Czego nie można przegapić na American Film Festival? [PODCAST]

Jan Pelczar, PP | Utworzono: 2019-11-05 08:30 | Zmodyfikowano: 2019-11-05 08:30
A|A|A

fot. mat. prasowe

Urszula Śniegowska, dyrektor artystyczna AFF, o hitach jubileuszowej edycji festiwalu opowiadała w Strefie Kina:

Czego nie wolno przegapić na 10. American Film Festival?

1.  The Lighthouse, reż. Robert Eggers

Najbardziej oblegany film tegorocznego festiwalu w Cannes. Willem Dafoe, Robert Pattinson, czarno-białe kadry, latarnia morska i XIX-wieczna sceneria. Henryk Sienkiewicz by nie uwierzył, że latarnika może otoczyć taki hype. 

2. Irlandczyk, reż. Martin Scorsese

Jeśli organizator festiwalu decyduje się pokazać na otwarcie film, który trwa ponad trzy godziny, to musimy mieć do czynienia z czymś wyjątkowym. Robert DeNiro i Al Pacino w filmie Martina Scorsese - czy nie brzmi to jak idealny prezent na dziesięciolecie festiwalu filmów amerykańskich? 

3. Historia małżeńska, reż. Noah Baumbach

Na zamknięcie druga niespodzianka od Netflixa - Noah Baumbach, wielu kinomanom wciąż nieznany, dla bywalców AFF twórca o statusie mistrzowskim, opowiada o losach pary idealnej, która zderza się z górą lodową rzeczywistości i dowiaduje, że nie ma par idealnych. W rolach głównych Scarlett Johansson i Adam Driver. 

4.  Late Night, reż. Nisha Ganatra

Na startującej właśnie Apple TV Renee Zelwegger i Jennifer Aniston w serialu o kulisach telewizji śniadaniowej. Na AFF pełny metraż od Amazona - Emma Thompson w roli ostrej prowadzącej hitowy program z wieczornego pasma. 

5.  Raport, reż. Scott Z. Burns

Steven Soderbergh nie spełnił zapowiedzi, że zrywa z kinem i rozmienia się na drobne takimi filmami jak "Laundromat". W tym czasie jego wieloletni współpracownik Scott Z. Burns proponuje trzymający w napięciu thriller o kulisach działalności CIA po zamachach na WTC. W roli głównej Adam Driver. Na drugim planie m.in. Annette Bening i Jon Hamm.  To także produkcja Amazona.

6. Wspomnienia-geneza Obcego, reż. Alexandre O'Philippe

Na Nowych Horyzontach pokazał dokument o fenomenie sceny pod prysznicem w "Psychozie". Na American Film Festival Alexandre O'Philippe przywiezie kolejny film-ucztę dla kinomanów. Tym razem zagłębimy się w przyczyny (strach pomyśleć, że może i skutki) fenomenu "Obcego". 

7.  Zapis: projekt Marion Stokes, reż. Matt Wolf,

Pasjonująco zapowiada się także wiele dokumentów startujących w konkursie American Docs. Pośród nich chciałbym wyróżnić film o Marion Stokes, która od 1979 do 2012 roku archiwizowała telewizyjne programy informacyjne. Zostawiła po sobie nie tylko materiały, których analizy pozwalają wyciągnąć wiele wniosków o najnowszej historii świata i mediów, ale także świadectwo własnych doświadczeń - nie wiadomo, który aspekt obudzi w widzach więcej niepokoju. 

8. W odwiedzinach u Pana Rogersa,  reż. Morgan Neville

Jak opowiada w rozmowie, którą możecie odsłuchać powyżej, Urszula Śniegowska, Amerykanie też mieli swój "Piątek z Pankracym". Gospodarzem popularnego show był Pan Rogers.  Pamięć o nim jest do tego stopnia żywa, że dokument o programie stał się najlepiej zarabiającym w kinach dokumentem biograficznym w historii. 

9. Cóż za piękny dzień, reż. Marielle Heller

A jaki był Pan Rogers, gdy gasły światła kamer? To pytanie zadaje sobie reporter, który stara się zdemaskować miłego i dobrego dżentelmena, znaleźć jakies rysy na jego wizerunku. Starania podejmuje w fabule Marielle Heller. W postać dziennikarza wciela się Matthew Rhys ("The Americans"). Pana Rogersa zagrał niedawny Disney i Charlie Wilson, a kiedyś Forest Gump - Tom Hanks. 

10. Mickey i niedźwiedź, reż.  Annabelle Attanasio

W konkursie filmów fabularnych 10. AFF, czyli w konkursie Spectrum, stawiam na opowieść o trudnej relacji córki z ojcem. To młoda dziewczyna musi spełnić się w roli opiekuna. Reżyseruje  Anabelle Attanasio  - aktorka, która dla debiutu porzuciła rolę w popularnym serialu "Bull". 

10. American Film Festival potrwa od 5 do 11 listopada we wrocławskim Kinie Nowe Horyzonty.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Reklama