Nowe buspasy we Wrocławiu. Denerwują kierowców, ale przynoszą efekty [SONDA, ZDJĘCIA]

Joanna Jaros, d | Utworzono: 2019-07-23 09:42 | Zmodyfikowano: 2019-07-23 09:43
Nowe buspasy we Wrocławiu. Denerwują kierowców, ale przynoszą efekty [SONDA, ZDJĘCIA] - (fot. Andrzej Owczarek)
(fot. Andrzej Owczarek)

Sonda

Buspasy to:

Ta sonda już się zakończyła.
Świetny pomysł
35.45%
Masakra
64.55%

Co na to kierowcy?

I o to właśnie chodziło urzędnikom... Buspas na Grabiszyńskiej zaczął przynosić efekty już dzień po otwarciu.

- Prędkość autobusu na najbardziej zakorkowanym odcinku Bzowa - Hutmen wzrosła z 12 do prawie 15 kilometrów na godzinę - wylicza Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor wrocławskiego Biura Zrównoważonej Mobilności:

A dyskusja na tematu buspasów dziś na antenie Radia Wrocław po godzinie 15:00.


Komentarze (42)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Wal612019-10-08 08:57:57 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Makabra .Ciekawe ile spalin będzie przez te korki które powstają po wprowadzeniu buspasów.I poco są kupywane samochody.
~wrocławianin2019-10-08 08:05:02 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Nikt się nie przesiądzie do autobusów tylko przez buspas, skoro ich siatka połączeń jest ŻAŁOSNA. Mam z domu do pracy ok. 8 km, autem bez korków 15 min, autem w korkach 30-35 min, nawet z korkami generowanymi przez buspasy:P A autobusem? Otóż muszę użyć na tym odcinku TRZECH (!!!). Dajmy na to zimą stojąc na trzech kolejnych przystankach (do których i od których najpierw trzeba dojść, nie odjeżdża mi nic spod klatki :P). Zajmuje to min. 45-50 min jak mam szczęście. Rekord MPK na mojej trasie wyniósł ponad 1,5 h. Nie jestem maniakiem auta, latem jeżdżę rowerem, ale NIE BĘDĘ tracić życia na przystankach MPK, bo tak się komuś ubździło.
~Grubas2019-07-24 00:04:07 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Te buspasy to jest masarka..Na siłę ludzi pozbawia się ich prawa do swobodnego rozporządzania mieniem z ich ciężko zarobionych pieniędzy - co niedługo odbije się na całej gospodarce. Każdy jeden samochód mniej to przynajmniej dwie pensje minimalne wprowadzone do obiegu gospodarczego mniej , bo każdy kierowca co roku, pojazd ubezpiecza, serwisuje, kupuje paliwo, materiały eksploatacyjne. W Polsce branża motoryzacyjna to setki tysięcy miejsca pracy a pomysłodawcy chcą wyrzucić ludzi na bruk. Ten obrót z Polski przeniesie się po protu do Niemiec gdzie produkuje się 9 MLN samochodów rocznie - na tym budują zamożność bogate kraje. Z Wrocławia robi się drugą Bogotę - gdzie oszalały burmistrz wprowadzał takie same pomysły. A przypomnijmy, że Wrocław nie ma metra, nie ma obwodnic, nie ma przepraw mostowych. Firmy i kapitał będą stąd spieprzać a miasto pogrąży się w recesji i to jest fakt.
~zxc2019-07-24 23:02:11 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Przez takich jak ty się miasto pogrąży w recesji. Za dużo samochodów tylko z kierowcą się kręci po mieście. Jeden autobus to minimum 25 samochodów, co do pojemności przewożenia ludzi. Więcej buspasów, a dla was blachosmierdzieli mniej pasów.
~Sutryk ma kota2019-07-23 21:21:30 z adresu IP: (82.145.xxx.xxx)
~Samochod konieczny2019-07-23 17:48:27 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
A mieszkań przybywa i samochodów tez a dróg ubywa? Polecam dla mądrych pojechać z Gałowa na Tresno komunikacja zbiorowa.
~Grzegorz2019-07-24 08:05:55 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
