PLK wyremontują najstarszy tunel kolejowy na Dolnym Śląsku

Bartosz Szarafin, el | Utworzono: 2019-08-04 14:15 | Zmodyfikowano: 2019-08-04 14:21
A|A|A

Fot. Rafał Wiernicki

Inwestycja przyniesie m.in poprawę wydajności na linii kolejowej Wrocław-Jelenia Góra. W jaki sposób? Wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK:

To tunel jednokomorowy, dwutorowy. Mimo to pociągi nie mogą się w nim mijać. Polskie Linie Kolejowe przygotowują dokumentację, aby obiekt wyremontować. - Warto doprowadzić do remontu choćby z uwagi na walory historyczne - mówi Rafał Wiernicki z Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego:

Polskie Linie Kolejowe chcą przeprowadzić remont w taki sposób, aby zachować ruch pociągów. Dokumentacja ma być gotowa z końcem 2020 roku. Wówczas będzie można przystąpić do remontu. To kolejna inwestycja na linii 274 z Wrocławia do Zgorzelca przez Jelenią Górę. W ostatnich latach została zmodernizowana niemal całkowicie, dzięki czemu czas podróży np. z Wrocławia do Wałbrzycha skrócił się z blisko 2,5 godziny do godziny i pięciu minut. 

 

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Edwin
2019-08-30 10:41:23
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 0
Pytanie tylko czy na czas zamknięcia tunelu będzie komunikacja zastępcza??
~Helena Paulina Zychowska.
2019-08-24 02:46:37
z adresu IP: (24.77.xxx.xxx)
Ocena: 0
Waste of time and money.
~Krzysztof Czarnecki
2019-08-07 15:37:36
z adresu IP: (185.174.xxx.xxx)
Ocena: 9
Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.
~Adam Mikołaj Maćkowiak
2019-08-07 15:36:03
z adresu IP: (94.242.xxx.xxx)
Ocena: 10
Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.
~warszawiak
2019-08-07 15:34:47
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 11
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
~Do pedała z Wsiocławia
2019-08-07 15:32:23
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 12
Jeszcze za mało oberwałeś i dalej podrygujesz do silniejszych, сһuјu niedomyty z zaropiałym grzybem, wrocławski wieśniaku z Wsiocławia? Już teraz masz ryja jak grzybiarz przeгuchany w lesie przez dzika, bułgarski wymiocie z muszli klozetowej. Wiedziałeś, że twoja stara to przeczochrany worek na sрermę dla żuli z wszystkich podwrocławskich wioch? Twoja zawszona mamuśka musi się rzucać pod kombajn żeby ogolić śmierdzące сірsko. Psi kaloszu, рieрrzony przez mongolskich uchodźców. Zrobię ci z twoich kaczych јaјc druty telegraficzne ty sfilcowany klocu z czarnobyla. Chcesz zobaczyć kosmitę? To spójrz w lustro. Jak ci się nudzi to idź się pobaw kutаsem swojej matki! Podaj swój adres, a zrobię ci lewatywę na stojąco, ty wrocławski góԝnоjadzie.
~Do cwela z Lwówka
2019-08-07 07:43:01
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -13
Jeszcze ci mało po tym jak podano cię do sądu tępą pało obrażająca Wrocławian? Tym razem może to skończyć się gorzej dla ciebie cwelu piszący z różnych kont.
~Wiesław ze Świniar
2019-08-07 00:57:41
z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Ocena: 9
Wrocław nie jest żadnym atrakcyjnym celem dla Berlińczyków i ten pociąg będzie świecił pustką. Natomiast wrocławian nie stać na wycieczki do Berlina. Rozumiem gdyby ten pociąg jeździł w Karkonosze (np. Berlin - Jelenia Góra albo Szklarska Poręba), gdzie na pewno dużo Niemców chętnie by się wybrało na wycieczkę w góry a zimą na narty, ale do Wrocławia to co najwyżej raz można pojechać i kolejny raz już nie ma po co.
~bekacz
2019-08-07 00:55:47
z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Ocena: 10
Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie może gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD
~ekspert
2019-08-07 00:50:46
z adresu IP: (185.128.xxx.xxx)
Ocena: 9
Pociągi do Wrocławia są niepotrzebne. A dworzec we Wrocławiu zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga. W zamian wyremontować przepiękną linię kolejową do Lwówka, o którą walczą mieszkańcy.
~wyrocznia
2019-08-06 23:51:59
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: -11
Przez lata udawało się przesuwać pieniądze z tego zadania np.na perony w Smolcu. Tam jeden tor wystarczy. Od przyszłego roku pociągi do Jeleniej będą rzadziej. Do Szklarskiej w ogóle w weekendy. Bardzo dobrze że pisma pomagają i bilet euronysa podrożał. Bogatych turystów stać, niech dają kolei zarobić. Wieśniaki których i tak nie stać nawet na internet i żerują na niech siedzą cicho.
~KODLKPM
2019-08-06 14:38:33
z adresu IP: (185.183.xxx.xxx)
Ocena: 11
