Elektrycznym samolotem z Wrocławia do Warszawy [WIDEO Z LOTU]

, GN | Utworzono: 2019-06-08 14:17 | Zmodyfikowano: 2019-06-08 14:22

To pierwszy taki lot w Polsce. Dziś z lotniska w podwrocławskim Szymanowie wystartował samolot elektryczny. Z dwoma przerwami na ładowanie ma dolecieć do Warszawy. Przelot organizowany jest przez firmę Fortum. Ma pomóc jej w zbieraniu doświadczeń i wiedzy związanej z ładowaniem akumulatorów znajdujących się w podobnych maszynach. O szczegółach opowiada Jacek Ławrecki, rzecznik Fortum:

Fachowcy zapewniają, że samolot jest bezpieczny. Mówi o tym Krzysztof Będkowski, przedstawiciel słoweńskiego producenta.

Ultralekki samolot z komponentów waży 350 kilogramów i jest zasilany przez dwie baterie – takie same, jakie używane są w samochodach. W powietrzu może rozwinąć nawet do 150 kilometrów na godzinę, a na jednym ładowaniu jest w stanie przelecieć około 160 kilometrów. Jest seryjnie produkowany w Słowenii – dotychczas wzleciało ponad 40 egzemplarzy tego modelu.





Reklama

Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Ślązak2019-06-08 19:54:51 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Jeśli idzie o Wrocław i Warszawę, to są 3 główne wątki. 1 - linia hyperloop Wrocław-Warszawa, 2 - ludzie z Wrocławia wsiąkają w Warszawę i zapominają o Wrocławiu, Warszawa wsiąka wrocławian. Nie ma to miejsca w przypadku innych miast typu Kraków, Gdańsk, Poznań, 3 - trzeba w końcu nauczyć warszawioków, że Śląsk dzieli się na Dolny Śląsk i Górny Śląsk, a nie na Śląsk i Dolny Śląsk. W tej chwili żaden wrocławianin nie lobbuje za zmiana nazwy woj. śląskiego na górnośląskie. Wrocław śpi a jego elity są zasysane przez Warszawę. Nie będę wspominał tych nazwisk bo wstyd. Niech się te wrocławskie elity nad sobą zastanowią....
~okko 2019-06-08 16:32:44 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
takie cuś , powonno być do kupienio we biedronce
~Chabry Spoligonu2019-06-08 16:27:35 z adresu IP: (46.169.xxx.xxx)
Jak długo się ładuje taki samol-aku ? Już lepiej zabrać ze sobą mały agregacik 230V i ładować na bieżąco baterie w trasie. Jeszcze prościej wypieprzyć silnik elektryczny, a silnik z agregatu podłączyć do śmigła . Będzie taniej , bo nie 3a będzie międzylądować i płacić za przyziemienia po drodze . Myśleć trzeba , ludzie ! Wiecie ile zanieczyszczeń emitują fabryki produkujące takie akumulatory ? Dymy szkodzą !
~Isao Tomita von Curylas2019-06-08 16:12:52 z adresu IP: (46.169.xxx.xxx)
...i jak teraz nasza obrona op-lot przechwyci ruskiego szpiega lecącego na zwiady elektrykiem , skoro go nie słychać ? W nocy mamy pschesrane .
~Stulejka Pospolita2019-06-08 16:03:52 z adresu IP: (46.169.xxx.xxx)
To znów jakaś bzdura. Cichy silnik spowoduje ,że wrony nie będą go słyszeć i mogą się wystraszyć . Zdenerwowana wrona może doznać ataku serca , a także wylewu . Na linii przelotu pomiędzy Wrocławiem a Warszawą leżeć będą teraz setki wron , jaskółek , wróbli a także gołębi pocztowych . Ile emerytur nie dotrze do Stolycy .