Będzie połączenie kolejowe z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę

Marcin Obłoza, BT | Utworzono: 2019-01-24 10:55 | Zmodyfikowano: 2019-01-24 10:56
A|A|A

fot. Andrzej Owczarek

Przejechaliśmy się pociągiem z Wrocławia do Sobótki [WIDEO]

Zwiększenie dofinansowania unijnego wynika z wyższych, niż przewidywano, ofert złożonych w przetargu. – Zyskają nie tylko mieszkańcy rejonu, ale także turyści, bo trasa przebiega obok Masywu Ślęży – przekonuje marszałek Cezary Przybylski:

Dotacja pochodzi z Regionalnego Programy Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. – Rozpoczynamy proces rewitalizacji, potrwa dwa lata – mówi Wojciech Zdanowski, wiceprezes Kolei Dolnośląskich:

Zdanowski dodaje, że przystanki na terenie Wrocławia będą znajdowały się w pobliżu połączeń komunikacji miejskiej. Powstanie również nowy przystanek na Partynicach. Samorząd przejmuje kolejne linie kolejowe od PKP – do Stronia Śląskiego i Góry. Trwa również proces przejmowania linii łączącej Kobierzyce z Piławą Górną.

Całkowity koszt zadania to 250 milionów złotych, 170 milionów będzie pochodziło z regionalnego programu operacyjnego. Inwestycja powinna zostać zrealizowana do końca 2020 roku.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Dolnoślązak
2019-01-29 21:26:23
z adresu IP: (45.248.xxx.xxx)
Ocena: 9
A na co komu ta linia? Kto będzie jeździł po wyludnionych wiochach? Mało jest linii do reaktywacji na Dolnym Śląsku?? Lwówek, Karpacz, Kowary, Świeradów, a dopiero potem "kolej aglomeracyjna" po wiochach..
~Viper Wiprowski
2019-01-26 21:17:49
z adresu IP: (84.39.xxx.xxx)
Ocena: 10
Linia do Sobótki nadaje się tylko do tego, żeby przerobić ją na ścieżkę rowerową. I tak nikt tam nie będzie jeździł pociągami. A wyremontować trzeba linię do Lwówka Śląskiego, która jest tysiąc razy atrakcyjniejsza turystycznie.
~Anna
2019-01-25 21:52:21
z adresu IP: (185.206.xxx.xxx)
Ocena: 12
Najpierw niech wyremontują linię do Lwówka a dopiero potem odbudowa jakichś linii do Sobótek potrzebne jak kobyle parasol. Linia do Lwówka uważana za najpiękniejsza w Polsce, infrastruktura z każdym rokiem popada w coraz większą ruinę. Kiedy będzie remont? Za 30 lat gdy też trzeba będzie wszystko budować na nowo? To wstyd że takie niegospodarne mamy władze województwa!
~kolejasz
2019-01-25 20:33:13
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 7
jakby powtorzyli przetarg byloby taniej... mniej by musieli dolozyc.
~Mortyl
2019-01-25 11:03:30
z adresu IP: (80.50.xxx.xxx)
Ocena: 9
Ile razy dziennie i jak długo będzie zamykany szlaban na Zwycięskiej przy Karkonoskiej? Jakie uzasadnienie ma ta inwestycja poza urzędniczym widzimisię? Pociąg Kolei Dolnośląskich jedzie dziś z Wrocławia do Świdnicy przez Jaworzynę Śl. około godzinę (59-64 min.). Dojazd autem z centrum Świdnicy do centrum Wrocławia zajmuje co najmniej tyle samo czasu. Pociąg jest już dzisiaj konkurencyjny, bo autem nie będzie się szybciej, a odpada jeszcze problem z parkowaniem we Wrocławiu. Chodzi o dojazd do Sobótki? Czyli marszałek chce wydać 170 mln publicznej kasy, żeby ludzie mogli dojechać pod Ślężę, a drugą połowę trasy do Świdnicy niech pociągi jeżdżą puste? To może lepiej zrobić weekendowe szynobusy Wrocław-Sobótka, bo masyw Ślęży to nie Karkonosze, Góry Stołowe, Śnieżnik czy Izery, żeby w tygodniu waliły tam tłumy na górskie wyprawy. Coś mi się widzi, że tą inwestycją marszałek przejdzie do historii regionu, niechlubnej. Tyle, że nie da się tego odkręcić i schować jak słynnego portalu za miliony, koszmarnego pomysłu ekipy, z której marszałek się wypisał.
~Wrocław
2019-01-25 10:45:36
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: -10
W tej chwili jest zielone światło na kolej aglomeracyjną we Wrocławiu i miejscowości ościennych, więc prezydent Sutryk powinien odłożyć niesnaski na bok i działać razem z władzami dolnośląskimi i centralnymi w WArszawie. I nie chodzi tylko o same linie, ale całą infrastrukturę zaczynając od bezkolizyjnych skrzyżować tory/drogi! Kluczowa inwestycja to połączenie Świebodzkiego z Nadodrzem pod centrum, lub Swiebodzkiego, Centrum Arkadia, Rynek, Nadodrze.
