Nowy odcinek autostrady A4? To możliwe

Marcin Obłoza | Utworzono: 2019-04-15 06:40 | Zmodyfikowano: 2019-04-15 06:54
A|A|A

fot. archiwum Radia Wrocław

Najpierw zewnętrzna firma przeprowadzi analizy komunikacyjne i społeczne, by zasugerować najlepszą z nich. Jak przyznaje Lidia Markowska, dyrektor Generalnej Dyrekcji we Wrocławiu, jedną z opcji jest budowa zupełnie nowego odcinka autostrady:

Fragment mógłby łączyć się z drogą ekspresową S8 między Wrocławiem, a Kłodzkiem. Drugą z opcji jest rozbudowa i poszerzenie odcinka między Wrocławiem Wschodnim, a Krzyżową. Który wariant preferują kierowcy?

Jeszcze w kwietniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad powinna podpisać umowę z prywatną firmą, która przygotuje analizę. Na jej wykonanie będzie miała dziewięć miesięcy. Ostateczną koncepcję nowej A4-ki poznamy więc w przyszłym roku. O drugiej z opcji mówi Lidia Markowska, dyrektor wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji:

W przypadku drugiej opcji największym problemem byłyby przedwojenne wiadukty przecinające autostradę, które wymagałyby poszerzenia. Która koncepcja jest lepsza? Zdania kierowców są podzielone:

