Uwaga kierowcy. Zmiany na AOW

, mk | Utworzono: 2020-01-22 15:24 | Zmodyfikowano: 2020-01-22 15:27
Uwaga kierowcy. Zmiany na AOW - fot. archiwum RW
fot. archiwum RW

Maksymalna prędkość wyniesie 120 km/h, a nie jak dotychczas 140 km/h. O takie rozwiązanie walczyli mieszkańcy Wrocławia skupieni w społecznym komitecie Stop Hałasowi. Dariusz Hajduk opowiada, że ograniczenie prędkości ułatwi życie wrocławianom, bo będzie się to wiązało z mniejszym hałasem:

Magda Szumiata, rzeczniczka wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Ograniczenia wyjaśnia, że zmiana ma zmniejszyć hałas, jaki dociera z AOW do budynków znajdujących się w jej pobliżu:

Przypominamy, że ciężarówki mogą jeździć Autostradową Obwodnicą Wrocławia maksymalnie 80 km/h.

Reklama

Komentarze (10)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~////2020-01-23 08:02:25 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Czy Komitet Stop Hałasowi ma jakiś adres, prócz Facebooka? Jakiś numer kontaktowy, adres e-mail?
~J.pis2020-01-22 23:00:25 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
~bolo2020-01-22 21:08:16 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Na Żernikach mocno słychać hałas odbijający się od ekranów - hałas niesie się od tych krzywizn daleko
~Mi$2020-01-22 20:59:07 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Przecież AOW ma pełno ekranów. Zapraszam z mikrofonem przy ekranach i zmierzcie poziom hałasu. Ciszej niż w centrum miasta i dużo poniżej norm.
~Paweł2020-01-22 18:54:32 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Na miejscu mieszkańców bym się nie cieszył zbyt wcześnie - kto będzie egzekwował to ograniczenie. Policja, której tam nigdy nie widziałem?
~bolo2020-01-22 21:06:08 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Wystarczą fotoradary - po co odcinkowe pomiary, skoro pełno zjazdów i wjazdów
~Socjoterroryści, i tyle2020-01-22 18:04:44 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Trzeba w końcu zacząć posługiwać się takim terminem. Istnieją psychopaci, socjopaci, ekoterroryści, to i mamy socjoterrorystów. A urzędników, którzy ulegli takim żądaniom trzeba też odpowiednio obraźliwie nazwać. Przecież to jest niewyobrażalne, żeby grupka oszołomów utrudniała milionom osób przejazd na najważniejszej drodze we Wrocławiu. Za chwil parę 120 km/h będzie za głośno i "łaskawie poproszą" o 80 km/h. Jeśli jest za głośno, to projekt drogi został źle wykonany lub ekrany dźwiękochłonne nie spełniają wymogów i tu leży problem, a nie w prędkości pojazdów. Inną sprawą przesądzającą o stanie umysłowym jest kupowanie mieszkania w strefie oddziaływania drogi o parametrach autostrady, o której wiadomo było od 40 lat, że zostanie wybudowana w tym, a nie innym miejscu. Jako żywo przypomina się ekipa antyWOW z Wysokiej.:-)
~xvc2020-01-22 19:42:22 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
nikt nie przypuszczał, że zaoszczędzą na ekranach i konsekwentnie odmawiają ich zamontowania mieszkańcom Kuźnik i Nowego Dworu, mimo przekroczenia wszystkich norm.
~rega2020-01-22 16:13:10 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Żadna ciężarówka nie jedzie 89 km/h ( dop.80 km/h)- tak samo na A4
~rega2020-01-22 16:11:51 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
BĘDZIE JESZCZE WOLNIEJ? Społeczny Komitet "Stop Hałasowi we Wrocławiu" cieszy się z sukcesu, ale nie zamierza na tym poprzestać. Aktywiści będą teraz walczyć o ograniczenie prędkości na AOW do 100 km/h na podjazdach np. na moście Rędzińskim oraz o opanowanie sytuacji na skrzyżowaniu AOW i S5, które, według nich, dziś nie jest odpowiednio zorganizowane. Tam jest cyrk - walka o pierwszeństwo w zjeździe - zwłaszcza na Żmigrodzką .