~KOLEJ AGLOMERACYJNA
2019-01-25 10:29:49
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: -9
W przyszłości gdzieś w okoliach Patrynic powinien iść tunel pod Krzykami (jak najbliżej Ołtaszyna)ze stacją pośrodk, dochodzący do obwodnicy towarowej i dalej w stronę Swiebodzkiego, który tunelem powinien łączyc się z Nadodrzem. A stamtąd jazda powinna być możliwa na Poznan i na Psie Pole i dalej...
~Kazimierz57
2019-01-25 06:56:35
z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
Ocena: -6
Pamiętam, wracałem z Piły do Bolesławca, z kolegami we Wrocławiu robiliśmy jeszcze małe piwko i ...do domu. Jeden z kolegów, niestety nie mógł zbyt długo czekać bo "walę na Świdnicę". Nie wiem czy chodzi o to samo połączenie...ale było.
~Maciej Miłosz
2019-01-24 23:27:49
z adresu IP: (46.165.xxx.xxx)
Ocena: 12
Mieszkańcy Sobótki nic nie robią, żeby kolej do nich wróciła a we Wrocławiu pociągi tylko spowodują niepotrzebne korki. Mieszkańcy Lwówka od lat walczą o remont torów a władze wojewódzkie wypіęły się do nich tуłem i nic nie robią. Piękną mamy władzę na Dolnym Śląsku, która wogóle nie wsłuchuјe się w głos mieszkańców. Panie marszałku - pora odejść i zrobić miejsce dla lepszych!
~KODLKPM
2019-01-24 21:33:23
z adresu IP: (87.239.xxx.xxx)
Ocena: 13
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie. Kamil Styrna Krzysztof Czarnecki Maciej Miłosz Wiktor Lis Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont. Radosław Miśta Grzegorz Jóźwicki Rafał Skrzatek Marek Świtalski Jakub Adamczyk Dariusz Wojciechowski Tomasz Warszawski Adam Mikołaj Maćkowiak Bartosz Jewsiewicki Damian Chrustowski Maciej Gorzechowski Robert Mitura Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego. Grzegorz Oleś "Światowid" Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras. Jakub Madrjas Michał Szymajda Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach. Maciej Medyk Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami. Andrzej Sosna Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami. Michał Nadolski Agnieszka Szymkiewicz Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24. pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej. Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia! Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana. Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane. Kоmitet Obrоny Dolnоśląskich Linii Kоlejowych Przed Mikоlami (KODLKPM)
~Andrzej Sosna
2019-01-24 20:56:25
z adresu IP: (195.242.xxx.xxx)
Ocena: 10
Obecna władza podcina gałąź na której siedzi. Wciskają kolej na siłę, której mieszkańcy nie chcą (wystarczy poczytać komentarze na różnych portalach). A mieszkańcy Lwówka, Karpacza czy Świeradowa nie mogą doprosić się pociągów. Za tę kasę, jak zauwazyli poprzednicy, można by wyremontować przynajmniej kilka dużo bardziej potrzebnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku. A oni uparli się na drugą linię do Świdnicy za pół miliarda. Dlaczego? Bo tak najłatwiej. Wpakować całą kasę przeznaczoną na kolej w jedną linię i nie martwić się projektami, składaniem wniosków itd. Jeden nieudacznik Rachwalski wyleciał już ze stołka, najwyższy czas pogonić resztę tych nieudaczników!
~bystrzak2000
2019-01-24 19:59:25
z adresu IP: (185.210.xxx.xxx)
Ocena: 12
I kolejna idiotyczna decyzja Urzędu Marszałkowskiego. Za 40 baniek można wyremontować niejedną linię kolejową, np. Karpacz albo Lwówek. A oni dokładają do jakichś krzaków gdzie pies z kulawą nogą nie wsiądzie do pociągu. Już obecną trasą pociągi do Świdnicy wożą powietrze. A do Lwówka mieszkańcy nie mogą doprosić się remontu torów!
~Do sceptyków.
2019-01-24 18:43:47
z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ocena: -7