Firma wybrana przez wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji będzie miała dziewięć miesięcy na przeprowadzenie analiz i wybranie najkorzystniejszej koncepcji. Coraz bliżej także do przebudowy krajowej S8 z Wrocławia do Kłodzka. Szczegóły jej rozbudowy powinniśmy poznać w przyszłym roku.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~grom
2019-05-22 20:26:23
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 1
Tylko nowa A4 BIS bo będzie horror jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 BIS. Trzeci pas to tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami
~Sti
2019-04-16 10:48:52
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 0
W stronę Kłodzka jest bardzo potrzebna, za dużo wypadków śmiertelnych.
~rafka
2019-04-15 16:04:16
z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Ocena: 0
Priorytety: 1) brakujące 70 km A18 od granicy do Krzyżowej; 2) S3 z Bolkowa do Lubawki; S8 z Wrocławia co najmniej do Ząbkowic lub Kłodzka; dalej mogą być jako dwie osobne DK do Kudowy i Mędzylesia; 3) obwodnica Oławy. Jeśli to zostanie zbudowane, możemy myśleć o poszerzaniu/rozbudowie A4, choć mam nadzieję, że wtedy już nie będzie to potrzebne.
~adas
2019-04-15 13:29:34
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 0
Jakoś nie zauważyłem aby choć kilometr obecnej drogi Wrocław Kłodzko miał klasę S.
~Obserwator
2019-04-15 13:10:01
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 6
Między Oławą a Kostomłotami. powinna być wybudowana nowa A-4 po najkrótszej trasie. Stara A-4 powinna zostać zdegradowana do roli obwodnicy Wrocławia
~ZygZak
2019-04-15 10:44:28
z adresu IP: (213.195.xxx.xxx)
Ocena: 0
Na focie nie widzę żadnej autostrady. Taką drogę to wybudował Gierek w latach '70 ub. wieku.
~derto
2019-04-15 09:25:10
z adresu IP: (195.210.xxx.xxx)
Ocena: 1
Chcemy, by droga S8 Wrocław-Kłodzko była drogą życia, nie śmierci - powiedział w sobotę premier Mateusz Morawiecki podczas uroczystego podpisania umowy na rozbudowę drogi S8. Premier podkreślił, że to wydarzenie niezwykle ważne dla całego regionu, Dolnego Śląska, jego południowej części, Kotliny Kłodzkiej. - W szczególności dla wszystkich miast położonych wzdłuż drogi krajowej nr 8 – powiedział Morawiecki. Zapewnił, że zna tę drogę bardzo dobrze. Przypomniał, że przez mieszkańców regionu bardzo często jest ona nazywana "drogą śmierci". "Droga życia" - My chcemy, żeby to była droga życia, żeby ta droga tchnęła nowe życie w południe Dolnego Śląska, żeby nie tylko przyciągała nowych turystów z całej Polski i całego świata, do tych przepięknych krajobrazów, do tych przepięknych ziem - powiedział. - Ale również żeby łatwiej było można stąd wywozić towary, tworzyć nowe miejsca pracy, tworzyć i otwierać nowe fabryki. To jest część Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju - również rozwój infrastruktury - dodał. Morawiecki dziękował parlamentarzystom PiS z Dolnego Śląska, bo jak mówi – to oni zabiegali o to, by powstała droga ekspresowa z Wrocławia do Kotliny Kłodzkiej i granicy z Czechami. - Dziś podpisaliśmy stosowane dokument na przeprowadzenie pierwszych prac w tym kierunku - mówił. Premier podkreślił, że budowa trasy S8 pozwoli uratować wielu ludzi, którzy giną na tej trasie w wypadkach, ale też przyczyni się do rozwoju południa Dolnego Śląska. - Oprócz wielkich arterii (…) my utworzyliśmy największy w historii III RP fundusz dróg lokalnych. Dla porównania PO i PSL przez osiem lat wydali na drogi lokalne z budżetu państwa około 5 mld zł, to jest tyle, a nawet mniej, ile my w ciągu roku, licząc też ten rok, wydamy na drogi lokalne - mówił. - Droga S8 i drogi lokalne to drogi ku lepszej przyszłości Polski i Polaków - dodał Morawiecki. Od Kłodzka do Boboszowa
~derto
2019-04-15 09:11:08
z adresu IP: (195.210.xxx.xxx)
Ocena: -1
S8 - sprawa bardzo pilna , bo PO przespało Coraz bliżej także do przebudowy krajowej S8 z Wrocławia do Kłodzka. Szczegóły jej rozbudowy powinniśmy poznać w przyszłym roku. Od dawna są znane szczegóły : Inwestor wrocławsko-kłodzkiego odcinka S8 optuje za tym, aby on przebiegał jeśli nie w ciągu obecnego korytarza, to jak najbliżej niego. Ma to związek z dążeniem do zachowania w ryzach prognozowanych kosztów zadania, krótszego czasu bezpiecznego pokonywania tej trasy. Rozważania dotyczą trzech korytarzy wstępnie przymierzonych przez powiaty: kłodzki, ząbkowicki, dzierżoniowski i wrocławski. W trzech pierwszych władze samorządowe zdecydowanie opowiedziały się przeciw rozważaniom nad jeszcze jednym korytarzem, który miałby poprowadzić z Kłodzka przez Wałbrzych i Świdnicę do Wrocławia. Optują za nim samorządowcy z powiatu świdnickiego, argumentując, że taki przebieg S8 zapewni wygodne połączenie subregionu wałbrzysko-świdnickiego ze stolicą Dolnego Śląska i odwrotnie. Zapominają jednak, że odbywać się to by mogło przy dyskomforcie tej części województwa, której mieszkańcy od dawna walczą o szybkie, krótkie i standardowe połączenie drogowe z Wrocławiem. W przypadku trzech wariantowych korytarzy różnice sprowadzają się do tego, czy S8 będzie przebiegać np. przez Bardo, Ząbkowice Śląskie bądź Łagiewniki, czy też je ominie. W rachubę wchodzi też uniknięcie konfliktów z obszarami Natury 2000 lub rezerwatami przyrody. Na teraz jest trudno powiedzieć, który z akceptowalnych korytarzy okaże się tym jedynym. W założeniach GDDKiA pewne okazuje się to, że inwestycja ma ruszyć w roku 2021, a zakończyć się w cztery lata później.
~derto
2019-04-15 09:07:04
z adresu IP: (195.210.xxx.xxx)
Ocena: 2
Od Legnicy do Oławy na A4 musi być co najmniej 4-5 pasów na jednym kierunku. Obok autostrady linia kolejowa z TIR-ami . Wkrótce zwiększy się ilość TIR-ów jak do współpracy gospodarczej dojdzie Ukraina
~derto
2019-04-15 09:02:50
z adresu IP: (195.210.xxx.xxx)
Ocena: 3
Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis. Wtedy tylko TIRy będą jeździły a osobówki objazdami. - tylko 3-ci wariant , bo będzie horror na "niby A4" podczas budowy 3-ego pasa, wyburzaniu wszystkich wiaduktów , likwidacji zjazdów .
~dziecko we mgle
2019-04-15 08:34:05
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: 0
Dziewięć miesięcy na analizy?To są żarty z pogrzebu.W tym czasie można ten odcinek zbudować a nie analizować.Szukajcie firmy która to zrobi za 1 miesiąc.
~RWD
2019-04-15 07:43:48
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 6
Ale najpierw zmiana przepisów i wywalenie TIRow na tory. Potem będziemy się zastanawiać, co z drogami. Kierowców TIRów pozdrawiam, zamiast pluć się na forum wstańcie pół godziny wcześniej i zrzućcie lód z auta- zanim kogoś zabijecie.
Reklama