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie. Kamil Styrna Krzysztof Czarnecki Maciej Miłosz Wiktor Lis Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont. Radosław Miśta Grzegorz Jóźwicki Rafał Skrzatek Marek Świtalski Jakub Adamczyk Dariusz Wojciechowski Tomasz Warszawski Adam Mikołaj Maćkowiak Bartosz Jewsiewicki Damian Chrustowski Maciej Gorzechowski Robert Mitura Jacek Kaźmierczak Jacek Wielgus Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego. Grzegorz Oleś "Światowid" Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras. Jakub Madrjas Michał Szymajda Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach. Marcin Medyk Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami. Andrzej Sosna Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami. Michał Nadolski Agnieszka Szymkiewicz Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24. pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej. Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia! Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana. Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane. Kоmitet Obrоny Dolnоśląskich Linii Kоlejowych Przed Mikоlami (KODLKPM)
~Magdalena Cywicka
2019-08-06 14:37:17
z adresu IP: (185.151.xxx.xxx)
Ocena: 9
Jadom sobie głupie ludki Do Wsiobudki, tej Wsiobudki Kunia wczoraj im zabrali To puciongiem pojechali. Jadą sobie głupie kmioty Do roboty, do roboty. Wsiadła nawet chuda krowa Rzekła krótko: - "Do Pustkowa." Nawet jechał prosiak stary Gdzie? No przecież! Na Świniary! Wszystkie kmioty się zleciały Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD
~wasiukibic
2019-08-06 14:34:04
z adresu IP: (195.242.xxx.xxx)
Ocena: 11
Obecnie najpilniejszą rzeczą na Dolnym Śląsku jest remont linii kolejowej z Jeleniej Góry do Lwówka, zanim infrastruktura popadnie w ruinę. Niestety, nie rozumieją tego obecne antykolejowe władze województwa, które zamiast na bieżąco remontować linie wolą czekać 10-20 lat i dopiero potem je odbudowywać na nowo, gdy remontować nie ma już czego. Budzą się dopiero po czasie z ręką w nocniku, a za to wszystko płacimy my z własnych podatków.
~Krzysztof Czarnecki
2019-08-06 14:32:10
z adresu IP: (196.247.xxx.xxx)
Ocena: 10
Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga. W zamian wyremontować przepiękną linię kolejową do Lwówka, o którą walczą mieszkańcy.
~czarna owca z Wągrowca
2019-08-06 14:29:31
z adresu IP: (185.107.xxx.xxx)
Ocena: 12
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie tu są zbyt biedni, zaś Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej. Zaś pociągi na linii 274 ograniczyć tylko do odcinka Jelenia Góra - Wałbrzych.
~uważna
2019-08-06 12:53:31
z adresu IP: (185.230.xxx.xxx)
Ocena: -15
O ile pamiętam to przestały się mieścić dwa na raz w tym tunelu po ostatniej modernizacji torów - coś im "nie wyszło" z odległością pomiędzy tymi dwoma torami, bo pociągi nie wjeżdżają po prostej tylko z łuku. Remont w trakcie ruchu pociągów ? - chyba okaże się nierealny.
~Mirek
2019-08-06 11:58:20
z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ocena: -13
Są takie miejsca że warto w kolej inwestować. U nas w Lwówku lepiej na rozkradzionym torowisku zrobić ścieżkę rowerową do Jeleniej Góry. Już zbierane są podpisy za tym.
~Krowa z Marczowa.
2019-08-06 11:54:08
z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ocena: -13
Poco to! Kolej już dawno powinna trafić do muzeum. U nas w Lwówku nikt za nią nie tęskni. Wreszcie jest cisza i nikt nie smrodzi dieslem.
~emdi
2019-08-04 22:22:45
z adresu IP: (185.220.xxx.xxx)
Ocena: 12
@wasabiWKS: Bo Koleje Dolnośląskie dobre są tylko w likwidowaniu. Tak jak wcześniej zlikwidowały pociągi do Lwówka, tak ostatnio zlikwidowały Bilet Sudecki i praktycznie zarżnęły bilet Euronysa podwyższając cenę o 60%. Dwie najlepsze oferty jakie miały KD. W tej spółce pasażer to tylko kłopot.
~wasabiWKS
2019-08-04 21:45:31
z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Ocena: 14
To jeszcze wyremontować przepiękną linię kolejową do Lwówka Śląskiego. Tam są aż trzy tunele i do tego wysoki wiadukt nad jeziorem. Ale tu już musiałby kiwnąć palcem marszałek, a on jak wiadomo woli tylko patrzeć jak inni robią i przypisywać sobie ich zasługi. Brawo PLK, gwizdy dla UMWD!
~bystrzak2000
2019-08-04 21:23:24
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 11
Tam powinny być nawet trzy tory. Dwa czynne i jeden awaryjny (na wypadek zepsucia pociągów, żeby nie blokował linii). Właściwie to na całym odcinku Jelenia Góra - Wałbrzych powinny być trzy. Ruch już teraz jest bardzo duży (mnóstwo turystów jadących w Karkonosze), a będzie jeszcze większy po uruchomieniu bezpośrednich pociągów do Jeleniej Góry z Drezna i Berlina (co nastąpi po wywaleniu ze stołka obecnego antykolejowego marszałka). Można rozebrać jeden tor z odcinka Wałbrzych - Wrocław (do bankrutującego Wrocławia już prawie nikt nie jeździ) i dodać do odcinka Wałbrzych - Jelenia Góra.
~Legnica
2019-08-04 21:09:31
z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ocena: -7
A na Slasku jaki najstarszy?
~brt
2019-08-04 21:06:59
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: 12
Karkonosze są piękne. Warto tam inwestować!
~Śląsk
2019-08-04 19:45:51
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 11
Ten tunel jest najstarszy nie tylko na Dolnym, ale na całym Śląsku!
Reklama