A ileż to osób jedzie 2-3 przystanki do pracy?
~Samochod niekonieczny2019-07-23 18:22:01 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Miasto nie jest z gumy i pora wreszcie przyjąć ten fakt do wiadomości. I nie trzeba jeżedzić samochodem 2-3 przystanki w linii prostej po bułki czy do pracy. Czas wreszcie się nauczyć, że jak się mieszka w dużym mieście, to nie pod każde drzwi się podwiezie własny tyłeczek własnym samochodem. Ja już dawno zrezygnowałem z samochodu we Wrocławiu i jest mi z tym doskonale. Prosiłbym tylko radnych i włodarzy miascta o dobra, przemyślaną sieć ścieżek rowerowych.
~G.m2019-07-23 16:27:36 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Zakorkowane wokół Podwala!!!
~antrax2019-07-23 16:20:06 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
A my swoje-trzeba zarabiać na kierowcach, niech coraz więcej bulą za paliwo i w korkach stoją, a w d... mamy ekologię.
~Vat2019-07-23 16:54:53 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Jak tak martwisz się o ekologię to lepiej przesiądź się z auta do komunikacji miejskiej. Buspasy robione między innymi po to, żeby za 2 lata we Wrocławiu nie było tego co w Krakowie.
~Stanley2019-07-23 15:57:24 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Jacuś ! Dołóż jeszcze ..ścieżkę rowerową geniuszu inżynierii miejskiej........
~Jak2019-07-23 15:50:44 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Buspasami jak wynika z ustawy z tego roku mogą jeździć tez samochody w pełni elektryczne . Hybrydy niestety nie ! Dobrze to wiedzieć zanim się zaatakuje kierowców na buspasie.
~Grzegorz2019-07-24 08:08:06 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ta... pietnastoletnie Audi to z.pewnością elektryk.
~a legnicka 2019-07-23 15:28:04 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
została wam jeszcze ul. legnicka - tak moze cie zrobić nawet dwa bus pasy !!!
~tomek2019-07-23 23:26:23 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
cicho nie podpowiadaj ....
~Obrońca miasta 972019-07-23 15:26:53 z adresu IP: (95.237.xxx.xxx)
Jeszcze mury zaczną budować. 50% ceny paliwa płacimy na drogi i podatki, ubezpieczenia itd. I z naszych pieniędzy budują. Te puste rowerowe arterie, bus pasy itd.... Po co? Obrońmy miasto przed chorą wizją!
~Nadszyszkownik Kilkujadek2019-07-23 15:25:11 z adresu IP: (80.55.xxx.xxx)
Ja wiem, kierowcy nas nie kochają. Ale my ich będziemy tak długo kochać, aż oni nas wreszcie pokochają.
~Logik2019-07-23 14:16:17 z adresu IP: (194.8.xxx.xxx)
Skoro połowa ludzi jeździ MPK, to połowa jezdni dla autobusów i tramwajów jest oczywista!
~ddd2019-07-23 12:25:42 z adresu IP: (62.233.xxx.xxx)
Wiele z ostatnich inwestycji np. ul. Zwycięska czy Puławskiego czy Hubska jest po prostu wizualnym odświeżeniem które niewiele wniosło do poprawy komunikacji. Zwłaszcza rozwiązanie ul. Puławskiego spowodowało tylko większe korki.Bus pasy tak ale nie kosztem pasa. W ciasnym mieście likwiduje się pasy dla samochodów - bez sensu. Nikomu nie bronię jazdy na rowerze czy hulajnodze ale też ta atmosfera na samochody jako te złe jest po prostu bez powodu i sensu, bo cokolwiek powiedzieć one nie znikną a nimi i tak najszybciej się wszędzie dojedzie. Jak będzie u nas komunikacja jak w Wiedniu wtedy sam się przesiądę ale na razie nie ma za to są idiotyczne rozwiązania komunikacyjne które niczego nie rozwiązują.