Pan Prezydent Jacek Sutryk obiecywał tramwaje do podwrocławskich miejscowości. Więc jak ktoś czuje się zakorkowany na Zwycięskiej, Grota Roweckiego czy Buforowej to widziały gały co brały. Pretensje do Prezydenta Jacka, że nie realizuje obietnic, które składał mieszkańcom. Widać słowny to on nie jest.
~Wizja
2019-01-24 16:45:15
z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ocena: 9
A czemu nie tramwaj Wrocław Kobierzyce do centrum przesiadkowego? Wystarczyło położyć kilka metrów torów na Bardzkiej, by połączyć sie z torami kolejowymi. Oczywiście dodatkowo dojazd takim tramwajem do przystanku "Zwycięska" gdzie jest 127.
~janr12
2019-01-24 16:37:34
z adresu IP: (81.168.xxx.xxx)
Ocena: 10
No to mamy potężny korek na południu Wrocławia . dziękuję za kilkukilometrowe korki i smog!!!
~świdniczanin
2019-01-24 16:37:30
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 10
A DLA KOGO TA LINIA BEDZIE SWIDNICA -WROCŁAW PRZEZ SOBÓTKE???????? PRZECIEZ TO BEDZIE OK 2 GODZIN JAZDY ....ANI TO LINIA ZE TAK UJME TURYSTYCZN-WIDOKOWA ANI TO KONIECZNOSC DODATKOWEGO TRANSPORTU LUDZI ZE WZGLEDOW NA DUZY RUCH I OGROM LUDZI ....JEST POŁACZENIE PRZEZ JAWORZYNE ALE I TO PUSTE WIECEJ JEDZI JAK ZAPEŁNIONE .....MOZE LEPIEJ ZAIWESTOWAC TE PIENIADZE NA OTWORZENIE LINII KOLEJOWEJ SWIDNICA - ZAGÓRZE SLĄSKIE MOZE GDZIES DALEJ DO GŁUSZYCY NA SZTOLNIE ....TO BARDZIEJ BEDZIE TURYSTYCZNA I ZAPEWNIAM BEDZIE DUZO CHETNYCH W SEZONIE I POZA JESLI BEDZIE TO GDZIES GDZIE MOZNA POJEZDZIC NA NARTACH .....
~bielawianin
2019-01-24 15:51:50
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 8
Watpie by szynobusy docieraly do Pilawy Gornej W Lagiewnikach zostal zlikwidowany przejazd na 8-ce Co najwyzej do Lagiewnik widze ewentualne polaczenie
~Juzek
2019-01-24 15:42:31
z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ocena: 11
A na co to komu? Jest już połączenie przez Jaworzynę. Gdyby nie postój pociągu w Jaworzynie podróż zamknęłaby się poniżej 45min (myślę, że 30min jest osiągalne). Uruchamiając linię przez Sobótkę, Wrocław pokaże jak bardzo w nosie ma swoich mieszkańców z południa które już teraz komunikacyjnie jest sparaliżowane. Zwycięska, Grota Roweckiego, Buforowa, będą stały. Już teraz pociąg towarowy powoduje tam kilku kilometrowe korki. Jeśli wrzucić to połączenie na wiadukt problem by częściowo został rozwiązany ale niestety nie wiadomo co ze Zwycięską, bo tam nie ma wiaduktu, trzeba by sztucznie usypywać wał. Gratuluję lobbyście za tą bezsensowną inwestycję, musi mocno naciskać.
~Mieszkaniec
2019-01-24 15:37:45
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: 9
A co z wiaduktem na Buforowej? Robi się nowy, a tory i tak będą biegły dołem! Kto "mądry" to wymyślił?!
~Anil
2019-01-24 15:24:30
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: 7
zapowiada się paraliż dojazdu do centrum z osiedli Ołtaszyn, Wojszyce - przejazd dodatkowych pociągów zwiększy i tak ogromne już korki
~jagodzianin
2019-01-24 15:14:06
z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Ocena: 8
najpierw wiadukty we Wrocławiu - potem rewitalizacja
~Kolejowy Jony
2019-01-24 13:29:55
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 9
Kto za to zapłaci ? już jest połączenie Wrocław - Świdnica które jest nieopłacalne władze wojewódzkie dopłacają do tego interesu z naszych podatków. Wozi się powietrze. Przecież to co jest to wystarczy Świdnicy, po co jeszcze kolejna trasa ? Świdnica to nie metropolia, nie jest ważnym ośrodkiem przemysłowym, akademickim czy turystycznym. Nie przesadzajmy i nie szastajmy publiczną kasą.
~Zdziw
2019-01-24 12:59:05
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: -9
Dobrze, że padła konkretna data 2020r. uruchomienia przejazdów Wrocław-Sobótka-Świdnica, bo obiecanki trwają od dawna. Czekam na termin dla odcinka Świdnica-Jedlina Zdrój.
~////
2019-01-24 11:35:01
z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ocena: -11
Trzymam Was za słowo. W 2020 jak nic chcę jechać z Wrocławia do Świdnicy pociągiem przez Sobótkę. A teraz do roboty, bo dwa lata to czasu niewiele.
Reklama