Legnica bez bezpośredniego dostępu do A4? Samorządowcy i przedsiębiorcy zaniepokojeni

Karolina Kurczab, jk | Utworzono: 2020-01-13 08:00 | Zmodyfikowano: 2020-01-13 08:02
A|A|A

fot. archiwum radiowroclaw.pl

CZEKAMY NA WASZE TELEFONY PO GODZ. 16:00

Właściciel niewielkiego hotelu w Legnickim Polu przyznaje, że inny przebieg autostrady oznacza koniec jego działalności.

- To wielki problem nie tylko dla mnie - stracą właściciele firm i gmina, bo skurczy się strefa ekonomiczna - przekonuje przedsiębiorca.

Prezydent Legnicy Tadeusz Krzakowski rozmawia z przedstawicielami GDDiK, by wariant omijający Legnicę został wykluczony. Podkreśla, że autostrada A4 jest bardzo ważna dla miasta.

- Skrzyżowanie dróg S3 i autostrady A4 czyni nas bardzo atrakcyjnym miejscem do inwestowania i poprawia dostępność do całego układ komunikacyjnego Polska północ-południe, wschód-zachód - mówi Krzakowski:

Pozostałe dwa warianty zakładają remont autostrady i rozbudowę o dodatkowe pasy w miejscu obecnie znajdującej się trasy. Jak informuje Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji wykonawca dokumentacji projektowej jest na etapie analizy każdego z wariantów, a żadne decyzje nie zapadną bez konsultacji, które planowane są w marcu.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Legoo
2020-01-15 19:53:03
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 0
Bardzo dobrze pomyślana sprawa być może będzie nawet taniej
~glj,gh,
2020-01-14 08:32:17
z adresu IP: (79.189.xxx.xxx)
Ocena: 0
starej autostrady nikt nie zlikwiduje, droga zostanie, a nowa nitka na poludniu sie przyda dla rozwoju innych miast wojewodztwa, trzeba myslec calosciowo
~Maks
2020-01-13 23:59:24
z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Ocena: 0
Jest : Legnica - zawsze po drodze , będzie :Daleko od szosy .
~ziom
2020-01-13 18:34:52
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 3
Przecież stara A4 zostanie nadal i nikt jej nie rozbierze. Dodatkowa autostrada to tylko zaleta dla Dolnego Śląska
~baran
2020-01-13 13:28:44
z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Ocena: 2
dobudowa dwóch pasów równoległych do istniejącego przebiegu poza rowami gwarantuje szybką realizację, możliwość wykorzystania obecnego odwodnienia, stworzenia pasów ekspresowych (obsługa tylko najważniejszych węzłów), stary układ bez zamykania węzłów istniejących, realizacja nie zakłócająca ruchu na ciągu istniejącym, zastosowanie oznakowania zmiennej treści umożliwiającego w szczytach świątecznych uruchamianie trzech pasów z lub do Niemiec, budowa przejazdów technicznych między węzłami dla służb ratowniczych (eliminacja korytarza życia), finansowo dużo tańsze rozwiązanie gdyż korytarz nie jest zurbanizowany a w wielu miejscach granica pasa drogowego jest wystarczająca. Dla Wałbrzycha,Świdnicy, poprawić istniejące łączniki a dla Jeleniej Góry wybudować kawałek tunelu pod Nagórnikiem i przejść od węzła S3 do Radomierza z ominięciem Kaczorowa, Jeżowa Sudeckiego i Bolkowa
~////
2020-01-13 10:47:04
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 1
braku kasy :))
~AA4
2020-01-13 10:41:59
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: 3
Morawiecki obiecywał rozbudowę czy cos takiego. Wie ktoś na jakim etapie sprawa ugrzęzła?
~Japa
2020-01-13 09:06:39
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 4
Żadna z tych propozycji nie rozwiązuje problemu, bo go nie zdiagnozowano. Ruch na A4 generują głównie dziesiątki tysięcy TIRów. To jest problem. Systemowe wyrzucenie TIRów jadących tranzytem przez Polskę na lawety kolejowe i po problemie. Wystarczy dobudować pas awaryjny, ew. trzeci pas w pobliżu większych węzłów i po kłopocie. A na ciężarówki bat kręci Unia i nie chodzi o te śmieszne przepisy o czasie pracy tylko o emisję CO2....
~Legniczanin
2020-01-09 16:37:21
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: 2
Bardzo dobrze. Przecież obecnej autostrady nikt nie rozbierze. Stanie się zapewne drogą S94. Nie będzie opłat. Dla mieszkańców same zalety.
~Franek
2020-01-09 15:25:10
z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
Ocena: 0
Nowa wersja A4 powinna przebiegać w ciągu drogi 94 lub na osi Wrocław - J.Góra - Zgorzelec
~Cycek
2020-01-09 14:53:56
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: 6
Co z brednie. Przecież nikt nie zamierza likwidować A4 w obecnym przebiegu.Ewentualnie wybudują nową drogę. Pseudo problem....
~Hdhdh
2020-01-09 13:36:20
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 0
Tak a dla ciężarówek zakaz wjazdu do Legnicy, niech się gonią
~Grzegorz
2020-01-09 12:59:14
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 5
Niestety ten przebieg ma sporo sensu. Raz że skraca trasę względem drugiego korytarza- obecnie istniejącego, dwa że przysuwa do systemu autostrad Wałbrzych i Jelenią. Ciągnięci drugiej nitki autostrady po północnej stronie obecnej ma mniejszy sens.
Reklama