~rafka2019-07-23 15:27:55 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Wystarczy spojrzeć na fotografie europejskich miast sprzed ery samochodu. Mieściło się wszystko: szerokie chodniki, tramwaje, drzewa, drogi dla rowerów. We Wrocławiu widać to dobitnie na wielu ulicach, gdzie dawne pasy rowerowe służą dziś za miejsca postojowe dla samochodów. To nie jest tak, że odbiera się przestrzeń autom. Ją się odzyskuje, żeby znowu mogła służyć wszystkim.
~pit2019-07-23 15:22:26 z adresu IP: (145.237.xxx.xxx)
we Wro nie ma ulicy Puławskiego jest Pułaskiego
~Gdgdgdhbdhhdbdjndndn2019-07-23 11:57:27 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
W środku miasta staua z gówna wyrasta i wszystkie wrocławskie damy swoimi hybrydowymi czołgami tam jadą. Dopóki miasto będzie stawiać chore galerie i inne biurowce w centrum, będziemy mieć jeszcze większy problem z komunikacją niż teraz. Zamiast wywalać na obszary podmiejskie wszystkie biurowce, galerie i tam tworzyć tzw. mordor, to u nas we Wrocławiu na odwrót do światowych standardów. Nie dziwię się, że tak jest, bo nie myślimy przy urnach. Jak wybraliście tak teraz macie.
~Henryk 2019-07-23 19:10:27 z adresu IP: (89.74.xxx.xxx)
A czy ty masz pojęć ile miasto ma zadłużenia po co statnich władzach, ich ty nie interesujesz, oni sprzedadzą każda mała dziurę nawet i na rynku żeby trochę zmniejszyć dług i przy okazji dostać "premię", jeśli chodzi o buspasy odpowiedź jest oczywista, władza powoli pozbywa się zwykłych roboli z centrum, ale oczywiście innym się wydaje że to chodzi o paliwo i inne bzdety
~Grzegorz2019-07-23 11:17:59 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Pytanie jest niedorzeczne. Dylematem nie jest, czy robić bus pasy, tylko kiedy. Mamy do czynienia z pudrowaniem na ogromna skalę.
~carlos2019-07-23 11:05:57 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Niestety komfort mieszkania we Wrocławiu jest coraz niższy. No i bieda jak piszczy. Jedną z głównych komunikacyjnych "inwestycji" pond 600 tysięcznego miasta jest malowanie farbą buspasów. A gdzie budowa obwodnicy, nowych dróg, tras wylotowych, wiaduktów, nowych torowisk, które rozkorkują to miasto. Teraz robi się na silę ścieżki rowerowe. Kolo mnie jest szeroko ścieżka, którą przejeżdża jeden rower na godzinę. A obok setki osób stoją w korku. Przecież starcy, niepełnosprawni, chorzy czy małe dzieci nie będą jeździć rowerami, i jeszcze w zimie najlepiej. Po drugie nie rozumiem dlaczego buspasami mogą jeździć taksówki. Czy to transport zbiorowy?
~WD-402019-07-23 11:04:41 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Buspasy powinny powstawać przede wszystkim na torowiskach, zaś tramwaje jako nieskuteczne powinny zniknąć z centrum.
~Opcjon2019-07-23 10:56:37 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Dość podgrzewania miasta blaszankami w lecie. Są rowery, hulajnogi, skutery auta na minuty. Nie ma potrzeby wożenia złomu do miasta.
~WD-402019-07-23 11:02:54 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ja bym Cię uwolnił jeszcze od dostawczaków, żebyś mógł bułki, masło, odzież, pocztę odbierać tylko jeśli zostały przywiezione rykszą.
~////2019-07-23 10:43:41 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
a sugerowane odpowiedzi w tej sondzie są co najmniej idiotyczne
~////2019-07-23 10:33:40 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
