta ustawa to jeden wielki burd... bubel! Każdy, komu zależy na rozwoju miasta powinien trzymać kciuki, żeby radni się dogadali i wspólnie stali na straży mieszkańców (i gruntów) przed badziewną ustawą rządową. :/
~Grzegorz2019-01-24 11:44:19 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Jakie by nie były pobudki UMW, mają rację że unieważnianie zapisów planów, których tworzenie i tak idzie dramatycznie to nonsens. Powinna to zostać innaczej tozwiązane, bo zwiększy jedynie chaos w miastach.
~No bez jaj2019-01-24 09:34:38 z adresu IP: (91.102.xxx.xxx)
Miasto obawia się chaosu przestrzennego? Przecież samo ten chaos tworzy od kilkudziesięciu lat. O co więc chodzi? Zapewne o kasę, zresztą poczytajcie posty poniżej.
~LuxKokos2019-01-24 08:51:17 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Miasto broni deweloperów, miasto jest na pasku deweloperów. Stop i kropka.
~////2019-01-24 08:14:30 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Przecież na zasadzie specustawy miasto chce wybudować linię tramwajową wzdłuż ul. Rogowskiej (w jej świetle), choć to sprzeczne z planami zagospodarowania przestrzennego. Jedyne o co chodzi to o kasę. Grunty Skarbu Państwa są tańsze, nikt nie kupi droższych miasta. I z czego linia tramwajowa po Rogowskiej powstanie? :)
~@solo2019-01-25 01:14:52 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Wrocławskie torowiska tramwajowe nie są dostosowane do już obecnych tramwajów, a ty chcesz dwu-systemowe, gdzie są inne warunki bezpieczeństwa, jak dla kolei, a co za tym idzie inna masa własna? 50 tonowy tramwaj robi śrutę z torowiska, to co dopiero zrobi 100 tonowy? Tramwaj dwu-systemowy musi przeżyć zderzenie z pociągiem. Warunek homologacji. Tory dla kolei, drogi dla autobusów i trolejbusów.
~solo2019-01-24 19:15:40 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Wprowadzić tramwaje dwusystemowe i wykorzystać nieczynne linie kolejowe w mieście
~mieszkaniec N.Dworu2019-01-24 08:23:27 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Żaden tramwaj nie jest nam potrzebny. Naprawcie lepiej busspasy.