nie buspas robi korek na całej długości podwala (tam może sobie być) , tylko brak możliwości startu z pod swiateł z 3 pasów . ktoś sobie wbił w pusty łeb że autobusy szybciej przejadą o 3 minuty , być może to prawda , ale tylko do końca wakacji . teraz ulica korkuje się od kołątaja , a są jeszcze wakacje czyli okres najmniejszego ruchu ulicznego we wrocławiu . autobusy będą stały w dużo dłuższych korkach - od konsulatu , a bus pas pod renomą będą odwiedzać hulajnogi i cwaniaczki .
~taaaa 2019-07-23 10:26:00 z adresu IP: (194.54.xxx.xxx)
po prostu dramat i infantylizm
~maksymilian_paradys2019-07-23 10:25:34 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Proponuję geniuszom decydującym o buspasach wjechanie z ul. Krakowskiej (od strony Wrocławia) w Wilczą i wyjazd z tej ulicy...
~Mariusz2019-07-23 10:04:35 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
" I o to właśnie chodziło urzędnikom..." aby nikt do wrocławia nie przyjezdzał. A może w ogóle zamknąć Wrocław dla przyjezdnych spoza miasta? Skoro ja jako osoba spoza Wrocławia mam tam nie wjezdzać samochodem.
~Grzegorz2019-07-23 14:52:33 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Oj chopie... a co z wrocławianami co poza tą cudna metropolia pracują na przykład?
~gosc2019-07-23 10:28:16 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
własnie, parkuj na parkingach na obrzeżach i tramwajem! Pod same drzwi musisz tyłek podwieźć? może podatki tu zapłać.
~Gerwazy2019-07-23 10:03:17 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Buspasy są dobre, bo przyspieszają jazdę autobusów i w ten sposób usprawniają komunikację miejską. Tylko że jest też niestety pełno cwaniaków, którzy łamią przepisy i jeżdżą po tych buspasach. A policjanci nie wystawiają im mandatów, bo nie kontrolują takich dróg. Konsekwencją jest to, że buspasy też się korkują, bo ludzie zaczynają nimi jeździć według zasady: jak nie ma (NIEUCHRONNYCH) kar za jazdę buspasem, to po co mam stać w korku? Wczoraj wielu kierowców jeździło po nowym buspasie na Podwalu, a codziennie takie zachowania widuję w innych miejscach m.in. na Traugutta przy Dobrzyńskiej. A służb nie ma. To się pytam: po co wprowadzać jakieś zasady, skoro nie egzekwuje sie ich przestrzegania?
~Grzegorz2019-07-24 08:11:46 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Barb. To nie jest tylko kwestia mentalnosci kierowców. W USA częściej jeździ się do pracy na duże odległości. U nas w takich przypadkach też wiele osób to stosuje.
~Barb2019-07-23 16:04:58 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
W USA z takich buspasów, czy z pasów pierwszeństwa przejazdu mogą też korzystać samochody, w których jedzie min. 3 osoby i USAncy do tego sie stosują. Wyobrażam sobie, co by było, gdyby to wprowadzić w PL. Polacy są bogaci, 1 samochód, 1 osoba (kierowca).
~Jak2019-07-23 15:47:35 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Z ustawy wynika ze wszystkimi buspasami mogą jeździć tez samochody elektryczne !!! Dobrze to wiedzieć !!!!
~janek2019-07-23 09:53:21 z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
Trzeb być idio..... aby tak myśleć wystarczy zobaczyć w Google jak wyglądają okoliczne uliczki w rejonie nowych BusPasów, wszystkie mają kolor czarny. Ludzie zamiast jeździć głównymi drogami, które są do tego przeznaczone zaczynaj rozjeżdżać drogi osiedlowe. Tam też zostaną wprowadzone buspasy?
~buspas grabiszyńska2019-09-25 18:16:59 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
INŻYNIERSKA STOI, AL. PRACY STOI, RONDO WOŹNIAKA STOI, DROGA POD SZKOŁĄ 109 TO TERAZ AUTOSTRADA . PANIE PREZYDENCIE PIERWSZA I OSTATNIA PANA KADENCJA .